Extra handbagage

05-07-2011 15:18 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik vlieg morgen met een prijsvechter en ik mag dus 10 kilo handbagage mee.

Op zich red ik dit wel, maar ik wil mijn digitale spiegelreflex met extra lenzen ook mee, en die weegt aardig wat.

Nu heb ik een zomerjas, met best grote jaszakken, en daar past het allemaal in. Mag dit?

Ik wil ook mijn grootste en zwaarste schoenen aan doen, en die eigenlijk in het vliegtuig gelijk weer uit doen en in een tas stoppen.

Mag dit?

Ik smokkel zo dus eigenlijk een beetje met het toegestane gewicht.

Wie heeft hier ervaring mee?

Ik kan altijd alsnog een koffer in checken, maar das toch weer extra geld, en de stad waar ik heen vlieg, daar duurt het altijd echt heel erg lang voordat de bagage er is. Heb ik ook geen zin.

En ik wil zeker mijn camera niet in checken.
Die camera weet ik niet of dat zo lukt,

Aangezien je dat waarschijnlijk goed kunt zien

Maar die schoenen --) doen!

Dat zien ze toch nooit
Die schoenen zijn van mijn vriend, en die moeten die kant op, is maat 46, dus is mischien te zien

Die camera twijfel ik ook over.

Op zich denk ik dat het mee valt, aardig wijde jas met grote zakken. En de jas is zwart.....

Ik zal eens voor de spiegel gaan staan en kijken hoe erg het op valt.

Het ligt er ook aan hoe streng ze zijn natuurlijk.
Vlieg je vanaf Schiphol? Vaak zijn de poortjes dan bij de gate zelf, dus dan kun je je camera niet in je jas doen, dan gaat het poortje piepen.

Als je het over Ryanair hebt, dan kunnen ze erg streng zijn, ik mocht laatst (dit was Eindhoven) niet eens mijn boek in mijn hand houden bij het boarden, die moest in de tas - nou had ik wel een überchagrijnige dame getroffen geloof ik, maar toch.
Nee, ik vlieg met Wizzair en vanaf London.

Er staat in de reisvoorwaarden bij dat je wel een boek in je hand mag houden. Maar dat heb ik verder niet.

Zal mijn paspoort en papier in mijn hand hebben.

Heb laatst ook met Ryan Air gevlogen en ik vond ze ook behoorlijk streng.

Easy Jet vind ik een stuk minder streng. Daar is mijn bagage nog nooit gewogen.
Als ik bewaker was op een vliegveld en daar een vrouw met schoenen maat 46 aan zou komen zien lopen, zouden er toch wel wat alarmbellen af gaan.....
Volgens mij mag je in je zakken houden wat je wilt en volgens mij mag je ook aandoen wat je wilt. Ik zie eigenlijk geen reden waarom je er niet mee weg kan komen.

Moet eerlijk zeggen dat ik het ook vaak doe, zoveel mogelijk zware kleding aan zodat je koffer zo licht mogelijk is :D
Tijdje geleden artikeltje gelezen van een journalist die speciaal bij een legerzaak een jas en broek met extra veel zakken had gekocht, om te kijken hoeveel spullen mee konden. Die mocht dus alles meenemen. Volgens mij gaat ie lukken, zolang het maar niet in een tas zit of je het in je handen hebt.

Ik pak regelmatig om vlak voor de check in bij de gate (zodat laptoptas in de handbagage gaat) en prop dan ook nog wel eens iets in een jaszak van een jas die ik ter plekke aantrek. Nooit problemen mee gehad (ook niet bij Ryanair).
Daar heb je een heel goed punt Ka32.

Maar door de douane heb ik ze dus niet aan!

Dan gaan ze gewoon door de scanner.

Volgens mij kan ik maar beter gaan bij betalen.....

Maar op zich breek ik toch geen regels?

Zeker met de schoenen niet!

En ik heb op zich de tip hier wel al eerder voorbij zien komen, om extra kleren aan te doen en/of dingen in je jaszak.

Op zich doe ik dus alleen mijn camera in mijn jaszak.

Heb nog nooit gezien dat mensen hun jaszakken leeg moesten halen. Niet bij het vliegtuig zelf tenminste.

Als ik door de douane en scanner ga, dan gaat de jas gewoon op de band, en dat zit de camera in een losse tas.

Bij de gate, als ze dus je koffer wegen en opmeten (als ze dat al doen), dan wil ik dus de schoenen aan doen en de camera in mijn jaszak.

En dan gaat die extra tas in de koffer.

Ik ga het gewoon proberen.

Ik heb al op recensies van Wizzair ge-googled, maar nergens wordt genoemd dat ze strend zijn met handbagage.
Kaaaaaatje en Anna, ook bedankt voor de tips.

Die van die journalist is wel een goeie!

Waar zouden ze ook eigenlijk de grens moet trekken, van wat wel en wat niet in je zakken mag?

Mobiele telefoon wel? Maar camera niet? (oke, dit is wel een grote camera).

Om die schoenen maak ik me eigenlijk geen zorgen, dat valt wel mee. Zijn nog redelijk slanke gympen, maar wel groot en zwaar. Scheelt dus echt qua gewicht in de koffer en qua ruimte.

En de camera past echt makkelijk mijn jaszak.

We zullen zien!
Kun je geen ondergoed enzo in die schoenen stoppen en ze gewoon in je tas doen?
Ja, het gaat natuurlijk alleen op bij het inchecken. Dan zullen ze idd niet gaan kijken wat voor schoenen je aan hebt.

Gaat er iemand mee als je incheckt? Dan kun je die persoon ook nog altijd een tas met de schoenen in de hand geven en ze na het wegen weer in je tas stoppen.

Camera zou ik idd gewoon in je jas stoppen. Of, als het warm is, de jas over je arm hangen met de camera er onder.
Lees nog even je vorige bericht, maar bij de gate gaan ze toch zeker niet nog wegen en meten???
Waarom zou ik geen grote maat schoenen aanmogen, wegens die eksterogen die ieder ogenblik de kop weer op kunnen steken.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Hoe denk je dat het loopt, op schoenen maat 46? Dat gaat toch niet lukken??? Vooral niet als je zelf een kleine maat hebt, 37-38!!!

Maar ik wens je veel suc6 verders!!!
Ik had 'n keer Ryanair en wilde alleen met handbagage vliegen, maar ook wegens camera met objectieven te grote rugzak. Toen heb ik ook de lenzen in m'n jaszakken gedaan en de camera rond m'n nek gehangen terwijl ze mijn tas in de toegestane formaatbak propten en gelukkig mocht ik zo door.
Als je vriend daar woont, zou ik spullen voor hem gewoon per DHL verzenden.
Zelfs met ondergoed e.d. er in, nemen die schoenen nog de halve koffer in beslag

Jas over mijn arm hangen is ook nog idee.

Ik kijk ook wel even wat de andere passagiers in hun hand e.d. hebben.

Wizzair heeft geen eigen terminal (zoals Ryan Air op sommige luchthavens heeft), dus ik de schoenen en camera gewoon in extra tas hebben, als het door de scanner gaat.

Meestal word je pas bij de gate zelf gecontroleerd.

En ik heb eigenlijk nog nooit gehad dat ze mijn handbagage gingen wegen.

Ik denk nu echt even heel diep na, maar kan het niet achter halen.
He Elnin, ja jij hebt ook altijd je camera spul bij je.

Dus ik vertrouw erop dat dit gewoon gaat.

Mijn vriend woont daar inderdaad. Maar DHL is hartstikke duur die kant op. En over de schoenen maak ik me eigenlijk het minste zorgen.

Veters strak aan trekken, dan glijden ze niet af. En lange broek er over, dan valt het helemaal niet op!
quote:carenza schreef op 05 juli 2011 @ 16:38:

Hoe denk je dat het loopt, op schoenen maat 46? Dat gaat toch niet lukken??? Vooral niet als je zelf een kleine maat hebt, 37-38!!!

Maar ik wens je veel suc6 verders!!!

heb zelf maat 40, en deze maat is wel te doen, ik heb de schoenen al aan gehad. En het is maar voor een klein stukje.

Wat een mens ook al niet doet om een paar euro te besparen......
quote:Ka32 schreef op 05 juli 2011 @ 16:28:

Lees nog even je vorige bericht, maar bij de gate gaan ze toch zeker niet nog wegen en meten???

De prijsvechters doen dit dus wel!

Dan staat bij de gate z'on rek waar je je koffer nog in moet doen, om te kijken of die binnen de maten valt.

Dat doen ze bij de gewone airlines niet, maar bij Easy Jet en Ryan Air wel. Die zijn daar echt strikt op.

Wegen weet ik niet. Maar toen ik met Ryan Air vloog, op Bremen, daar hadden ze hun eigen terminal, en al voordat je door de paspoort controle ging, moest je je koffer wegen en in het rek doen!

Heel strict!

Daar verdienen die prijsvechters juist hun geld mee, met boetes voor te zware en te grote bagage.
Ik werk bij een prijsvechter als grondstewardess. Maar 10 kilo handbagage moet in een koffertje/tas en daar mag GEEN extra camera of iets dergelijks bij! Je moet dus echt je camera in je koffer plaatsen
Mijn vriend loopt altijd met zakken vol en dan bedoel ik echt vol, ook bij Wizzair...

Bij het doorlopen naar het vliegtuig en het controleren van het ticket zou ik de camera schuin om je middel hangen en een t-shirt of trui erover zodat je de band niet ziet, de camera hangt dan op je rug onder je jas. Schoenen zou ik ook gewoon aandoen. Zorgen dat je koffer ok is en niet te veel weegt. Achter in de rij gaan staan en zoveel mogelijk mensen voorlaten, dan concentreren ze zich eerst daar op met wegen etc. Als jij als laatste komt dan is er inmiddels waarschijnlijk haast om te vertrekken en dan zijn ze niet meer zo secuur... (Ja ik heb ook zo'n enorme camera )
Fashiongirl, controleer jij de zakken van mensen dan ook?

Die schoenen is geen probleem, behalve dat ik een beetje op pipo de clown lijk.

Maar de camera weegt nog al wat.......

Ik wil echt niet de boel gaan oplichten ofzo, maar wel slim gebruik van het systeem.
Ik heb mijn jas nog even weer aan gedaan, en je ziet het eigenlijk niet.

Moet goed komen dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven