nare schoonzus

29-06-2011 19:10 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn nu 8 jaar bij elkaar. Wij werden verliefd toen we allebei nog getrouwd met een ander waren en zijn om elkaar gescheiden. Mijn vriend zijn schoonzus (is met zijn broer getrouwd) heeft mij vanaf het begin niet geaccepteerd (de rest van de familie wel). Zij is dikke vriendinnen met de ex-vrouw van mijn vriend. Die ex voert al jaren oorlog over de rug van de kinderen en heeft ons gestalkt en lastig gevallen samen met haar familie. De schoonzus (ik noem haar voor het gemak Annie, niet haar echte naam) negeert mijn bestaan volledig. In het begin begreep ik het wel een beetje en stelde mij bescheiden op om haar te laten wennen. Maar dat is nu al 8 jaar geleden en er is niets veranderd. Ze roddelt samen met de ex over mij en maakt me overal zwart. Haar kinderen haten mij, zo heeft ze hen vergiftigd met leugens over mij. Tijdens verjaardagen in de familie klap ik dicht omdat ik weet dat alles wat ik zeg doorverteld wordt. Onlangs hadden we een bruiloft in de familie en ik heb van de zenuwen teveel gedronken waardoor ik erg dronken werd. De volgende dag had Annie het hele verhaal extra aangedikt op Hyves gezet, niet met mijn naam, maar het was duidelijk dat het over mij ging. De ex en haar familie hadden er allemaal juichende reacties bijgeplaatst natuurlijk. Wat moet ik doen om hiermee om te gaan? Mijn vriend zegt dat ik erboven moet staan, maar dat doe ik nu al 8 jaar. Praten met haar heeft geen zin, ze laat me toch op de stoep staan. Ik zie haar alleen met verjaardagen in de familie, maar mijn vriend heeft een hele grote familie, dus zie ik haar toch regelmatig. Thuisblijven doe ik niet want dat is precies wat ze graag wil, mijn bestaan ontkennen. Mijn vriend wil geen ruzie in de familie en doet alsof er niets aan de hand is maar ik ben bang als dit nog langer doorgaat dat ik binnenkort uitbarst tegen Annie.
Ik snap trouwens ook niet dat de familie van die ex zich na 8 jaar nog zo met jou bezighoudt. Dat ze er zelf in blijft hangen, oké, maar dat zij daar zo in mee gaan, dat vind ik echt raar. Het lijkt mij ook niet dat die ex daar echt van opknapt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
wat een lastige situatie zeg !! ik snap dat je nu niet meer durft te praten in het bijzijn van je schoonzus, je bent constant op je hoede...lijkt mij geen doen hoor.

als praten geen optie is en je het echt niet meer aan kan, dan lijkt het mij toch de enige optie dat je thuis blijft als je weet dat je schoonzus er ook is. misschien dat bij de overige fam.leden dan wat belletjes gaan rinkelen en het is ter sprake komt.

dit kan zo toch niet verder??!!

veel sterkte !
Je hoeft je hekel aan iemand toch niet zo te etaleren?

Snap het aan ene kant wel beetje. Schoonzus kiest partij voor ex, en die ex is nog kwaad op TO, dus als schoonzus aardig doet tegen TO zal dat wel als verraad ofzo voelen. Maar dan kan je toch neutraal doen. Niet te blij of wekelijks bij elkaar op de koffie. Maar gewoon beleefd doen tijdens familiefeestjes. Is iedereen uiteindelijk bij gebaat.
Mijn beide schoonouders zij overleden. Kunnen dus niet bemiddelen.

Ja Ruza, ik heb misschien de man van haar beste vriendin "ingepikt", (hoewel dit ook wel wat genuanceerder ligt) maar mijn vriend zijn ex vrouw heeft inmiddels al meerdere relaties gehad en dat mag blijkbaar wel.

Susan, ze doet ook onaardig tegen mijn vriend, maar hij trekt zich daar helemaal niets van aan.
Na 8 jaar nog bezig zijn met het verleden en dat alleen maar om een man.. Dan is die dame wel erg verbitterd, ga toch verder met je leven denk ik dan en zoek eventueel hulp bij het verwerken daarvan. Je schoonzus lijkt me maar een akelige vrouw die zich niet uit durft te laten op je man, omdat ze bang is voor de reactie van haar man die tenslotte de broer is van jou man, die wel haar vriendin in de steek liet. Jou man heeft een keuze gemaakt en of dit nou wel of niet netjes ging, het is gebeurd. Ik zou haar toch eens aanspreken op haar gedrag, als je man dit verder niet wil doen, spreek die haaibaai dan zelf maar aan. En dat zij dingen zegt over jou op hyves enzo, is wel erg kinderachtig en laat toch wel zien hoe zijn in elkaar zit. Praat met je man, die dan eventueel met zijn broer dit kan bespreken en die moet zijn vrouw maar eens ter verantwoording roepen. Verder wil ik je een hele dikke knuffel geven, wens je veel sterkte en wijsheid.
Ik zou net als je vriend proberen haar zoveel mogelijk te negeren, je hebt niks te maken met de familie van je schoonzus en ook niet met de ex van je vriend. Desnoods zou ik de verjaardagen bij schoonzus thuis skippen zodat je ook niet met die familie in aanraking komt. Dan denkt ze maar dat ze gewonnen heeft, lekker belangrijk.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik vind het schandalig van je schoonzus! Onbeschoft!

En dat na 8 jaar zeg, doe normaal...

Ben je ooit het gesprek met haar aangegaan? Ik denk dat dat het beste zou zijn. Daar eens aanbellen (liefst met je vriend), zeggen dat je nodig met haar (en haar vriend) moet praten.

Zeggen dat je best snapt dat ze moeite me je heeft gehad in het begin. Dat jullie nu 8 jaar verder zijn inmiddels en dat je graag wilt dat ze normaal doet. Ze hoeft je niet aaridg te vinden, maar wel met respect te behandelen. Dat je kinderachtige gedrag zat bent. Jullie hebben nu eenmaal met elkaar te maken en je wilt geen last meer van haar, en haar spelletjes, hebben.

Als ze dat niet kan, dan moet ze maar zorgen dat ze jouw en je vriend vermijdt. Dan moet ze maar zorgen dat jullie elkaar niet tegenkomen, maar je wilt er geen last meer van hebben.

Of iets in die trant:-).

In ieder geval je grenzen aangeven. Ze loopt over je heen. Niet pikken. Gooi het open. Als jij dit soort dingen zegt dan kan ze er 2 dingen tegenin brengen.

- je hebt de man van mijn vriendin afgepikt en ik mag je sowieso niet.

Over dat afpikken; dan zeg je dat het echt wel wat genunanceerder ligt dan dat, en dat dat inmiddels 8 jaar geleden is en jullie wel hebben bewezen dat het echte liefde is gebleken. Get over it schoonzus!

En prima als ze je sowieso niet mag, maar dan kan ze wel beleefd doen, en niet zo kinderachtig.

Hard tegen hard. Door het open te gooien denk ik zomaar dat je haar wel hebt. Want ze is duidelijk van de spelletjes...

Sterkte, lijkt me erg rot en vervelend.

En tot slot; als het niet werkt; dan moet je vriend van haar, en vooral zijn broer, eisen dat het voortaan normaal gaat. Lijkt mij dan niet meer dan logisch.

Nogmaals sterkte
Hai Valesca,

Een ellendige situatie, kan niet anders zeggen.

Zelf had ik de hele familie fijn laten barsten en was er niet meer heen gegaan.

Soms werkt het niet tussen (aangetrouwde) familieleden, kan gebeuren. In jouw geval is er een ontzettend haatdragende schoonzus en ze maakt je het leven zuur op feesten en partijen.

Ik zou al lang niet meer gegaan zijn. Hoewel ik het op zich sterk van je vindt dat je tóch gaat, zie ik niet in wat het je gaat helpen bij de acceptatie. Als dat na acht jaar nog steeds niet gebeurd is dan is er niet veel hoop op verbetering.

Praten helpt niet, je sterk houden helpt niet, haar negeren doe je neem ik aan al, nou ja, dan heb ik geen idee wat er anders overblijft dat je distantiëren van dat gedoe. Ik zou wel beter uitkijken dan me langer nog dan die acht jaar te laten kleineren en belachelijk maken, daar zou ze wat mij betreft een ander voor mogen zoeken.

Jij kunt dus niet meer doen dan je rug recht houden en vriendelijk blijven lachen. Daar zou ik voor bedankt hebben.

Sterkte!

Dank je wel voor je lieve bericht Caro, doet me goed.

Susan, het gaat niet om de familie van mijn schoonzus. Bij haar thuis kom ik niet op verjaardagen. Maar om de familie van mijn vriend waar ik haar telkens tegenkom op verjaardagen en feestjes.
Heyy! Wat vervelend om te horen.. ik weet ongeveer hoe je je voelt. Bij mij is het niet zo erg als bij jou en het probleem is mijn schoonmoeder! Wat ik zou doen als ik jou was is er toch boven proberen te staan.. Ook uitvallen mag, maar let er wel op dat de rest van de familie geen hekel aan jou krijgt ook al is het jouw schuld niet. Je vriend moet het ook voor je opnemen, hij kan niet doen of er niks aan de hand is. Ik zou er nog een keer met hem over praten wat je precies dwarszit en wat je van hem verwacht. Die schoonzus moet je niet eens een blik waardig gunnen, echt probeer er boven te staan! X
Het is niet alleen zielig dat zij al acht jaar bezig met dit rare gedrag, jij laat je ook al acht jaar door haar op de kop zitten. Hou daarmee op. Ze heeft net zoveel macht over je, als jij haar geeft. Vanaf nu dus: niks meer.
Wat eten we vanavond?
Waarom ga je nog op verjaardag bij die schoonzus?

Je vriend mag dan vinden dat je er maar boven moet staan, als ik het goed begrijp is hij minder het mikpunt dan dat jij bent? Dan kan hij dat makkelijk(er) zeggen natuurlijk. Het is zijn familie waardoor je zo behandelt wordt. Als ik jou was zou ik helemaal niet meer mee gaan naat verjaardagen van zijn familie.

Misschien dat er dan bij je vriend, en hopelijk ook bij hun, een lampje gaat branden.
quote:valesca666 schreef op 29 juni 2011 @ 20:03:

Mijn beide schoonouders zij overleden. Kunnen dus niet bemiddelen.

Ja Ruza, ik heb misschien de man van haar beste vriendin "ingepikt", (hoewel dit ook wel wat genuanceerder ligt) maar mijn vriend zijn ex vrouw heeft inmiddels al meerdere relaties gehad en dat mag blijkbaar wel.

Susan, ze doet ook onaardig tegen mijn vriend, maar hij trekt zich daar helemaal niets van aan.

Misschien heb je hem wel ingepikt, en misschien niet. Het doet er nieteens toe. Jouw vriend(haar ex) is bij haar weg gegaan en dat trekt ze blijkbaar niet. En je schoonzus laat zich waarschijnlijk lekker opjutten door haar. Een beetje een middelbare school toestand ofzo.

Jouw vriend trekt zich er niks van aan..waarom jij dan wel? Misschien kun je wat assertiever worden tegenover je schoonzus?
Ik snap niet dat je vriend het toe laat dat zijn zus hier aan mee doet. Ik wordt er kwaad van als ik dit lees en ik vind dit erg rot voor je. Je zegt dat als je thuis blijft dat ze het dan echt door hebben.. ja en? Je wordt al 8 jaar zo behandeld, en aangezien je zelf al zegt ze gaan elke x een stapje verder, wat maakt het dan nog uit of ze nu wel of niet weten dat ze je hiermee hebben? Ze mogen best eens weten hoe ze hier iemand mee raken en hoe naar en gemeen ze eigelijk bezig zijn!

En als het mijn vriend was en hij liet dit toe, dan had ie ook maar te snappen dat ik zijn zus echt niet meer wilde zien. met elke verjaardag dat geroddel maar over je heen laten komen, kom nou zeg. Ik zou een leukere dag hebben als ik op die dag gewoon thuis bleef.
Ja, ik baal er zelf ook van dat ik het mij zo aantrek, maar ik kon wel door de grond toen ik haar verhaal op Hyves las.

Eigenlijk zijn het zielige kinderachtige vrouwen die gewoon hardstikke jaloers op mij zijn.
Ik denk dat je jezelf moet verweren en dat niet aan je vriend over te laten.

En accepteren dat ze je niet moet, ze is dat ook niet verplicht.
Ik zou Annie gewoon een keer d'r vet geven.

Je vriend vind ik een konijn, sorry dat ik het zeg.

Mijn schoonzus is ook een onaardig mens, die vindt nooit een vriendin/vrouw van haar broers leuk, na een jaar proberen en mijn best doen heb ik er de brui aan gegeven. Dáááág! Graag, traag of heel niet, ik was 32 zeg toen mijn man me mee naar zijn familie nam, geen stuntelige puber.

Ik heb niet over me laten lopen, heb haar verteld wat ik vond en klaar. Met als verschil dat mijn man ook geen contact meer heeft met zijn zus, uit eigen beweging overigens.
quote:miepje1971 schreef op 29 juni 2011 @ 19:54:

@ Evelyn. Leg het dan eens uit. Ik vind jouw opmerking nogal kwetsend voor TO.Oh en dat die vriendin van die schoonzus in de steek gelaten is, is niet kwetsend? 'Zet je eroverheen' is mij iets te gemakkelijk hoor. Ik vind het heel logisch dat er nog een hoop oud zeer is. Blijkbaar is die scheiding niet al te vriendelijk gegaan, voorzover dat je vriendelijk uit elkaar kunt gaan. Ik snap heel goed, dat je schoonzus loyaal is aan haar vriendin en niet aan TO.
Betekent niet dat je iemand acht jaar (!) dwars hoeft te zitten toch?

Dat is wel héél veel oud zeer.
Heb je wel eens geprobeerd om met haar mee te veren? Je had onder dat hyves bericht ook iets kunnen plaatsen van "leuk feessie was het inderdaad!" Door te zwijgen of defensief te reageren geef je haar alleen maar de kick waar ze het om doet.
quote:eleonora schreef op 29 juni 2011 @ 21:10:

Betekent niet dat je iemand acht jaar (!) dwars hoeft te zitten toch?

Dat is wel héél veel oud zeer.Je weet toch ook niet hoe die scheiding tot stand is gekomen? Dat de hele familie zich er al mee bemoeit is al een teken aan de wand lijkt me.
quote:Ruza schreef op 29 juni 2011 @ 21:10:

Heb je wel eens geprobeerd om met haar mee te veren? Je had onder dat hyves bericht ook iets kunnen plaatsen van "leuk feessie was het inderdaad!" Door te zwijgen of defensief te reageren geef je haar alleen maar de kick waar ze het om doet.Mja, zou dat geen olie op het vuur zijn? Zou kunnen dat je gelijk hebt hoor, maar dan zou TO dat moeten uitproberen.
@evelyn schoonzus en ex leggen hun oud zeer blijkbaar van de kinderen van de vriend van TO. Dat vindt ik niet begrijpelijk en niet ok.
quote:evelynsalt schreef op 29 juni 2011 @ 21:13:

[...]

Mja, zou dat geen olie op het vuur zijn? Zou kunnen dat je gelijk hebt hoor, maar dan zou TO dat moeten uitproberen.Nah, ik denk het niet. Meelachen wanneer anderen om je lachen werkt veel beter dan zielig je mond houden of er boos/verdrietig om worden(en dat laten merken) maar zo'n aanpak zou voor TO met haar pestverleden misschien wat lastiger zijn dan voor iemand die niet die ervaringen heeft.
quote:evelynsalt schreef op 29 juni 2011 @ 21:12:

[...]

Je weet toch ook niet hoe die scheiding tot stand is gekomen? Dat de hele familie zich er al mee bemoeit is al een teken aan de wand lijkt me.

Het gaat om twee volwassen mensen die voor elkaar gekozen hebben.

Ook zussen zullen zich daar bij neer moeten leggen.

Acht jaar doorgaan met pesten en lelijk doen terwijl je niks aan de

situatie kunt veranderen. Wat willen ze bereiken? Die man gaat echt niet meer terug naar zijn ex.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven