de Prikbitches

26-05-2011 19:56 2537 berichten
Hier vinden jullie het nieuwe topic!
Alle reacties Link kopieren
knappe kloon
KK, haha lekker van genieten!!

Ja, het was echt een kloteopmerking, die ik anders prima aan had gekund maar op dat moment niet.

#@$%^& haal ik net even één van de honden op bij de trimster een dorpje verderop, word ik op de terugweg constant gebeld door mijn lief, dus ik neem heel even op om te zeggen dat ik aan het rijden ben, word ik gelijk aan de kant gezet, reed er politie in burger achter me.... Nee!!! 180 euries lichter, heb nog geprobeerd hem ervan te overtuigen dat ik jeuk aan mijn oor had, maar hij geloofde het niet, flauw he!
KK je bent goed bezig!!!

En Eva; jeetje. Wat een pech zeg! Een dergelijke boete is altijd een klein beetje auw-geld.

Abc; geen onverwachte bewegingen maken, voldoende frisse lucht en op tijd iets eten en drinken. Als het echt niet gaat, meteen gaan zitten. Sterkte!!
Lekker laten leven...
Eva ik mag 18 juli voor een echo komen... En nee, ik heb, behalve dat ik nu al een opgeblazen buik heb, geen kwaaltjes.Ik voel me top.

Die dikke buik heb ik al sinds de dag van de punctie en da's niet meer goed gekomen.

Die echo heb ik 'gewoon' bij Geertgen gepland. En nog wel bij de dokter / directeur waar ik de klacht bij neer heb gelegd. Kunnen we meteen even over de problematiek 'babbelen' als ik eerder niets van hen hoor.

Unive gaat het uit hen zelf als een klacht behandelen. Kreeg een heel nette mail met uitleg. Ik hoef zelf niets te doen en zij nemen binnen 30 dagen zelf contact met mij op.

Ik heb verder OOK geen factuur meer van Geertgen ontvangen.

Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen... Wat een soap!!

En stiefpaps is vandaag in Antwerpen. Allerlei onderzoeken en uitslag krijgen we pas later. Mijn broer is met hen mee, dus dat geeft me een gerust gevoel.

Gisteravond mijn moeder en stiefpaps heel blij gemaakt met het goede, doch ook wel heel prille, nieuws. Mijn moeder was helemaal door het dolle.

Een klein kringetje om ons heen weet het inmiddels. De mensen die van de behandeling wisten. Verder houden we het lekker een aantal weken voor onszelf.

Wat is de standaard tegenwoordig om iedereen in te lichten? Nog steeds wel 12 weken? Wat zouden jullie doen denk je?
Lekker laten leven...
Magi, om me heen merk ik dat de meeste vrouwen het nu vertellen na de eerste goede echo. Tegenwoordig is die bij 9 of 10 weken. In jouw geval is de eerste echo natuurlijk eerder en zou ik wachten tot 10 of 12 weken.
quote:Eva82 schreef op 29 juni 2011 @ 13:01:

Ja, het was echt een kloteopmerking, die ik anders prima aan had gekund maar op dat moment niet.

Nou, zo'n opmerking kan ik gewoon nóóit aan. Wat onbeschoft, zeg! Sommige mensen kunnen zich gewoon niet in een ander inleven. Bizar!

KK: goed bezig!
Magic: ik zou iig 1 goede echo gezien willen hebben, als ik jou was. Maar... sommige mensen weten misschien van de behandeling en vragen er wellicht naar. Dan zou ik ook niet gaan liegen ofzo. Da's ook weer zo raar. Heerlijk joh, dat je moeder zo enthousiast was! Genieten! Lekker iets positiefs om naar uit te kijken! Goed hoor, dat je gewoon naar Geertgen gaat. Best knap van je. En heel veel sterkte met je stiefpaps!
Eva wat een vreselijke collega zeg! Bah, doe je al zo je best om te ruilen om zoiets belangrijks en dan krijg je dat. Bah. Ik zou ook keihard zijn gaan huilen. Goed dat je teamleidster je een week naar huis heeft gestuurd, dan kan je goed uitrusten voor de IUI. Is die morgen dan alweer? Jemig wat ga jij snel zeg. Trek je het allemaal wel? Is niet niks steeds weer die flinke teleurstelling en gelijk weer opladen voor een nieuwe poging.

MagiC, doe lekker wat voor jou/ jullie goed voelt. Wat maakt het uit dat het gangbaar is om het met X weken te vertellen? Lekker van de daken schreeuwen als je dat wilt of lekker een geheimpje houden als je je daar beter bij voelt. Sterkte met je stiefvader. Heb je het hem al verteld?

KK, heerlijk wat ben je goed bezig op vakantie! Geniet er lekker van!

Ramiaatje hoe gaat het op het wachtbankje? En Taartje?

Ik moet er nog even inkomen hoor, zo na de vakantie Heb even niet meer helemaal beeld wie op de wachtbank zit en wie midden in een behandeling zit.

Ik heb nu weer 2 dagen gewerkt en merk dat het toch even flink inkomen is. Ben er zo lang uit geweest en heb het gevoel dat ik op mijn werk nogal achter de feiten aanloop. Ach, het gaat om organistorische rompslomp, dus dat is niet zo erg dat ik niet 100% op de hoogte ben, maar het voelt voor deze perfectionist niet echt fijn. Morgen gelukkig even tijd om al mijn mail door te spitten en hopelijk wat helderheid te krijgen.

Ik moet nog steeds op kraambezoek bij een vriendin die tijdens mijn vakantie is bevallen. Zie er alleen een beetje tegenop omdat Jasmijn even oud als haar zoontje zou zijn geweest.
Lijkt me ook heel moeilijk om op kraambezoek te gaan bij die vriendin.

bel voor een afspraak zonder andere kraamvisite erbij dat lijkt me stukken fijner !
ik ben overdatum
Yam, waaaaaat??? Wat bedoel je? Als je overtijd bedoelt; testen!!
Lekker laten leven...
Ik moet me ook nog een beetje inlezen/verdiepen in alle jullie verhalen. Heb het gevoel dat jullie elkaar al jaren kennen (en dat is misschien ook wel zo)

Heb vandaag al de hele dag het gevoel dat ik ongesteld moet worden. Buikkrampjes, maar tot nu geen bloed te zien. Het blijft dus nog wel even spannend.

Yamuna, al getest?? Meen me te herinneren dat je ook met IUI bezig was of klopt dat niet?

Eva, wat een K.opmerking, lekker onnadenkend van die collega. Gewoon geen idee wat dat met je doet.

MagicC, hebben wij ook wel over nagedacht, over wanneer vertellen maar de meeste mensen weten wel dat we met IUI bezig zijn en die vragen er dus wel naar. En mocht het toch misgaan, dan zal ik dat denk ik ook vertellen.

Maar als t goed voelt om nog te wachten met vertellen, dan moet je dat doen, dat is voor iedereen anders.
Dolfijntje, ja ik heb 1 juni de vorige IUI gehad en nu de 30e weer één. Ik trek het aardig goed hoor.. Neem goed mn rust en kan er goed met manlief over praten.

Heftig hoor, dat kraambezoek. Zou ook gaan wanneer er niemand anders is, als het je dan te veel word zit er in elk geval geen halve kamer visite bij. Dikke meid!!

MagiC, ik zou het denk ik ook vertellen na een goede echo, is hier in de vrienden/familiekring ook de gewoonte.. Maar gewoon doen wat je zelf wil!!

Ja Yam, dat heb je er nou van he, als je gaat klussen zonder condoom.

ff serieus, heb je nu ook een test gekocht??

JIPPIEEEEEEE
Echt??!?!?!? Bedoel je nu wat ik denk dat je bedoeld???
nee ik heb niet getest. nee ook nog geen menstruatie ...

wat er te vieren valt ?

De hond van mn buren is dood ! *doet rondedansje*

( dat loeder met verlatings angst die mij al jaren elke dag plaagt met zijn geblaf en gejank de hele dag )

Dood = voorgoed stil !!!!
Wat een verwarring. Ik dacht ook heel even aan een positieve test!

Gefeliciteerd met het overlijden van je buurhond Yamuna! (klinkt ook wat gek maar je bent er blij mee zie ik)

Mag hopen dat we je ook snel mogen feliciteren met een ander heugelijk feit!
Haha, wat erg Yamuna, ik dacht echt dat je getest had, wat zielig eigenlijk voor dat hondje, verlatingsangst maar wel alleen gelaten worden de hele dag. Maar kan me goed begrijpen dat jij blij bent.
beest werd nooit uitgelaten oid dus ach voor hem / haar is het ook beter daar in de hondenhemel
Ja inderdaad, jeetje wat moet je dan met een hond?!!? Hopelijk word er niet binnen een paar weken een nieuwe aangeschaft.
Hiep hiep hoera voor buurhond. Heel zielig, maar heel fijn Yam.

Hoe erg over de datum ben je?
Lekker laten leven...
quote:MagiC_ schreef op 29 juni 2011 @ 19:19:

Hoe erg over de datum ben je?

Ik begin al bijna te stinken

gister verwachtte ik mn menstruatie

maar ik stond vanmiddag alweer een kwartier bij de koekjes in de appie... dus ik denk dat ie er morgen wel aankomt
Yam ondanks je koekjesliefde hoop ik toch dat je morgen nog een dagje verder gaat stinken. Tot je groen wordt zeg maar! Haha.. Toch spannend.

Nog even over echo en wereldkundig maken... Wat de meesten van jullie zeggen, zo voelt het ook. Eerst echo, die is net in week 8. In week 10 vertellen, wij gaan daarna op vakantie. Of er na, dat kan ook. Zie wel. Minimaal week 10, maximaal week 13. Bedankt voor jullie meningen.
Lekker laten leven...
Magic, wij kregen met de ICSI 2 extra echo's! Dus met 6 1/2 week en met 9 of 9 1/2 week. En daarna nog de 12 weken echo. Met 6 1/2 week hebben we het aan vrienden, collega's en familie verteld (ouders/broers/zussen/oma wisten het allemaal al toen en onze beste vrienden ook). Met 9 1/2 week heb ik het mijn leerlingen toen ook verteld omdat ik toen zo ontzettend misselijk was.

Deze keer hebben we het meteen aan onze ouders verteld. Op 8 juni had ik een test en op 9 juni een echo. Acht weken dacht ze toen. Bleek later 9 1/2 te zijn maar goed, we hebben het toen wel aan iedereen verteld. Ook op mijn werk. Maar pas na de echo in het ziekenhuis weer aan mijn leerlingen 10 1/2 week was ik toen. en nu al weer 12 1/2 week! Zo raar dat ik pas 3 weken weet dat ik zwanger ben...

Spannend hoe het met jullie rekeningen gaat lopen.

En super dat je je moeder en je stiefvader ook wat positief nieuws konden geven in deze moeilijke en onzekere tijden

Yam, je houdt de spanning er wel in zeg, met je slingers! Hopelijk nemen je buren geen nieuwe hond! Vrienden van mij hebben buren die een hele mooie kat hadden met van die lange haren. Maar ze mocht nooit binnen en werd nooit gekamd. 2 of 3 keer per jaar lieten ze haar helemaal kaal scheren, op haar koppie na! Zo zielig! Beestje zat de hele dag bij de voordeur te miauwen. Vrienden wilden melding maken bij de dierenbescherming maar dat kon niet anoniem. Ze hebben een redelijke band met de deze nogal aparte buren en hadden ook geen zin in burenruzie dus ze durfden geen melding te maken. Belachelijk dat het niet anoniem kan! Op een dag was de poes weg en is niet meer terug gekomen. Een jaar later: nieuwe kat! Dat houd je toch niet voor mogelijk??

Dolfijn, je bent er inderdaad lang uit geweest. Na zeven weken zomervakantie moet ik ook al opstarten en dan is er verder niks bijzonders of heftigs gebeurt. Kan je nagaan....

Ramiaatje, sommigen van ons kennen elkaar inderdaad al jaren! Maar er zijn er meer die "nieuw" zijn hoor!

ABC, misschien een pakje Dextro energy meenemen als je op pad gaat? Druivensuiker wordt snel opgenomen in je bloed. Maar dat helpt niet bij alle vormen van duizeligheid.

Eva, lekker zeg, zulke collega's. Wat een lomperik zeg! Kon je nog wat terug zeggen of zat je met je mond vol tanden? Gelukkig heeft je baas het goed opgelost door je even vrij te geven. Dit soort gezeur kan je er niet bij hebben!!

KK, geniet er heerlijk van! Ik vond onze huwelijksreis ook zo bijzonder! We denken er nog heel vaak aan terug...
Taartje: bedoel je te zeggen dat ik van wie ik wil hier het mailadres te vragen? Dan plaats ik de mijne hier toch gewoon eventjes? Of mag dat dan weer niet? Ik ben dotjemol@gmail

MagiC: heb je al nieuws over de second opinion stiefpaps? Wat jammer en lastig dat je zo heen en weer geslingerd wordt in je gevoelens.

Ik vind het een dappere keuze om bij Geertgen te blijven, of worden de echo's daar dan wel vergoed? Een discussie zou ik niet aangaan, daar heb je je rechtsbijstand voor. Hopelijk laat je je niet verleiden, zou zonde zijn van de bijzondere tijd die je daar doorbrengt.

Kaetje zou je de tabel bij mij willen aanpassen door mislukt toe te voegen? Dankjewel alvast. Gaat het nog naar wens bij jou of al last van kwalen? (of slaap je nu al )

Eva wat een fijne begripvolle actie van je teamleidster, maar wat oerdom en ongevoelig van die 'collega'. Zo lomp Dan ook nog eens zo'n boete erachteraan, balenbalenbalen!!!

Wat voor honden heb je? Ik wil ook graag maar man ziet 't helaas niet zitten.

Dolfijn: heel veel sterkte met kraambezoek én het weer op orde komen na je vakantie. Gun jezelf ook om weer rustig op gang te komen, ik heb zomar het idee dat je de lat misschien van nature graag hoog legt.

Abc, sterkte met de duizeligheid. Geen ervaring mee, geen tips. Wel naar dat je zo'n last hebt.

KK: honeymoon klinkt super! Flink gebruik maken van jullie 'status'.

Guttegut, zie ik net het voorstukje van babyboom zit ik al te janken. Slik.

Het gesprek gisteren met de arts was heel prettig, vooral heel verhelderend. In anderhalf uur (!) heeft de arts ons hele dossier toegelicht. Medisch gezien werk ik lichamelijk zoals ik hoor te doen qua mijn leeftijd. Vooral de slechte zaadkwaliteit van man is bij ons de moeilijkheid, er is ook geen uitzicht op verbetering. Het moet driemaal zo goed worden willen we voor ivf in aanmerking komen. Eigenlijk hadden we de eerste poging een goede score alleen wilden de embryo's niet goed delen. Daar kunnen ze niets meer op beïnvloeden. We hebben overlegd om de tweede poging ook hier te doen, maar hierna zou ze wel een ander ziekenhuis adviseren. We willen eerst naar acupunctuur informeren. Degene die we op het oog hebben is maandag terug van vakantie. Dus wanneer we aan poging twee beginnen weet ik niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven