Gezondheid alle pijlers

Mag het er al af?

02-07-2011 19:55 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een aantal dagen geleden een ingreep aan beide tenen gehad ivm met een ingegroeide teennagel. Ik heb vakantie en ben lekker thuis geweest, dus was ik er in 1 keer vanaf. Ik heb geen pijn meer en ben het verband wat er om zit eigenlijk wel beu. Ook erg onpraktisch met douchen.

Ik ben vergeten te vragen wanneer dit eraf mocht. Ik heb dinsdag de ingrepen gehad. Zou het verband er al kunnen denken jullie? En dan gewoon een pleister eromheen?
Jahoor, kan er wel af. Wel even losweken in water zodat je de boel niet open trekt.

Ik zou er wel weer een verband omdoen puur ter bescherming. Heb het zelf ook vier keer gehad, en de eerste tijd is het echt niet leuk als er iemand op je teen staat of als je je stoot!

Sterkte!
http://www.chirurgenopera ... na/algemeen/teennagel.php

Stukje van een ander forum:

"Ingreep is maandagmorgen uitgevoerd. Twee spuitjes om te verdoven. Daarna een kwartiertje operatie en "afwerken". Viel best mee, enkel het moment dat ik de chirurg hoorde vloeken: "Gvd, ik geraak niet door die nagel, kijk eens An, wat een keiharde nagel is dit, gvd" was niet zo fijn. Uiteindelijk raakte hij er dan toch door.

Flink verband er rond en naar huis. Eerste uren vielen best mee omdat het nog verdoofd was. Daarna begon de pijn. De eerste twee dagen had ik constant het gevoel dat er een scheermes in mijn teen zat en dat er constant met naalden in geprikt werd. Niet bijzonder aangenaam. Mijn verbruik van Ibuprofen steeg van de voorgeschreven 2 per dag naar ongeveer 8 per dag. De eerste nacht geen oog dichtgedaan van de pijn (veel documentairs op NGC gezien). De dag erna krukken gehaald. De tweede nacht verliep al wat beter.

Derde dag naar de huisdokter, verband laten afhalen. De wonde had gebloed en vetverbandje was droog en zat erin vast. Huisdokter heeft die heel, heel, heel voorzichtig proberen los te maken, enkel het laatste stukje moest hij met een ruk erafhalen, geen andere mogelijkheid. Met als gevolg dat ik bijna flauw viel van de pijn en moest gaan liggen.

Nu 2 keer per dag verband laten verversen, en gelukkig zonder de pijn die ik had bij de eerse keer dat het verband eraf ging. Wonde ziet er afzichtelijk uit, maar volgens de huisarts is dat normaal en geneest het bevredigend. Volgende zaterdag mogen de hechtigen eruit, maar dat zien er voor mij meer uit als scheeps-ankerkabels en niet de minieme kleine draadjes die ik verwacht had. Dat wordt nog fun.

Tot gistgeren op krukken gelopen, en nu probeer ik voorzichtjes op de geopereerde voet te stappen. Krijg pijn in de spieren van mijn andere been en geopereerde voet is stijf van niet te gebruiken.

Conclusie: operatie zelf was een fluitje van een cent (na de 2 injecties), de eerste drie dagen erna waren pure hell, en nu begint het al wat beter te gaan. Ik had nooit verwacht op een dergelijke pijn, moet ik eerlijk zeggen, het was zeker niet "een sneetje in het vel, een hoekje eruit knippen, dichtnaaien en een verbandje errond" zoals de chirurg zei.

Ach ja, hopelijk geneest de wonde verder goed en dan ben ik er binnen een paar weken voorgoed van af. Vanaf nu verzorg ik mijn teennagels (die ik vroeger wat verwaarloosde) uitstekend, ga zelfs een afspraak maken met een pedicure om dergelijke pijn in de toekomst te kunnen vermijden."
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik heb alleen geen hechtingen. Alleen de nagel is versmald aan beide tenen.

Ik heb het eraf gehaald, ziet er oke uit. Beetje opgedroogd bloed. Ik hoop dat ik het nu met een pleistertje afkan. Dat verband vind ik zo'n gedoe. Lijkt me ook dat het op een gegeven moment moet 'drogen aan de lucht'? Nu blijft het steeds week.

Ik heb nog reserve rolletjes dus kan het er zo weer terug op doen...
Ik ben geholpen aan een hamerteen, en bij mij was het verband eraf na 2 dagen.

Maar ik had wel hechtingen hoor. Misschien kun je het nu aan de lucht laten drogen, maar als je naar bed gaat even een verbandje erom doen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Je moet dagelijks even een voetbadje nemen om de wonden schoon te houden/maken en er dan een schone pleister om doen.
En zou je mogen douchen denk je? Ergens op inet lees ik dat dat wel mag, maar ik 'voel' de lucht op de open plekjes, lijkt me pijnlijk als er water op komt. Maar weer gaan hannessen met plastic zakjes vind ik ook niks.

Ik had het moeten vragen bij de dokter. Vergeet ik dan weer he.
Hi Pien, dat hoor ik van meerdere mensen. Maar mijn huisarts gaf aan dat ik niet meer in de soda moest gaan zitten. Weet eigenlijk ook niet waarom.
Ja je mag douchen, maar zou uitkijken met zeep etc op de wondjes. Goed droog maken en een schone pleister na de tijd.
Voetbadje zonder soda (alleen water), of even afspoelen onder de douche. Soda zorgt dat je de wonden gaat weken, daarom moet je het niet gebruiken.
even de huisartsen post bellen, en dan krijg je een deskundig antwoord. Daar zijn ze voor
Zijn ze daar voor? Dan lijkt mij dat ze denken bel maandag maar naar je eigen huisarts. Dit is niet echt dringend...
De woorden van de huisartsenpost hier toen ik voor iets van die strekking belde.
Indd niet gaan weken ermee -dus ook even niet in bad-, maar douchen of schoon spoelen is geen enkel probleem.
Heb je de huisarts al gebeld?

Als het verband eraf is, is douchen geen probleem. Zorg dat je na het inzepen en afspoelen de wond nog even kort naspoelt zodat er geen zeepresten achter blijven. Niet te lang laten weken, dat vertraagd de wondgenezing.

Mocht het nog een beetje open zijn kun je er altijd een druppel betadine-oplossing op doen, eventueel met pleister. Zodra het dicht is kun je er beter niets meer op doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven