Werk & Studie alle pijlers

studeren in Amsterdam

08-07-2011 00:43 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!!

Na de zomer start ik met de opleiding Communicatiewetenschap aan de Uva. Vanuit het hoge noorden (Groningen) waar ik nu bezig ben met een studie ga ik nu toch echt de stap maken om naar Amsterdam te verhuizen (als ik een kamer vind natuurlijk :P)

Nu vroeg ik mij af of er nog meer mensen hier gaan beginnen na de zomer met een studie in Amsterdam?? zo ja welke opleiding?? En gaan jullie ook meedoen aan de introweek??

Xx Lisa
Hoi Lisa, heel veel plezier gewenst met je studie.

Als je je inschrijft bij studentenwoningweb (www.studentenwoningweb.nl) is er eigenlijk een voorrangsregeling voor eerstejaars, weet alleen niet hoe vroeg je je daar al voor in moet schrijven (of al had moeten doen) dan heb je binnen een paar maanden een kamer in een buitenwijk (t is een begin)

Ik heb zelf meegedaan met introweek en ook begeleid, en het is een leuke manier om mensen te leren kennen. Tegenwoordig is het ook met mensen van je studie, dus dan ken je alvast wat mensen. Denk dat het wel een leuke aanrader is.

Heel veel plezier gewenst met alles!
Ik ben 8 jaar geleden begonnen aan de UvA en heb ook de Intreeweek gedaan. Kan het zeker aanraden, heb er zelfs een vriendin aan overgehouden en bovendien ben je dan ook wat beter op de hoogte van locaties, studentenverenigingen, etc.

Ik heb zelf ook een kamer gekregen via de voorrangsregeling. Ik geloof dat de flats in Noord, Osdorp, Weesperplein en Kattenburg/Bijltjespad eraan mee doen. Ik zou zeker, als het lukt, voor een van de laatste twee gaan. Het is in ieder geval wel aan te raden, want je betaalt in A'dam tegenwoordig maar zo een paar honderd euro voor een kamer. Wat ook nog wel eens wil werken: het kamerverlotingsbureau van de ASVA.

Ik heb echt een hele leuke studietijd gehad, hopelijk heb jij dat ook! Je kan in het begin nogal verloren raken in A'dam, maar weet dat het er allemaal bijhoort en dat het even duurt daar je draai te vinden.
Ik studeer er nu een jaar.. als ik je drie tips mag geven:

1. Zoek snel een kamer. Casa400 is een goede oplossing voor als je snel een kamer zoekt. Moet je je wel even inschrijven.

2. Word lid van een studentenvereniging, zeker als je uit een andere stad komt. (En nee, ze zijn echt niet allemaal zoals bij het corps.)

3. Doe inderdaad mee met de intro week (die van je eigen studie maar ook gewoon die van de UvA, bij die laatste leer je de stad en de meeste verenigingen kennen.)
Bedankt voor jullie reacties! Ben druk met jullie tips bezig voor een kamer, hopelijk met snel resultaat!!

Ga me nu zeker weten aanmelden voor de introweek na jullie verhalen, en dan kijken of ik me wil aanmelden voor een studentenverniging. Even kijken of er iets bijzit wat bij me past en leuk lijkt

@huppeltrut zit jij ook bij een studentenvereniging, en zo ja welke?
Ik vrees dat bijltjespad en weesperflat niet in de eerstejaarsregeling meer zitten, daar moet je echt wel 3 jaar voor ingeschreven staan(aannemende dat je dat niet staat zeg ik )

Ik heb bij Particolarte gezeten, als je kunst en cultuur leuk vindt, is kleinschalig . In hetzelfde gebouw zitten Cyclades en Liber, ook kleine verenigingen waar het vooral om de gezelligheid gaat .
Ik stond inderdaad nog niet ingeschreven.. Komt omdat ik door een gebroken enkel op de bank ben komen te liggen en toen besloot alles om te gooien. Gewoon doen wat ik graag wil en niet alleen meer voor het veilige kiezen. Waar een gebroken enkel wel niet goed voor is ;)

Nu sta ik wel ingeschreven, als is het maar alvast voor de lange termijn!

Ik zal zo eens op internet kijken naar de verenigingen die je noemt want mij draait het ook puur om gezelligheid

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven