Parenclub, swingen: vragen, ervaringen etc. Deel 12

04-12-2010 19:49 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat deel 11 al ver boven de 3000 posts zit én ik niet het risico wil lopen dat we geen ervaringen meer kunnen neerzetten, heb ik de vrijheid genomen deeltje 12 te openen.

Hier kun je je vragen, tips en ervaringen kwijt over parenclubs (pc) en swingen (swingen is het als stel spelen met een of meer andere stellen, wat vaak maar niet per definitie in een parenclub gebeurt. En in een parenclub hoef je niet per se te swingen maar vaak is het wel 1 op 1 vandaar 1 topic...). Dit topic is informatief bedoeld voor serieus in een pc en/of swingen geinteresseerden. Als je overweegt met een of beide thema's aan de slag te gaan kun je hier je vragen stellen en proberen degenen met ervaring op dit gebied ze zo goed mogelijk te beantwoorden. Tuurlijk kunnen ook de gevorderden hier hun ervaringen uitwisselen.

Mijn advies aan de huidige bezoekers is om vooral in het begin jullie ervaringen met diverse clubs te vertellen, maar ook de vragen te beantwoorden die veel gesteld worden.

Zo hoeft iemand die de meest voor de hand liggende vragen heeft niet een heel topic door te lezen maar kan men die in het begin makkelijk en snel terug vinden. Toevoeging: vanaf pag 9 tot en met 12 zijn een aantal posts uit deel 11 geplaatst.

Dus wat kun je verwachten in een club, wat zijn jullie ervaringen met diverse clubs, wat trek je aan, hoe maak je contact enz.

Het oude deel kunnen jullie hier lezen: Parenclub, swingen, vragen, ervaringen e.d. deel 11
Amourette (Maarsen), schijnt de "actie" avond te zijn. Nooit geweest op woensdag
Club Mystique is ook open, volgens mij, maar dat is wel een thema iets waarschijnlijk.
heb uitslag van soa test die was prima maar had bij uitstrijkje pap2 en mogelijk hpv.

Schrok me rot en ben gaan zoeken op internet.

Mijn vraag is kan ik dan wel gewoon blijven swingen? Mijn huisarts gaf er niet echt een antwoord op.

Snap ook wel dat het mijn keuze is maar nu heb ik het gevoel dat ik andere mensen iets aandoe.

Wij gebruiken altijd condoom maar dat helpt blijkbaar niet tegen hpv.

graag jullie mening alvast bedankt zit er behoorlijk mee.
@2vlinders

Volgens mij is het hpv virus niet zo heel bijzonder hoor:

"Een infectie van de baarmoedermond met één of meerdere humaan papilloma virussen komt bij 80% van alle vrouwen voor en het grootste aantal is dan tussen de 15 en 26 jaar."

Maar zoek anders ff zelf op internet, bv.:

http://www.gezondzwn.nl/hpv-virus/?cid=78
vlinder, vrijwel iedereen die sexueel aktief is draagt het hpv virus, daarom zal een soa poli ook niet testen op herpes en hpv tenzij je op dat moment een uitbraak hebt van blaasjes en wratten. De reden is dat vrijwel iedereen positief zou zijn op hpv en herpes. zou je dus nu een soa test laten doen dan komt die er negatief uit (als je geen andere soa zou hebben) en had je het idee gehad niets te hebben, omdat ze op hpv dus niet testen.

Het hpv virus heeft meer dan 100 varianten. 2 ervan zijn verantwoordelijk voor baarmoederhalskanker en net zo iets voor bv genitale wratten, kans is dus dat je 1 van de 99 andere variaties hebt als je ooit voetwratten of als kind wratten op je hand hebt gehad ben je nl ook drager van dit virus.

het hpv virus is dus amper te voorkomen of je zou als maagd met een ander maagd moeten trouwen en dan nog moet je als kind geen wratten opgelopen hebben. Om die reden worden ook alleen jonge meisjes die nog geen sex hebben gehad ingeeent tegen hpv om baarmoeder halskanker te voorkomen. Nog voor hun 12e of 13e jaar meen ik.

Ik snap dat je schrok maar als je er een beetje meer over leest weet je dat het merendeel van de mensen positief getest zou worden op hpv. evt kun je je arts er ook wat meer uitleg over vragen. en dat je je verantwoordelijk voelde en dit vraagt pleit voor jullie, helemaal top, maar geen reden tot zorg dus
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
We gaan misschien volgende week vrijdag naar Mystique.....moest 't even delen hoor!
Super bedankt voor jullie antwoorden had het ook aan de huisarts gevraagd maar die deed nogal vaag vond ik.

Is jullie keuze zei ze ja dat snap ik maar ja wilde ook zo veilig mogelijk swingen voor onszelf en voor anderen.

Weet nu dat ik rustig kan blijven swingen zonder me daar druk om te maken.

Hele opluchting voor ons beide.
Zo hebben wij ons afgevraagd of je ook bloed kunt blijven geven, terwijl je swingt... blijkt allemaal te kunnen (zolang je het neuken veilig met condoom doet)...
Dat is opmerkelijk feel ik heb ook wel eens anders gehoord, dat men als donor moest stoppen, goed dat je het gewoon gevraagd hebt.
.
@Dana & Dave

Herkenbare situatie Een aantal jaren geleden waren mijn vrouw en ik het 'onervaren stel dat op sleeptouw werd genomen' in de Fun door een ervaren stel. Zij hebben ons keurig rondgeleid, alles verteld, met ons gegeten en drankje gedronken en daarna het bubbelbad in gegaan. Toen bleek eigenlijk dat de 'klik' er toch niet helemaal was tussen ons vieren en dat er niet al te veel zou gaan gebeuren. Werd uiteindelijk een beetje rare avond, omdat de verwachtingen van beide stellen nogal uiteen liepen.

Die verwachtingen zou ik dus vooraf heel duidelijk uitspreken. Op zich zijn jullie natuurlijk niet te beroerd om ze rond te leiden (?), maar op een gegeven moment moeten ze ook op eigen benen staan. Ook in hun eigen belang, want anders ontmoet je iemand daar (en jullie al helemaal niet). Als ze daar niet in mee kunnen of willen gaan, dan is het misschien geen goed idee om samen in een parenclub af te spreken? Kortom: vooraf helder communiceren... JA, we komen graag op een avond als jullie er ook voor het eerst zijn, maar NEE, we gaan geen thuisfeestje 'op locatie' doen en willen dus een open blik houden.
Ik zou gewoon eerlijk zijn dat voor jullie een club avond ook iets is waar jullie lang naar uitkijken en jullie op verheugen en dat jullie dan liever de avond vrij en met zijn tweeen beleven.

Ik snap je wel en wij hebben dus ook nooit in een club afgesproken. Als je het bij jezelf legt en niet bij hun hoeft dat niet kwetsent te zijn voor een ander.

Evt als je het niet erg vind kun je voorstellen dat je elkaar vrij lat als je eenmaal daar bent, maar ik kan me voorstellen dat dat net zo min vrij voelt, ze bekijken je of volgen je misschien toch. Leg uit dat zo iets ook heel leuk is om samen te bekijken en op avontuur te gaan dat jullie uit principe in nederland nooit afspreken in een club omdat je vrij wil zijn in het contacten leggen met evt anderen en dat het als je met een stel bent dat vaak minder makkelijk verloopt. Het is ook jullie avond dave en dit heeft inderdaad gevolgen voor jullie avond, het is echt niet erg respectvol een grens te trekken.

Zeg dat ze gerust samen kunnen gaan en geef ze evt tips. Ik zou zelf niet eens gaan voor de rondleiding ik ben bang dat ze daar toch te veel op jullie gaan leunen, jullie te veel gaan bekijken en volgen en dat voor jullie geen vrij gevoel geeft. zeg dat je het leuk vind om mensen tegen te komen maar dat jullie nooit afspreken omdat je voor de spontane beleving gaat met alles wat daarbij mogelijk is.

Mijn ervaring is dat eerlijkheid het beste werkt als je het maar netjes doen en het probleem bij jezelf legt en niet bij de ander.

Je andere vraag, als het mooi weer is kun je denken aan bv naaktstrand, sauna (met buitenmogelijkheden) een terrasje, een boottocht, lekker in de tuin op een afgeschermde plek waar je al wat kunt flirten en zoenen of juist een wandeling in bos of park met dit idee.

evt dames zonder slipje en wat ondeugend doen onderweg. Maar jou kennende ben je vast zelf ook wel op dit soort ideeen gekomen.

Of je gaat winkelen en koopt al samen een leuk speeltje of lingerietje voor de avond.

Is
ps het kan zijn dat ze dan wijzen op het feit dat jullie in spanje wel afspraken, je kunt dan uitleggen dat jullie daar zelf ook niet wisten wat je er moest verwachten en jullie twijfel hadden, maar dat dat voor nederlandse clubs anders ligt.
@ Dave & Dana

Wij hebben ook een bevriend stel eens meegenomen naar een parenclub als gevolg van een gezamenlijk bezoek aan een party van LS. We hebben daar een geile avond gehad onafhankelijk van elkaar waarna we elkaar later op de avond weer hebben getroffen en gezellig nagepraat. We gaan zeker nog eens samen naar een andere PC met de mogelijkheid dat daar wel iets samen gebeurt.
sorry dubbel
.
dave dan moet je het bij jezelf houden, het porbleem bij jezelf leggen, jullie spreken liever niet af omdat je in nederland in clubs vrij wil zijn en contacten wil leggen, maak niet de fout voor hen te denken, dat het voor hun vrijer voelt en ze hun eigen gang kunnen gaan, ten eerste kunnen ze dat ontkennen en ten tweede kan het juist kwetsent overkomen dat je voor hun denkt, wat goed voor hun is.

Door heel eerlijk te zijn dat je hun graag ooit eens tegen komt in de club en dat jullie ze altijd tips willen geven (en ze dus waarderen) maar dat jullie liever met zijn tweeen op avontuur gaan in Nederland leg je het probleem bij jezelf en kunnen ze dat hooguit nog jammer vinden.
.
@ Dave

Ik zie niet precies in waarom je niet tegen ze zou kunnen zeggen, dat jullie best er samen HEEN willen gaan en ze even willen rondleiden, maar dat jullie ook naar een club gaan om daar nieuwe mensen te ontmoeten en dat je dan wil afspreken dat ze de rest van / een groot deel van de avond ook gewoon even hun eigen ding gaan doen. Ze kunnen zich toch ook gewoon met z'n tweeën vermaken ?
Ik kan me dat wel voorstellen hoor miyagi.wil je wel door iemand in aktie gezien worden? het stel kan wel rondlopen en zien dat je in een ruimte bezig bent, dat kan je dus zelf een minder vrij gevoel geven.

Je kunt niemand verbieden op een zelfde dag te gaan als jij zelf gaat, dus tegen komen prima, maar waarom een rondleiding als je daar zelf de toegevoegde waarde niet in ziet en het je eerder gevoel geeft een blok aan je been te hebben? je kan zoveel afspreken maar garanties dat de ander het begrijpt en je dus vrij laat en niet steeds je opzoekt heb je niet, dus waarom zou je het dan doen als je er zelf niet op zit te wachten? Die rondleiding kunnen ze van iedereen krijgen, Daar hebben ze dave en zijn vrouw niet voor nodig.

Zo iets moet je doen als je het zelf leuk vind en gezellig. Niet dat je niet iets over kunt hebben voor een ander maar omdat zo iets ook niet verplicht is en je op een vraag ook simpel nee liever niet mag antwoorden
Ik dacht dat Dave het wel een sympathiek stel vond. Er samen naar binnen gaan als ze het erg spannend vinden om er alleen naar binnen te gaan, lijkt me toch gewoon wel aardig om te doen...

Maar goed, je hebt gelijk, niks *moet* natuurlijk, en al helemaal niet in een parenclub

En zo héél erg spannend is het ook weer niet om gewoon eens met z'n tweetjes een club te bezoeken.

Wat dat betreft, zou ik (ja, ik ben fan) toch sneller de Fun adviseren dan de Mystique. In de Fun kun je je echt wel de hele avond *beneden* in de gewone 'kroeg-area' vermaken, zelfs als je het niet aandurft om naar boven te gaan om daar eens rond te kijken...
Ik zou ook de fun aanraden, omdat je daar minder snel het stereotype van het beeld van parenclub zult krijgen, In fun heeft nog niet snel iemand een vervelende eerst indruk gekregen.

En dat kun je ook weer als mooi argument gebruiken, zeg dat als ze voor het eerst gaan dat ze dan eigenlijk eens in de fun moeten kijken, dat jullie liever in andere clubs komen maar dat dit toch de meest bekende club is en een goed begin voor een eerste indruk.
O ja: even over het veelbesproken 'doeners-percentage' in de Fun... Het doeners en swap-percentage ligt misschien wat lager dan andere clubs, maar ik was er afgelopen vrijdag (was wel erg druk en warm !) met een vriendinnetje en we hebben ons in de kamertjes van het 'gangenstelsel' met 2 stelletjes en 2 van de aanwezige gigolo's goed vermaakt, zonder dat we eigenlijk zelf erg veel moeite hebben gedaan om contacten te leggen.

In de tantra ruimte zagen we ook nog een leuk stel met elkaar bezig, maar daar komen ook veel stellen die alleen met elkaar bezig willen zijn, en we vonden het toch een beetje opdringerig om zonder goed oogcontact naar het stel toe te gaan....
Onze 1e thuisfeestje in eigen huis is geweest! Onverwacht toch nog gekomen, 's morgens wisten we nog niet wat we zaterdagavond zouden gaan doen, later op de dag was er een stel uitgenodigd, een stel dat we nog niet kenden, maar gezien het profiel erg leuk leek, wat later gevolgd door nog een 2e stel (die we al van een eerder feestje kenden).

Nog zelf een speeddate gezet, gereageerd op wat andere speeddates (zo jammer dat er dan niet even een berichtje wordt teruggestuurd, terwijl het berichtje wel gelezen is), het bleef bij 3 stellen.

Voor een 1e keer was dat ook wel genoeg. De ruimte, de sfeer werd zeer door de andere stellen gewaardeerd; het werd een zeer genoeglijke (wap) avond en nacht. Niet een echt doenersfeestje, maar heerlijk relaxed met wel de nodige softswap over en weer.

Helaas kregen het voor ons onbekende stel in de ochtend woorden, wat een zodanige domper op de tot dan toe lekkere sfeer zette, dat vriendlief dit stel vriendelijk heeft gezocht te vertrekken. Jammer dat dit kan gebeuren én dat wat het grootste deel van de nacht zo'n leuk en relaxed stel leek te zijn, aan het einde ineens zo kan veranderen.

Gelukkig wisten we de sfeer met het overgebleven stel snel weer op te pakken én na een sms van onze eigen lieve vriendjes dat die aan het eind van de ochtend ook nog zouden komen, was de sfeer snel weer goed. Even een paar uurtjes geslapen, tot vriendjes er waren én daarna een heerlijke zondagmiddag/begin avond met elkaar doorgebracht. Met niet heel veel seks, maar wel diepere gevoelens, mooie gesprekken en het gevoel van diepere vriendschap over en weer. Dat was erg mooi om mee te maken.

Rond half 8 's avonds is iedereen huiswaarts gekeerd, en werden we uitvoerig bedankt voor een heerlijke nacht en dag.

Ondanks de wat mindere ervaring op zondagochtend (in sommige gevallen maakt drugs meer kapot dan je lief is, als je geen maat kan houden en stiekem dingen bijneemt) kunnen we terugkijken op een mooi inwijdingsfeestje van onze chill-ruimte.

Dit was een goede première voor vele feestjes die zullen gaan volgen. We realiseren ons wel dat we wat langer van tevoren mensen aan moeten schrijven, maar voor een niet gepland feestje was het erg geslaagd!
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven