Jongensnamentopic
maandag 13 september 2010 om 13:40
Het is weer tijd voor een nieuw deel!
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
E-mail | redactievivaforum@gmail.com

donderdag 7 juli 2011 om 00:40
Ik zou me er niet zoveel van aantrekken hoor, dat een bepaalde naam zo populair is dat je de kans hebt dat je kind bij een naamgenootje in de klas komt. Persoonlijk vind ik dat veel minder erg dan dat je kind steeds te horen krijgt: hoe schrijf je dat? waar komt dát nou weer vandaan? Iedereen mag hier uiteraard zelf zijn/haar eigen keuze in maken, maar ik laat mij er denk ik niet van weerhouden.
donderdag 7 juli 2011 om 15:08
Hallo,
Ik ben zelf 34 weken zwanger en in verwachting van een jongetje. Als naam voor ons zoontje hebben we Bor in gedachten. Wat vinden jullie? Immers een naam die niet vaak voor komt..
Nog n tip: www.svb.nl Hierop staat een lijst met alle namen van kids die in 2010 zijn geboren (met ook aantallen erachter). Een lijst van >200 pagina's!
Ik ben zelf 34 weken zwanger en in verwachting van een jongetje. Als naam voor ons zoontje hebben we Bor in gedachten. Wat vinden jullie? Immers een naam die niet vaak voor komt..
Nog n tip: www.svb.nl Hierop staat een lijst met alle namen van kids die in 2010 zijn geboren (met ook aantallen erachter). Een lijst van >200 pagina's!
donderdag 7 juli 2011 om 23:01
quote:mup1986 schreef op 07 juli 2011 @ 18:58:
Bor? Hmm nee ik vind het niet mooi. Zie dan meer een tekenfilmfiguur voor me, een dier ofzo. Maar het gaat erom dat jullie het zelf mooi vinden natuurlijk!
Jij bedoelt vast Bor de Wolf van de Fabeltjeskrant. Daar moest ik eerlijk gezegd ook meteen aan denken...
Ik ben overigens ook niet kapot van de naam, maar smaken verschillen, toch?
Bor? Hmm nee ik vind het niet mooi. Zie dan meer een tekenfilmfiguur voor me, een dier ofzo. Maar het gaat erom dat jullie het zelf mooi vinden natuurlijk!
Jij bedoelt vast Bor de Wolf van de Fabeltjeskrant. Daar moest ik eerlijk gezegd ook meteen aan denken...
Ik ben overigens ook niet kapot van de naam, maar smaken verschillen, toch?

vrijdag 8 juli 2011 om 21:15
quote:kaetje schreef op 08 juli 2011 @ 07:22:
Onze vorige kat heette Borre. Volgens mijn oma betekent het "kater" in het Fries.
Wat vinden jullie van de naam Tristan? Zit daar een erg negatieve bijsmaak aan? Ik vind het zelf wel meevallen maar dat komt misschien omdat ik het al veel langer een mooie naam vond.
Je bedoelt Boarre! Dat is tenminste de juiste spelling voor kater in het Fries
Tristan heb ik ook heel even aan gedacht toen ik vorig jaar zwanger was van een jongetje. Ik vind het best een mooie naam, m.i. helemaal geen negatieve bijsmaak dus!
Onze vorige kat heette Borre. Volgens mijn oma betekent het "kater" in het Fries.
Wat vinden jullie van de naam Tristan? Zit daar een erg negatieve bijsmaak aan? Ik vind het zelf wel meevallen maar dat komt misschien omdat ik het al veel langer een mooie naam vond.
Je bedoelt Boarre! Dat is tenminste de juiste spelling voor kater in het Fries
Tristan heb ik ook heel even aan gedacht toen ik vorig jaar zwanger was van een jongetje. Ik vind het best een mooie naam, m.i. helemaal geen negatieve bijsmaak dus!
zaterdag 9 juli 2011 om 14:41
Hoi,
Ik ben nieuw hier... Dus moet nog een beetje uizoeken hoe het werkt...
Ik zoe een jongensnaam die in het engels ook goed uit te spreken is, maar die niet alleen engels is. Engelse namen vind ik in NL vaak een tikkeltje ordi.
Ik vind Oscar heel leuk, maar mijn vriend niet jullie nog tips? Liever geen hele hippe of verzonnen namen.
Ik zoe een jongensnaam die in het engels ook goed uit te spreken is, maar die niet alleen engels is. Engelse namen vind ik in NL vaak een tikkeltje ordi.
Ik vind Oscar heel leuk, maar mijn vriend niet jullie nog tips? Liever geen hele hippe of verzonnen namen.

zaterdag 9 juli 2011 om 14:49
quote:kiwikiwi schreef op 09 juli 2011 @ 14:41:
Hoi,
Ik vind Oscar heel leuk, maar mijn vriend niet jullie nog tips? Liever geen hele hippe of verzonnen namen.Philip, Daniel, Marcus, Ben, Chris, Jim, Leon, Rick, Steven, zoiets?
Hoi,
Ik vind Oscar heel leuk, maar mijn vriend niet jullie nog tips? Liever geen hele hippe of verzonnen namen.Philip, Daniel, Marcus, Ben, Chris, Jim, Leon, Rick, Steven, zoiets?
zaterdag 9 juli 2011 om 19:45
quote:mup1986 schreef op 09 juli 2011 @ 19:28:
@ kiwikiwi
Michael nee, vreselijk, sorry
Tim nee
Tom nee
Dennis nee
Nick het gaat, beetje soft
Jack leuk, maar niet in nederland
Sam, heel leuk, maar te top 10
Jeff, nee bah
Mark, nee saai
Noah, leuk, maar beetje soft
Eric, nee
Aron, nee
Joey, nee, beetje ordi
Leroy, vreselijk
Alex, het gaat, maar dan liever alexander
Steve (Ned: 'steef'), nee
Danny, liever daniel
Ian, bah
Robert, saai
Wesley, ordi
Patrick, vreselijk
Stan, nee...
@ kiwikiwi
Michael nee, vreselijk, sorry
Tim nee
Tom nee
Dennis nee
Nick het gaat, beetje soft
Jack leuk, maar niet in nederland
Sam, heel leuk, maar te top 10
Jeff, nee bah
Mark, nee saai
Noah, leuk, maar beetje soft
Eric, nee
Aron, nee
Joey, nee, beetje ordi
Leroy, vreselijk
Alex, het gaat, maar dan liever alexander
Steve (Ned: 'steef'), nee
Danny, liever daniel
Ian, bah
Robert, saai
Wesley, ordi
Patrick, vreselijk
Stan, nee...
zaterdag 9 juli 2011 om 19:53
quote:inkzwanger schreef op 07 juli 2011 @ 15:08:
Hallo,
Bor is een afkorting in de psychiatrie, Bed Op Recept.
Ik vind het niks!
Hallo,
Bor is een afkorting in de psychiatrie, Bed Op Recept.
Ik vind het niks!
zaterdag 9 juli 2011 om 20:04
zaterdag 9 juli 2011 om 20:56
En voor Kiwi nog maar een poging, onder het mom van 'ik moet toch iets doen om mn zaterdagavond door te komen':P
Christian
Bruce
Liam
Owen
Luuk/Luke
Max
Dean
Sean
Brett
Roan
Scott
Quint(en)
Rubin
Lucas
Thomas
Vince
Vic
Hmm ik krijg toch zwaar het idee dat ik nog steeds volledig op het verkeerde spoor zit voor jou Kiwikiwi, sorry!
Christian
Bruce
Liam
Owen
Luuk/Luke
Max
Dean
Sean
Brett
Roan
Scott
Quint(en)
Rubin
Lucas
Thomas
Vince
Vic
Hmm ik krijg toch zwaar het idee dat ik nog steeds volledig op het verkeerde spoor zit voor jou Kiwikiwi, sorry!