Over de Coke

08-07-2011 14:37 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een nieuw account aangemaakt.

We hebben zo onze redenen waarom wij hals over kop zijn getrouwd. Zo gelukkig dat we waren! Maar dan nu het verhaal wat al een jaar speelt.

Een jaar en zelf nog wel iets langer terug had ik steeds het gevoel dat er iets niet klopte. Ik was zwanger en dacht... het zal toch allemaal niet? Maar ik bleef een naar gevoel houden en als ik dan vroeg wat er was zei hij: moe, slokje teveel op, druk op het werk enz enz.

Maar hij deed raar op die momenten, raar met zijn gezicht, raar lachen, raar praten, raar bewegen.

Tot ik op een ochtend wit spul vond op het bureau. Toen ik het proefde zoals ze altijd in de films doen kreeg ik een gek branderig gevoel op mijn tong en ik wist... DIT is het! Na even zoeken vond ik het dan toch. Coke!

Ik heb hem schreeuwend wakker gemaakt en hij ontkende zelfs nog! Uiteindelijk natuurlijk toch opgebiecht toen ik hem zei: je zegt het NU of je kan opdonderen. In mijn huis wordt niet gelogen.

Ik dacht dat het een eenmalig iets was en dat het nu klaar was.

Maar hij deed het elk weekend tijdens het gamen kwam ik al snel achter. Ook als hij bij een vriend en vriendin van ons ging gamen.

Ook is hij mij eens helemaal doorgesnoven van mijn werk komen halen. Met de auto!

Hij is in therapie hiervoor, en ook voor een ernstig ongeluk waar hij een dierbare bij is verloren op jonge leeftijd.

Ondertussen is er ADHD geconstateerd bij hem, en dat is dan ook de reden waarom hij er zo rustig van word ipv dat hij er energie van krijgt.

En nu? Nu lag het zojuist op de grond. Ik was aan het stofzuigen en ja hoor! Heb hem verteld dat hij na zijn werk zijn spullen op mag komen halen en dat ik er helemaal klaar mee ben.

en nu?! ik hou van mijn man.
Soms bellen ze hem met ' aanbiedinkjes' wat ik begreep en dan bemiddeld hij. Waarschijnlijk is dit zoiets als' voor wat hoort wat' .

@ ank;

Ik wil ook wel loslaten, maar zijn we niet getrouwd ook in de slechte tijden? Ik kan hem toch niet helemaal los laten?
quote:overdecoke10 schreef op 08 juli 2011 @ 15:30:

Soms bellen ze hem met ' aanbiedinkjes' wat ik begreep en dan bemiddeld hij. Waarschijnlijk is dit zoiets als' voor wat hoort wat' .

@ ank;

Ik wil ook wel loslaten, maar zijn we niet getrouwd ook in de slechte tijden? Ik kan hem toch niet helemaal los laten?

Oh dus het is nog steeds een drugshandelaar? En dat wil jij als vader voor je kind en als echtgenoot?

en er is een verschil in slechte tijden en iemand die niet goed voor jou en voor je kind is.

Je blijft niet bij iemand omdat je een belofte hebt gemaakt terwijl hij geen veilig nest kan bieden en je naar een afgrond mee zou kunnen sleuren
Nee dingen die van de vrachtwagen vallen. Zeg maar.

Ik merk niks van deze dingen. Hun bellen hij geeft ze een andere telefoonnummer en thats it.

Maar dat is zeg maar het probleem niet.

Wat moet ik hier nu mee?

Net mail van mijn schoonmoeder, dat we hier samen uit moeten komen enz enz. En dat ik ons kind wel kan komen brengen! Terwijl mijn man daar ook is! Zodat ik rust kan krijgen?

Die denkt zeker dat ik mijn hele gezin bij haar in huis wil stallen ofzo? Ze bedoelt het vast heel goed hoor.... maar ik wil ons kind bij mij hebben en bij niemand anders.
Allereerst blijf bij standpunt en zet hem eruit!

In hoeverre is die adhd aangetoond? En waarom slikt hij er dan geen medicijnen voor?

Bij mijn vriend is een aantal jaar geleden ook ADHD vastgesteld. Hij slikt hier nu medicijnen voor. Hij is nog wel zichzelf dus ook af en toe druk maar niet meer hyper.

Voordat hij aan de medicijnen was gebruikte hij ook drugs. Van een joint, xtc pil en ja ook coke. Gelukkig had hij dit wel onder controle en gebruikte alleen met feestjes. Ook was hij hierin altijd eerlijk tegen mij.

Later toen hij aan de medicijnen was heeft hij nog wel eens coke gebruikt maar dit had een hele andere invloed op hem. Hij werd er weer hyper van en gebruikt dus nu niet meer. Hij heeft het niet meer nodig.

Vergeeet ook niet dat mensen die ADHD veel verslavingsgevoeliger zijn dan andere mensen.

Ik denk dus dat hij moet beginnen met zijn ADHD aan te pakken. Ik wens je heel veel sterkte toe de komende tijd, het zal niet makkelijk worden. Maar kies nu voorjezelf en je kindje.
Wat je zelf zegt overdecoke, als de donder aan de Concerta of Ritalin.

Waarom hebben ze dat nog niet eerder voorgeschreven als diagnose gesteld is en gezien zijn drugsverleden?
quote:overdecoke10 schreef op 08 juli 2011 @ 15:37:

Nee dingen die van de vrachtwagen vallen. Zeg maar.

Ik merk niks van deze dingen. Hun bellen hij geeft ze een andere telefoonnummer en thats it.

Maar dat is zeg maar het probleem niet.jawel dat is ook een probleem , je bagatelliseert het, hij handelt in drugs, om zijn eigen gebruik te bekostigen. Je bent getrouwd met een gebruikende handelaar.quote:

Wat moet ik hier nu mee?

Net mail van mijn schoonmoeder, dat we hier samen uit moeten komen enz enz. En dat ik ons kind wel kan komen brengen! Terwijl mijn man daar ook is! Zodat ik rust kan krijgen?

Die denkt zeker dat ik mijn hele gezin bij haar in huis wil stallen ofzo? Ze bedoelt het vast heel goed hoor.... maar ik wil ons kind bij mij hebben en bij niemand anders.

Je mag je kind ook lekker bij je hebben en voor alsnog is je intentie geloof ik ook om je huwelijk niet zomaar op te geven toch denk ik dat je jezelf onrecht aan doet als je de dingen niet wilt zien zoals zij zijn. Hij gebruikt coke en brengt daarmee ook jullie in gevaar, hij handelt in drugs en mijn god mag weten wat dat ooit voor consequenties heeft bij een slechte deal.

Dus wat moet er voor jou veranderen en wat verwacht jij van hem, om jullie huwelijk te kunnen voortzetten en dat hij ooit weer thuis mag komen wonen.
De pest is dat hij dus een insider is in 'het wereldje'. Dat is een extra probleem naast het gebruik.

(hoi Campi)
Hi Aub , ja idd, hij kent het als zijn broekzak.
Bij zijn eerste gesprek over zijn coke verslaving dachten ze direct aan ADHD omdat het opvallend is dat hij er rustig van word. De vrouw die de EMDR bij hem doet die doet ook het vaststellen van de ADHD bij volwassenen. Maar hier wil en kan ze nog niks mee doen tot dat de EMDR goed aanslaat omdat hij anders weer dingen kan gaan verdrukken.

Hij is bang dat als hij aan de concerta of de ritalin gaat hij nooit meer een drankje kan drinken en hij helemaal veranderd. Ik heb hem uitlegt ( voor zo ver ik er iets vanaf weer, heb hiervoor ook een relatie gehad met een ADHD-er ) wat de verschillen zijn tussen die twee en hoe hij het toch in combi met een drankje kan gebruiken.
Dat is zijn excuus om nooit meer met de coke te stoppen, TO. Hij wil het niet, hij vindt het veel te leuk! Daar heb je meteen jouw antwoord, hoe hard dat ook is.
quote:overdecoke10 schreef op 08 juli 2011 @ 15:45:

Bij zijn eerste gesprek over zijn coke verslaving dachten ze direct aan ADHD omdat het opvallend is dat hij er rustig van word. De vrouw die de EMDR bij hem doet die doet ook het vaststellen van de ADHD bij volwassenen. Maar hier wil en kan ze nog niks mee doen tot dat de EMDR goed aanslaat omdat hij anders weer dingen kan gaan verdrukken.

Hij is bang dat als hij aan de concerta of de ritalin gaat hij nooit meer een drankje kan drinken en hij helemaal veranderd. Ik heb hem uitlegt ( voor zo ver ik er iets vanaf weer, heb hiervoor ook een relatie gehad met een ADHD-er ) wat de verschillen zijn tussen die twee en hoe hij het toch in combi met een drankje kan gebruiken.tja.. wat een goede reden zal ik maar zeggen........
Hij stond er na mijn uitleg totaal niet onwelwillig tegenover. Maar hij moet eerst zijn therapie beeindigen voor hij aan de medicijnen kan. De therapie gaat trouwens erg goed.

Hij heeft net de stichting gebeld ( mailde mijn schoonmoeder ) waar hij afkickt. Die zeggen ' het is een uitgleider en dat hoort er bij ' maar mijn man wil nu extra begeleiding en heeft hier op aangestuurd. Mijn schoonmoeder heeft meegeluisterd op luidspreker. Dus weet ik zeker dat het waar is.

Hoort er bij... stelletje mafkezen. Een keer okay... maar nu al 4 keer ofzo.

ben erg blij hier met de reacties, ookal zijn deze soms hard.
Ben jij wel eens mee geweest bij de EMDR? Of heb je die informatie van je vriend?

Dat over de het drankje en de medicijnen klopt van geen kant. Heeft hij zich wel eens in ADHD verdiept?

Het is geen ziekte. Die medicijnen helpen hem alleen om rust in zijn kop te krijgen. En als hij die rust heeft kan hij dingen één voor één aan gaan pakken lijkt mij. Maarja ik ben geen psych.
anoniem_82318 wijzigde dit bericht op 08-07-2011 15:53
Reden: Rare zinsopbouw.....
% gewijzigd
Nou ja, ik kan mij zijn aversie eigenlijk wel voorstellen alleen gaat die vlieger niet meer op omdat hij tegen de afspraak in doorgegaan is met de coke.

Mss moet de EMDR-dame toch op de hoogte worden gebracht van de ernst van het gebruik en kan zij, dan maar met medicatie, doorgaan met haar therapie.

NB ik kan mensen die zwaar onder de medicatie zitten en toch succesvol hun EMDRsessie uitoefenen.
Verteld hij me allemaal. Maar ik geloof dat dan weer wel. Dat hij naar EMDR gaat. En ook dat hij naar het afkickprogramma gaat.

Mijn ex had dat drank extra aanslaat als je aan die medicijnen zit.
Men, men, men, wat een kulsmoezen worden er door hem en zijn omgeving aangehaald. Dit gaat echt niet zo maar goed komen. Hij zal volledig uit die omgeving weg moeten.
Je kan nog zoveel van hem houden maar denk ik dat je jezelf en je kind tekort doet als je bij iemand blijft die dus al heel wat jaren in deze wereld rondhangt.

Mijn houden van was accuut weg op het moment dat ik erachter zou komen dat hij aan de coke zit!

Je kan hopen dat hij verandert maar hoelang gaat dat duren? En weet je heel zeker dat hij dat ook wil?

Ik wens je heel veel sterkte!!!
Het feit dat hij de banden ook niet verbreekt met die wereld helpt hem ook niet en spreekt niet voor hem, ik ben ook bang dat hij niet hard genoeg wil. Hij zal nu wel zeggen dat hij wil maar in daden blijkt de afgelopen tijd toch iets heel anders
Smoezen zijn:

- Ritalin/concerta en drank en veranderen van zijn eigen ik.

- eerst EMDR afmaken en dan pas aan de medicijnen.
quote:overdecoke10 schreef op 08 juli 2011 @ 15:51:

Hij heeft net de stichting gebeld ( mailde mijn schoonmoeder ) waar hij afkickt. Die zeggen ' het is een uitgleider en dat hoort er bij ' maar mijn man wil nu extra begeleiding en heeft hier op aangestuurd. Mijn schoonmoeder heeft meegeluisterd op luidspreker. Dus weet ik zeker dat het waar is.

Fijn voor je dat hij het gelijk serieus aanpakt!

Het is ook vreselijk moeilijk om gelijk voorgoed van een verslaving af te komen.....
quote:overdecoke10 schreef op 08 juli 2011 @ 15:53:

Verteld hij me allemaal. Maar ik geloof dat dan weer wel. Dat hij naar EMDR gaat. En ook dat hij naar het afkickprogramma gaat.

Mijn ex had dat drank extra aanslaat als je aan die medicijnen zit.Dat geloof jij? Nadat hij over alles liegt? Sorry maar dat vind ik echt ongelooflijk dom! Ga erheen voor een gesprek met die dame!!
quote:Aubrey schreef op 08 juli 2011 @ 15:53:

Men, men, men, wat een kulsmoezen worden er door hem en zijn omgeving aangehaald. Dit gaat echt niet zo maar goed komen. Hij zal volledig uit die omgeving weg moeten.

Nou, nou, hij heeft een goede baan en een gezin!

Hij zal wel absoluut de banden met die lieden moeten verbreken.
quote:overdecoke10 schreef op 08 juli 2011 @ 15:51:

Hij stond er na mijn uitleg totaal niet onwelwillig tegenover. Maar hij moet eerst zijn therapie beeindigen voor hij aan de medicijnen kan. De therapie gaat trouwens erg goed.

Hoort er bij... stelletje mafkezen. Een keer okay... maar nu al 4 keer ofzo.

ben erg blij hier met de reacties, ookal zijn deze soms hard.hoe vaak mag hij blijven terug komen? Hoe vaak ga jij hem nog vergeven? Hoe vaak en lang ga jij en jezelf en je kind hier nog aan blootstellen? 4 keer al????
Lieve Campi, dat zie ik hem niet doen.
Smoesjes! Als hij zijn leven en zijn huwelijk op orde wil krijgen, moet hij daarvoor opofferingen doen. En minder kunnen drinken lijkt me alleen maar goedkoper.

Blijf bij je standpunt: het is aan hem om aan te tonen dat hij veranderd is. Niet dat hij wil veranderen. Dat zijn alleen maar mooie woorden.

Het is al eerder gezegd: Het is iets anders om je huwelijk op te geven omdat jullie altijd ruzie hebben over wie de afwas moet doen. Jouw man is een (ex-)drugsdealer en een gebruiker. Als hij echt veranderd is, dan kan je het nog een keer met hem proberen. Maar op dit moment hoor ik alleen maar uitvluchten van hem waarom hij niet kan stoppen.

En ik hoor jou hem verdedigen. Ik geloof best dat het een goede jongen is met problemen. En dat je veel van hem houdt en dat hij veel van jou houdt. Maar op dit moment kan jij niets voor hem doen. Hij moet zichzelf veranderen. Jij kan alleen voor jezelf en voor je kind kiezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven