afbouwen AD
donderdag 30 juni 2011 om 21:04
Op het moment gebruik ik p.aroxetine (s.erotax) en ik heb erg veel last van bijwerkingen. Morgen heb ik een belangrijke afspraak voor mijn werk waar ik niet onderuit kan. De huisarts heeft gezegd dat ik mag afbouwen, maar ik weet dat je daar klachten van kunt krijgen. Nu gebruik ik sind 5 dagen 20 mg en daarvoor was het een week 10 mg en zou nu dus weer naar 10 gaan.
Ik vraag me af of ik morgen zal beginnen met afbouwen of het zal uitstellen tot na die afspraak. Als ik het uitstel ben ik sowieso ziek van de AD maar als ik dat niet doe heb ik kans dat ik afkickverschijnselen krijg. Of is dat niet zo omdat ik het nog maar zo kort gebruik?
Ook heb ik aan een tussen oplossing gedacht; morgen 5 mg afbouwen.
Iemand een idee wat ik het beste zou kunnen doen?
(huisarts is op vakantie, vervanger kan er niet veel over zeggen)
Ik vraag me af of ik morgen zal beginnen met afbouwen of het zal uitstellen tot na die afspraak. Als ik het uitstel ben ik sowieso ziek van de AD maar als ik dat niet doe heb ik kans dat ik afkickverschijnselen krijg. Of is dat niet zo omdat ik het nog maar zo kort gebruik?
Ook heb ik aan een tussen oplossing gedacht; morgen 5 mg afbouwen.
Iemand een idee wat ik het beste zou kunnen doen?
(huisarts is op vakantie, vervanger kan er niet veel over zeggen)
donderdag 30 juni 2011 om 21:37
donderdag 30 juni 2011 om 22:21
Uit je post maak ik op dat je de paroxetine nog geen 2 weken slikt (excuses als ik het verkeerd heb begrepen). Als dat zo is, kun je inderdaad nog bijwerkingen hebben (had ik na twee weken ook met dit middel), en heb je er nog niet echt profijt van gehad. Waarom zou je dan nu gaan afbouwen?
Als je echt wilt gaan afbouwen, zou ik daar na het gesprek mee beginnen, en dan heel langzaam, bijvoorbeeld zoals lila01 in haar post voorstelt.
Als je echt wilt gaan afbouwen, zou ik daar na het gesprek mee beginnen, en dan heel langzaam, bijvoorbeeld zoals lila01 in haar post voorstelt.
donderdag 30 juni 2011 om 22:56