Breakup

30-06-2011 10:01 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi...

Ik zit met een aantal problemen en weet niet hoe ik dat allemaal moet oplossen. Sinds weekje 2 zijn ik en mijn aanstaande waarbij we in 7 weekjes zouden gaan trouwen uit elkaar gegaan.... hele gedoe, zij wilde opeens niet trouwen, na 8 jaar relatie en 4 jaar samenwonen...Het heeft mij van elke kant geraakt, ik ben mijn aanstaande kwijt,me beste vriendin en ook nog eens financieel schade opgelopen.

Nu wil ik graag ff tussen uit gaan (2weekjes) om bij te komen van deze klap...alleen mijn werkgever is erg HARD, die wil me geen onbetaald verlof geven, terwijl ik al mijn werkzaamheden vooraf wil afronden....zij geeft aan dat het niet kan. Ik heb zelf niet voldoende vakantiedagen omdat ik heleboel heb gebruikt om mijn bruiloft te kunnen regelen.

Weet iemand een manier hoe ik mijn baas kan overtuigen om mij toch een onbetaald verlof te geven ? Ik moet het echt verwerken en zo kan ik niet op mijn werk komen....en zij geeft geen grondige reden, enkel afwijzen van verzoek.

Groetjes,

chicho
Nu ga ik een advies geven, wat normaal tegen mijn gevoel indruist.

Je kan gewoon echt ziek zijn van een relatie die uitgaat, dus wat is er mis met jezelf ziek te melden? Psychisch kan het heel zwaar op je drukken dat je deze breuk meteen nu in jullie oude huis moet verwerken en kan het voor je mentale gezondheid dus beter zijn even de rust ergens anders te proberen te vinden.

Ga eens met je huisarts praten of evt de arbo arts.

Je hoeft natuurlijk niet maanden de ziektewet in wegens het beeindigen van je relatie, maar als je even 2 weken wat rust heb, kan je de rest meteen beter aan.
Nope
Jah ben ik met je eens maar me baas is echt keihard, ik moest zelfs de dag dat ik hoorde , toen ik helemaal kapot naar huis ging, vakantiedagen opnemen.... ik heb toen 2 dagen vakantiedagen moeten opnemen omdat ik het toen gehoord had.......

ze is echt niet normaal....
er werd wel zojuist een goede tussenoplossing geopperd..
..popcorn?
zo een baas heeft mijn man ook , ben gisteren aan mijn mond geopereerd en we hebben een dochter, mijn man mocht even bij de kleine blijven maar die tijd moest hij wel zaterdag overwerken,

het bedrijf gaat verhuizen en daardoor is het zo druk dat de werknemers geen vakantie krijgen

is ook lekker ziek denk ik zo

maar idd waarom meld je je niet gewoon ziek? het is eigenlijk idd nieteens een leugen ook.

veel succes!
Dus: ziekmelden. je biedt haar aan het heel netjes op te willen lossen. Ik persoonlijk vind het eigenlijk te netjes, want je bent niet alleen maar ziek als je met griep in bed ligt hoor.

Psychisch kan je soms zo in elkaar zitten, dat je ook ademruimte nodig hebt.

Mss is zij van de stempel dat door gewoon maar door te werken je er het beste en het snelste bovenop komt. Voor mij was dat zeker zo, toen een relatie van mij overging, maar sommigen hebben er meer aan, even tot zichzelf te komen en tijdelijk te zwelgen in verdriet.

En dat is het risico van ondernemen en het hebben van personeel, soms is je personeel ziek.
Nope
Bedankt iedereen, ik zal het eens met mijn huisarts overleggen.. !
@roosdezoveelste: Vind ik eigenlijk wel normaal dat je man de tijd moest inhalen. Uiteindelijk is het niet het probleem van het werk dat er kinderen zijn.
..popcorn?
Goed idee om met je huisarts te overleggen!
..popcorn?
@nola

de regel op mijn man zijn werk is dat je voor deze dingen bijzonder verlof krijgt ,

als dat niet zo was dan had ik dat inderdaad ook begrepen

@chicho ik hoop dat je er uit komt
@roosdezoveelste; dan kan je man zich daarop beroepen, neem ik aan. Zo niet, dan kan hij de vakbond, als hij daar lid van is, laten bemiddelen als dit een structureel probleem vormt. Maar zijn bedrijf is aan het verhuizen en misschien is dat een reden om bijzonder verlof niet in te willigen. Bijzonder verlof, gaat niet in alle gevallen zomaar op. Er zijn randvoorwaarden aan wat er bijzonder genoeg voor is. Zoals een overlijden van een directe naaste.
..popcorn?
@ chico; Praat met je huisarts, en zoek als het even kan mensen op die van je houden, zoals familie en vrienden.

Vergeet niet goed voor jezelf te zorgen, ook al is de verleiding nog zo groot om dat even helemaal niet meer te willen doen. Dikke knuf en heel veel sterkte
..popcorn?
Ben ik hard dat ik je baas gelijk geef jou geen onbetaald verlof te geven?
TO vraagt twee weekjes om er even tussenuit te gaan. Hoe zeer ik ook met je mee zou leven, daar zou ik niet mee akkoord gaan.
quote:rozenstruikje schreef op 30 juni 2011 @ 10:56:

TO vraagt twee weekjes om er even tussenuit te gaan. Hoe zeer ik ook met je mee zou leven, daar zou ik niet mee akkoord gaan.

Een beetje mee eens.

Als je werkgever aangeeft dat het niet kan, dan kan het niet. Bespreek met hem/haar wanneer het wel uit zou komen om onbetaald verlof op te nemen.
quote:kriebelbeest schreef op 30 juni 2011 @ 10:59:

[...]

Een beetje mee eens.

Als je werkgever aangeeft dat het niet kan, dan kan het niet. Bespreek met hem/haar wanneer het wel uit zou komen om onbetaald verlof op te nemen.

Bespreek je ook met baas wanneer je griep mag hebben?

TO heeft niet voor deze breakup gekozen (wie wel?) en zit er NU doorheen en dat kan hij helaas niet uitstellen.

Werkgever zijn brengt risico's met zich mee, soms is je personeel ziek. En TO's werkgever heeft er niets aan, als TO over een maand alsnog overspannen thuiszit.
Nope
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 30 juni 2011 @ 11:11:

[...]

Bespreek je ook met baas wanneer je griep mag hebben?

TO heeft niet voor deze breakup gekozen (wie wel?) en zit er NU doorheen en dat kan hij helaas niet uitstellen.

Werkgever zijn brengt risico's met zich mee, soms is je personeel ziek. En TO's werkgever heeft er niets aan, als TO over een maand alsnog overspannen thuiszit.De werkgever heeft al genoeg risico op ziekte, burnouts en allerlei vormen van overspannenheid. Moet elke persoonlijke issue van een werknemer dan het probleem van een werkgever worden?
Je beschouwt dit als een persoonlijk issue, dit is meer dan een issue. Wanneer je hele leven instort en je opeens anders moet leven dan je 8 jaar hebt gedaan is een hele klap. Je begrijpt het niet omdat je niet zelf in zo'n situatie zit. Ik kan nu bijv; niet eens normaal eten of denken, laat staan functioneren. Dus ik vindt het heel slecht van mijn countrymanager dat ze niet begrijpt dat het geen nut heeft om mij op het werkvloer te hebben wanneer ik niet efficient kan werken. Wanneer ik zelfs onbetaald verlof wil word het afgewezen.... why ? geen idee... wil ze niet op in gaan... Zou dat effect hebben op mijn werk nee. absoluut niet, ik had al voorgesteld om alles VOORAF afronden,voordat ik wegga... dus ik zie niet waarom ze zo moeilijk moet doen. Blijkbaar houdt ze meer van dat ik het via een arboarts regel, terwijl ik dit graag persoonlijk wilde oplossen zonder enige bullshit..
quote:chicho schreef op 30 juni 2011 @ 12:13:

Je beschouwt dit als een persoonlijk issue, dit is meer dan een issue. Wanneer je hele leven instort en je opeens anders moet leven dan je 8 jaar hebt gedaan is een hele klap. Je begrijpt het niet omdat je niet zelf in zo'n situatie zit.

Ik kom amper een paar weken uit een situatie waar ik zwaar bedonderd ben en emotioneel zwaar mishandeld door een meneer met op zijn zachtst gezegd zeer veel issues. Ik heb kinderen. Ik werk fulltime. Ik sta er volledig alleen voor. Ik zeg niet dat het niet zwaar is voor je, oordeel niet over een ander. Want hoewel ik het sneu voor je vind, zou ik graag met je ruilen!

Ik kan nu bijv; niet eens normaal eten of denken, laat staan functioneren. Dus ik vindt het heel slecht van mijn countrymanager dat ze niet begrijpt dat het geen nut heeft om mij op het werkvloer te hebben wanneer ik niet efficient kan werken. Wanneer ik zelfs onbetaald verlof wil word het afgewezen.... why ? geen idee... wil ze niet op in gaan... Zou dat effect hebben op mijn werk nee. absoluut niet, ik had al voorgesteld om alles VOORAF afronden,voordat ik wegga... dus ik zie niet waarom ze zo moeilijk moet doen. Blijkbaar houdt ze meer van dat ik het via een arboarts regel, terwijl ik dit graag persoonlijk wilde oplossen zonder enige bullshit..Via de arbo arts is toch een prima route om te zodat alles officieel gaat ter voorkoming van potentiele conflict situaties? De Arbo kan dan het advies geven om er even tussenuit te gaan en dat zal je country manager dan accepteren.
quote:rozenstruikje schreef op 30 juni 2011 @ 12:02:

[...]

De werkgever heeft al genoeg risico op ziekte, burnouts en allerlei vormen van overspannenheid. Moet elke persoonlijke issue van een werknemer dan het probleem van een werkgever worden?

Nogmaals, dat is het risico van werkgever zijn. En een dit is geen verkerinkje wat na 3 maanden uitgaat. Dit was wel een relatie van 8 jaar, waarvan 4 jaar samenwonend.

Toen mijn lat (!!!) relatie na 7 jaar uitging, was ik lichamelijk ziek ervan, om over mijn gevoel maar niet te spreken.

Ik ben wel naar mijn werk gegaan, waar ik vervolgens 2 weken heb moeten aanhoren of ik toch niet beter thuis kon blijven, wantik zag er zo beroerd uit. En het begon toch ook wel op te vallen dat ik erg weinig at en soms brakend op de wc zat.

Dus ja, soms is je werkgever de lul door een persoonlijke situatie van haar werknemer.

Wees blij dat dit niet besmettelijk is, want dat is griep wel! flauw, ja, ik weet het....
Nope
Enne, een burnout is niet altijd het gevolg van een te hoge (of te lage) werkdruk! Een persoonlijke situatie kan daar ook heel goed voor zorgen. Heeft die persoon dan geen recht om in de ziektewet te gaan?
Nope
Het is een arbo kwestie en daar moet het ook bij blijven.

Het is niet dat ik niet begrijp dat het heftig is. Echter zijn er twee belangen in het spel en niet alleen van TO. Daarom moet het blijven waar het hoort. Ter voorkoming van conflicten.
Tja, soms is een tijdelijke time-out beter dan maar doorgaan totdat je erbij neer valt. Uiteindelijk is de werkgever er niet bij gebaat als de werknemer fouten gaat maken en misschien wel voor langere tijd uit de roulatie is als die nu niet even thuis blijft.

Wat de reden dan ook mag zijn, dat is voor iedereen anders. TO wil zelfs onbetaald verlof opnemen dat pleit absoluut voor hem. Volgens mij bestaat er ook nog zoiets als goed werkgeverschap. Hoort dit hier ook niet bij? Samen een gulden middenweg zoeken zou beter zijn, dan de manier waarop dit nu gaat.

Zoals meerderen hier al schreven, neem contact op met je Arbo arts. Misschien dat deze iets voor je kan betekenen.

Heel veel sterkte nog!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven