Militair als partner?

30-11-2006 19:23 1944 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met een partner die bij Defensie werkt. Mijn vriend is op dit moment aan het solliciteren bij de Landmacht. Hij hoopt straks de officiersopleiding op de KMA te volgen. Omdat dit zijn grote droom is steun ik hem hierin, maar er komt natuurlijk wel wat meer bij kijken dan alleen maar een andere baan.

Is er iemand die me zijn/haar ervaringen wil vertellen over het leven met een militair?
sheridan helemaal blij natuurlijk :P

ML dat is balen, moet hij werken?

Hier is het rustig, kaartje gekregen O+ , gister nog een paar smsjes gekregen.

Waar ik gek van wordt is de verhalen dat een militair niet te vertrouwen is. Net of hij tijd heeft om een ander erop na te houden, niet meer dan een andere man lijkt mij. En het zal vast wel dat 80% van de relaties op de klippen lopen wat ik eerder in dit topic heb gelezen maar tegenwoordig gaat 1 op de 3 stellen uit elkaar. Hoeveel % zou dat dan zijn.

Ik ga gewoon met me vriendje de militair samen oud worden!!!!!!!!!!!! En laat me niet meer een dip in praten door die dingen. Alles kan fout lopen, maar om daar nu vanuit te gaan, daar wordt je ook niet vrolijker van en ook niet de juiste instelling
Sheridan, wat fijn dat ie gebeld heeft!!!

En nog meer leuke Valentijnse berichtjes van onze stoere mannen! Klinkt goed!!

Mijn mannetje komt vanavond lekker thuis!! *; Ook al zo fijn...!!

Esme, niet luisteren naar alle mensen die zeggen dat militairen vreemd gaan en relaties geen stand houden! Want geloof me, zulke relaties kunnen echt wel stand houden!! En een topic "80% gaat stuk", daar lees ik lekker overheen! En moeten jullie ook doen!! Want jullie zijn nog lekker in de verliefde fase en van dat gevoel moet je genieten!!!
hallo iedereen,

Mijn vriend zit ook in dienst en we hebben nu 2.5 jaar een relatie en hebben samen een erg lief zoontje van 10 maanden.

Mijn vriend is tot nu tot nog niet op uitzending geweest maar hij gaat half maart...

Nu is het zo dat hij doordeweeks niet vaak naar huis komt omdat het best ver is. Elk weekend hebben we zeker 1 tot 2 keer ruzie... soms wel eens een menbingsverschil zoals iedereen wel eens heeft maar soms ook echt zo'n ruzie dat ik niet meer weet of ik wel verder met hem wil.

Die ruzies zijn sinds de uitzending dichterbij komt.

Het lijkt wel of ie een totaal ander persoon is,

Hij kan nog steeds heel erg lief zijn maar doet voornamelijk alleen dingen die hij wil. Als ik hem vraag me ergens bij te helpen in huis zoals de tafel afruimen zegt ie dat ik t over een paar weken ook alleen moet kunnen.

Hij is erg hard geworden. Als ik ergens verdriet om heb en savonds in bed lig te huilen doet ie alsof zn neus bloed en kijkt gewoon verder naar de tv.

Ik wil zo graag dat t weer word zoals voorheen en ik ga blijf zoiezo bij hem tot na de uitzending... misschien dat er dan een last van zijn schouders af gevallen is en dat hij weer wat liever wword.....

sorry voor het lange verhaal maar ik word er gek van!!!:(
21famele...wat een verdrietig verhaal!!!

Balen, dat je vriend zo veranderd naar mate de uitzending komt! Is hij zelf al wel eens eerder uitgezonden geweest, of is het de eerste x? Kan me voorstellen dat het voor hem heel spannend is allemaal! Zover weg en zo'n lange tijd zonder vriendin en kindje; daar zou ik ook niet vrolijk van worden!! MAAR hij moet natuurlijk niet over jou gevoel heen walsen!! Probeer met hem te praten, uit te leggen dat het voor jou ook heel moeilijk is en je begrijpt dat het voor hem moeilijk is, maar het voor jullie beiden alleen moeilijker wordt, als hij zich zo opstelt!! Probeer met z'n drietjes nog een beetje te genieten van de resterende tijd, want als ie straks in het vliegtuig naar Afghanistan zit, dan duurt het weer even voordat je mooie momenten samen kan maken! 

Heel veel sterkte en op dit topic kan je altijd je verhaal doen!!!

TAKE CARE! *;
hoi,

Dit word zijn eerste uitzending...

We proberen er het beste van te maken en zoveel mogenlijk leuke dingen te doen maar het lijkt wel alsof we geen weekend zonder ruzie meer hebben.

Hij weet hoe moeilijk ik het met de uitzending heb en we praten er ook wel over en dan troost ie mij ook en ik probeer hem ook zoveel mogenlijk te steunen maar zodra die gesprekken klaar zijn en we weer met het dagelijks leven verdergaan is ie zo hard!  Ik weet dat ie heel veel van mij en ons kindje houd maar het is heel erg zwaar. We wachten maar af tot na de uitzending en als onze relatie er echt kapot aan gaat moet ie maar een andere baan gaan zoeken..

Maar vrijdag neemt ie waarschijnlijk vrij en gaan we lekker de stad in met zn 3tjes
Maak er een leuke dag van vrijdag met z'n drietjes!

Het komt vast goed!! *;

En bedenk, als jullie deze uitzending saampjes als stel wel 'overleven', dan wordt jullie band nog hechter dan die al is!!!
Hoi,

Robine, da's nou precies wat ik bedoelde! Het eerste wat ik kreeg toen ik vertelde van die lange oefeningen periode van mijn pa, was een preek over (wan)gedrag van militairen...en ik ben pvd 38 geworden eind december. Ik snap wel dat ze ongerust zijn maar HALLO ik ben ook niet op mijn achterhoofd gevallen ! Die blikken van ach, daar komt ze nog wel op terug daar wordt ik helemaal opstandig van!

Waar staat dat dan? 80% gaat stuk??? Gaat dat over relaties in het algemeen of met militairen?

21female, is 't niet zijn manier om afstand te nemen alvast. Ik geloof dat dat die tweede persoonlijkheid waar wij het hier over gehad hebben wel es kan zijn. Die schijnt erbij te horen al is er hier niemand van gecharmeerd  Hij moet straks ook hard zijn in sommige situaties, en de spanning zal bij hem, van binnen, ook groot zijn. Plus de zorgen over of jij het allemaal wel gaat trekken.....het is nog al wat!

Mijn vriend zegt het zelf ook hoor, dat hij soms op "militaire modus" blijft staan. Hij is al wat ouder dus heeft al e.e.a. meegemaakt. Ik vind het altijd net alsof ik dan een "body-snatcher" tegenover me heb :P Ja, nu grinnik ik erom maar leuk is het echt niet op het moment zelf.

Goed dat je dit forum hebt gevonden, want het helpt echt, 't kletsen met de anderen!

Liefs S
van die 80% stond in het begin van dit topic, niet dat ze denk ik bedoelde dat het altijd zo gaat. Maar wat ik al zei, 1 op 3 relaties gaan tegenwoordig ook fout.

Heb een lief kaartje gekregen vandaag maar hoopte stilletjes op een telefontje wat ik niet heb gehad :(

Het zal misschien nog wel kunnen komen, maar ik moet maar gewoon tevreden zijn, wat ik ook wel ben. Maar stiekem hoopte ik toch op,

Ik denk dat het misschien ook een manier van omgaan met is wat je beschreef sher. 2 gezichten. Daar vaak hard moeten zijn en als ze daar weg zijn weer om moeten schakelen en soms gaat dat niet altijd makkelijk. En hij zal het ook vast niet makkelijk vinden om zijn vrouw en kleine achter te laten
ik heb weer eens te vroeg me mond open getrokken. paar min nadat ik het bericht had geplaatst ging de telefoon. Me vriendje, mijn valentijn was helemaal goed.
.
Ik geloof zelfs dat, doordat je door zijn/haar werk als militair met je neus op de feiten gedrukt word, dingen eerder als NIET vanzelfsprekend beschouwd dan in een relatie met een burger.

En dat is een 'normale' relatie echt wel een valkuil!
Hi Allemaal!!

Alweer bijna weekend....!! :D (voor mij is het al lekker zover, want ik ben vandaag vrij!) Komen jullie mannen nog thuis, of niet?

De mijne komt vanmiddag thuis. We moeten dit weekend het 'boekje' in vullen, voor het geval er iets gebeurd op uitzending....niet zo'n leuk klusjes! (Stellen het al maanden uit...!)

Esme, fijn dat hij toch nog belde op Valentijnsdag!!!

Female21, hoe gaat het met jou? Komt je man vandaag thuis? Hoop dat jullie een fijn weekend hebben saampjes! En alle andere vrouwen ook, natuurlijk!!

Pruttel, trek jij het nog een beetje, die laatste weekjes? Kan me van voorgaande uitzending nog herinneren, dat die laatste weken een eeuwigheid leken te duren... :(

Hopelijk valt dat mee en heb je leuke afleiding!! Heb je trouwens veel aan de thuisfront-site op i-net? En ben je naar thuisfrontdagen geweest, of niet?

Groetjes voor allen! Robine
quote:Pruttel, trek jij het nog een beetje, die laatste weekjes? Kan me van voorgaande uitzending nog herinneren, dat die laatste weken een eeuwigheid leken te duren... :( de tijd kruipt...

Ik word ook helemaal gek van al die mensen die goedbedoeld verkondigen dat ik het er al bijna op heb zitten. Ik moet verdorie nog tot april! Ik zit de laatste paar dagen in een dip. het duurt echt veel te lang. Ik zou hem zo graag een keertje vast willen houden. Een kus krijgen, ruzie met hem maken, de ruzie weer goedmaken.... Maar ik kan niks anders dan op hem wachten en proberen een beetje stoer te blijven doen....

Hopelijk valt dat mee en heb je leuke afleiding!! Heb je trouwens veel aan de thuisfront-site op i-net? En ben je naar thuisfrontdagen geweest, of niet? Ik heb een half jaar geleden meegeschreven op een topic hier op viva vlak voor hij wegging. We hebben met zijn allen toen een groep op internet opgericht waar ik echt veel aan heb. Ondertussen zijn we met 5 meiden over, maar dat zijn echte vriendinnen geworden. Alleen andere vriendinnen van een militair begrijpen echt je gevoelens ( en soms ook angsten). Ik ben niet naar de thuisfrontdag geweest. Ik moest op die dag werken, maar ik voelde er ook niet veel voor om daar weer met mijn neus op de feiten gedrukt te worden dat hij echt weg is. Je hebt daar dan die live-verbinding met beeld erbij en ik ben bang dat ik dwars door het scherm zou zijn gesprongen.      Groetjes Pruttel
hey allemaal,

Mijn mannetje was lekker vrij vandaag! We zijn heel de dag druk bezig geweest de inkopen voor uitzending te doen... Verder gaat het best goed nu.

Gister een relaxte avond gehad samen... lekker tegen elkaar liggen op de bank filmpje kijken,..,

Ik wens iedereen een fijn weekend   xxx
Dank voor de lieve woorden, meiden. Hij had het er als klein jongetje al over, over Het Leger, en ik dacht dat het wel over zou gaan, maar het ging niet over. Ik heb zelfs geprobeerd hem om te kopen, om maar wat anders te gaan doen, maar het mocht niet baten.

Pruttel, wil ie mie eem meel'n?

yasmijndewinter@hotmail.com
Geen bijzonderheden
Yasmijn, ie hebt nen meel
Ik had 1.5 jaar verkering met mijn vriend toen hij werd aangenomen bij de KMA. Hij moest daar intern, met het gevolg dat ik mijn vriend dus de hele week niet zag, alleen in het weekend. Doordeweeks hoorde ik haast niets van hem, omdat hij het te druk had met de studie en uitgaan. In het weekend was hij altijd moe, dus uitgaan deden we haast niet. Mannen van de KMA zijn een gewild object in de kroegen in Breda. Ik ben 1x mee wezen stappen en het is net of die mannen honing aan hun kont hebben,er zwermen alleen maar vrouwen omheen!!!!

Mijn vriend heeft op een gegeven moment een meisje daar leren kennen en daar verliefd op geworden. Hij had met haar daar al een aantal weken verkering voordat hij het uitmaakte. Hij heeft mij nooit zelf verteld waarom, ik heb dit van een vriend en later zijn broer gehoord. Voor mij dus geen jongen in het leger meer, want die jongens worden zo gedrilled daar dat ze helemaal veranderen...
ja dat kan. Maar ik heb hem leren kennen terwijl hij al jaren militair was dus ken hem niet anders en ik vind dat je niet alle mannen in het leger over 1 kam moet scheren. Je hebt vast foute net als je foute bouwvakkers, ict-ers, vertegenwoordigers etc hebt.

Het is heel vervelend wat je is overkomen maar dat wil niet zeggen dat iedereen fout is en niet trouw zou kunnen zijn aan hun vriendin. Niet elke man gaat daar stappen elke avond, daarbij. Die van mij heeft daar vaak helemaal geen puf in na zijn werkdagen en oefeningen etc. En ja, dat ze doordeweeks weg zijn dat is meestal zo, niet altijd leuk nee, maar daar kun je vaak weinig aan veranderen. Daarbij blijven de weekenden en tijd die je samen hebt wel erg speciaal, teminste zo ervaar ik het.

En ik vertrouw hem 100%, zou ik dat niet doen dan hielt ik het niet uit.

Je zou dan ook de omgekeerde wereld kunnen stellen. Wij zijn heel veel alleen, kunnen doen wat we willen, kunnen de bloemetjes buiten zeten zonder dat vriend/manlief het door heeft, doen we dat?! Misschien is het voor bepaalde mannen, ligt misschie aan leeftijd of aard van het beestje, geen idee, leuk om lekker veel te scoren. Maar dat gaat ook vervelen en zeg nou zelf. Iedereen wil graag op een bepaald moment een eigen veili plekkie bij iemand waarom je geeft. Ik ben ook wel een losbol geweest, maar heb daar nu echt geen puf meer voor.

En ik heb volgend weekend een heel weekend samen :D
Da's nou precies wat ik ook altijd te horen krijg! Terwijl 't bij mijn huidige vriend juist andersom was: zijn ex vriendin ging vreemd, terwijl hij op oefening was.
P.S. hij zit ook op de KMA Breda trouwens
Hi Pruttel, Ik herken het heel goed hoor!!! En inderdaad al die mensen die zeggen 'O, maar dan komt ie al bijna terug...' terwijl het voor jou nog eeuwen lijkt! En het ook al zo ontzettend lang heeft geduurd...! Je geduld wordt echt op de proef gesteld! Ben blij te lezen dat je een groepje hebt, waar je steun aan ervaart. Had ik de vorige uitzending ook (een soort privegastenboek) en dat was heel fijn!!! Sterkte de komende tijd!!

*;

Female21, wat fijn dat jullie een fijn weekend hebben gehad!! Is belangrijk om nu lekker saampjes te genieten met z'n drietjes! :) Weet je al een vertrekdatum?

Esme74, dit weekend dus lekker saampjes? HEERLIJK!!! Geniet ervan en inderdaad positief denken! We weten toch niet wat de toekomst ons, qua liefde, gaat brengen! Belangrijkste is, dat het nu heel goed voelt!

:D

Yasmijn, zo'n vriend heb ik dus ook....die het al van kleins af aan roept! Hij zit al zeven jaar in het leger, dus nu is hij al wat meer ervaren, maar dat was in het begin natuurlijk ook niet zo... Overigens houdt zijn moeder haar hart nog steeds bij elke (langere) oefening vast en bij uitzendingen nog steeds....ik denk dat het voor moeders nooit went!!!

(En geloof me, je gaat z'n groene-was nog missen, als hij straks op uitzending is!) Sterkte!

*;

Hoe is het met de rest? Ook alleemaal goed? Is er nog gecarnavalt?

Hier in het Haagsche doen we daar niet aan, maar mijn vriend was er wel om vrij maandag, dus ws doen heel wat militairen er wel aan... :P

Groetjes Robine
en hier nog steeds alles goed met vriendlief en mij. Zo'n zin in het weekend. Kan iemand ff zappen naar de vrijdag. :D

Hoe doe je dat robine om alles te onthouden en dan weer in de tekst hier te schrijven? Ik krijg dat niet voor elkaar om alles precies te onthouden, ben blijkbaar een warhoofd.

Heb ff weinig te melden, nog geen datum gehoord, misschien kan hij vrijdag meer vertellen. Zou wel eens willen weten waneer ze gaan, kan ik me er een beetje op instellen. Aan de andere kant valt er niet echt op in te stellen.

Maar de zomer komt eraan, dat is wel weer fijn. Gaan de dagen toch sneller en meer om handen dan in de winter
Pfff ik zit weer es in m'n 1x per week dip, morgen is die hopelijk weer over..:-P
Heey meiden!

Ik zit al tijdje mee te lezen met jullie.. En ik kan me voorstellen dat jullie het soms echt moeilijk hebbben!

Ik heb een paar maandjes geleden een superleuke gozer ontmoet.. we hebben een paar leuke dingen samen gedaan, gewoon als vrienden maar ik denk dat ik meer voor hem voel nu.. Hij is nu op oefening, int begin nog wel redelijk veel gesmst (elke avond) maar nu is hij steeds vaker niet meer op de basis geloof ik.. En laat het nou net zo zijn dat ik een sms heb gestuurd naar hem waarin ik toegaf dat ik hem wel heel bijzonder vind en graag hem beter wil leren kennen, en vroeg hoe hij daarover dacht.. Pfff... Dus ik hoop maar dat hij idd niet zovaak op de basis (of hoe je dat noemt) slaapt en heel druk is, of hij negeert me nu..

Hopen dat ik snel wat terugkrijg.. En er overna denken wat voor leventje is ga krijgen als het wel allemaal goed gaat id toekomst..

Maar ik vind jullie erg sterk! En zo wil ik ook zijn dan!

XX
Hi Sheridan....wat kunnen we doen om je uit je dip te halen??? Gewoon leuke muziekjes draaien en aan leuke dingen denken! Nog eventjes en dan kun je weer met je mannetje knuffelen!!

*;

Angie, wat spannend!! Hoop ook dat je snel een positief smsje van hem krijgt! Laat je het dan hier weten?

En een relatie met een militair is best leuk hoor!! :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven