vriend te oud

04-07-2011 02:30 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van my leerde een man kennen toen ze 16 was. en jaren verder komt ze erachter dat hy heeft gelogen over zyn leeftijd en gewoon 20 jaar ouder is als hy beweert !

En hy weet niet dat zy dat weet.. en ze heeft er voor gekozen om by hem te blyven.. ik was daar aan de ene kant wel van geschokt. Ik had dat niet verwacht van haar..

kan haar vader wel zyn.

En elke x als ik zeg daar wil je tog geen kinderen mee, daar zie je tog geen toekomst mee in .. zegt ze.. weet ik niet.

maar eigenlyk weet ze helemaal niks van hem hy woont aan de andere kant en wie weet heeft hy wel een gezin

ik kan dit egt niet langer aanzien..

Wat kan ik hier aandoen ??
Niet mee bemoeien.
een taalcursus volgen, misschien snapt ze je dan beter.....
Ik zou me er ook niet mee bemoeien, als ze gelukkig is

is het toch goed
20 jaar ouder? Hoe geloofwaardig is dat.
Aan de andere kant van wat?

Nederland, wereld? Dat maakt een groot verschil
20 jaar ouder dan hij beweert te zijn?

Dus hij is 55 ipv 35? 40 ipv 20? Dat zie je toch? En dat is allemaal strafbaar als zij 16 is. Zit geen toekomst in als hij liegt en zij het gelooft.
En ze weet na al die járen nog steeds niets van hem? Lekker geïnteresseerd zeg..
Nou ja, als die vriendin kinderen van hem krijgt komt ze er vanzelf bij de geboorteaangifte achter hoe oud hij daadwerkelijk is en of hij ongehuwd is.
En nu zijn jullie 16,5 jaar?

Of jullie zijn zo wereldvreemd dat jullie 20 jr meer of minder niet zien, of hij gebruikt een creme die ik ook wil.
En? Ben jy wel over dit jaar?

Mij, hij, zijn, bij, eigenlijk, elke keer, toch, echt etc.

Niet kunnen schrijven is niet gaaf of stoer. Hoe denk je aan een baan te komen als je zo achterlijk schrijft?
Welke creme gebruikt die man? Die wil ik ook graag!

Kom nou toch, 5 jaar kan ik me nog voorstellen, dat je dat niet ziet/merkt, maar 20 jaar?
Ik sluit me bij plopsje aan. Iig een spellingscursus!
Kan iemand mij uitleggen wat spelling te maken heeft met de kwestie die TO aankaart hier? En hoezo geen baan kunnen vinden? Waar slaat dit op? Spellingsfouten zijn toch niet zo belangrijk uiteindelijk, en taallessen lijken me zeker niet de reden dat TO hier post?

Dank voor de uitleg, het nut van opmerkingen zoals hieronder ontgaat me altijd. ("achterlijk" schrijven?)?

quote:bommi schreef op 04 juli 2011 @ 05:56:

Mij, hij, zijn, bij, eigenlijk, elke keer, toch, echt etc.

Niet kunnen schrijven is niet gaaf of stoer. Hoe denk je aan een baan te komen als je zo achterlijk schrijft?
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Spellingsfouten zijn niet zo belangrijk?

Met zo'n opmerking ga ik er vanuit dat je weinig scholing hebt gehad. Het belang hiervan niet begrijpen vind ik dramatisch.

Maar jij zult wel bij de plaatselijke patatkraam werken of helemaal niet werken, want dan snap ik dat je denkt geen juist taalgebruik nodig te hebben voor een baan.
quote:bommi schreef op 04 juli 2011 @ 08:28:

Met zo'n opmerking ga ik er vanuit dat je weinig scholing hebt gehad. Het belang hiervan niet begrijpen vind ik dramatisch.

Maar jij zult wel bij de plaatselijke patatkraam werken of helemaal niet werken, want dan snap ik dat je denkt geen juist taalgebruik nodig te hebben voor een baan.

Waarom meteen zo'n negatieve toon?

Ja, TO heeft een niet zo best taalgebruik maar om dan meteen daarop door te gaan en daar conclusies aan te verbinden vind ik niet ter zake doende.

Ze maakt zich zorgen over haar vriendin, ze is vaag in haar beschrijving, ga dáár dan op door.

TO, hoelang heeft je vriendin al een relatie? Hoe heeft ze hem leren kennen? Hoe oud is je vriendin?

Maar jij zult wel bij de plaatselijke patatkraam werken of helemaal niet werken, want dan snap ik dat je denkt geen juist taalgebruik nodig te hebben voor een baan.Eens, of om afgezien van werk, uberhaupt serieus genomen te worden blijkt maar weer.
haha dank je bommi voor de uitleg + wat ben je aardig vanmorgen....

Ik bak patat.

Wat ben jij dan van beroep? Docent Nederlands?

DAAR zie ik dan het belang weer van in - minder oordelen......openminded zijn voor/naar elkaar. Ik schrijf nergens dat spellingsfouten NIET belangrijk zijn, maar dat ze uiteindelijk in het niet vallen bij andere zaken/problemen/het onderwerp waar TO over post.

Dat is mijn mening en daar hoef je het niet mee eens te zijn.

Mij ontging het verband tussen spellingsfouten, en het vinden van een baan (bepaal jij of TO die vindt en op grond van een klein stukje tekst hier?). Kortom begrijp het verband niet met onderwerp van leeftijdsverschil?

En ook vind ik dat je haar dan in ieder geval een lijst aan de hand moet doen van GOEDE cursussen Nederlands. Je constateert het probleem maar geeft geen oplossing .

Kortom, ook goeiemorgen.....of is t goedemorgen?

Bommi, again, het is gewoon mijn mening dat spellingsfouten er UITEINDELIJK geen biet toe doen. Als iemand het niet kan kan ie het gewoon minder goed dan jij. Toch?
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
To, ik vind het betrokken van je dat je je zorgen maakt naar je vriendin toe. Je schrijft dat je het niet langer aan kunt zien. Dat hij tegen haar heeft gelogen over zijn leeftijd geeft mij aan dat hij niet een open en eerlijke man is - en dan begrijp ik dat je je zorgen maakt om je vriendin.

En hoe oud is je vriendin idd? Dat maakt nogal wat uit, in mijn ogen. Als zei 20 is en hij 40 of .....?

Ik begrijp kortom dat je je zorgen maakt, maar probeer dit met je vriendin te bespreken en ook na te gaan WAAROM het je stoort. Als ze niet happy is met hem, kaart dit bij haar aan. Zo van, voel je je wel gelukkig met hem? En zeg dan ook dat je het meer dan vreemd vindt dat ze niks weet over hem, dat dat LIEGEN over leeftijd of wat dan ook geen plaats heeft in een warme, open relatie in jou ogen en kijk of ze wat opener wordt....

Succes!
.
Maar nerd, het is toch wel duidelijk dat de manier van communiceren door TO heel onhandig gekozen is op dit forum. Als je serieus een probleem wilt bespreken dan kun je beter communicatieve creativiteit achterwege laten en afleidende fouten voorkomen. En die regel gaat altijd op, ook buiten werk.

Wanneer ik zoiets lees, dan denk ik dat een schoolmeisje met zomervakantie dit heeft ingetypt, gewoon voor de lol, omdat ze zich verveelt, nu al. En dan kies ik er voor om niet serieus op het onderwerp in te gaan. Anderen kiezen ervoor om er iets over te zeggen zodat de TO zich nog enigszins kan herstellen.

Eens! Door onjuist taalgebruik verschuift de aandacht van de essentie van je verhaal. En dat moet je toch niet willen lijkt me.
ik spreek uit ervaring: als je je bezorgdheid uit zal het langer duren voordat ze inziet dat ze fout bezig is.

over dat liegen over zijn leeftijd, ik heb een ex die 18 jaar ouder is dan ik en die liegt er nu 10 jaar af de sukkel.
quote:sbh19 schreef op 04 juli 2011 @ 02:30:

Een vriendin van my leerde een man kennen toen ze 16 was. en jaren verder komt ze erachter dat hy heeft gelogen over zyn leeftijd en gewoon 20 jaar ouder is als hy beweert !

En hy weet niet dat zy dat weet.. en ze heeft er voor gekozen om by hem te blyven.. ik was daar aan de ene kant wel van geschokt. Ik had dat niet verwacht van haar..

kan haar vader wel zyn.

En elke x als ik zeg daar wil je tog geen kinderen mee, daar zie je tog geen toekomst mee in .. zegt ze.. weet ik niet.

maar eigenlyk weet ze helemaal niks van hem hy woont aan de

andere kant en wie weet heeft hy wel een gezin

ik kan dit egt niet langer aanzien..

Wat kan ik hier aandoen ??

Je kunt er weinig aan doen natuurlijk want zij maakt haar eigen keuzes en, zo je wilt, ook haar eigen vergissingen.

Dat ze na jaren (?) niks van hem weet vind ik spannender.

Hoe werkt dat dan?

Zien ze elkaar wel?

Of is het virtueel allemaal?

Dan is het toch geen relatie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven