Jongensnamentopic

13-09-2010 13:40 3216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw deel!

Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
Ik ben vast een beetje aan het nadenken hoe Kaedootje moet gaan heten als hij/zij een jongetje blijkt te zijn maar vind het heel moeilijk! Namen die ik mooi vindt maar die om één of andere reden afvallen:

Ruben, Tristan, Jonah, Jonathan, Jesper, Jasper, Simon, Simen, Julian, Julien, Olivier... Allemaal op zijn Hollands uitgesproken. Gisteren hoorde ik op de radio de naam Teun. Vond het heel leuk en heb hem opgeschreven maar nu twijfel ik. In elk geval een Nederlandse naam. Ik houd wel van een beetje hockeynamen maar niet te extreem (Roderick en Diederick vallen af zeg maar...)
Jaaa Teun is leuk!

Of Toon, Timon, Siemen, Rune, Fender, Lander, Florian, Reinder, Camiel, Harm, Nolan, Pelle, Felix.
quote:Catooo schreef op 28 juni 2011 @ 19:07:

Jaaa Teun is leuk!

Of Toon, Timon, Siemen, Rune, Fender, Lander, Florian, Reinder, Camiel, Harm, Nolan, Pelle, Felix.

Timon doet me denken aan Pumba

Rune, Fender, Lander, Nolan en Pelle zijn me iets té apart. Florian iets té hockey. Siemen vind ik wel heel leuk! De rest van de namen heb ik een negatieve associatie mee. Ik sta voor de klas en dan heb je toch al heel wat namen en karakters voorbij zien komen... Lastig hoor!

Bedankt voor het meedenken natuurlijk!
Ik vind Teun zelf weer wat boers, maar tegenwoordig kan het alle kanten op.

Ik hou zelf ook wel van kak-namen, maar inderdaad niet té. Namen die ik leuk vind:

-Marijn

-Oliver

-Pieter

-Hidde

-Floris
quote:Sam32 schreef op 28 juni 2011 @ 19:39:

Ik vind Teun zelf weer wat boers, maar tegenwoordig kan het alle kanten op.

Ik hou zelf ook wel van kak-namen, maar inderdaad niet té. Namen die ik leuk vind:

-Marijn

-Oliver

-Pieter

-Hidde

-Floris

Mijn nichtje heeft een dochtertje dat Marijn heet. Oliver is me ietsje te Engels. Mijn vader's voornaam lijkt erg op Pieter en Kootje heeft ook die naam, Hidde is ietsje te Fries en een collega van mij heet Floris.

Dit gaat nog moeilijk worden....
@ Kaetje: Tijmen, Luuk, Matthias, Abe, Bart, Timo, Laurens, Joeri, Sybren, Jelle... Vind ik leuk in de stijl van namen die je zoekt, weet niet of er iets voor je bij zit.
Lulu, bedankt voor het meedenken!

Er zit niets bij... Sommige namen doen me aan leerlingen denken of lijken erg op namen van vrienden van ons. En een neefje van mij heeft een dochtertje dat Lauren heet. Sorry!
@ kaetje

Abel

Pepijn

Brent

Bjorn

Dion

Leon

MArt

Ewan

Jonas

Ivan

Niek

Jurjen

Roan

Silvan

Tobias

Twan

Wessel

Hugo

Seger

Jesper
quote:kaetje schreef op 28 juni 2011 @ 19:31:

[...]

Timon doet me denken aan Pumba

Rune, Fender, Lander, Nolan en Pelle zijn me iets té appart. Florian iets té hockey. Siemen vind ik wel heel leuk! De rest van de namen heb ik een negatieve associatie mee. Ik sta voor de klas en dan heb je toch al heel wat namen en karakters voorbij zien komen... Lastig hoor!

Bedankt voor het meedenken natuurlijk!

Als je Siem leuk vindt, wat vind je dan van Siem?

Of van Tiemen?

(btw: het is aPart, met maar 1 p dus)
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Of, ook heel leuk en oer-Hollands (of nou ja, eigenlijk vooral Noord-Nederlands) Siebe.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
quote:Cejo schreef op 28 juni 2011 @ 20:48:

@ kaetje

Abel leuk! Ik vrees alleen voor het oordeel van mijn man

Pepijn Een kennis van ons heet zo

Brent te... Duits?

Bjorn onze buurjongen heet Bjorn.

Dion Is dat geen meisjesnaam?

Leon .... nee.

MArt nee.

Ewan te Engels

Jonas Leuk maar ik vind zelf Jonah leuker. Maar man dus niet...

Ivan de verschrikkelijke

Niek zo heet het zoontje van een nichtje van me.

Jurjen vind ik ook mooi!

Roan nee.

Silvan te apart

Tobias nee

Twan nee

Wessel doet me denken aan Wesley. En dat vind ik mooi.

Hugo Zo heet iemand die ik heeeeeel goed ken

Seger Iets te apart...

Jesper Heel mooi maar valt helaas al af omdat een kindje in onze omgeving zo al heet. En toevallig heeft hun dochtertje de naam die we wilden als Kootje een meisje was geweest. En nu twijfelen we of we die naam wel of niet moeten doen als we dit keer een meisje krijgen.

quote:a_nick_is_crini schreef op 28 juni 2011 @ 21:03:

[...]

Als je Siem leuk vindt, wat vind je dan van Siem?

Of van Tiemen?

(btw: het is aPart, met maar 1 p dus)Ik vind zelf Siemen leuker dan Siem. Ik vind het juist wel leuk als je een naam kan afkorten als een soort koosnaampje.
en de p heb ik weggehaald.
quote:kaetje schreef op 28 juni 2011 @ 18:41:

Ik ben vast een beetje aan het nadenken hoe Kaedootje moet gaan heten als hij/zij een jongetje blijkt te zijn maar vind het heel moeilijk! Namen die ik mooi vindt maar die om één of andere reden afvallen:

Ruben, Tristan, Jonah, Jonathan, Jesper, Jasper, Simon, Simen, Julian, Julien, Olivier... Allemaal op zijn Hollands uitgesproken. Gisteren hoorde ik op de radio de naam Teun. Vond het heel leuk en heb hem opgeschreven maar nu twijfel ik. In elk geval een Nederlandse naam. Ik houd wel van een beetje hockeynamen maar niet te extreem (Roderick en Diederick vallen af zeg maar...)

@Kaetje: ik vind Teun een hele leuke naam!

Wat vind je verder van:

Mats

Jack

Sepp

Joep

Ties

Bram

Daan

Sem

Gijs

Tijn

Diecko

Julius

Timme

Florin

Rubin

Lasse
Of Lucas?
@kaetje

Als het ietwat hockey achtig moet zijn vind ik mooi:

Tobias

Fabian

Floris

Julian

En wat meer in t straatje van Teun vind ik de volgende leuk:

Louk of Loek

René

Tijs

Stan

Chris
@kaetje: wat vind je dan van de naam rogier?
Of Tiemen? Of Thomas? Of Jonathan? Of Auke? Of Xander? Of Boris? Of Valerio?
Van alles wat nog genoemd wordt vind ik Rogier wel leuk. Man vindt (tot mijn grote verbazing) Teun erg leuk. En nu begin ik te twijfelen... Moeilijk hoor! Van Kootje wisten we al jaren hoe hij moest gaan heten dus dat was best makkelijk.

In elk geval erg bedankt voor alle suggesties!
@kaetje: een combi? teun rogier

ik zeg ook maar wat hoor ;)
Missbreezer, als tweede naam gaan we waarschijnlijk mijn broers' naam gebruiken. Kootje is naar zijn opa's vernoemd en vind het wel leuk om ook mijn broer te vernoemen. Maar dat wordt niet zijn eerste naam, dat vind ik niet handig.
o ok. wel mooi dat je gaat vernoemen.iig succes met kiezen.
Ik vind Teun 120x leuker dan Rogier... maar ik weet niet of dat je verder helpt

Nadeel van Rogier is misschien ook (dat had een oud-klasgenootje van mij) dat mensen je ook Rozjee noemen of Rodjer.

Wat vind je anders misschien nog van Reinder?
Ik heb ooit een leerling gehad die Reinder heette. Niet echt leuke associaties zeg maar...
Reymar, of vind je dat niets?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven