Rijles!

03-07-2011 17:55 1161 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het oude topic ( Rijles!! ) bijna vol zit kunnen we hier verder kletsen!

Voor al je paniek momenten, vreugde momenten, mental breakdowns, persoonlijke overwinningen, vragen, tips, rijles lief en leed!

RIS-toetsen

Tussentijdse toetsen

14-07 Ruza

12-09 freshfruity

02-12 lucky birdie

Examens

06-07 rwoanne

23-07 mmm_x

18-08 dreamlogic

15-09 Ruza

28-09 Pimpepaars

26-10 Aimee (motor)

29-11 Madam atelier (ja, je krijgt er 3)

25-03 femmelotje!

03-10 Chipper
Mijn hoofd zal nooit op orde zijn Rwoanne
Er zijn volgens mij maar weinig mensen die hun hoofd wel op orde hebben mamalief
Happy new topic allemaal

Ik heb mijn instructeur niet meegenomen. Ik besefte me wel heel goed dat dat handiger zou zijn mocht ik zakken, dan was hij erbij geweest en had hij precies gezien hoe alles ging, maar ik verwachtte alleen maar meer zenuwen te hebben met hem erbij en dus juist grotere kans op zakken ik was dus lekker alleen met examinator en geslaagd. Ik zou zeggen doe waar JIJ je het prettigst bij voelt!

Succes nog!
Goedemorgen ladies! Een vers topic nieuwe kansen zullen we dan maar zeggen? :D

Ik heb voor de maand juli nog 4 uur rijden gepland staan.

Afgelopen vrijdag ging het wel lekker. We gingen back to the basic: bochtjes maken in woonwijk. Heel rustig elke keer weer. Dan weer de koppeling in trappen, dan weer de voet boven de rem. Maar iig GEEN gas geven (ik was voorheen zo gek op mn gaspedaal).

Ik heb de goede hoop dat ik na deze 4 uur lessen me er echt een stuk beter over zal voelen. Dan ga ik 2 weken op vakantie en 3 weken fulltime werken, dus heb ik minder tijd. Hopelijk kan ik dan nog wel wát lessen. En dan in september of oktober hoop ik echt mn rijexamen weer te kunnen doen en te slagen. Ik twijfel nog of ik dit keer naar de huisarts zal gaan voor een kalmerend tabeltje.
Net weer terug van mn rijles.

Deze keer gelukkig al veel minder problemen met de koppeling!

Ik moet alleen wel de koppeling helemaal laten opkomen voordat we de bocht om gaan, maar goed, details

Ik merk ook dat ik in een onbekende omgeving nog niet zo hard rij, leek mij heel logisch, vooral omdat er heel veel fietsers en onoverzichtelijke zijstraten waren, maar van mijn instructrice mag ik wel wat meer doorrijden..
Dat probleem met de koppeling(helemaal) op laten komen voor de bocht kennen meer mensen. Moest ik ook afleren

@atelier, ik vind echt dat ze in onze stad het cbr op de worst possible place hebben gezet. Hoe vaker ik er rijd, hoe meer zak-mogelijkheden ik zie in een straal van 500 m.
ik mag over een kwartiertje weer rijden! kijken of ik het nog kan ;)
Ik heb mijn les af moeten bellen, heb de hele ochtend zin lopen maken want dat had ik echt niet, komen de kinderen thuis om twaalf uur dat ze vanmiddag vrij zijn.

Glad vergeten!

Nu vrijdag pas weer.

Komt me helemaal niet uit maar heb verder geen tijd deze week.

Baal nu wel een beetje van de examendatum, te snel eigenlijk.
Mamalief wat is je examendatum?

En kun je zomaar afzeggen dan? Ik moet dat 48 uur van tevoren doen. Of proberen te ruilen met iemand.
Haha ruza dat klopt inderdaad, overvecht .is echt verschrikkelijk ..
Dat doen ze dus gewoon om ons te pesten. Welke idioot maakt nou bij de in en uitgang van het cbr een gelijkwaardig kruispunt met zo'n superklein haast onzichtbaar fietspadje
Hoi allemaal, leuk weer een nieuw topic. Postte heel af en toe wel eens in het oude. Heb vorige week dinsdag examen gedaan, voor het eerst, en helaas niet geslaagd.

Ik was echt ver-schrikke-lijk zenuwachtig. Ik heb echt geprobeerd mijn zenuwen in bedwang te houden, maar het lukte nauwelijks. Ik keek daardoor ook niet meer ver genoeg vooruit en daar ben ik dus ook op gezakt.

Ik heb bedacht om een paar extra lessen te gaan nemen in de stad waar mijn vriend woont. Ik woon zelf op 20 minuten afstand van een provinciale stad en de helft van de tijd ben ik over landweggetjes, dijken en rustige straatjes aan het rijden. Ik rijd eigenlijk weinig op drukke momenten.

Op 18 augustus ga ik het opnieuw proberen! Ik weet wel nu waar ik nog heel hard aan moet werken en ik ga misschien ook wel even langs de dokter. Normaal heb ik nl. een trage hartslag en bloeddruk, maar die rezen beiden tijdens het examen de pan uit! En ik had nog wel Bach Bloesem Spray genomen en bananen gegeten...
He dreamlogic, wij doen op dezelfde dag examen! Ik zet je ff in de tabel.
Les ging best goed, was het gelukkig niet verleerd ; )

Ik kon aardig wennen aan de nieuwe auto en als ik zo rijd, slaag ik volgens de instructeur, nu nog 1 lesje!

Waar ik moeite mee heb is dat ik heel af en toe iets gewoon net niet op tijd zie of net verkeerd reageer, daar ging het ook mis bij het vorige examen, hopelijk heb ik woensdag wat meer geluk!!
@mamalief: succes met je rijles vrijdag.

@ rwanne: succes woensdag!!

@dreamlogic: Jammer dat je niet bent geslaagd. Ik zal voor je duimen dat het 18 augustus wel goed gaat. En dan duim ik meteen ook voor Ruza!

Ik heb heerlijk gereden vandaag.

Heb net te horen gekregen dat ik mijn examen in kan gaan plannen. ik heb de rijschool net gemachtigd en dan kunnen we binnenkort een datum gaan plannen. Vind t best spannend worden nu!
He. Voor ons wordt dubbel geduimd
en bij deze driedubbel, succes allebei!

mamalief, heeeeeeeel veel succes (en hopelijk plezier!) vrijdag, ik hoop dat je tevreden zult zijn over je les!
Leuk Ruza! Mogen we beiden zenuwachtig zijn voor dezelfde dag hihi. Dank jullie wel voor het duimen alvast!

Ik wil gewoon minder zenuwachtig en gespannen zijn, want ik kan best wel rijden. Alleen door die spanning kijk ik niet meer vooruit en ver maar alleen nog maar voor me...

Wat ik wel vervelend vind is dat mijn rijschool maar klein is en daardoor moet een examen gepland worden..en dan zit er dus anderhalve maand tussen 2 examens. Bij grote rijscholen kopen ze de examendata in volgens mij.
Ik moet zo weer lessen, nog 10 minuutjes, 4e les, zo zenuwachtig. Blijft dat zo? En zijn er mensen die het lessen echt leuk vinden, zo van... jippie! Rijles??? Ik vind het dus helemaal niet leuk, is ook angst, heb het niet voor niets 23 jaar uitgesteld.... Maar ja, ik wil dat papiertje!
Dat wordt minder hoor!! Ik begon het na een les of 10 echt leuk te vinden! Nu begint het me te frustreren. Maar dat komt door die kleine dingen die ik er maar niet uit krijg.
Ook instructeur vandaag op de hoogte gebracht van mijn stress. Kijken wat we daar mee kunnen.
Morgen is de grote dag, spannend! Ik heb in geloof vandaag al pasfoto's laten maken =D

Vanaf wanneer kun je hem trouwens aanvragen? Dezelfde dag al? Want ik ga donderdag op vakantie!
Rwoanne,

HEEEEEEEEEL VEEL SUCCES MORGEN

Hoelaat moet je?

*ambtenaar modus aan* je kunt hem dezelfde dag nog aanvragen. Zodra het CBR je slagen verwerkt heeft kan je gemeente dat zien in hun systeem. Pasfoto'tje en ID meenemen en 38 euro(is bij de gemeente waar ik werk, kan verschillen). Dan kun je hem in principe volgende week woensdag ophalen. Of je doet een spoedaanvraag en hebt hem donderdag al(kost bijna het dubbele). *ambtenaar modus uit*
quote:ziviaantje schreef op 05 juli 2011 @ 14:31:

Ik moet zo weer lessen, nog 10 minuutjes, 4e les, zo zenuwachtig. Blijft dat zo? En zijn er mensen die het lessen echt leuk vinden, zo van... jippie! Rijles??? Ik vind het dus helemaal niet leuk, is ook angst, heb het niet voor niets 23 jaar uitgesteld.... Maar ja, ik wil dat papiertje!

Hoi ziviaantje, heb precies hetzelfde hoor, heb nu 4 lessen gehad, dus we lopen ongeveer gelijk.

Ook frustrerend dat het niet vanzelf gaat, ben nog te voorzichtig en rij op bepaalde stukken nog niet goed genoeg door.

Ik zie tig meter verderop het stoplicht op rood staan, dus ik verminder gas, terwijl ik nog rustig gas had kunnen geven (maar ik heb zoiets van, waarom zou ik nog gas geven, als ik toch straks moet remmen? -> niet de juiste instelling dus ;-p )

gewoon volhouden! doe ik ook, want ja, dat papiertje (stukje plastic ) is toch wel handig

Bovendien heeft een gemiddeld persoon (voor zover die bestaal) iets van 45 lessen nodig voordat ze klaar zijn om af te rijden, we hebben nog even dus)
Gewoon doorrijden tot je echt in de buurt van het stoplicht komt. Hij kan nog altijd op groen springen en door onnodig af te remmen ben je 1. Niet milieubewust aan het rijden, 2. Hinder je mogelijk verkeer achter je.

Even met instructeur over mn stress gesmst. Pep-talk gehad. Helpt, fijne man

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven