Spitsnet/geenstijl slechte sites

07-07-2011 15:27 235 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Zo kreeg ik het verwijt dat ik teveel bleef hangen in details. Maar een echt antwoord kreeg ik nooit. Schijnt nou eenmaal zo te horen, gewoon aannemen wat je voorgekauwd wordt.
Deze ook nog maar even uppen. Ben toch benieuwd of Matt0 een antwoord heeft.quote:Donkeyshot schreef op 07 juli 2011 @ 17:19:

En nog maar een keer: het hele idee dat God een Zoon heeft is al vrij bizar. God is onsterfelijk en almachtig en plant zich dus niet voort. Dat is iets voor aardse stervelingen.

Dat God naar de Aarde komt om een slippertje te maken met de verloofde van ene Jozef (timmerman te Nazareth) is wel een spannend gegeven maar het is verre van origineel: het is gewoon gejat uit de Griekse mythologie. Die Griekse Goden deden niets liever dan Aardse vrouwen zwanger te maken (het hele elftal van Ajax is zo ontstaan)

En dat God zijn Zoon moet offeren aan het kruis is ook al behoorlijk vergezocht. God is immers almachtig en die kan heus wel de zonden van de mensheid vergeven, ook zonder zo'n tranentrekkend spektakel. Nergens voor nodig dus, behalve misschien om de mensen op te zadelen met een giga schuldgevoel waardoor ze gemakkelijker te manipuleren zijn.

Kortom: geloven betekent vooral: je eigen verstand uitschakelen. Vooral niet meer zelf kritisch nadenken want dan stort het hele verhaal als een kaartenhuis in elkaar.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Geen antwoord ? Alweer niet ?

Waarom slinger je hier de ene bijbeltekst na de andere neer als je nog te beroerd bent om een paar vragen te beantwoorden ?

Ik vind dat eerlijk gezegd nogal irritant en zelfs lafjes.
Nou...

En jij vindt dat het verhaal van Maria Magdalena onzin is, ik vind het wel aannemelijk. Jezus was een mens van vlees en bloed, en die hebben nou eenmaal lustgevoelens. Het is best mogelijk dat hij seks had met Maria Magdalena en het is aannemelijk dat ze zwanger raakte. Voorbehoedsmiddelen waren er toen nog niet.
Misschien ging Jezus voor het zingen de kerk uit ? Maar ja, dat is ook een riskante methode. Minstens net zo onbetrouwbaar als Vaticaans roulette.

En ik denk toch wel dat Jezus een potente kerel was, net als zijn omnipotente Vader ...

En eigenlijk toch wel een mooie gedachte, dat er wellicht ergens nog nazaten van Jezus ergens op aarde rondlopen ?

Hopelijk hebben ze dan ook iets van zijn karakter geerfd ...
quote:matth0 schreef op 07 juli 2011 @ 18:52:

Hebben jullie me ook hier gevonden.

Oh, je had je verstopt?

,
quote:matth0 schreef op 07 juli 2011 @ 22:30:

Donkey op belachelijk maken en spotten ga ik niet in.Op serieuze vragen ga je ook niet in grapjas. Dat heb ik je nog nooit zien doen. Je verschuilt je achter bijbelteksten of je duikt weg.
Het is geen belachelijk maken en bespotten, mattie. Je leest verkeerd. Jij blijft steken op woorden wat in jouw ogen beledigingen zijn ofzo, en daarom wil je gewoon niet eens meer zien wat DS zegt. Laat staan erover nadenken en er op antwoorden.

Nogmaals: Wij zijn niet beter omdat wij van God houden, omdat God van ons houdt worden wij beter. Bijt hier je tanden eens op stuk en vertel mij in je eigen woorden wat deze zin betekent. Mij is door de HRS al vaak genoeg gezegd dat ik niet kan interpreteren, probeer jij het eens.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Het is geen belachelijk maken, het is gewoon een andere kijk erop.
quote:matth0 schreef op 07 juli 2011 @ 15:27:

Ik vind deze twee sites http://www.geenstijl.nl/ en http://www.spitsnieuws.nl/ slechte sites en dan vooral geenstijl vind ik slecht.Pssst niet verder vertellen maaruh religie...dat is ...de vrijwillige celstraf van jouw het verstand
Voor aanhangers van het *ware geloof* is alles wat afwijkt van hun denkbeelden nou eenmaal belachelijk maken, spotten, feiten verdraaien, haatzaaien, etc. Daar krijg je geen speld tussen.
Huh, ik ben het eens met macumba? Is hell freezing over? Valt pasen en pinksteren nu op een dag?
.
Hoe kun je nou denken dat de mens van nature slecht is?

Wat is dat voor negatieve instelling?
quote:perpetuum_mobile schreef op 08 juli 2011 @ 00:59:

Wat is dat voor negatieve instelling?Je kan het ook positief zien: de mens kan zijn kwalijke gewoonten en gedachten proberen tegen te gaan, leren van zijn fouten, en in het vervolg streven naar o.a. goede/positieve daden en gedachten. Het principe van "begin bij jezelf"...
Niet het hele topic gelezen (veel te lang), maar wil toch even reageren..

Tuurlijk, iedereen moet de ander met respect behandelen en sites als geenstijl gaan soms wel erg (zo niet té) ver, vind ik ook.

Maar ik vind dat iedereen ook de nodige zelfspot moet kunnen hebben. Ik ben zelf into yoga en dat soort dingen, en als mensen mij een zwevert noemen vind ik dat prima!! Ik kan zelf ook lachen om dat imago en vind het prima dat anderen hier niet in geloven en het allemaal maar bullshit vinden. Mij helpt het, ik geloof wat ik geloof en wat fijn toch dat dat gewoon mág!!

Laat de ander in zijn waarde en neem jezelf ook met een korreltje zout, dan komt het allemaal wel goed met ons!
geheel eens met TO
quote:perpetuum_mobile schreef op 08 juli 2011 @ 00:59:

Wat is dat voor negatieve instelling?

"de mens is onbekwaam tot enig goed en geneigd tot alle kwaad"

(Calvijn's verzoeningsleer, o.a. vastgelegd in de Heidelbergse Catechismus)

Daarom zijn veel gelovigen nogal sombere en onzekere mensen, vooral in de "zware" kerken. Als je van jongs af aan ingepeperd krijgt dat je nergens voor deugt en dat je alleen dankzij de Genade van Jezus (Die aan het Kruis Gestorven is voor Onze Zonden) misschien nog gered kan worden is dat nogal fnuikend voor je zelfbeeld en je zelfvertrouwen.

Eén van de gevolgen daarvan is dat je heel onzeker wordt in de omgang met het andere geslacht, en zelfs gaat denken dat vrouwen alleen op eikels vallen.
De erfzonde.
Allemaal de schuld van die appel.
Welja, beticht andersdenkende mensen maar van roddel. Zo wordt je steeds meer serieus genomen.

Voor wat het waard is: ik vind dat je ongelijk hebt.
TS:

Er zijn echt tonnen met fora zoals Geenstijl.nl, ik ken ook een aantal Amerikaanse/internationale website die er heel erg op lijken en de zelfde soort van kritiek en het belachelijk maken van mensen en instanties etcetc hebben

Soms is het verleidelijk om je nogal op te winden of te ergeren aan dat soort sites maar het trekt nou eenmaal heel veel adolescente en jong volwassen mannen aan en die hebben toch vaak een andere kijk en manier van communiceren dan een 35 jarige mams die af en toe gewoon leuk mee-chat op deze site bijvoorbeeld

Ook een beetje nep allemaal hoor, veel van dat soort jongens zijn in het echt lang niet zo stoer, grofgebekt en sociaal sterk als ze willen overkomen

De huidige achtergrond en kleuren van Geenstijl vind ik trouwens wel leuk, toch nog iets positiefs gevonden ^^
quote:Donkeyshot schreef op 08 juli 2011 @ 10:10:

[...]

"de mens is onbekwaam tot enig goed en geneigd tot alle kwaad"

(Calvijn's verzoeningsleer, o.a. vastgelegd in de Heidelbergse Catechismus)

Daarom zijn veel gelovigen nogal sombere en onzekere mensen, vooral in de "zware" kerken. Als je van jongs af aan ingepeperd krijgt dat je nergens voor deugt en dat je alleen dankzij de Genade van Jezus (Die aan het Kruis Gestorven is voor Onze Zonden) misschien nog gered kan worden is dat nogal fnuikend voor je zelfbeeld en je zelfvertrouwen.

Eén van de gevolgen daarvan is dat je heel onzeker wordt in de omgang met het andere geslacht, en zelfs gaat denken dat vrouwen alleen op eikels vallen.Matth0 is nog steeds op zoek naar een toepasselijke bijbeltekst aan het nadenken over een antwoord ...
Volgens de STIR zijn Geenstijl bezoekers gemiddeld genomen trouwens hoger opgeleid dan NRC lezers.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven