nare schoonzus
woensdag 29 juni 2011 om 19:10
Mijn vriend en ik zijn nu 8 jaar bij elkaar. Wij werden verliefd toen we allebei nog getrouwd met een ander waren en zijn om elkaar gescheiden. Mijn vriend zijn schoonzus (is met zijn broer getrouwd) heeft mij vanaf het begin niet geaccepteerd (de rest van de familie wel). Zij is dikke vriendinnen met de ex-vrouw van mijn vriend. Die ex voert al jaren oorlog over de rug van de kinderen en heeft ons gestalkt en lastig gevallen samen met haar familie. De schoonzus (ik noem haar voor het gemak Annie, niet haar echte naam) negeert mijn bestaan volledig. In het begin begreep ik het wel een beetje en stelde mij bescheiden op om haar te laten wennen. Maar dat is nu al 8 jaar geleden en er is niets veranderd. Ze roddelt samen met de ex over mij en maakt me overal zwart. Haar kinderen haten mij, zo heeft ze hen vergiftigd met leugens over mij. Tijdens verjaardagen in de familie klap ik dicht omdat ik weet dat alles wat ik zeg doorverteld wordt. Onlangs hadden we een bruiloft in de familie en ik heb van de zenuwen teveel gedronken waardoor ik erg dronken werd. De volgende dag had Annie het hele verhaal extra aangedikt op Hyves gezet, niet met mijn naam, maar het was duidelijk dat het over mij ging. De ex en haar familie hadden er allemaal juichende reacties bijgeplaatst natuurlijk. Wat moet ik doen om hiermee om te gaan? Mijn vriend zegt dat ik erboven moet staan, maar dat doe ik nu al 8 jaar. Praten met haar heeft geen zin, ze laat me toch op de stoep staan. Ik zie haar alleen met verjaardagen in de familie, maar mijn vriend heeft een hele grote familie, dus zie ik haar toch regelmatig. Thuisblijven doe ik niet want dat is precies wat ze graag wil, mijn bestaan ontkennen. Mijn vriend wil geen ruzie in de familie en doet alsof er niets aan de hand is maar ik ben bang als dit nog langer doorgaat dat ik binnenkort uitbarst tegen Annie.
woensdag 29 juni 2011 om 21:21
@evelynsalt haha kom op zeg, die schoonzus is toch niet persoonlijk gekwetst? Zij is toch niet in de steek gelaten? Dat die ex boos is, ok. Maar die Annie heeft geen recht van spreken. En waarom krijgt TO alle schuld van ex en schoonzus? Haar man heeft toch zijn ex verlaten, zij toch niet? En loyaal zijn aan je vriendin is wel wat anders dan roddelen, kwaad spreken en gemeen doen. Gedurende 8 jaar. 8 jaar!!! Je kan toch ook normaal doen? Dus ja; ze moet zich er maar overheen zetten. Veel keus heeft ze niet toch.
@to kan je er wel met je man over praten? Steunt hij je? En wat doen zijn ouders en zwager als zij roddelt en kwaad spreekt? Zeggen die daar niks van? Er moet toch een 'publiek' zijn bij wie ze dat kan doen? Je kan haar evt ook een brief schrijven met daarin je gevoel. En anders zou ik niet meer naar verjaardagen gaan.
@to kan je er wel met je man over praten? Steunt hij je? En wat doen zijn ouders en zwager als zij roddelt en kwaad spreekt? Zeggen die daar niks van? Er moet toch een 'publiek' zijn bij wie ze dat kan doen? Je kan haar evt ook een brief schrijven met daarin je gevoel. En anders zou ik niet meer naar verjaardagen gaan.
woensdag 29 juni 2011 om 21:23
Nee,maar die schoonzus is wel haar beste vriendin. En die heeft waarschijnlijk ook gezien hoe ze in de ellende zat toen haar man haar in de steek heeft gelaten. En naar alle waarschijnlijkheid is ze ook een hele grote steun voor die vriendin geweest, dus ja: Annie heeft wel degelijk recht van spreken. En nee: soms lukt het niet altijd om je 'er maar overheen te zetten'. Naast de dood is echtscheiding een van de meest traumatische gebeurtenissen die een mens kan treffen omdat je hele bestaan onder je voeten vandaan wordt geslagen.
woensdag 29 juni 2011 om 21:26
quote:evelynsalt schreef op 29 juni 2011 @ 21:18:
We horen het verhaal maar van 1 kant. Tien tegen 1 dat het verhaal van de ex een totaal ander verhaal is, maar inderdaad: kinderen meesleuren in je scheiding is not done.
Dat is bij elk topic zo op een forum.
Acht jaar doorzieken zou ik never accepteren, ik had die hele club al lang de rug toegekeerd, hoeveel kanten er ook aan het verhaal hadden gezeten. Dan maar niet.
We horen het verhaal maar van 1 kant. Tien tegen 1 dat het verhaal van de ex een totaal ander verhaal is, maar inderdaad: kinderen meesleuren in je scheiding is not done.
Dat is bij elk topic zo op een forum.
Acht jaar doorzieken zou ik never accepteren, ik had die hele club al lang de rug toegekeerd, hoeveel kanten er ook aan het verhaal hadden gezeten. Dan maar niet.
woensdag 29 juni 2011 om 21:29
quote:evelynsalt schreef op 29 juni 2011 @ 21:23:
Nee,maar die schoonzus is wel haar beste vriendin. En die heeft waarschijnlijk ook gezien hoe ze in de ellende zat toen haar man haar in de steek heeft gelaten. En naar alle waarschijnlijkheid is ze ook een hele grote steun voor die vriendin geweest, dus ja: Annie heeft wel degelijk recht van spreken. En nee: soms lukt het niet altijd om je 'er maar overheen te zetten'. Naast de dood is echtscheiding een van de meest traumatische gebeurtenissen die een mens kan treffen omdat je hele bestaan onder je voeten vandaan wordt geslagen.Dat is geen excuus voor zo lang treiteren. Dan vind je iemand maar niet leuk. Kun je nog wel beleefd/normaal doen.
Nee,maar die schoonzus is wel haar beste vriendin. En die heeft waarschijnlijk ook gezien hoe ze in de ellende zat toen haar man haar in de steek heeft gelaten. En naar alle waarschijnlijkheid is ze ook een hele grote steun voor die vriendin geweest, dus ja: Annie heeft wel degelijk recht van spreken. En nee: soms lukt het niet altijd om je 'er maar overheen te zetten'. Naast de dood is echtscheiding een van de meest traumatische gebeurtenissen die een mens kan treffen omdat je hele bestaan onder je voeten vandaan wordt geslagen.Dat is geen excuus voor zo lang treiteren. Dan vind je iemand maar niet leuk. Kun je nog wel beleefd/normaal doen.
woensdag 29 juni 2011 om 21:35
voor die ex misschien traumatisch, maar niet voor annie. Zij is toch niet verlaten? Zij is toch niet gekwetst? Ik vind t feit dat zij de beste vriendin van ex is geen excuus om je zo kinderachtig te gedragen. Spreek jij soms uit eigen ervaring evelynsalt dat je schoonzus zo goed snapt (niet aanvallend bedoeld)? Op een gegeven moment moet je toch verder met je leven en verbitterd blijven, daar verpest je alleen je eigen leven mee. En moet TO er dan maar onder lijden dat ex en schoonzus het niet lukt om verder te gaan met hun leven? Als annie het nog steeds als inpikken ziet, so be it. Maar dan kan ze nog best zich normaal gedragen. Niet fair dat TO de zwarte piet krijgt toebedeeld, erg zwart wit. Haar man zal niet zomaar bij ex zijn weggegaan.
Kijk tuurlijk zitten er 2 kanten aan een verhaal. Maar ik ga er nu even vanuit wat TO vertelt, dat dat klopt. En dan vind ik t ronduit kinderachtig wat er gebeurd.
Kijk tuurlijk zitten er 2 kanten aan een verhaal. Maar ik ga er nu even vanuit wat TO vertelt, dat dat klopt. En dan vind ik t ronduit kinderachtig wat er gebeurd.
woensdag 29 juni 2011 om 21:43
Dat ex en schoonzus kwaad en gekwetst waren, logisch. Dat Annie vrienden is gebleven met exvrouw, uitstekend, ken ik vele voorbeelden van, dat dat gebeurt. Lijkt me heel positief maar negeren, lelijk doen en voor schut zetten op internet, zelfs nog na acht jaar is gewoon ordinair.
Maar goed, ik was er nogmaals al lang klaar mee geweest. De man in kwestie doet er zo te lezen niks mee, dat lijkt me eigenlijk het grootste probleem, dat je vent je zo in de stront laat zakken, al járenlang.
Maar goed, ik was er nogmaals al lang klaar mee geweest. De man in kwestie doet er zo te lezen niks mee, dat lijkt me eigenlijk het grootste probleem, dat je vent je zo in de stront laat zakken, al járenlang.
woensdag 29 juni 2011 om 21:48
quote:eleonora schreef op 29 juni 2011 @ 20:58:
Je vriend vind ik een konijn, sorry dat ik het zeg.
Leo!
Valesca wat ontzettend vervelend inderdaad. Hoe vaak zie je je schoonzus per jaar zo'n beetje? Ik bedoel, is het is 3 keer per jaar door feestdagen en verjaardagen? Of heel veel vaker?
Wat triest dat iemand 8 jaar blijft hangen zeg, ga wat nuttigs doen denk ik dan.
Je vriend vind ik een konijn, sorry dat ik het zeg.
Leo!
Valesca wat ontzettend vervelend inderdaad. Hoe vaak zie je je schoonzus per jaar zo'n beetje? Ik bedoel, is het is 3 keer per jaar door feestdagen en verjaardagen? Of heel veel vaker?
Wat triest dat iemand 8 jaar blijft hangen zeg, ga wat nuttigs doen denk ik dan.
woensdag 29 juni 2011 om 21:49
Tja, zo'n slechte start maak je niet snel goed. Ik vind het ook lastig om om te gaan met vreemdgangers in mijn vrienden- en familiekring die vervolgens een "officiële" relatie krijgen. Maar als het na 8 jaar nog zo belabberd loopt tussen jullie dat is klote, dan zouden ze er wel aan gewend moeten zijn.
Negeren en bij verplichtingen gewoon beleefd zijn lijkt me de beste aanpak.
Negeren en bij verplichtingen gewoon beleefd zijn lijkt me de beste aanpak.
woensdag 29 juni 2011 om 22:48
Ik denk dat ik er ook een gesprek aan zou wagen. Niet om de verhoudingen te verbeteren, maar wel om aan te geven dat de hele omgeving hier onnodig last van heeft. Het lijkt mij bijvoorbeeld bijzonder onaangenaam als naar aanleiding van mijn bruiloft dit soort dingen op het net worden gezet.
En hoe is dit voor de kinderen? De scheiding is 8 jaar geleden, dus die kinderen zijn waarschijnlijk wel 10 of ouder. Die kunnen dat soort berichten ook lezen op Hyves. Dat kan toch niet?
Dat ex wrokkig is is erg genoeg voor de kinderen, hoe terecht die wrok misschien wel wezen moge. Maar dat familie dat nog ondersteunt en aanwakkert ook, dat maaktnhet voor de kinderen extra moeilijk.
Overigens is dat een gesprek wat je vriend aan zou moeten gaan. Het zijn zijn kinderen, zijn familie. Hij kan zich hier niet mee vanaf maken door te zeggen dat hij het maar negeert.
En hoe is dit voor de kinderen? De scheiding is 8 jaar geleden, dus die kinderen zijn waarschijnlijk wel 10 of ouder. Die kunnen dat soort berichten ook lezen op Hyves. Dat kan toch niet?
Dat ex wrokkig is is erg genoeg voor de kinderen, hoe terecht die wrok misschien wel wezen moge. Maar dat familie dat nog ondersteunt en aanwakkert ook, dat maaktnhet voor de kinderen extra moeilijk.
Overigens is dat een gesprek wat je vriend aan zou moeten gaan. Het zijn zijn kinderen, zijn familie. Hij kan zich hier niet mee vanaf maken door te zeggen dat hij het maar negeert.
donderdag 30 juni 2011 om 07:00
Maar dat doet hij dus wel al acht jaar.
Dat lijkt me dus eigenlijk het grootste probleem. Dat hij het gewoon heeft laten gebeuren en nog steeds niet ingrijpt.
Al denk ik dat dat nu ook geen zin meer heeft. Wat moet hij nú nog zeggen?
'Nu is het genoeg!'?
Alsof het zes jaar geleden of zo niet ook al genoeg was.
Dat lijkt me dus eigenlijk het grootste probleem. Dat hij het gewoon heeft laten gebeuren en nog steeds niet ingrijpt.
Al denk ik dat dat nu ook geen zin meer heeft. Wat moet hij nú nog zeggen?
'Nu is het genoeg!'?
Alsof het zes jaar geleden of zo niet ook al genoeg was.
donderdag 30 juni 2011 om 09:34
Ik mis de kinderen in dit verhaal. Er wordt ergens geschreven dat de kinderen een hekel hebben aan TO door de verhalen van Annie. Zien TO en haar vent die kinderen nog wel dan?
Verder zou ik er ook een gesprek aan wagen. En uitleggen aan mijn vriend dat ik het niet langer kan negeren zoals hij doet, dat het je teveel dwars zit daarvoor. Leg haar uit dat je niet verwacht dat zij je gaat mogen na wat er gebeurd is tussen jou, je vriend en zijn ex. Maar dat haar gedrag ronduit pestgedrag is, en dat jij daar als mens onder lijdt en dat die verhalen die je terug kan lezen je heel veel pijn doen. Op deze manier wordt de boel alleen nog maar erger gemaakt, zeker gezien de kinderen erbij betrokken zijn geraakt. Da's toch niet ok?! Ik denk dat na zo'n verhaal een normaal mens niet nog zoiets durft te doen... Ik niet in ieder geval :')
Als je echt geen gesprek wil zou ik voortaan pertinent weigeren nog op feestjes te komen waar zij ook verschijnt. Ga dan een keer zelf later bij diegene die jarig was langs om je interesse te laten zien, maar leg uit dat je niet meer met de vergiftigende houding van Annie geconfronteerd wil worden en zo de sfeer voor iedereen beter is.
Verder zou ik er ook een gesprek aan wagen. En uitleggen aan mijn vriend dat ik het niet langer kan negeren zoals hij doet, dat het je teveel dwars zit daarvoor. Leg haar uit dat je niet verwacht dat zij je gaat mogen na wat er gebeurd is tussen jou, je vriend en zijn ex. Maar dat haar gedrag ronduit pestgedrag is, en dat jij daar als mens onder lijdt en dat die verhalen die je terug kan lezen je heel veel pijn doen. Op deze manier wordt de boel alleen nog maar erger gemaakt, zeker gezien de kinderen erbij betrokken zijn geraakt. Da's toch niet ok?! Ik denk dat na zo'n verhaal een normaal mens niet nog zoiets durft te doen... Ik niet in ieder geval :')
Als je echt geen gesprek wil zou ik voortaan pertinent weigeren nog op feestjes te komen waar zij ook verschijnt. Ga dan een keer zelf later bij diegene die jarig was langs om je interesse te laten zien, maar leg uit dat je niet meer met de vergiftigende houding van Annie geconfronteerd wil worden en zo de sfeer voor iedereen beter is.
donderdag 30 juni 2011 om 11:23
De kinderen van mijn vriend zijn ook de ergste slachtoffers in dit verhaal. Ze waren nog jong toen hun vader en ik gingen samenwonen en hebben mij direct geaccepteerd. Ik heb een hele goede band met ze en heb nog nooit iets slechts over hun moeder gezegd. Andersom wel helaas. Hun moeder maakt mij na 8 jaar nog steeds slecht ("mama zegt dat jij een vies wijf bent"), dan maak je je er maar met een grapje vanaf "ik douche mij elke dag hoor!". De kinderen komen vanaf het begin al elk weekend bij ons (op advies aan de rechter door de kinderbescherming omdat hun moeder hen geestelijk en lichamelijk mishandelde, ze heeft nog steeds hulp bij de opvoeding, van jeugdzorg).
Ik heb een goed gesprek gehad met mijn vriend. Ik heb hem alles laten lezen en hij schrok enorm dat hij een slappe zak genoemd wordt en beseft nu pas hoe erg ik met de hele kwestie zit.
Toen wij verliefd werden hadden we allebei een heel slecht huwelijk, ik met een alcohollist en hij met een borderliner die elke vorm van behandeling weigerde. Omdat mijn vriend nooit iets aan zijn familie en vrienden heeft verteld over de situatie waarin hij zich bevond stuitte hij op weinig begrip voor zijn keuze voor mij en is hij al zijn vrienden kwijtgeraakt.
We zijn en worden nog steeds door velen verguist en met de nek aangekeken.
We hebben nu besloten om samen het gesprek met Annie en haar man aan te gaan, wordt vervolgd......
Ik heb een goed gesprek gehad met mijn vriend. Ik heb hem alles laten lezen en hij schrok enorm dat hij een slappe zak genoemd wordt en beseft nu pas hoe erg ik met de hele kwestie zit.
Toen wij verliefd werden hadden we allebei een heel slecht huwelijk, ik met een alcohollist en hij met een borderliner die elke vorm van behandeling weigerde. Omdat mijn vriend nooit iets aan zijn familie en vrienden heeft verteld over de situatie waarin hij zich bevond stuitte hij op weinig begrip voor zijn keuze voor mij en is hij al zijn vrienden kwijtgeraakt.
We zijn en worden nog steeds door velen verguist en met de nek aangekeken.
We hebben nu besloten om samen het gesprek met Annie en haar man aan te gaan, wordt vervolgd......
donderdag 30 juni 2011 om 13:12
Appelientje@: Ik heb Annie niet als Hyvesvriend, maar las dat de jongste zoon van mijn vriend had gereageerd op een blog "drank" van Annie. (opgestookt door zijn moeder) Zij heeft haar profiel op Hyves openbaar dus heb ik de blog gelezen en de reacties erbij.
Het ging over haarzelf, dat zij zo goed was en nooit drinkt (maar ze heeft wel 40 kilo overgewicht, dat lijkt mij ook niet gezond). en toen over mij (zonder mijn naam) en hoe "schandalig" ik mij had gedragen.
Het ging over haarzelf, dat zij zo goed was en nooit drinkt (maar ze heeft wel 40 kilo overgewicht, dat lijkt mij ook niet gezond). en toen over mij (zonder mijn naam) en hoe "schandalig" ik mij had gedragen.
donderdag 30 juni 2011 om 13:33
Valesca, wat goed van je man en van jou.
Stoer!
Fijn dat je man nu ook inziet dat hij op moet treden. Ik hoop oprecht dat het nog zin heeft. Hoe dan ook, het lijkt me fijn te weten dat hij aan jouw kant staat en er nu eindelijk eens iets aan wil doen.
Ik hoop echt dat het een positief resultaat heeft, al was het maar voor jou en je man samen. Het kan best zijn dat Annie zich na het gesprek helemaal beestachtig gaat gedragen maar goed, dat zegt dat vooral iets over haar en niet over jullie.
Laat je weten hoe het is afgelopen?
Stoer!
Fijn dat je man nu ook inziet dat hij op moet treden. Ik hoop oprecht dat het nog zin heeft. Hoe dan ook, het lijkt me fijn te weten dat hij aan jouw kant staat en er nu eindelijk eens iets aan wil doen.
Ik hoop echt dat het een positief resultaat heeft, al was het maar voor jou en je man samen. Het kan best zijn dat Annie zich na het gesprek helemaal beestachtig gaat gedragen maar goed, dat zegt dat vooral iets over haar en niet over jullie.
Laat je weten hoe het is afgelopen?
donderdag 30 juni 2011 om 14:38
Valesca wat ontzettend oke van je man dat hij de adviezen en opmerkingen hier serieus neemt en het niet weg wuift. Fijn dat hij nu wat meer uitgesproken achter jou gaat staan, zo hoort het ook (tenzij je echt iets achterlijks zou hebben gedaan maar dat is nu niet aan de orde).
Spannend zal het gesprek wel worden. Wat vaak helpt is vooraf verschillende paden uit te denken. Dus stel ze reageert sterkt ontkennend, wat zouden we daarop willen zeggen. Stel ze reageren begrijpend, wat wil je dan toch nog graag toevoegen. Stel ze reageren boos, verbaal agressief, wat gaan jullie dan zeggen.
Je voelt je een stuk zekerder en rustiger als je goed voorbereid een gesprek in gaat en dan dus met name voorbereid door vooraf de verschillende reactiemogelijkheden te bedenken en daar jullie eigen reactie daar vooraf over besproken te hebben. Het is echt de moeite waard om daar even voor te gaan zitten samen
Spannend zal het gesprek wel worden. Wat vaak helpt is vooraf verschillende paden uit te denken. Dus stel ze reageert sterkt ontkennend, wat zouden we daarop willen zeggen. Stel ze reageren begrijpend, wat wil je dan toch nog graag toevoegen. Stel ze reageren boos, verbaal agressief, wat gaan jullie dan zeggen.
Je voelt je een stuk zekerder en rustiger als je goed voorbereid een gesprek in gaat en dan dus met name voorbereid door vooraf de verschillende reactiemogelijkheden te bedenken en daar jullie eigen reactie daar vooraf over besproken te hebben. Het is echt de moeite waard om daar even voor te gaan zitten samen