Helaas pindakaas
zaterdag 2 juli 2011 om 16:20
Ik heb maanden lang in een spannende selectieronde gezeten bij een bedrijf....van de 100 sollicitaties zat ik uiteindelijk bij de laatste 10, toen bij de laatste 4, toen de laatste 2......
Daar zit je dan, vol spanning te wachten op dat ene verlossende telefoontje. De hele dag hoor je niks. Maar dan opeens bellen ze je rond etenstijd met de mededeling: "sorry maar helaas is onze keuze niet op u gevallen, de andere kandidaat had toch meer ervaring."
Slik.
Ik ben nu heeeeel erg verdrietig en teleurgesteld.
Ik weet zeker dat ik niet de enige ben die met een lang gezicht het weekend in gaat door een afwijzing.
Laten we elkaar het hart onder de riem steken en onze ervaringen delen!
Daar zit je dan, vol spanning te wachten op dat ene verlossende telefoontje. De hele dag hoor je niks. Maar dan opeens bellen ze je rond etenstijd met de mededeling: "sorry maar helaas is onze keuze niet op u gevallen, de andere kandidaat had toch meer ervaring."
Slik.
Ik ben nu heeeeel erg verdrietig en teleurgesteld.
Ik weet zeker dat ik niet de enige ben die met een lang gezicht het weekend in gaat door een afwijzing.
Laten we elkaar het hart onder de riem steken en onze ervaringen delen!
zaterdag 2 juli 2011 om 16:25
Heb die ervaring helaas niet, ik heb gehoord afgelopen vrijdag dat ik aan een nieuwe baan kan beginnen.
Waarom heeft het maanden moeten duren? dat die persoon meer ervaring had, hadden ze toch ook al op de CV kunnen zien??
Ik was vorige week op een gesprek waarbij ze in de 7e minuut zeiden dat mijn salariseis aan de hoge kant is en of ik 500 euro bruto kon zakken?
Heb nee gezegd en ben opgestaan en gezegd dat deze vraag ook telefonisch of per mail gesteld had kunnen worden ipv mij 40 kilometer te laten rijden.
Sterkte hoor, kan me heel goed indenken dat het heel zuur is!!
Waarom heeft het maanden moeten duren? dat die persoon meer ervaring had, hadden ze toch ook al op de CV kunnen zien??
Ik was vorige week op een gesprek waarbij ze in de 7e minuut zeiden dat mijn salariseis aan de hoge kant is en of ik 500 euro bruto kon zakken?
Heb nee gezegd en ben opgestaan en gezegd dat deze vraag ook telefonisch of per mail gesteld had kunnen worden ipv mij 40 kilometer te laten rijden.
Sterkte hoor, kan me heel goed indenken dat het heel zuur is!!
zaterdag 2 juli 2011 om 16:52
Ook al ben jij het niet geworden, het feit dat je bij de laatste twee was, wil toch al heel wat zeggen over jou capaciteiten! Je bent het niet geworden omwille van ervaring, niet omwille van je kennis van het bedrijf. Natuurlijk is het een teleurstelling, maar je mag best ook trots op jezelf zijn vind ik!
zaterdag 2 juli 2011 om 17:24
quote:aaiko_modstrom schreef op 02 juli 2011 @ 16:42:
Dankje Kier_V en proficiat met je nieuwe baan! Tsja, ik denk hoe groter het bedrijf, hoe langer de procedures en selecties zijn. Jammer maar helaas.......weer een ervaring rijker zullen we maar zeggen.
Het is even aanpoten denk ik, om weer de positieve energie te krijgen om voor een andere baan te gaan.
Komt goed
Heel veel succes!
Had je al andere gesprekken gehad?
Dankje Kier_V en proficiat met je nieuwe baan! Tsja, ik denk hoe groter het bedrijf, hoe langer de procedures en selecties zijn. Jammer maar helaas.......weer een ervaring rijker zullen we maar zeggen.
Het is even aanpoten denk ik, om weer de positieve energie te krijgen om voor een andere baan te gaan.
Komt goed
Heel veel succes!
Had je al andere gesprekken gehad?