de Prikbitches

26-05-2011 19:56 2537 berichten
Hier vinden jullie het nieuwe topic!
Alle reacties Link kopieren
abc: heb jij een vochtbeperking (jij liep toch bij een nefroloog?) Bij mij helpt het eten van zoute dropjes (als je ook geen zoutbeperking hebt) en veel water drinken om de ergste duizeligheid weg te nemen. Ik heb het wel gehad bij opbouwen van antidepressiva en het is geen pretje. Vooral rustig aan doen.

KK: hahahaha, heel goed. Maak maar gebruik van je status als pasgetrouwde. Maakt de vakantie alleen maar leuk. Ze zeggen wel dat alles waar je trouwen voor zet (bij het organiseren van de bruiloft) alles duurder is. dat geldt dus niet voor een huwelijksreis en aanverwante suites en services!!

Dolfijn: je bent er inderdaad een tijd uitgeweest en je kan jezelf niet gelijk weer dwingen tot weer een ritme wat je daarvoor had. Kan me wel voorstellen dat je wat ongeduldig bent en graag aan de slag wilt met alles! Verder ben ik het eens met de anderen, qua kraambezoek. Ik zou niet gaan wanneer er anderen bij zijn en je blij 'moet' doen.

Yam: wat een verwarring alom toen ik het las!! Ik ben blij voor jou maar niet voor de hond

Magic: wat betreft het vertellen. Blij ik ook lastig vinden. Bij ons weten ook meer mensen op dit moment dan ik zou willen dat we er mee bezig zijn. Ten eerste omdat ik natuurlijk ziek thuis ben, collega's weten dat ik een kinderwens heb (ook door mijn miskraam in januari) en hebben nu zelf al wel bedacht waarom ik thuis ben.... Vind ik niet altijd leuk maar ach, ik ga er ook weer niet heel spastisch over doen. Heeft toch geen zin.

Ramiaatje: ik hoop echt dat je ongesteldheid uitblijft!! En ik schrijf ook 'nog maar' een half jaartje mee hoor!

Hier gaat het elke dag een beetje beter! Ik ben nog erg moe maar de pijn wordt elke dag minder en ik hoop morgen weer ietsjes meer te doen dan vandaag en geen middagdutjes meer te doen. Aan de andere kant, ik ben erg ongeduldig dus ik ben voorzichtiger met mijzelf dan ik normaal gesproken zou zijn, snappen jullie?
quote:Dotjemol schreef op 29 juni 2011 @ 20:51:

Taartje: bedoel je te zeggen dat ik van wie ik wil hier het mailadres te vragen? Dan plaats ik de mijne hier toch gewoon eventjes? Of mag dat dan weer niet? Ik ben dotjemol@gmail

Ja, dat kan natuurlijk ook maar weet diegene dat jij zou willen mailen of moeten we je gewoon allemaal een mailtje sturen? (sorry flauw grapjuh)

Heftig hoor, jouw verhaal. Wel ontzettend fijn dat de arts zoveel tijd nam voor jullie, is zo belangrijk! Nu op naar de volgende poging, wanneer zou deze kunnen of hebben jullie een pauze?
Ik kom even gauw inbreken omdat ik elders las van Kaetje haar spontane zwangerschap.... ik vind het prachtig om te lezen..... van harte gefeliciteerd!

En alle andere meisjes hier, bedankt dat ik even mocht inbreken..... succes met alles....
DTEEZ!
En Kaetje..... ik wist het ook pas met 9,5 week......en er zit 14 maanden tussen.. hebben we toch nog iets gemeen
DTEEZ!
Taartje, ik snap je helemaal en doe vooral rustig aan. Daar help je jezelf het beste mee.

Alle bitches mogen mij mailen hoor Zijn mij allemaal evenlief!

We zien wel wanneer we poging 2 doen. Als we ze achterelkaar doen ben ik in oktober door de 3 pogingen heeb. Dat voelt te snel. Ik had nog stiekeme hoop om misschien een van die keren helft met icsi en helft ivf te doen. Dat kan ik uit mijn hoofd zetten. Of IUI na de 3 icsi's (omdat die wel vergoed worden) maar dat kan al helemaal niet. Dus poging twee maar doen wanneer de omstandigheden 'goed' voelen. Misschien gaan we eerst een week of vijf met vakantie. We zien wel.

Enne, wie schreef dat nou 'maar' 25 kans bij ivf? Voor ons is het 25% meer kans dan we sowieso hebben
quote:Dotjemol schreef op 29 juni 2011 @ 21:14:

Taartje, ik snap je helemaal en doe vooral rustig aan. Daar help je jezelf het beste mee.

Alle bitches mogen mij mailen hoor Zijn mij allemaal evenlief!

We zien wel wanneer we poging 2 doen. Als we ze achterelkaar doen ben ik in oktober door de 3 pogingen heeb. Dat voelt te snel. Ik had nog stiekeme hoop om misschien een van die keren helft met icsi en helft ivf te doen. Dat kan ik uit mijn hoofd zetten. Of IUI na de 3 icsi's (omdat die wel vergoed worden) maar dat kan al helemaal niet. Dus poging twee maar doen wanneer de omstandigheden 'goed' voelen. Misschien gaan we eerst een week of vijf met vakantie. We zien wel.

Enne, wie schreef dat nou 'maar' 25 kans bij ivf? Voor ons is het 25% meer kans dan we sowieso hebben Dat was ik Dotjemol! Ik zeg altijd "maar" omdat iedereen altijd denkt dat je "wel zwanger wordt want je bent immers met IVF bezig" en zo zit het natuurlijk helemaal niet in elkaar....
quote:kaetje schreef op 29 juni 2011 @ 21:21:

[...]

Dat was ik Dotjemol! Ik zeg altijd "maar" omdat iedereen altijd denkt dat je "wel zwanger wordt want je bent immers met IVF bezig" en zo zit het natuurlijk helemaal niet in elkaar....

Ja, dat zouden ze eens op een reclamespotje ofzo moeten zeggen. Het gros van de mensen (bij mij dan iig) vonden het maar wat raar dat de 1e ivf niet lukte. En mijn vader toen we starten met IUI: "kan je niet beter gewoon gelijk IVF gaan doen?" En mijn schoonmoeder vorige week "waarom gaan jullie eigenlijk voor de cryo's en niet gelijk weer voor een nieuwe ICSI? dan heb je immers meer kans" Ik weet niet hoe ik toen heb gekeken, maar ze hield wel haar mond Laten we maar "gewoon" 3 cryo's wegdoen en fijn weer aan alle hormonen en de punctie...

Abc, over het duizelig zijn: mij hielp helemaal niks behalve stoppen met de Utrogestan, maar ik hoop dat jij nog lang de Utrogestan moet gebruiken omdat je zwanger bent! Wanneer weet je meer? Sterkte hoor, het is echt niet fijn. Ik had vaak het gevoel dat ik bijna omviel.
Kaetje, ja aha, je bedoelt 'm zo. Dat is ook helemaal zo.

Dat is ook wat mij lichtelijk ergerde aan babyboom. Ieder stel wat ze in het begin volgde met ivf/icsi,hup zwanger. Zooo frustrerend en niet zoals het is. Bedoelde het overigens niet boos ofzo, maar met die kans ben ik toch wel heel blij!
Yam, je maakt het wel spannend zeg. Morgen testen?

Dolfijntje, wat ontzettend mooi met die ballonnen! Wat een eerbetoon.

Ik heb net weer babyboom zitten kijken. Ook daar wel heel zware verhalen. Wat een moedige mensen. Ik kan er zelf wel met droge ogen naar kijken nu het voor ons allemaal voorbij is. Maar als ik dan aan degenen onder ons denk die nog bezig zijn, dan realiseer ik me wel weer hoe ontzettend zwaar dat het is. Spuiten, puncties, hoop, testen, teleurstelling, onzekerheid. Ik vind toch wel dat ze dat goed neerzetten. Of is dat anders als je er op dit moment middenin zit?
Dotje, misschien heb ik niet goed gelezen hoor, maar waarom zou je liever IVF hebben dan ICSI? Alleen de bevruchting is daarbij toch verschillend, verder niet. De kansen na bevruchting zijn volgens mij gelijk (dat is ons tenminste verteld tijdens een infomiiddag over IVF/ICSI). ICSI is ook onze enige mogelijkheid, mijn vriend zijn zaad is slecht en ik heb PCOS. Kans op spontane zwangerschap 0,0%.

Bedankt voor de tips over de duizeligheid, ik weet niet meer wie wat heeft geschreven. Ik heb gelukkig geen vochtbeperking, dus ik probeer maar gewoon veel te drinken en regelmatig te eten. Zoute drop durf ik eigenlijk niet zo goed aan, ik heb door de hormonen een erg hoge bloeddruk en zout (of eigenlijk meer een andere stofje in drop dat bloeddruk stijgingen kan veroorzaken) lijkt me dan niet bevorderlijk. Dextro heb ik al in huis, daar heb ik vandaag aardig wat van gegeten, maar dat werkte helaas niet.

Ik was al duizelig van de progynova en de utrogestan heeft het wel een stuk erger gemaakt. Maar ik heb tegelijk met de start van de utrogestan ook mijn bloeddrukverlagers moeten verdubbelen en als de dosis daarvan wordt veranderd heb ik daar ook altijd minimaal twee weken hoofdpijn van. Het zal dus wel een combi zijn van alles. Ik moet in ieder geval nog anderhalve week tot ik kan testen. Dus zolang zal ik geduld moeten hebben. Mocht ik dan zwanger zijn dan moet ik nog acht weken langer door en dat doe ik met liefde dan. Hoeveel ongemak het ook brengt.
Dotjemol ik snap dat je het niet boos bedoelde hoor! En dat die 25% veel meer is dan de kans die de meesten van ons normaal hebben. Maar het betekent ook dat op een topic als deze van de 4 pogingen er gemiddeld maar 1 lukt... Soms iets meer want de kans van slagen verschilt natuurlijk ook per stel.
Waarom liever ivf? Dat is binnen de mogelijkheden die wij hebben de vorm waarbij de natuur nog een beetje mee doet. Ons is een weer ander verhaal verteld, dus tja, wat is waar... En na gisteren weet ik ook dat de resultaten onderling moeilijk vergelijkbaar zijn. Nadat ivf nu sowieso is uitgesloten kan ik mij tenminste op alleen icsi focussen. En dat is fijn om te weten.

Zoals ik al schreef vond ik het begin van babyboom niet helemaal realistisch. Nu wel en het is heftig om te zien bij anderen. Aan de andere kant is het wel prettig, ook omdat vriendinnen nu beter weten wat het allemaal vraagt en waarom.
quote:kaetje schreef op 29 juni 2011 @ 21:21:

[...]

Dat was ik Dotjemol! Ik zeg altijd "maar" omdat iedereen altijd denkt dat je "wel zwanger wordt want je bent immers met IVF bezig" en zo zit het natuurlijk helemaal niet in elkaar....Mee eens, met alles wat er over de kansen wordt gezegd trouwens. Hoe komen mensen aan die 'wijsheid' dat wanneer je behandelingen ondergaat je kans 100% is? Je doet het niet voor niks en niemand heeft zoveel kans om zwanger te worden, ook niet als je het op de 'normale' manier doet. Elke zwangerschap is een wonder, met of zonder hulp. Maar er zijn naar mijn idee te weinig mensen die dat beseffen.
Pffff vanmorgen ongesteld geworden.

Doet toch wel iets meer met me dan verwacht.

Straks maar het ziekenhuis bellen en een nieuwe afspraak maken.
Och Ramiaatje... Knuffel!
Ramiaatje moeilijk hè.. Dikke knuffel
Over die 25%... Die ligt wel iets hoger in sommige gevallen. Dit is een schema wat ik een tijdje terug tegenkwam. Het geeft het slagingspercentage aan van leeftijdsgroepen per behandeling (opgeteld dus).

De 25% klopt wel, maar dat gaat over ALLE pogingen. Dus ook over oudere vrouwen, die volgens mij toch een iets lager slagingspercentage hebben.

Bron en extra toelichting: Klik
Ramiaatje
Ramiaatje: dikke knuffel (vanaf de iphone) voor de teleurstelling.
Even zeuren hoor: het is wachtdag 3 en ik voel net krampen in mijn baarmoeder. Dat kan helemaal nog niet volgens mij.

Nu is het moeilijk bij deze poging omdat ik door de grote eierstokken en beetje vocht in mijn buik (wat waarschijnlijk al aan het wegtrekken is) moeilijk te zeggen waarom ik pijn heb. Maar wat maakt me dat nu al onzeker zeg. Stom hoor.
Dank voor de knuffels. Dat doet erg goed.Nou ja, met opgeheven hoofd en vol goede moed op naar poging 2! Ga straks een boel lekkere dingen meenemen met de boodschappen.

En natuurlijk duimen voor de dames die nu in de wachtweken zitten, spannend!

Taartje, ik weet niet wat je allemaal zou kunnen voelen, je lichaam gaat behoorlijk met je aan de haal heb ik ook wel gemerkt. Je voelt ineens vanalles.

Sterkte met wachten!
Ramiaatje; een virtuele knuffel voor jou..
Lekker laten leven...
Jezus zeg, vriend krijg net te horen dat zijn contract per 1 september niet verlengd gaat worden!!!

Nu hadden we toevallig afgelopen dinsdag besproken dat hij zou gaan solliciteren omdat hij het gevoel had niet verder te willen groeien daar. En zij bleken dus het gevoel te hebben dat de groei zoals ze die binnen het bedrijf voor ogen hebben (qua functies) niet bij hem past, en dat zijn toekomst binnen het bedrijf er dus niet echt was.

Maar ondanks dat... Pfff... Dat kunnen we er nog wel even bij hebben zeg!!!

Jezus... 2 werkelozen in 1 huis...

My god... Hoe moet dat financieel...
Oh!!! Karan, nee toch? Jeetje zeg, wat een pech.

Dikke knuffel met veel troost erin.
Karan, balen. Wat een pech. Zitten jullie in een regio en vakgebied waar makkelijk werk in te vinden is? Heel veel sterkte ermee.

Taartje, ik zit ook op dag drie en ik voel ook vanalles. Maar voor mijn gevoel vooral aan mijn eierstaokken, die zijn nog steeds gevoelig na mijn overstimulatie (en mijn punctie is al ruim twee maanden geleden).

De duizeligheid is vandaag een stuk beter dan de afgelopen dagen. Ik heb zelfs gewerkt (ruim een halve dag). Volgens mijn vriend moest ik meer/vaker eten en dat lijkt tot nu toe wel te werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven