Belize, ervaring??

03-07-2011 14:16 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

over een paar weken vertrek ik naar Belize,lekker op vakantie, heb er helemaal zin in. Wie is hier al geweest en wat zijn de ervaringen (positief/negatief)? Ben heel benieuwd!

Wie weet kom ik zo nog dingen tegen die nuttig/handig om te weten zijn.
Leuk vooruitzicht!

Misschien zitten hier wat tips voor je bij?

http://www.columbusmagazi ... ze/reisreporter/tips.html
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Leuk, ik ben er in 2010 geweest in combinatie met Mexico en Guatemala en ben er daarom maar een dag of 5 geweest. San Ignacio (vlakbij de grens met Guatemala) is zeker de moeite waard. Veel oude Maya complexen in de buurt. Caye Caulker is op zich ook wel leuk als je van zon en strand houdt. We hebben daar gesnorkeld en dat was echt waanzinnig mooi.

Veel plezier!
Ik ben er in 2004 geweest (1 week, zat toen een paar maand in Guatemala), echt super mooi. Je kunt er fantastisch snorkelen & duiken.

Hele leuke mix van mensen (maya, mestizo, garifuna, 'gewoon' donker' en leuke taal (soort engels). Mooie stranden en mooie natuur (jungle), je hebt er geloof ik ook nog maya tempels, maar daar ben ik niet geweest, want die had ik in Guatemala genoeg gezien.
Ik vond Belize fantastisch!Ben er afgelopen winter geweest en hebben ook nog een stukje Mexico en Guatemala gepakt maar Belize was ons hoofddoel.

Vanuit San Ignacio kun je trips maken bijvoorbeeld naar Forest Pine Ridge, dat vond ik erg de moeite waard.

Vraag je gids om een stukje om te rijden naar de Amish gemeenschap, daar doorheen rijden was erg bijzonder.

In San Ignacio kun je trouwens heerlijk eten bij Hanna's. Ze hebben ieder weekend ook een grote markt waar je aan kunt schuiven bij standjes om te eten.

Wat ons ook erg goed beviel was Lamanai Outpost lodge. Een lodge middenin de jungle waar je alleen per vliegtuig of bootrit van een uur kunt komen. Alles is verzorgd, heerlijk eten en je kunt 3 keer per dag een safaritocht kiezen (boot,lopen, etc).

Belize city zou ik proberen te vermijden, wij kwamen er onvrijwillig terecht en het was geen fijne ervaring.

Caye Caulker was erg relaxed en je kunt er ook prachtig duiken, veel haaien!Maar daar moet je van houden natuurlijk...haha!

Wat betreft vervoer; ik weet niet of je de reis er naartoe al geregeld hebt?

Wij zijn via Mexico gegaan, via de grensplaats Chetumal maar dat was erg onduidelijk en het plaatsje zelf was onveilig.

Vliegen tussen Mexico, Guatemala en Belize is goed te doen en scheelt een hoop gedoe.

Ook de binnenlandse vluchten in Belize (naar de eilanden) waren erg de moeite waard vanwege het uitzicht.

Pinnen kun je eigenlijk overal wel, ook op Caye Caulker. Overigens niet in in Lamanai maar dat spreekt voor zich.
Oh en als je de kans hebt zou ik proberen een nachtje naar Flores Guatemala te gaan en van daar uit een dagtrip naar Tikal te maken. Ontzettend de moeite waard en in Flores heerlijk gegeten en geslapen.
Hoi,

bedankt voor de reacties. Wij doen idd ook Caye Caulker en Tikal in Guatemala. Ben al op veel pekken geweest en Belize klinkt echt als een mix van verschillende mensen, natuur en cultuur zoals genoemd werd.

Leuk om te lezen ook dat de reacties allemaal zo goed als positief zijn.

Had al begrepen dat Belize City niet zo'n feest is, blijf ik dan ook niet te lang te hangen.

Vlieg vanuit Amerika rechtstreeks naar Belize, heb dus niets te maken met onveilige grensplaatsen gelukkig.

Wat vonden jullie van de veiligheid in Belize (behalve Belize City dan)? En van het eten??

Heb er al helemaal zin in, snorkelen en duiken moet idd ook fantastisch zijn.

Ik neem de tip van Hanna's in San Ignacio ook mee!
Belize is zoooo gaaf! Ik hou van dat land en de mensen, het is altijd feest. Ik woon in Mexico, en ga ongeveer 1 of 2 keer per jaar een weekendje naar Belize. Het eten is heerlijk!! Ik droom soms van de kreeft op Caye Caulker met veeeel te veel knoflook en knoflook brood, overal bananenbrood. Placencia vind ik ook een leuk dorpje, al is het gewoon meer strand, maar je kan wel wat leuke excursies vanuit daar maken.
Wij hebben twee jaar terug een reis gemaakt door Mexico, Guatemala en Belize. We zijn helaas, helaas, maar een dagje in Belize geweest. We hebben toen de Orange Walk bekeken, erg leuk! Ik voelde me er persoonlijk best veilig, maar wij waren met een gids, dus dat voelt altijd anders. Ik zou zeggen, veel plezier!

En inderdaad: Tikal in Guatemala is geweeeeldig. Have fun daar!
Veiligheid vond ik ook geen probleem in Belize.

Je moet natuurlijk altijd opletten en niet in het donker in alleen op straat gaan lopen maar dat is logisch.

Verder waren de mensen ontzettend vriendelijk en relaxed, zelfs bij problemen met binnenlandse vluchten waren mensen nog vriendelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven