Steeds gebeld worden

01-07-2011 16:03 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorige week een smsje gekregen dat ik nog een rekening open had staan en dat ik deze moest betalen. Daar klopte helemaal niks van want ik heb geen rekeningen meer open staan en dat weet ik echt zeker! Daarom heb ik het smsje maar verwijderd want ik dacht dat het een fout van hun was.

Nu ben ik sinds maandag 5 keer gebelt door een onbekend nummer, ik neem steeds op en elke keer zegt de vrouw het zelfde en het is een soort antwoord apparaat. Dat ze van het incasso bureau is en dat ik een rekening open heb staan en die zo snel mogelijk moet betalen! Ze vertelt als ze belt het aantal euro's en het bankrekeningnummer waar ik het geld op moet storten.

Maar ik weet echt zo zeker dat ik geen rekening open heb staan en ik kan ook niet terug bellen om het te zeggen want het is nummer onbekend en als ze gebelt heeft staat dat later niet eens meer in mijn telefoon. Wat is dit en wat moet ik hiermee?
Als ze zegt dat ze van een incassobureau is, zegt ze er dan geen naam bij? Of waar de rekening van is?
Ik denk dat je in de maling word genomen!

Uitkijken met dit soort dingen! NOOIT geld op het rekening nr zetten, en zelf ook jou rekening nr niet doorgeven!

Als het echt zo was, kreeg je denk ik wel een brief of iemand aan de telefoon van het incasso zelf lijkt mij.

Opassen dus!

Liefs,

Carmen
Trap er niet in, dit is gewoon oplichterij.
Zeggen ze ook van welk bedrijf die rekening zou zijn?

Zo ja daar heeb bellen, anders misschien contact opnemen met je telefoonprovider waar die belletjes vandaan komen.

iig niet zomaar betalen.
Contact opnemen met degene bij wie de rekening open zou hebben staan? Heb je een aanmaning gehad?

Ik zou de telefoonstem negeren, want als je van niets weet dan heb je ook geen aanmaning ontvangen en dat moet wel. Even je rekeningafschriften nakijken of je alles betaald hebt!
Als je twijfelt zou ik even contact opnemen met je provider en dan vragen, zij kunnen meteen zien of je evt. iets open hebt staan.
Neem contact op met je tel.aanbieder, vraag of het nr. bekend is. Ga anders naar de politie en leg de vraag neer of dit mogelijk oplichting is. Als dat niet zo is, dan heb je een rekening te betalen.....
Ze zegt helemaal geen naam.

Ook niet waar de rekening van is.

Ze zegt precies dit:

Dit is het incasso bureau, u hebt een rekening open staan van 125,55 euro. U moet dit zo snel mogelijk betalen op bankrekeningnummer .......

En dan hangt ze op! Ik dacht al dat het nep was want anders bellen ze ook niet met onbekend, als ze blijft bellen druk ik het wel gewoon weg!

Bedankt voor de reacties
Je wordt gebeld door een antwoordapparaat? Gewoon ophangen, lijkt me. Dat is niet in de haak.
Ga in therapie!
Als ze het bankrekeningnummer geven zeggen ze dan ook ten name van wie of wat ?

Zover ik weet stuurt een incasso bureau eerst meerdere "dreigbrieven"....
Oplichterij vanuit het buitenland
Nee daar zeggen ze helemaal niks bij, ze zegt precies het zelfde wat ik net heb gezegt. En dan steeds weer en elke keer de zelfde vrouw. Alleen vorige week in het smsje stond dat ik 25 euro moest betalen. Aan de telefoon is het 125 euro.
Jezus bloem doe niet zo dooooooooom
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
al gegoogled op het bankrekeningnummer?
Bankzaken gaan toch nooit via de telefoon? Al helemaal niet via de sms.

Toch lullig als er bijvoorbeeld oudere mensen intrappen. Wie weet hoeveel mensen de voicemailvrouw aan de lijn krijgt.....

Lijkt me een zaak voor je provider en eventueel politie.
Pishing maar dan via de telefoon.
verba volant, scripta manent.
Tsss, een incassobureau stuurt je echt geen sms-jes en zal heel duidelijk de naam van het bureau noemen.
klinkt ook alsof het erg fake is.

De naam al gegoogled ?
Nee ik heb het nummer nooit opgeschreven, maar kan ik de volgende keer wel doen!

Ik kan geen naam googlen want ze noemt geen naam, zegt alleen dat ze van het incasso bureau is.
quote:norma_jeane schreef op 01 juli 2011 @ 16:20:

Jezus bloem doe niet zo dooooooooomwahoeeee, nog eentje! kom gezellig bij ons op de vrijmiboto een borrel halen bloem! Daar kun je die 125,55 gewoon in de fooienpot stoppen. Misschien komt er nog een leuke horsocoop uit voort!
dat je er überhaupt nog een topic over moet openen, je kan zelf toch ook wel bedenken dat een incasso geen sms stuurt en dat je word genaaid
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Ik zou dit wel bij provider en politie melden...
Nee ik vind niet dat dat meteen nodig is toch?

En ik open hier een topic over omdat ik het best mag vragen toch? Het kon ook wat anders zijn!
Bloem... naar je provider en politie gaan om t in iedergeval te melden !!!

En ff rekeningnr opschrijven volgende keer en daar op googlen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven