Thuisblijfmoeder

06-07-2011 17:00 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weg
quote:nouschi schreef op 06 juli 2011 @ 17:27:

Vanwaar deze interesse?Omdat thuisblijfmoeders zo leuk zijn denk ik.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Moon72 schreef op 06 juli 2011 @ 17:57:

Ik wist niet dat het niveau van het Viva forum zo hoog was. :-) Allemaal thuisblijfwijven zonder niveau dus....hmmm, en ook nog erg gefrustreerd, kiezen voor de gemakkelijkste weg "anoniem afzeiken", zo makkelijk. Niet boeiend genoeg voor mij. Veel sterkte dames! Ik ben benieuwd of er gehapt wordt. :-) Zou het nog meer bevestigen voor mij.Zeg doe eens niet zo lelijk! Ik geef gewoon antwoord op je vraag en stel wat wedervragen. Niks meer en niks minder.
Zijn er hier ook thuisblijfmoeder? Vast wel, ik niet i.i.g.

Zo ja, hoe bevalt dat? Geen idee, ik werk 24 uur

Wat doe je zoal overdag? werken en voor de kids zorgen

Hoe oud ben je, 32

wat is je achtergrond: tegeltjes, zit op de wc

waar woon je?? in een huis

en hoeveel kinderen heb je in welke leeftijd(en)? 2, van bijna 3 en 4,5

Zo, nu jij!
TO stelt een vraag en ze zet er niet meteen bij waarom ze dit wil weten. Misschien als er wat meer serieuse/leuke antwoorden worden gegeven had ze dat vanzelf wel verteld. Al die sarcastische opmerkingen waarbij huismoeders min of meer als luie vrouwen worden bestempeld zijn nou niet echt leuk om op te moeten reageren. Iedereen zijn eigen mening uiteraard,maar zolang je niet bij iemand thuis kan kijken weet je ook niet hoe het daar aan toe gaat. Ik snap niet dat vrouwen elkaar altijd op die manier behandelen. Of het nou gaat om de kwestie bortsvoeding versus flesvoeding of werken versus thuisblijven....het zijn altijd dezelfde discussies. Vaak in combinatie met sarcastische opmerkingen. Heel flauw.

Om even op TO haar vragen terug te komen.Ik werk zelf parttime 2 dagen. Op dit moment heb ik ouderschapsverlof tot volgend jaar maart en werk ik slechts 1 dag. Toen ik net was bevallen van ons zoontje wilde ik het liefst helemaal stoppen. Maar aangezien dat zou betekenen dat we het financieel wel zouden kunnen redden maar we weinig spontane leuke dingen meer zouden kunnen doen(uit eten, weekendje weg etc) heb ik besloten om wel wat te blijven doen. Dit heeft dus ook niks te maken met angst om niet meer aan het werk te kunnen komen als ik zou stoppen.Ik ben niet iemand die carriere wil maken, ik wil doen wat ik leuk vind zolang dat kan in combinatie met het financiele plaatje. Wel besloot ik om een gedeelte ouderschapsverlof op te nemen zodat ik zoveel mogelijk bij mijn zoontje kan zijn. Ik geniet van het feit dat ik zo vaak bij hem kan zijn, maar ook mijn dag werken vind ik nog prettig. Even weer wat anders, zoontje is dan bij zijn oma en opa. Ik vind het heerlijk op deze manier, maar als het dagen achter elkaar regent kan ik me ook wel eens vervelen. Wat wij als erg fijn ervaren is dat mijn man een baan heeft met veel onregelmatigheid en we op deze manier toch een bepaalde rust in ons gezin hebben. Geen gehaast, geen kinderdagverblijven en de rust om echt samen te kunnen zijn als we vrij zijn. Verder zorgen we af en toe dat we samen een weekendje weg zijn,gaat onze zoon naar de andere opa en oma die zich daar altijd erg op verheugen.Van alleen maar thuis zitten is dus geen sprake.

Overigens heb ik niks tegen kinderdagverblijven en ook niks tegen moeders die wel fulltime werken. Ik vind dat iedereen voor zichzelf de keus moet maken die het beste voor haar en het gezin is.Bij de 1 geeft 5 dagen werken net zoveel rust als voor de ander het fulltime huismoeder zijn is. Wat maakt het allemaal uit?

Overigens ben ik 26 jaar, MBO geschoold en heb meerdere diploma's behaald.
quote:kinderwens1984 schreef op 06 juli 2011 @ 23:37:

TO stelt een vraag en ze zet er niet meteen bij waarom ze dit wil weten. Misschien als er wat meer serieuse/leuke antwoorden worden gegeven had ze dat vanzelf wel verteld. Al die sarcastische opmerkingen waarbij huismoeders min of meer als luie vrouwen worden bestempeld zijn nou niet echt leuk om op te moeten reageren. Iedereen zijn eigen mening uiteraard,maar zolang je niet bij iemand thuis kan kijken weet je ook niet hoe het daar aan toe gaat. Ik snap niet dat vrouwen elkaar altijd op die manier behandelen. Of het nou gaat om de kwestie bortsvoeding versus flesvoeding of werken versus thuisblijven....het zijn altijd dezelfde discussies. Vaak in combinatie met sarcastische opmerkingen. Heel flauw.

Mss dat daar die 'flauwe' opmerkingen ook vandaan komen. Het gros weet al hoe dit topic gaat verlopen, ongeacht of TO thuisblijfmoeder is of niet.

Plus dat TO ook even had kunnen zoeken naar één van die vele, vele topics die er al zijn over dit onderwerp.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
Ik was bloedserieus, werk zo n 60 uur per week en ben daar blij mee.
quote:Moon72 schreef op 06 juli 2011 @ 17:57:

Ik wist niet dat het niveau van het Viva forum zo hoog was. :-) Allemaal thuisblijfwijven zonder niveau dus....hmmm, en ook nog erg gefrustreerd, kiezen voor de gemakkelijkste weg "anoniem afzeiken", zo makkelijk. Niet boeiend genoeg voor mij. Veel sterkte dames! Ik ben benieuwd of er gehapt wordt. :-) Zou het nog meer bevestigen voor mij.

Domme Trut!

Graag gedaan
Ik was het gewoon eens met Pitta, en aangezien ik geen thuisblijfmoeder ben heb ik geen tijd om alles zelf nog een keertje te typen, hup copy paste!

Jammer Moon, als je het iets minder als een vragenvuur had gebracht had je denk ik ook meer echte antwoorden gehad. Maar dit is je eerste posting hier, dan zo'n posting doen, tsja, dat riekt naar een afstudeeronderzoek o.i.d. En daar zijn ze hier niet van gediend als dat op een slinkse wijze gebracht wordt nee. Gek he?
Jullie zijn hier klaarblijkelijk uit op vijandigheid. Het was voor mij bedoeld als volkomen normale opening van een topic en wilde graag wat praten met anderen over het thuisblijven als moeder. Jammer dat ik dat niet bij Viva kan vinden (lijkt me erg lastig om aan al jullie individuele eisen hoe een topic te starten te moeten voldoen: mag geen vragen stellen, niet met hoofdletters schrijven, etc.). Degenen die een positieve reactie gaven bedankt daarvoor en ik had graag nog eens doorgepraat maar dat wordt me op deze manier onmogelijk gemaakt. Jammer maar helaas.

Succes allemaal! Ik haal dit topic weg. No hard feelings.

Groetjes,

Moon
quote:Moon72 schreef op 07 juli 2011 @ 12:23:

Jullie zijn hier klaarblijkelijk uit op vijandigheid. Het was voor mij bedoeld als volkomen normale opening van een topic en wilde graag wat praten met anderen over het thuisblijven als moeder. Jammer dat ik dat niet bij Viva kan vinden (lijkt me erg lastig om aan al jullie individuele eisen hoe een topic te starten te moeten voldoen: mag geen vragen stellen, niet met hoofdletters schrijven, etc.). Degenen die een positieve reactie gaven bedankt daarvoor en ik had graag nog eens doorgepraat maar dat wordt me op deze manier onmogelijk gemaakt. Jammer maar helaas.

Groetjes,

MoonProbeer babybrabbel eens, kan zomaar zijn dat je je daar wel thuis voelt...
Godver, voldoe ik eens aan het onderwerp, wordt het topic weggehaald.
quote:Soley schreef op 07 juli 2011 @ 13:33:

[...]

Probeer babybrabbel eens, kan zomaar zijn dat je je daar wel thuis voelt... Even serieus, ik ben ook een vrouw en moeder zonder betalende baan maar kom alleen op de babybrabbelsite om te zieken of om me te verbazen.
Maar jij hebt bij lange na niet zulke lange tenen, mjdh...

Ik probeerde TO nog uit te leggen dat haar OP niet zo handig overkwam, maar in plaats van dat te lezen, en het terug op te pakken door bv haar eigen vragen te beantwoorden, zich even voor te stellen ofzo, was het au mijn tenen ik ben er vandoor... Zulke tere zieltjes horen m.i. eerder in het babybrabbeldomein thuis dan hier...

(niks met thuisblijfmoeders te maken dus hoor, mijn opmerking)
Ik ben ook een thuisblijfwijf.

Gewoon omdat het kan.

Rijke vent getrouwd.

3 kinderen eruit gepoept.

En nu een rustig leven.

(tenminste zo ziet het eruit voor de buitenwereld, dat vind ik prima)

Groetjes,

MoonSucces.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Gelijk heb je Moon72. Ik zou de eer ook aan mezelf houden als ik in, wat een normaal topic had kunnen zijn, voor stomme trut word uitgemaakt. Succes er mee!
Ik ben ook thuisblijfmoeder, van drie kinderen tussen de 11 en 4 jaar. Mijn jongste gaat na de vakantie naar school, zodoende dat ik al rond ben gaan kijken voor werk. Is heel snel gegaan, ik kan vol trots zeggen dat ik na de vakantie ga werken én studeren. Ik ben overigens alleenstaande ouder.

Thuisblijven voor de kinderen en je huishouden is op zicht ook niet verkeerd, maar poetsen boodschappen etc vind ik persoonlijk nou niet echt werken aan carriere, laat staan een goede dagbesteding.

Mijn kinderen gaan overigens alleen naar voorschoolse opvang, blijven over, en als de school uit is dan ben ik weer thuis. Daarbij nog een doordeweekse dag vrij, en dat vind ik om te beginnen wel genoeg voorlopig.

Alleenstaand zijn, kinderen, werken en huishouden kan in mijn ogen prima samen, mits alle zaken goed geregeld zijn, en dat heb ik nu gelukkig.. Dat was voorheen eens anders
Jammer dat er zo lullig wordt gereageerd...

Ook ik voldoe aan de "wensen" van TO,maar kennelijk is het not done om dat op de Vivasite te posten,dan word je meteen doorverwezen naar de site van Babybrabbel en voor stomme trut uitgemaakt...
quote:Kakelkip schreef op 07 juli 2011 @ 14:36:

Jammer dat er zo lullig wordt gereageerd...

Ook ik voldoe aan de "wensen" van TO,maar kennelijk is het not done om dat op de Vivasite te posten,dan word je meteen doorverwezen naar de site van Babybrabbel en voor stomme trut uitgemaakt...Nee hoor, het gaat om de manier waarop. Eerst een kruisverhoor lanceren en niet over je eigen situatie willen vertellen...dan wordt er aan onderzoekjes gedacht. En die horen hier niet thuis, of wees er eerlijk over. En als het geen onderzoek is, dan kan het toch geen kwaad om verder wat over jezelf te vertellen? Ik begrijp nooit zo dat mensen hier komen, voor het eerst een topic openen en dan allerlei persoonlijke dingen van anderen willen weten zonder zelf iets te willen vertellen.

Groetjes,

Moon

Heb je geen spiegel?

Maar veel geluk verder hoor
Kakelkip, to noemt fulltime moeders 'luie thuiswijven zonder niveau'. Had je daar overheen gelezen?
quote:Dickens schreef op 07 juli 2011 @ 15:39:

Kakelkip, to noemt fulltime moeders 'luie thuiswijven zonder niveau'. Had je daar overheen gelezen?Oooh, maar dit heb ik ook niet gelezen hoor, dan zal de OP juist daardoor wel zijn aangepast
Stond niet in op maar in reactie van to.
quote:Soley schreef op 07 juli 2011 @ 15:34:

[...]

Nee hoor, het gaat om de manier waarop. Eerst een kruisverhoor lanceren en niet over je eigen situatie willen vertellen...dan wordt er aan onderzoekjes gedacht. En die horen hier niet thuis, of wees er eerlijk over. En als het geen onderzoek is, dan kan het toch geen kwaad om verder wat over jezelf te vertellen? Ik begrijp nooit zo dat mensen hier komen, voor het eerst een topic openen en dan allerlei persoonlijke dingen van anderen willen weten zonder zelf iets te willen vertellen.

Ik moet je inderdaad eerlijk bekennen dat de openingspost al was weggehaald door de TS(heel irritant vind ik dat altijd) dus ik ging af van alle reacties.

TS waarom probeer je 't niet nog een keer:vertel 's iets over jezelf en waarom je in contact wil komen met andere thuisblijfmoeders of beweegredenen van anderen wil horen.
quote:Dickens schreef op 07 juli 2011 @ 15:39:

Kakelkip, to noemt fulltime moeders 'luie thuiswijven zonder niveau'. Had je daar overheen gelezen?Had ik wel gelezen maar dacht eerder dat 't een soort afreageren van de TS was...verdient ook niet de schoonheidsprijs natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven