Geld & Recht alle pijlers

iets laten liggen in hotel

07-07-2011 16:09 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn je rechten al je iets laat liggen (als in vergeten mee te nemen) vanuit een hotel?

Het hotel heeft na telefonische contact toegegeven het voorwerp gevonden te hebben en beloofd het toe te sturen, nu ruim 3 maanden en vele telefoontjes (die steeds vager worden) hebben wij het nog steeds niet ontvangen. Ik vrees dus ook dat het inmiddels in iemands broekzak is verdwenen...

Wie weet wat wij nu nog kunnen doen?
Wat heb je laten liggen dan?
Wat vervelend zeg! Is het een keten anders zou ik het hoofdkantoor aanschrijven maar dat had je dan vast al gedaan.
quote:jo12345 schreef op 07 juli 2011 @ 16:16:

Wat heb je laten liggen dan?een armband (waarde rond de 200 euro)
Vervelend! Wij hebben het ook wel eens gehad maar we hebben het toen gelijk opgehaald om ellende te voorkomen. Ze hadden het keurig apart gehouden.
quote:Yoie schreef op 07 juli 2011 @ 16:17:

Wat vervelend zeg! Is het een keten anders zou ik het hoofdkantoor aanschrijven maar dat had je dan vast al gedaan.

Het is helaas geen keten maar een klein hotel.

Op alle berichten van onze kant wordt niet gereageerd (beloven ze wel, maar wij horen nooit wat)
Controleer jij niet 10 keer de kamer (alle hoekjes, kastjes, laatjes enz) voordat je weer weggaat?
Had 't emotionele waarde?

Zo niet dan declareren bij je reisverzekering.

Lullig wel idd dat ze eerst zeggen 't gevonden te hebben, maar 't toch niet sturen. Als ze het achter over wilden drukken hadden ze beter gelijk gezegd dat het er niet lag.
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 07 juli 2011 @ 16:20:

Vervelend! Wij hebben het ook wel eens gehad maar we hebben het toen gelijk opgehaald om ellende te voorkomen. Ze hadden het keurig apart gehouden.Ja, haden wij dat ook maar gedaan...Maar de afstand was wel behoorlijk,(ruim 200 km..) en toen wij belden reageerden ze eerst heel service gericht, ze boden zelf aan het meteen op te sturen, en daar geloofden wij in (ik denk ook dat hij er daadwerkelijk lag, maar dat hij gaandeweg achterover is gedrukt)
is het een Nederlands hotel, anders zou je kunnen kijken of je aangifte kunt doen van verduistering. Verder geen advies succes
Is er een mogelijkheid om ernaartoe te gaan of is dat te ver weg voor je ?

het lijkt erop dat ze er niet zo heel veel zin in hebben om er moeite voor te doen het terug te zenden.

Dus.............leuke dagje uit van maken en er onaangekondigd even binnenstappen met wellicht reservering.betalingsbewijs dat je er op die datum ook echt bent geweest ?
quote:VivaPepsi schreef op 07 juli 2011 @ 16:21:

Controleer jij niet 10 keer de kamer (alle hoekjes, kastjes, laatjes enz) voordat je weer weggaat?Doen wij altijd netjes, toch ben ik laatst een wit shirt kwijtgeraakt, was tussen het witte beddengoed gekomen, hotel nog gebeld, maar foetsie. Zonde.
Als het hotel in 040 staat, wil ik wel even langs gaan!
Toch langsgaan? Als mij zo vaak beloofd wordt dat mijn armband gevonden is en opgestuurd zal worden, zou ik toch eens verhaal gaan halen en de armband terug eisen!
heb je alle correspondentie nog mbt de toezeggingen, denk dat je die wel eens positief kunnen stemmen mocht je aangifte doen.
quote:moniekk schreef op 07 juli 2011 @ 16:23:

Is er een mogelijkheid om ernaartoe te gaan of is dat te ver weg voor je ?

het lijkt erop dat ze er niet zo heel veel zin in hebben om er moeite voor te doen het terug te zenden.

Dus.............leuke dagje uit van maken en er onaangekondigd even binnenstappen met wellicht reservering.betalingsbewijs dat je er op die datum ook echt bent geweest ?

Altijd leuk een dagje weg,mar ik vrees dat de tocht voor niets is.. de eerste twee keer spraken ze over dat de armband voor hun neus lag, en de contacten later (van onze kant) werd er alleen maar gezegd dat ze niet precies wisten wat wij bedoelden, dat ze er niets van hadden gehoord en dat het uitgezocht zou worden, waarna zij dan ons zouden bellen (wat dus niet gebeurd)

Stel dat hij weg is is het dan wel handig dat je weet wat je dan kan doen
quote:SeptemberGirl schreef op 07 juli 2011 @ 16:25:

Als het hotel in 040 staat, wil ik wel even langs gaan!lief van je, maar het is in een ander hoek..
quote:SeptemberGirl schreef op 07 juli 2011 @ 16:25:

Als het hotel in 040 staat, wil ik wel even langs gaan!

Dan ga ik wel als back up mee! Kan heel dreigend kijken nl....

Ik heb het ook ooit gehad. Geen armband, geen hotel maar bij een eetcafe. We hadden wat op een terrasje zitten drinken en ik had mijn net gekochte raamzonnescherm voor in de auto, even naast me op de stoel gezet.

Na 2 wijntjes, het was erg warm, zijn we vertrokken, mijn arme schermpje achterlatend.

Thuisgekomen meteen restaurant gebeld. Ze hadden hem idd gevonden en zouden hem apart leggen.

Ik was met trein naar huis gegaan ivm wijn en moest auto volgende dag oppikken, dus dan zou ik meteen zonneschermpje ophalen.

Wat denk je? Ik sta daar dus de volgende dag...geen schermpje: "Ja, is heel normaal hier, dat ons personeel achtergebleven spullen meeneemt." Pardon? Ik heb maar geen scene geschopt voor dat schermpje van een paar euro, maar ze zijn toch hierdoor een behoorlijke bougondiër kwijtgeraakt, goed voor soms wel 3 tot 4 etentjes per maand, met nodige drank erbij...
Nope
quote:SeptemberGirl schreef op 07 juli 2011 @ 16:23:

[...]

Doen wij altijd netjes, toch ben ik laatst een wit shirt kwijtgeraakt, was tussen het witte beddengoed gekomen, hotel nog gebeld, maar foetsie. Zonde.en dat verbaasde je met alle was die een hotel produceert?
Als je aangeeft waar het is kan er misschien wel iemand langsgaan?
quote:GiB schreef op 07 juli 2011 @ 16:44:

[...]

en dat verbaasde je met alle was die een hotel produceert?

Nou, in die zin, bij de wasserette komen natuurlijk bergen was binnen, maar na het wassen en drogen, bij het vouwen, valt een shirt natuurlijk wel op. Dat de wasserette denkt: hey!

Had toch gekund. Ik probeer altijd maar van het positieve uit te gaan....
Maar wat zou ik kunnen doen als het op niets uitloopt?

Dreigen met vervolgstappen? (en zo ja welke? omroep Max oid? )
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 07 juli 2011 @ 16:43:

[...]

Dan ga ik wel als back up mee! Kan heel dreigend kijken nl....

Ik heb het ook ooit gehad. Geen armband, geen hotel maar bij een eetcafe. We hadden wat op een terrasje zitten drinken en ik had mijn net gekochte raamzonnescherm voor in de auto, even naast me op de stoel gezet.

Na 2 wijntjes, het was erg warm, zijn we vertrokken, mijn arme schermpje achterlatend.

Thuisgekomen meteen restaurant gebeld. Ze hadden hem idd gevonden en zouden hem apart leggen.

Ik was met trein naar huis gegaan ivm wijn en moest auto volgende dag oppikken, dus dan zou ik meteen zonneschermpje ophalen.

Wat denk je? Ik sta daar dus de volgende dag...geen schermpje: "Ja, is heel normaal hier, dat ons personeel achtergebleven spullen meeneemt." Pardon? Ik heb maar geen scene geschopt voor dat schermpje van een paar euro, maar ze zijn toch hierdoor een behoorlijke bougondiër kwijtgeraakt, goed voor soms wel 3 tot 4 etentjes per maand, met nodige drank erbij...

Pff, wat een belachelijke redenering...helemaal als je er zelfs achterheen hebt gebeld..

Gellukkig kon je je dreigende blik inzetten, dat zal ze leren!
Sorry maar volgen mij heb je geen poot om op te taan: jij bent de armband vergeten. En het is jouw woord tegen hun woord dat ze de armband inderdaad gevonden hadden...

Als je echt iets wilt doen (emotionele waarde) zou ik toch maar eens bij het hotel langsgaan. Als het 'gewoon' een armband was zou ik de verzekering bellen.
Heb ondertussen inmiddels een reactie op mijn mail (de eersrte contacten waren telefonisch, maar wilde het nu graag zwart op wit hebben)

Maar de reactie was helaas een auto-responder, dat er geen e-mail contact meer mogelijk is, enkel telefonisch (dat klinkt al lekker fout..)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven