Militair als partner?

30-11-2006 19:23 1944 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met een partner die bij Defensie werkt. Mijn vriend is op dit moment aan het solliciteren bij de Landmacht. Hij hoopt straks de officiersopleiding op de KMA te volgen. Omdat dit zijn grote droom is steun ik hem hierin, maar er komt natuurlijk wel wat meer bij kijken dan alleen maar een andere baan.

Is er iemand die me zijn/haar ervaringen wil vertellen over het leven met een militair?
maar als die aangekomen is dat krijg je toch zowiezo altijd van sms ook al heeft zijn gsm geen bereik. Dan wordt deze volgens mij gewoon geleerd als er weer bereik is bij hem. Dat heb je toch ook in een parkeergarage, dan krijg je hem als je eruit rijdt terwijl hij eerder is verstuurd.
Hey!

Rozengeur, balen dat je nog steeds niets hebt gehoord!! Maar misschien is daar een heel goede reden voor....? Weet niet op hoeveel smsjes je geen reactie hebt gekregen, maar misschien kan je anders nog 1 poging wagen? Ik weet dat als smsjes niet aankomen binnen een bepaalde tijd, ze zeg maar nooit meer aankomen, dus heel misschien is daar sprake van?

Vriendinnen met 'goede' raad zal je altijd houden als je een relatie hebt met militair, maar eigenlijk heb je daar vrij weinig aan!! Je baalt zelf al van de situatie en een ander hoeft dat niet te benadrukken!!

Ik hoop dat je snel iets van hem hoort!

Marie-Liselotte, fijn dat je wat van hem hebt gehoord!! Kan me voorstellen, dat je, je lomp voelt! Niet nodig lijkt me, maar misschien iets minder verwachten? Mannen op oefening hebben het echt heel druk en soms te druk om te reageren, of om uitgebreid te reageren, maar wil niet zeggen dat ze niet aan ons denken!!!

Sheridan, jullie zijn een heel fijne combinatie qua werk!! Maar dat is natuurlijk ook wel weer een uitdaging! Hoop dat je hem toch nog hebt kunnen zien!

Fijn weekend allemaal, groetjes Robine
Ooh, wat is het toch fijn te lezen dat het voor jullie ook totaal onduidelijk is wanneer die kerels bereikbaar zijn en wanneer niet! Ik heb de hele week een beetje zitten mokken omdat ik maar niks hoorde, probeerde het gister nog 1 keer (dacht zoiets als "ok, aller-allerlaatste poging, daarna heb je gewoon pech gehad", dacht inderdaad ook al 3 keer gedumpt te zijn, etc.) en jawel: hij direct terug sms-en, had een superzware week gehad en wilde heel, héél graag vannacht bij me logeren... zucht! Wát een fijne en gezellige nacht! Superblij nu!

Grappig dat al een paar is is gezegd dat jullie 'hem' beschouwen als twee personen in één lichaam: zo omschreef hij zichzelf vanochtend ook... misschien is het dus gewoon wel zo Vind het maar raar en moeilijk voor te stellen dat die superlieve (stoere) en attente jongen van vannacht door de week een kroketten-etende, vloekende en stinkende militair is... hahaha! Wil hem echt beter leren kennen zeg! Jammer dat we elkaar zo weinig kunnen zien..
quote:

Marie-Liselotte, fijn dat je wat van hem hebt gehoord!! Kan me voorstellen, dat je, je lomp voelt! Niet nodig lijkt me, maar misschien iets minder verwachten? Mannen op oefening hebben het echt heel druk en soms te druk om te reageren, of om uitgebreid te reageren, maar wil niet zeggen dat ze niet aan ons denken!!!

Fijn weekend allemaal, groetjes Robine

wat een lieve reactie!!! *;Ik heb er nog eens overna gedacht en ik denk dat ik inderdaad niet besef wat een oefening inhoudt en dat ik bang ben dat niets horen gelijk staat aan ; he is just not that into me....de onzekerheid van dat prille gedoe. Iets minder verwachten is een goed plan...net als verbeteren van communicatie zodat ik weet wanneer hij het écht te druk heeft of hij op oefening is.

Enne..dat van de afleverberichtjes snap ik nog steeds niet. Dat krijg ik toch als hij zijn tel aanzet?? dt zou dan toch betekenen dat hij ze wel heeft gelezen maar gewoon niet heeft gereageerd?? Of dat hij zijn tel idd niet bij zich had...maar waarom krijg ik dan wel savonds laat pas een afleverberichtje? zijn bereik op de kazerne waar zijn tel lag?? uh....:$
quote:

Ooh, wat is het toch fijn te lezen dat het voor jullie ook totaal onduidelijk is wanneer die kerels bereikbaar zijn en wanneer niet! Ik heb de hele week een beetje zitten mokken omdat ik maar niks hoorde, probeerde het gister nog 1 keer (dacht zoiets als "ok, aller-allerlaatste poging, daarna heb je gewoon pech gehad", dacht inderdaad ook al 3 keer gedumpt te zijn, etc.) en jawel: hij direct terug sms-en, had een superzware week gehad en wilde heel, héél graag vannacht bij me logeren... zucht! Wát een fijne en gezellige nacht! Superblij nu!

yep! herkenbaar..

mijn vriendinnen snappen er natuurlijk nog minder van dan ik..en ik snap wel dat ze mij proberen te beschermen, maar ik ben écht gek op deze jongen. ** het wordt tijd dat de assertive ML met haar billen bloot gaat en haar militair écht verteld wat zij voor hem voelt**
en het weekend is alweer voorbij. :(

Hoe zit het met de andere dames, alle mannen gewoon weer op hun normale plek of zijn er nog een aantal op oefening?
Pffff hardstikke druk (werk)weekend gehad, geen bericht, heb ff 'n dipje
hey niet in de dip schieten he!
hai sheridan,

waar zit hij momenteel? Is hij op oefening? Wanneer heb je voor de laatste keer iets van hem gehoord?
Afgelopen woensdag....lijkt nu weken geleden.
ja dat is even geleden, maar hij is op oefening (heb even terug gelezen) en misschien is er weinig kans op, heb geen idee wat hij precies doet. Laat hij normaal meer van zich horen? En op eerdere oefeningen wel meer contact? Op zich valt de tijd mee toch, woensdag nu maandag, en mannen, zijn toch weer anders met sms etc
Eerdere oefeningen heb ik nog niet meegemaakt want we gaan nog te kort met elkaar om. Dat is 't em juist, plus 't gebrek aan communicatie nu.....ben hardstikke verliefd en loop met ziel onder m'n arm!
Hey Sheridan, Balen dat je in een dipje zit!! MAAR het komt goed. Heb je enig idee wanneer je hem weer kunt zien, of is dat juist onduidelijk?

Onduidelijkheid is altijd het irritantst!! Maar onthou, dat is de hobby van Defensie, niet van onze vriendjes!! (Is altijd makkelijk gezegd voor een ander, hihi..., ik baal ook vaak van defensie en reageer dat dan ook op vriendlief af!)

Geen doemscenarios bedenken, er is vast een heel logische reden voor de communicatie-stilte!! Even volhouden nog en vooral aan leuke dingen van hem denken!! :D

Mijn vriend zit deze week weer op de kazerne, hoop dat ie eindelijk zijn defenitieve rotatiedatum voor Afghanistan hoort en dat hij weet of hij daarvoor nog vrij is... *zucht* ....mag allemaal even duren voordat dit duidelijk is!

Esme, was jouw weekend leuk? Met je vriendje weer te logeer... :P
misschien gaan ze wel tegelijk! Die van mij krijgt als het een beetje mee zit deze week te horen wanneer hij weg gaat naar afganistan. Wat doet jou vriend?
quote:Eerdere oefeningen heb ik nog niet meegemaakt want we gaan nog te kort met elkaar om. Dat is 't em juist, plus 't gebrek aan communicatie nu.....ben hardstikke verliefd en loop met ziel onder m'n arm!

*; IK HEB PRECIES HETZELFDE *;

Ik ga hem straks bellen...spannend...
Ik ben zelf ex-militair en ben getrouwd geweest met een militair.

Ik ben indirect ook gescheiden door defensie maar dat is niet relevant.

Het is een leven waarvan ik denk dat het als partner zijnde, zonder defensie achtergrond, heel zwaar is. De manschappen horen soms een UUR van te voren pas dat ze op oefening gaan, dat ze het weekend niet thuis komen etc.

Als er tijdens een oefening radiostilte is, zoals ze dat noemen, is het gebruik van telefoons NIET toegestaan, ik geloof dat ik van alle keren dat ik op oefening ben geweest, 1 keer toestemming heb gehad om mijn mobiel mee te nemen.

Overigens is het ook vaak zo dat tijdens een oefening je in een uithoek zit waar 9 van de 10 geen ontvangst is en de dagen vaak zo gevuld zijn dat je al gauw 16 tot 20 uur aan het werk bent.

Over de uitzending en als partner zijnde...Kan ik alleen maar het volgende zeggen. Sommige mannen komen COMPLEET anders terug van een uitzending.  Als de mannen verlof krijgen is het vaak zo dat ze een week naar Nederland mogen, maar rusteloos zijn. Iets wat niet te bevatten is, je bent blij dat hij thuis is, maar soms aan de reactie te merken zaten ze liever nog in het uitzendgebied.

Een half jaar is lang, en uit ervaring weet ik, dat het allemaal anders is nadat je partner terug is, misschien wel ZO erg, dat je uiteindelijk moet toegeven dat je niet meer bij elkaar past!

Mochten de partners van militairen nog iets willen weten, roep maar, ik zit met regelmaat op het forum te lezen!

Groetjes,

Dee
quote:

Hey Sheridan, Balen dat je in een dipje zit!! MAAR het komt goed. Heb je enig idee wanneer je hem weer kunt zien, of is dat juist onduidelijk?

Onduidelijkheid is altijd het irritantst!! Maar onthou, dat is de hobby van Defensie, niet van onze vriendjes!! (Is altijd makkelijk gezegd voor een ander, hihi..., ik baal ook vaak van defensie en reageer dat dan ook op vriendlief af!)

Geen doemscenarios bedenken, er is vast een heel logische reden voor de communicatie-stilte!! Even volhouden nog en vooral aan leuke dingen van hem denken!! :D

Weer zo'n reactie van jou waar ik blij mee ben, hoop dat je gelijk hebt in mijn geval!
Maar hoe gaat het met contact als je op uitzending bent? Kun je bellen? Of kan er alleen vanaf daar gebeld worden, ik heb geen idee wat mag kan etc. Hij zei dat contact mogelijk was via mail etc maar heb er niet zo op door gevraagd. Heb al wel een internetsite waar je berichtjes kunt sturen en muziek kunt aanvragen. Ik heb ook geen idee wat de uitzending met hem gaat doen maar kan dat alleen maar op me af laten komen en hpen op het beste, meer kan ik toch niet doen.
Over 4 weken moet mijn zoon zich melden....hij is nog maar 18.

Als ik jullie verhalen lees kan ik wel huilen.

Mijn kind! :?
Geen bijzonderheden
en idd als ze op oefening zijn hebben ze toch wel hele vreemde uren en werkdagen, echt niet normaal. Ik zou het niet uithouden. Ik kan me dan wel voorstellen dat als ze dan even tijd hebben voor douchen en eten en slapen niet altijd denken aan een sms of iets. Ben altijd wel heel erg blij als hij ff de tijd neemt als het kan om iets van zich te laten horen.Hij geeft altijd wel aan dat hij het erg fijn  vindt dat ik een lief , leuk........smsje naar hem stuur ;)
hallo lieve mensen,

Ik moet eerst even kwijt wat onwijs lief jullie zijn. de reacties op elkaar en de tips en adviezen zijn echt top!!! Zit zwaar ziek achter de computer maar word er wel weer een beetje blij van!!

Ik heb van het weekend gehoord van vrienden van hem dat hij 1 dag in nederland is geweest. Hij wilde me niet zien of spreken want hij wilde niet weer gelijk afscheid nemen!!! Hij had wel tegen zijn huisgenoot gezegd dat hij aan me door moest geven dat als hij terug is hij elke minuut in gaat halen. Nu is hij op vakantie en daarna tot eind maart weg op oefening!!! Werd er niet heel blij van maar ja wel wat gehoord!!!

Hoe is het bij jullie en de mannen
quote:

Mijn kind! :? Yasmijn, meen ie dat noe? Wette wol woarre aan begint? x Pruttel
quote:

Mijn kind! :?

Mijn vriend is met zijn 29 jaar een volwassen man. Jouw zoon is een jongen..ik kan er maar moeilijk bij dat die jonge jongens op uitzending gestuurd worden.

Het is misschien een schrale troost, maar hij is er echt goed voor opgeleid. Als de jongens er niet klaar voor zijn, gaan ze niet. Het is NIET zoals in America met een 3 maanden-spoedcursus schieten. Hij zal als een man terugkomen..ook al lijkt dat nog zo ver weg.
de mijne is druk druk druk druk, wel een heel lang weekend in het vooruitzicht en hopelijk nog wat meer tijd voordat hij weg moet. Kan alleen maar zeggen dat ik blij ben met iedere min en hoop dat ik hier tijdens de uitzending af en toe een beetje me hart kan luchten en ik aan dit topic iets heb want zie er wel tegenop.
Klopt hoor Yas, ze worden eerst maandenlang getraind en worden echt niet zonder skills de woestijn ingestuurd. Het nederlandse leger heeft de beste wapens, training en beveiliging die een militair zich maar kan wensen. Mijn vriend is nu ook een paar maand weg. Ik heb echt niet het idee dat hij daar als wandelende schietschijf rondloopt. Hij is ervoor getraind, weet wat hij wel en niet moet doen. Komt goed meis! :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven