afbouwen AD

30-06-2011 21:04 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op het moment gebruik ik p.aroxetine (s.erotax) en ik heb erg veel last van bijwerkingen. Morgen heb ik een belangrijke afspraak voor mijn werk waar ik niet onderuit kan. De huisarts heeft gezegd dat ik mag afbouwen, maar ik weet dat je daar klachten van kunt krijgen. Nu gebruik ik sind 5 dagen 20 mg en daarvoor was het een week 10 mg en zou nu dus weer naar 10 gaan.

Ik vraag me af of ik morgen zal beginnen met afbouwen of het zal uitstellen tot na die afspraak. Als ik het uitstel ben ik sowieso ziek van de AD maar als ik dat niet doe heb ik kans dat ik afkickverschijnselen krijg. Of is dat niet zo omdat ik het nog maar zo kort gebruik?

Ook heb ik aan een tussen oplossing gedacht; morgen 5 mg afbouwen.

Iemand een idee wat ik het beste zou kunnen doen?

(huisarts is op vakantie, vervanger kan er niet veel over zeggen)
Het lijkt mij dat die ene dag toch niet uitmaakt ? Gewoon zaterdag beginnen met afbouwen zou ik zeggen.
Mijn ervaring is dat afbouwen met kleinere hoeveelheden het minste problemen geeft. Ik zou dus kiezen voor 5 mg. en dat 2 weken doen, dan weer 5 eraf enz., dan gaat het geleidelijk en heeft je lichaam er minder last van.

Vervelend zeg dat je er zo'n last van hebt, wil je er helemaal mee stoppen?
Uit je post maak ik op dat je de paroxetine nog geen 2 weken slikt (excuses als ik het verkeerd heb begrepen). Als dat zo is, kun je inderdaad nog bijwerkingen hebben (had ik na twee weken ook met dit middel), en heb je er nog niet echt profijt van gehad. Waarom zou je dan nu gaan afbouwen?

Als je echt wilt gaan afbouwen, zou ik daar na het gesprek mee beginnen, en dan heel langzaam, bijvoorbeeld zoals lila01 in haar post voorstelt.
Opbouwen heb ik trouwens ook op dit manier gedaan, heb daardoor bijna geen last van bijwerkingen gehad.
Gaan de bijwerkingen na die twee weken dan ook echt weg? Want ik heb er echt veel last van.

Het gaat me er vooral om dat ik me voor die belangrijke afspraak goed voel. Nu voel ik me eigenlijk te slecht, maar ik ben bang dat als ik ga afbouwen het nog slechter wordt
Ik denk dat het afbouwen juist minder last geeft omdat je nog in de opbouwperiode zit dus veel bijwerkingen.

Als je afbouwt krijg je minder last van de bijwerkingen en ga je je misschien daardoor prettiger voelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven