Thuisblijfmoeder

06-07-2011 17:00 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weg
Nee, ik ben geen thuisblijfmoeder. Ik denk ook niet dat ik er heel erg geschikt voor zou zijn.

Ben jij zelf thuisblijfmoeder? Zo ja, hoe bevalt dat? Wat doe je zoal overdag? Hoe oud ben je, wat is je achtergrond, waar woon je?? en hoeveel kinderen heb je in welke leeftijd(en)?
quote:pitta schreef op 06 juli 2011 @ 17:03:

Nee, ik ben geen thuisblijfmoeder. Ik denk ook niet dat ik er heel erg geschikt voor zou zijn.

Ben jij zelf thuisblijfmoeder? Zo ja, hoe bevalt dat? Wat doe je zoal overdag? Hoe oud ben je, wat is je achtergrond, waar woon je?? en hoeveel kinderen heb je in welke leeftijd(en)?ik kopieer hem, scheelt typen
Pitta

Werk 60 uur per week he, blijft er weinig tijd over om thuisblijfmoeder te zijn.
quote:pitta schreef op 06 juli 2011 @ 17:03:

Ben jij zelf thuisblijfmoeder? Zo ja, hoe bevalt dat? Wat doe je zoal overdag? Hoe oud ben je, wat is je achtergrond, waar woon je?? en hoeveel kinderen heb je in welke leeftijd(en)?@Feeks: goed punt...
Nee, ben geen thuisblijfmoeder. Maar ben net zo nieuwsgierig als bovenstaande dames naar jouw antwoorden TO!
Ja ik ben een lui thuisblijfwijf.

Wat ik doe? Weinig tot niks.

Bevalt goed hoor.

Woon in een huis en de laatste keer dat ik telde had ik drie kinderen. Ergens tussen de 1 en 18 jaar oud geloof ik...

Meer vragen?
Nee, geen moeder. Blijf overigens wel veel thuis de laatste tijd. Vind je dat ook interessant? Verder vraag ik me af, net als alle dames boven me: ben jij een thuisblijfmoeder? Is het antwoord ja, lees de vragen bij a:

Is het antwoord nee, lees de vragen bij b:

a. Vind je dat leuk? Hoe laat sta je op? Ontbijt je samen met je kinderen? Wat eet je dan? Gaan je kinderen naar school? Breng jij ze dan? Wacht je ze thuis op met een kopje thee? Waarom ben je een thuisblijfmoeder? Eigen keuze of gedwongen? Zou je anders willen?

b. Waarom stel je al deze vragen? Interesse? Wil je graag een thuisblijfmoeder worden? Ben je zelf moeder, werk je veel en voel je je schuldig?

Vragen, vragen, vragen..
Ik ben (bijna) fulltime thuisblijfmoeder na een burnout.

Universitaire achtergrond, midden dertig en 3 kinderen (6-8 en 10 jr). Het bevalt mij prima. Ongeveer 3 keer per jaar doe ik een freelance opdracht van enkele weken.

Er is veel rust gekomen in het gezin hierdoor. Toen mijn kinderen de creche leeftijd hadden, heb ik altijd gewerkt en vond dat prima te doen (gemiddeld 20 uur per week).

Nu zij alle drie naar school zijn, vind ik het moeilijker te combineren. Ook ben ik geen fan van de bso wat mijn besluit heeft doen versterken.

Ik verveel mij geen moment. Alles regel ik als de kinderen op school zitten van huis tot weet ik veel wat. Als de kinderen thuis zijn, ben ik er voor hen en taxi ik naar clubjes en vriendjes, etc.

Enig "nadeel" vind ik dat ik werkende ouders voortdurend een beroep op je doen van het opvangen van hun kinderen.

Ben je zelf een afweging aan het maken van wel/niet buitenshuis werken?
Ja thuisblijfwijf, doe wel wat maar dat kan je geen echt werk noemen.

Zolang ze niet zeuren is het best oke.

Forummen en de hulp commanderen zijn mijn hoofdtaken

Gemengde achtergrond

In de caribben

tussen de 2 en 16
Vanwaar deze interesse?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:khemam schreef op 06 juli 2011 @ 17:27:

Ja thuisblijfwijf, doe wel wat maar dat kan je geen echt werk noemen.

Zolang ze niet zeuren is het best oke.

Forummen en de hulp commanderen zijn mijn hoofdtaken

Gemengde achtergrond

In de caribben

tussen de 2 en 16
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Ik wist niet dat het niveau van het Viva forum zo hoog was. :-) Allemaal thuisblijfwijven zonder niveau dus....hmmm, en ook nog erg gefrustreerd, kiezen voor de gemakkelijkste weg "anoniem afzeiken", zo makkelijk. Niet boeiend genoeg voor mij. Veel sterkte dames! Ik ben benieuwd of er gehapt wordt. :-) Zou het nog meer bevestigen voor mij.
Bedankt Salle voor je reactie.
quote:Moon72 schreef op 06 juli 2011 @ 17:57:

Ik wist niet dat het niveau van het Viva forum zo hoog was. :-) Allemaal thuisblijfwijven zonder niveau dus....hmmm, en ook nog erg gefrustreerd, kiezen voor de gemakkelijkste weg "anoniem afzeiken", zo makkelijk. Niet boeiend genoeg voor mij. Veel sterkte dames! Ik ben benieuwd of er gehapt wordt. :-) Zou het nog meer bevestigen voor mij.Ik mis de lange tenen smiley.
Ik word binnenkort thuisblijfmoeder.Geen idee dus hoe het gaat bevallen. Ik ben al wel aan het kijken voor werk(oproepbasis), zodat ik toch nog iets heb... Echt nooit meer werken lijkt me namelijk niks.
Oh ik ben trouwens 27, HBO geschoold, 1 kind en 1 man.
Nou moon, tut tut tut. Zoals jij je vragen afvuurt zonder daarbij iets over je eigen situatie te vertellen of het waarom van je vraag kun je niet verwachten veel serieuze antwoorden te krijgen. We happen zoals jij dat mooi noemt niet zo graag in onderzoekjes!
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
wat een gezelligheid TO
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
quote:Moon72 schreef op 06 juli 2011 @ 17:57:

Ik wist niet dat het niveau van het Viva forum zo hoog was. :-) Allemaal thuisblijfwijven zonder niveau dus....hmmm, en ook nog erg gefrustreerd, kiezen voor de gemakkelijkste weg "anoniem afzeiken", zo makkelijk. Niet boeiend genoeg voor mij. Veel sterkte dames! Ik ben benieuwd of er gehapt wordt. :-) Zou het nog meer bevestigen voor mij.

HAHAHAHA

quote:Juniper_ schreef op 06 juli 2011 @ 18:06:

Nou moon, tut tut tut. Zoals jij je vragen afvuurt zonder daarbij iets over je eigen situatie te vertellen of het waarom van je vraag kun je niet verwachten veel serieuze antwoorden te krijgen. We happen zoals jij dat mooi noemt niet zo graag in onderzoekjes!
quote:mamalief schreef op 06 juli 2011 @ 17:20:

Ja ik ben een lui thuisblijfwijf.

Wat ik doe? Weinig tot niks.

Bevalt goed hoor.

Woon in een huis en de laatste keer dat ik telde had ik bijna drie kinderen. Ergens tussen de 1 en 18 jaar oud geloof ik...

Meer vragen?Handig, mamalief. Ik kopieer ook maar even.
Ik wil hier ook wel even op reageren.

Ik ben thuisblijfmoeder, 2 kids van 3 en 5.

Er zijn momenten dat ik graag een baan zou willen, om even uit de sleur en kinderpraat te zijn, je even echt nuttig voelen, niet alleen moeder, vrouw, kok en schoonmaakster...

Maar er zijn meer momenten dat ik heel blij ben dat ik thuis ben. Mijn jongste heeft een taal/spraakachterstand en wordt onderzocht op een autistisch probleem. Heel fijn dat het voor haar dus constant hetzelfde is. Verder heb ik een schoonvader met veel gezondheidsproblemen die heel veel bij ons is en voor wie wij heel veel moeten regelen.

Zo kan je wel altijd klaar staan voor iedereen, de ene keer een voordeel en de andere keer een nadeel.
To: Sneue kip.
Ja, ik ben momenteel (gedwongen) thuisblijfmoeder. Dit omdat ik gewoon werkeloos ben.

Ik ben moeder van een dochter van 2,5 jaar en 34 weken zwanger van de tweede (dus een baan zoeken had de afgelopen maanden toch weinig zin)

Normaal kan ik mij wel redelijk vermaken met de huishouding, boodschappen doen, iets leuks met mijn dochter doen. Maar het komt ook regelmatig voor dat ik me verveel. Dan ga ik maar weer ergens koffie drinken ofzo. Nu wordt het zowieso moeilijker omdat ik niet veel meer kan en het is vakantietijd...echt saai soms hoor! De dagen kunnen lang duren.

We staan namelijk al vroeg op (6uur) en dan maak ik het ontbijt klaar en smeer brood voor mijn man. Die gaat om 6.45 u weg en dan ga ik aan de huishouding.

Om ongeveer 9 uur ben ik dan klaar....en dan...? tja..

Aan de andere kant is het ook heerlijk dat ik niets hoef (behalve voor mijn kind zorgen) en er geen stress is etc. Toch ga ik straks toch echt weer solliciteren.

Ohja, ik ben 27 jaar en heb MBO niveau
Jaaaaaaaaaaaaaa, ik ben ook thuisblijfmoeder. Heerlijk, ik doe de hele dag niks. Momenteel heeft mijn jongste vakantie, dat is best een storende factor eigenlijk. Over twee weken heeft oudste ook vakantie, dan kan ik mijn vrije leventje wel vergeten.

Post-HBO-opleiding gedaan, op kosten van de belastingbetaler, ook dat nog. Dus ik kan best wat, maar ja, geen zin hè.
Do something nice for someone today. Leave them alone.
Week 18 van de Extremely Demotivational Calendar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven