blaasontsteking?
dinsdag 28 juni 2011 om 09:32
gisterenavond kreeg ik een zeurend gevoel in mijn blaas en het gevoel dat ik moest plassen. Maar na het plassen werd dat gevoel alleen maar erger. Ben heel veel water gaan drinken, ongeveer een liter gedurende de nacht (kon ook niet goed slapen door dat zeurende gevoel en de plasdrang), en vanochtend was ik er zeker van, ik heb een blaasontsteking. Dus meteen urine naar de huisarts gebracht, maar de assistente zei dat er niets bijzonders te zien was. Ze zou het nog op kweek zetten, maar volgens haar was het geen blaasontsteking.
Maar wat kan het anders zijn? Ik heb er echt last van, is een heel vervelend gevoel. En vooral wat doe ik eraan?
Maar wat kan het anders zijn? Ik heb er echt last van, is een heel vervelend gevoel. En vooral wat doe ik eraan?
dinsdag 28 juni 2011 om 22:12
Hoe snel weten ze dan de uitslag van de kweek?
Ze wilden dat van mij anders ook op kweek zetten, maar ik ging dus de volgende dag op vakantie en kreeg Nitrofurantonine 50 mg mee en toen was het ook zo weer over.
Dus dan kunnen ze het wel (weer) op kweek zetten, maar ik was hier al (weer) heel blij mee.
Ik loop vanaf mn 11e bij de ha met blaasontsteking en ben een keer doorgestuurd naar een urloloog die niets kon vinden, toen kreeg ik een kuur mee voor 3 maanden met hele lichte medicijnen die ik 5x per dag moest innemen, daarna ben ik er jaren vanaf geweest tot in mn zwangerschap en ik per ongeluk zeep gebruikte 'down under' en sindsdien is t weer regelmatig mis. Bij mn vorige ha hoefde ik niet eens meer te wachten of er wat te zien was, ik kreeg gewoon een recept. Nu is die ha met pensioen en ik kan eerst weer dagen wachten voordat ik een recept krijg.
Nu las ik van de week ook ergens van iemand die prefentief medicijnen slikt tegen een blaasontsteking.
Niet dat ik dat wil, maar waarom is t zo moeilijk om er iets voor te krijgen als je zeker weet dat het een blaasontsteking is.
Sterkte Tama
Ze wilden dat van mij anders ook op kweek zetten, maar ik ging dus de volgende dag op vakantie en kreeg Nitrofurantonine 50 mg mee en toen was het ook zo weer over.
Dus dan kunnen ze het wel (weer) op kweek zetten, maar ik was hier al (weer) heel blij mee.
Ik loop vanaf mn 11e bij de ha met blaasontsteking en ben een keer doorgestuurd naar een urloloog die niets kon vinden, toen kreeg ik een kuur mee voor 3 maanden met hele lichte medicijnen die ik 5x per dag moest innemen, daarna ben ik er jaren vanaf geweest tot in mn zwangerschap en ik per ongeluk zeep gebruikte 'down under' en sindsdien is t weer regelmatig mis. Bij mn vorige ha hoefde ik niet eens meer te wachten of er wat te zien was, ik kreeg gewoon een recept. Nu is die ha met pensioen en ik kan eerst weer dagen wachten voordat ik een recept krijg.
Nu las ik van de week ook ergens van iemand die prefentief medicijnen slikt tegen een blaasontsteking.
Niet dat ik dat wil, maar waarom is t zo moeilijk om er iets voor te krijgen als je zeker weet dat het een blaasontsteking is.
Sterkte Tama
dinsdag 28 juni 2011 om 22:32
Ik had vroeger ook vaak last van blaasontstekingen, en bij mij was de pijn toch ook stukker erger, gillend op het toilet etc.
Maar misschien kan het ook wat milder
Ik zou ook aanraden om veel zure dingen te drinken,
en eventueel wat antibiotica meenemen op vakantie? Ik kreeg standaard Ciproxin denk ik, waar ik dan een korte kuur van kon doen, dus hoefde kuur niet volledig af te maken. Dus voordeel dat ik u altijd nog wel een halve strip ofzo heb liggen voor het geval dat...
Maar misschien kan het ook wat milder
Ik zou ook aanraden om veel zure dingen te drinken,
en eventueel wat antibiotica meenemen op vakantie? Ik kreeg standaard Ciproxin denk ik, waar ik dan een korte kuur van kon doen, dus hoefde kuur niet volledig af te maken. Dus voordeel dat ik u altijd nog wel een halve strip ofzo heb liggen voor het geval dat...
dinsdag 28 juni 2011 om 23:24
Slordige dokter.
Een nierbekkenonsteking wil je echt niet hebben.
Als de klachten blijven nogmaals urine brengen.
Verder:
drinken, cranberry-dingen eten, hygiene in de gaten houden.
Voor preventief slikken heb je een medische geschiedenis nodig.
AB is geen koekje bij de koffie.
Neem het woordenboek mee voor je vakantie-land en zorg dat je de latijnse naam weet voor urineweg infectie (Ff googlen) !
In Zweden kreeg ik een bak pillen (variant op AB) , meteen ook voor de volgende keer.
In Frankrijk ging het tig keer zorgvuldiger dan ik ooit in Nl had meegemaakt.
Succes, beterschap en fijne vakantie!
Een nierbekkenonsteking wil je echt niet hebben.
Als de klachten blijven nogmaals urine brengen.
Verder:
drinken, cranberry-dingen eten, hygiene in de gaten houden.
Voor preventief slikken heb je een medische geschiedenis nodig.
AB is geen koekje bij de koffie.
Neem het woordenboek mee voor je vakantie-land en zorg dat je de latijnse naam weet voor urineweg infectie (Ff googlen) !
In Zweden kreeg ik een bak pillen (variant op AB) , meteen ook voor de volgende keer.
In Frankrijk ging het tig keer zorgvuldiger dan ik ooit in Nl had meegemaakt.
Succes, beterschap en fijne vakantie!
woensdag 29 juni 2011 om 11:13
dank allemaal voor jullie reacties.
inmiddels weer contact gehad over die kweek. Nu was het wel duidelijk te zien dat het een blaasontsteking was. Maar toen ik zei dat ik pijn had in de nierenstreek moest de huisarts er toch naar kijken. Over een half uur heb ik een afspraak, dan krijg ik waarschijnlijk een paardenmiddel AB.
inmiddels weer contact gehad over die kweek. Nu was het wel duidelijk te zien dat het een blaasontsteking was. Maar toen ik zei dat ik pijn had in de nierenstreek moest de huisarts er toch naar kijken. Over een half uur heb ik een afspraak, dan krijg ik waarschijnlijk een paardenmiddel AB.
donderdag 30 juni 2011 om 09:48
waarschijnlijk was dat inderdaad niet gebeurd als ik meteen met AB was begonnen. Maar goed, niets meer aan te doen, ben gisteren met de kuur begonnen en ik moet zeggen dat het meteen helpt. Vandaag al (bijna) geen pijn meer in de nierstreek en de blaas voelt ook beter aan. Hoop alleen dat ik niet al teveel bijwerkingen van de ab krijg.
donderdag 30 juni 2011 om 20:36
Vervelend Tama, maar wel fijn voor je dat de kuur snel werkt. Het is aan te raden om probiotica tijdens en 2 weken na de kuur te slikken, zodat de goede bacterien op peil blijven, en minder last van bijwerkingen hebt. En ja, hier spreekt een ervaringsdeskundige, helaas.
Heb het afgelopen jaar veel blaasontstekingen gehad, bloedonderzoek gehad, maar heb geen suiker, en nieren zijn ook goed.
Op een gegeven moment was ik elke keer zo bang om blaasonsteking te krijgen als ik ook maar iets voelde.
Had veel gelezen over D Mannose, dat is een natuurlijke suiker wat ervoor zorgt dat de bacterien, die de ontsteking veroorzaken, zich niet aan de blaaswand hechten, en dus geen ontsteking veroorzaken.
Alleen cranberry werkte bij mij niet, maar sinds ik Blasecare gebruik (cranberry EN D Mannose) en af en toe een schepje D Mannose in poedervorm als ik denk iets te voelen, heb ik geen last meer gehad.
Ben nu vanaf maart ontstekingsvrij, wellicht iets te vroeg nu om al te gaan juichen, maar daarvoor had ik er elke maand wel 1.
Wellicht dat mensen iets aan mijn tip hebben.
Heb het afgelopen jaar veel blaasontstekingen gehad, bloedonderzoek gehad, maar heb geen suiker, en nieren zijn ook goed.
Op een gegeven moment was ik elke keer zo bang om blaasonsteking te krijgen als ik ook maar iets voelde.
Had veel gelezen over D Mannose, dat is een natuurlijke suiker wat ervoor zorgt dat de bacterien, die de ontsteking veroorzaken, zich niet aan de blaaswand hechten, en dus geen ontsteking veroorzaken.
Alleen cranberry werkte bij mij niet, maar sinds ik Blasecare gebruik (cranberry EN D Mannose) en af en toe een schepje D Mannose in poedervorm als ik denk iets te voelen, heb ik geen last meer gehad.
Ben nu vanaf maart ontstekingsvrij, wellicht iets te vroeg nu om al te gaan juichen, maar daarvoor had ik er elke maand wel 1.
Wellicht dat mensen iets aan mijn tip hebben.
vrijdag 1 juli 2011 om 09:34
dank je snoopy, ik heb inderdaad ook Blasecare gekocht, het meisje in de winkel zei al zoiets over D Mannose, maar ik dacht het zal wel. Wel leuk om te lezen dat het echt helpt. Ik blijf het doorslikken, en ik heb ook Orthiflor erbij, dus ik hoop dat de bijwerkingen van de antibiotica redelijk geneutraliseerd worden.
vrijdag 1 juli 2011 om 20:56
Orthiflor gebruik ik ook altijd, is goed spul.
Bijwerkingen van AB kunnen altijd erg vervelend zijn.
Google ook maar eens op D Mannose, ze hebben een website waar ervaringen op staan van gebruiksters.
Ik dacht eerst ook: ja hoor, het zal wel... Maar tot mijn grote verbazing werkt het echt.
Wil over een paar maanden stoppen met alles, even kijken wat er dan gebeurt, maar durf dat nu nog niet haha.
Bijwerkingen van AB kunnen altijd erg vervelend zijn.
Google ook maar eens op D Mannose, ze hebben een website waar ervaringen op staan van gebruiksters.
Ik dacht eerst ook: ja hoor, het zal wel... Maar tot mijn grote verbazing werkt het echt.
Wil over een paar maanden stoppen met alles, even kijken wat er dan gebeurt, maar durf dat nu nog niet haha.