Outlook vraag

29-06-2011 14:21 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kan iemand mij beknopt uitleggen hoe iemand gemachtigd kan worden om email in Outlook te lezen en eventueel te verzenden? Mijn collega wilde mij ivm met zijn vakantie machtigen zodanig dat zijn mail in mijn inbox komt en dat ik eventueel ook kan reageren tijdens zijn vakantie. Heb het ooit wel geweten maar kweenuniemeer.
Extra>Opties>Gemachtigden
Extra, opties, gemachtigden> daar kan je je collega toevoegen.

Bestand> openen> map andere gebruiker> daar kan je collega jouw aangeven en dan kan hij/ zij kijken.

Hoe je alle mail automatisch moet laten doorsturen weet ik niet maar dit helpt je in iedergeval verder.
Kun je het niet automatisch laten doorsturen naar jouw mailadres
Dat is dus mijn vraag De bedoeling is, is dat de mail van mijn collega in mijn inbox terecht komt.
quote:evelynsalt schreef op 29 juni 2011 @ 14:34:

Dat is dus mijn vraag De bedoeling is, is dat de mail van mijn collega in mijn inbox terecht komt.

Door iemand te machtigen krijgt de ander 2 inboxen, 1 van jezelf, en 1 van je collega.

Is toch hetzelfde principe?
En anders kan je collega via de wizard Afwezigheid aangeven dat ze jou kunnen mailen voor dingende zaken.

Maar ik vind zelf de eerste optie makkelijker.
U kunt de mail beantwoorden, alle geadresseerden beantwoorden of de mail doorsturen.

Bij Extra >> Opties >> tabblad Voorkeuren >> knop E-mail opties kunt u instellen hoe u de oorspronkelijke tekst in uw antwoord wilt opnemen en hoe u uw aanvullingen wilt markeren.

Standaard neemt Outlook de volledige tekst van het oorspronkelijke bericht over in uw antwoord. U bent degene die u het antwoord geeft van dienst als u alle overbodige tekst verwijdert en alleen de relevante tekstpassages laat staan in uw antwoord.  De lezer hoeft dan niet de hele tekst door te worstelen en zal, wanneer hij of zij de tekst afdrukt, niet meerdere pagina's kwijt zijn aan tekst die al lang bij hem of haar bekend is.

Pp
quote:Ruby67 schreef op 29 juni 2011 @ 14:38:

U kunt de mail beantwoorden, alle geadresseerden beantwoorden of de mail doorsturen.

Bij Extra >> Opties >> tabblad Voorkeuren >> knop E-mail opties kunt u instellen hoe u de oorspronkelijke tekst in uw antwoord wilt opnemen en hoe u uw aanvullingen wilt markeren.

Standaard neemt Outlook de volledige tekst van het oorspronkelijke bericht over in uw antwoord. U bent degene die u het antwoord geeft van dienst als u alle overbodige tekst verwijdert en alleen de relevante tekstpassages laat staan in uw antwoord.  De lezer hoeft dan niet de hele tekst door te worstelen en zal, wanneer hij of zij de tekst afdrukt, niet meerdere pagina's kwijt zijn aan tekst die al lang bij hem of haar bekend is.

Pp

?

Wat heeft dit met de vraag te maken? Dit gaat over het doorsturen van een bericht, als de ontvanger zelf aanwezig is.
quote:evelynsalt schreef op 29 juni 2011 @ 14:34:

Dat is dus mijn vraag De bedoeling is, is dat de mail van mijn collega in mijn inbox terecht komt.Dan moet je collega via Extra --> Wizard regels een regel aanmaken waarmee alle mail naar jou doorgestuurd wordt. Maar dan kan je natuurlijk niet namens hem reageren.
quote:Stromboli schreef op 29 juni 2011 @ 15:53:

[...]

Dan moet je collega via Extra --> Wizard regels een regel aanmaken waarmee alle mail naar jou doorgestuurd wordt. Maar dan kan je natuurlijk niet namens hem reageren.En dat kan dus wel gewoon als je je college machtigd
Ok, 2 dingen dus?

collega moet mij machtigen via opties, gemachtigden enz.

collega moet dus via extra wizard regel aanmaken, waarmee alle mail naar mij gestuurd wordt.

Heb ik het zo goed?

Bedankt voor de reacties overigens

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven