nare schoonzus
woensdag 29 juni 2011 om 19:10
Mijn vriend en ik zijn nu 8 jaar bij elkaar. Wij werden verliefd toen we allebei nog getrouwd met een ander waren en zijn om elkaar gescheiden. Mijn vriend zijn schoonzus (is met zijn broer getrouwd) heeft mij vanaf het begin niet geaccepteerd (de rest van de familie wel). Zij is dikke vriendinnen met de ex-vrouw van mijn vriend. Die ex voert al jaren oorlog over de rug van de kinderen en heeft ons gestalkt en lastig gevallen samen met haar familie. De schoonzus (ik noem haar voor het gemak Annie, niet haar echte naam) negeert mijn bestaan volledig. In het begin begreep ik het wel een beetje en stelde mij bescheiden op om haar te laten wennen. Maar dat is nu al 8 jaar geleden en er is niets veranderd. Ze roddelt samen met de ex over mij en maakt me overal zwart. Haar kinderen haten mij, zo heeft ze hen vergiftigd met leugens over mij. Tijdens verjaardagen in de familie klap ik dicht omdat ik weet dat alles wat ik zeg doorverteld wordt. Onlangs hadden we een bruiloft in de familie en ik heb van de zenuwen teveel gedronken waardoor ik erg dronken werd. De volgende dag had Annie het hele verhaal extra aangedikt op Hyves gezet, niet met mijn naam, maar het was duidelijk dat het over mij ging. De ex en haar familie hadden er allemaal juichende reacties bijgeplaatst natuurlijk. Wat moet ik doen om hiermee om te gaan? Mijn vriend zegt dat ik erboven moet staan, maar dat doe ik nu al 8 jaar. Praten met haar heeft geen zin, ze laat me toch op de stoep staan. Ik zie haar alleen met verjaardagen in de familie, maar mijn vriend heeft een hele grote familie, dus zie ik haar toch regelmatig. Thuisblijven doe ik niet want dat is precies wat ze graag wil, mijn bestaan ontkennen. Mijn vriend wil geen ruzie in de familie en doet alsof er niets aan de hand is maar ik ben bang als dit nog langer doorgaat dat ik binnenkort uitbarst tegen Annie.
woensdag 29 juni 2011 om 19:23
Mijn vriend vindt dat ik het niet moet laten merken hoe ze mij kwetst omdat ze dan nog meer genieten van mijn ellende en dat ik moet doen alsof het mij totaal niet raakt. En me niet moet verlagen tot haar niveau. Dat heb ik jaren gedaan, maar ze gaan steeds een stapje verder. Ik ben als kind gepest en door mijn ex-man geestelijk mishandeld. Daar heb ik mij aan ontworsteld. Ik ben heel gelukkig in mijn relatie en ben veel zelfverzekerder, maar hierdoor voel ik me weer zo machteloos als vroeger.
woensdag 29 juni 2011 om 19:25
quote:valesca666 schreef op 29 juni 2011 @ 19:23:
Mijn vriend vindt dat ik het niet moet laten merken hoe ze mij kwetst omdat ze dan nog meer genieten van mijn ellende en dat ik moet doen alsof het mij totaal niet raakt. En me niet moet verlagen tot haar niveau. Dat heb ik jaren gedaan, maar ze gaan steeds een stapje verder. Ik ben als kind gepest en door mijn ex-man geestelijk mishandeld. Daar heb ik mij aan ontworsteld. Ik ben heel gelukkig in mijn relatie en ben veel zelfverzekerder, maar hierdoor voel ik me weer zo machteloos als vroeger.
Wat ontzettend naar voor je
Straal je wellicht nog steeds die "pest-mij"-houding uit?
Wat ontzettend naar voor je
Straal je wellicht nog steeds die "pest-mij"-houding uit?
woensdag 29 juni 2011 om 19:27
quote:evelynsalt schreef op 29 juni 2011 @ 19:24:
Tja, ik snap je schoonzus wel hoor....en je vriend is inderdaad een slappe zak.
Waarom snap je die schoonzus wel Evelynsalt?
Klote hoor Valesca, ik vind het eigenlijk niet oke van je vriend. Als ik hem was had ik allang samen met jou voor haar deur gestaan om eens om de tafel te zitten.
Tja, ik snap je schoonzus wel hoor....en je vriend is inderdaad een slappe zak.
Waarom snap je die schoonzus wel Evelynsalt?
Klote hoor Valesca, ik vind het eigenlijk niet oke van je vriend. Als ik hem was had ik allang samen met jou voor haar deur gestaan om eens om de tafel te zitten.
woensdag 29 juni 2011 om 19:28
Mijn zwager is weleens alleen bij ons thuisgeweest tijdens een verjaardag (Annie is nog nooit bij ons thuis geweest) maar praat er niet over (in de familie van mijn vriend worden nooit dingen uitgepraat). Mijn zwager doet normaal tegen mij, maar gaat ook nog met de ex van mijn vriend om en staat achter zijn vrouw (om de lieve vrede denk ik).
woensdag 29 juni 2011 om 19:30
quote:valesca666 schreef op 29 juni 2011 @ 19:23:
Mijn vriend vindt dat ik het niet moet laten merken hoe ze mij kwetst omdat ze dan nog meer genieten van mijn ellende en dat ik moet doen alsof het mij totaal niet raakt. En me niet moet verlagen tot haar niveau. Dat heb ik jaren gedaan, maar ze gaan steeds een stapje verder. Ik ben als kind gepest en door mijn ex-man geestelijk mishandeld. Daar heb ik mij aan ontworsteld. Ik ben heel gelukkig in mijn relatie en ben veel zelfverzekerder, maar hierdoor voel ik me weer zo machteloos als vroeger.Je vriend heeft gelijk, echter betekent het niet dat hij haar niet kan aanspreken op haar kinderachtige gedrag. Voor mij zou dit zelfs een voorwaarde zijn voor het normaal mee gaan naar de familie.
Mijn vriend vindt dat ik het niet moet laten merken hoe ze mij kwetst omdat ze dan nog meer genieten van mijn ellende en dat ik moet doen alsof het mij totaal niet raakt. En me niet moet verlagen tot haar niveau. Dat heb ik jaren gedaan, maar ze gaan steeds een stapje verder. Ik ben als kind gepest en door mijn ex-man geestelijk mishandeld. Daar heb ik mij aan ontworsteld. Ik ben heel gelukkig in mijn relatie en ben veel zelfverzekerder, maar hierdoor voel ik me weer zo machteloos als vroeger.Je vriend heeft gelijk, echter betekent het niet dat hij haar niet kan aanspreken op haar kinderachtige gedrag. Voor mij zou dit zelfs een voorwaarde zijn voor het normaal mee gaan naar de familie.
woensdag 29 juni 2011 om 19:50
woensdag 29 juni 2011 om 19:52
Hoe gedraagt ze zich dan tegen je vriend? Hij is toch degene die het meest verantwoordelijk is voor het gebroken hart van haar beste vriendin, hij is degene die haar in de steek heeft gelaten voor een ander. Of durft ze tegen hem niet onaardig te doen omdat hij nou eenmaal de broer van haar man is?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.