Beetje raar
maandag 4 juli 2011 om 20:20
Geweldig die verhalen!!
Helemaal die patat en mayo op de tafel, haha!
Kinderen vinden het geweldig als het eens anders gaat dan anders.
In het weekend wilden mijn ouders weleens uitslapen en soms, als wij 's ochtends vroeg beneden kwamen, lag er voor ons allebei een zak snoep klaar (niet altijd hoor, heeeel soms). Super vonden we dat.
Helemaal die patat en mayo op de tafel, haha!
Kinderen vinden het geweldig als het eens anders gaat dan anders.
In het weekend wilden mijn ouders weleens uitslapen en soms, als wij 's ochtends vroeg beneden kwamen, lag er voor ons allebei een zak snoep klaar (niet altijd hoor, heeeel soms). Super vonden we dat.
maandag 4 juli 2011 om 21:13
Ik las hier iets over een moeder die heel goed radslagen kan maken, dat kon mijn vader dus vroeger ook. Deed ie vaak op zomeravonden in de tuin. En allerlei andere acrobatische toeren. Hij had ons (vooral mij, als jongste van het gezin) ook wijsgemaakt dat hij later in een circus ging werken. En ik geloofde het ook nog, vertelde het trots tegen mijn vriendinnetjes..
maandag 4 juli 2011 om 21:16
Als ik met mijn dochter in een speeltuin kom dan vliegen we altijd naar de schommels. Vind ik nog steeds zo heerlijk, schommelen! En mijn dochtertje dus ook. Maar prompt als mijn dochter en ik dan naast elkaar aan het schommelen zijn (wedstrijdje wie het hoogste komt) komt er een ander kind naar ons toe en die wil dan op mijn schommel...!
Neeeeee, ik was eerst!!!!!
Neeeeee, ik was eerst!!!!!
maandag 4 juli 2011 om 21:34
- op verjaardagen eten we als ontbijt altijd taart (heerlijke gewoonte)
- in supermarkten racen we met het karretje. Soms neem ik ook een aanloop en spring er dan mee op
- onderweg zingen we heel vaak samen, en bijvoorbeeld ook als we op de lift staan te wachten
Even kijken of ik er nog meer bedenk...
- in supermarkten racen we met het karretje. Soms neem ik ook een aanloop en spring er dan mee op
- onderweg zingen we heel vaak samen, en bijvoorbeeld ook als we op de lift staan te wachten
Even kijken of ik er nog meer bedenk...
maandag 4 juli 2011 om 21:58
Ik was als kind veel bij mijn opa en oma en van oma mocht ik altijd rare dingen. Een keer kreeg ik zo'n Monapuddingkje en zei tegen oma voor de grap, gooi hem maar op mijn placemat. Dat deed oma dus en spoot er nog een dot slagroom op ook. We hebben het er nog steeds over als ik bij oma ben ha ha !
Pas waren kinderen uit groep 7 aan het touwtjespringen op het plein met een groot touw. Dat kan je vast niet mama zei mijn dochter, ze was erg verbaasd toen mama er gewoon insprong en daarna er zonder te struikelen er weer uit. Ik kreeg nog steeds bewonderende blikken van die meiden
Pas waren kinderen uit groep 7 aan het touwtjespringen op het plein met een groot touw. Dat kan je vast niet mama zei mijn dochter, ze was erg verbaasd toen mama er gewoon insprong en daarna er zonder te struikelen er weer uit. Ik kreeg nog steeds bewonderende blikken van die meiden
maandag 4 juli 2011 om 22:02
Bedspringen doen wij ook. En die van die pata is super! Ik vertelde vriend het net en wij gaan dat ook invoeren.
Maar het klopt wel dat veel moeders niet losgaan in een speeltuin. Dat doe ik wel en dan wordt ik raar aangekeken.
En dat is ook de reden dat ik nooit jurkjes draag, dan kan ik niet met dochter ravotten.
Maar het klopt wel dat veel moeders niet losgaan in een speeltuin. Dat doe ik wel en dan wordt ik raar aangekeken.
En dat is ook de reden dat ik nooit jurkjes draag, dan kan ik niet met dochter ravotten.
maandag 4 juli 2011 om 22:25
Mijn moeder kon vroeger als hardste met de slee van de helling naar beneden als het gesneeuwd had. (We woonden in het buitenland net boven op een heuvel)
En ze kwam een paar jaar terug met een verhaal wat ze ergens gelezen had. Het was zomervakantie en slecht weer. Een vrouw had haar kinderen voorgelezen over een prinses in een limonadebad. Leek haar wel een leuk idee. Dus bij de supermarkt goedkope roze limonade gekocht, bad vol laten lopen, kinderen erin... Reuze pret gehad en de kinderen waren nog een week lang roze uitgeslagen van de kleurstof in de limonade!
Die ga ik echt onthouden voor 'als ik later groot ben'.
En ze kwam een paar jaar terug met een verhaal wat ze ergens gelezen had. Het was zomervakantie en slecht weer. Een vrouw had haar kinderen voorgelezen over een prinses in een limonadebad. Leek haar wel een leuk idee. Dus bij de supermarkt goedkope roze limonade gekocht, bad vol laten lopen, kinderen erin... Reuze pret gehad en de kinderen waren nog een week lang roze uitgeslagen van de kleurstof in de limonade!
Die ga ik echt onthouden voor 'als ik later groot ben'.
maandag 4 juli 2011 om 22:30
Wat een leuk topic!!!
Mijn vader maakte mij wel eens wakker tijdens een heldere nacht om sterren te kijken! Ik had een zit vensterbank en dan keken we samen naar de sterren.
Vertelde hij een gek verhaal en ging ik weer slapen.
Nu ben ik volwassen woon ik opmezelf en als ik thuis ben kijken we buiten naar de sterren.
Iets wat ik dus nooit zal vergeten.
Mijn vader maakte mij wel eens wakker tijdens een heldere nacht om sterren te kijken! Ik had een zit vensterbank en dan keken we samen naar de sterren.
Vertelde hij een gek verhaal en ging ik weer slapen.
Nu ben ik volwassen woon ik opmezelf en als ik thuis ben kijken we buiten naar de sterren.
Iets wat ik dus nooit zal vergeten.
Het gras aan de overkant is niet groen.
maandag 4 juli 2011 om 22:36
Mijn ouders deden op de camping mee met verstoppertje en de laatste verstopplek was altijd de douchekabines. Raar he en we trapte er altijd in. Dan heerlijk schoon in nachtjapon door papa naar de caravan gedragen. En dan slapen op de grond naast de eettafel terwijl mijn ouders achter een soort van scheidingsgordijn tv zaten te kijken. Vond ik altijd heerlijk om dat geroezemoes te horen en dan in slaap vallen.
maandag 4 juli 2011 om 23:00
Hihi ik heb nog niet veel geks gedaan met de kinderen, wel vaak dansen buiten of rondjes om de tafel rennen om elkaar te pakken maar niet veel gekker dan dat . Mijn eigen vader wel, die hobbelde laatst door de kamer heen, echt wel minstens 10 rondjes om de tafel, grappige versjes opzeggend met een gekke stem en de kinderen op z'n rug. Geweldig, vonden ze superleuk (en ik ook ).
dinsdag 5 juli 2011 om 14:24
Oudste heeft een poos gehad dat ze het geweldig vond om tenten te bouwen onder de tafel...en het mooiste was dan nog als we poffertjes of pannenkoeken ook daar gingen eten! Kleine zus in het zitje wat we normaal voor in bad gebruikten....dikke prima's
Sja, verder lekker in de zandbak spelen, met de tuinsproeier ouwehoeren....kan zo 1, 2, 3 geen andere "gekke"dingen bedenken... (maar het midden in de nacht wakker maken voor een ijsje is wel een leuk idee, we gaan komend weekend weg...)
Sja, verder lekker in de zandbak spelen, met de tuinsproeier ouwehoeren....kan zo 1, 2, 3 geen andere "gekke"dingen bedenken... (maar het midden in de nacht wakker maken voor een ijsje is wel een leuk idee, we gaan komend weekend weg...)