Paniekaanval

08-07-2011 21:53 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allen,

Sinds een tijdje heb ik af en toe last van paniekaanvallen. Hiervoor heb ik al hulp gezocht.

Maar ik voel me al de hele avond een beetje angstig, misselijk en hartkloppingen. Een mini-paniekaanval dus.

Iemand die iets opbeurends kan zeggen om er doorheen te slepen?

Liefs Blair
Ha Blair, wat vervelend voor je, die onrust. Ik ben in het verleden ook behandeld voor paniekaanvallen, dus weet ongeveer wat je voelt. Misschien helpt het je om wat afleiding te zoeken? Iets ontspannends op tv, een wandelingetje? Mij hielp het op een gegeven moment ook wel om me te realiseren dat ik lichamelijk gezond was, en die hartkloppingen, zweten etc een psychische oorzaak had. En dat ik dat zelf in de hand had en weer om kon buigen.

Al heel positief trouwens dat je dit topic opent. Sterkte!
Heb je wel goed gegeten? Een lege maag geeft sneller een nerveus gevoel.
Bedankt voor je lieve reactie! Ik denk dat ik maar even een ijsje ga halen bij de snackbar, dan loop ik daar even rustig naar toe. Genoeg gegeten maar in een keer kwamen de angstgevoelens weer vanavond. Ik weet dat er niks lichamelijks aan de hand is maar kost zo veel energie om dat elke keer tegen jezelf te zeggen.

Bedankt voor het luisterend oor!

Liefs Blair
Goed idee, een ijsje halen! Lekker de buitenlucht diep inademen en alle nare gevoelens uitademen.

(Hmm klinkt iets zweveriger dan ik bedoelde... )
Bij mij hielp even douchen altijd wel om weer wat rustiger te worden (en volgens mij is de stoom ook wel goed voor je ademhaling?). In ieder geval sterkte, ik weet hoe klote je je kan voelen als je paniekerig bent.
Hai Blair,

Heb je al een ijsje gehaald?

Welke smaak heb je gekozen?

Hoe is het nu met je?

Praat maar hoor, er zijn hier altijd wel mensen.

Heb je ook vrienden of familie die je kunt bellen?
Ik doe tel oefeningen: 1-20 2-19 3-18 4-17 enz en aan het eind weer terug. Als je klaar bent is je aanval weg. Gewoon dus je aandacht op iets anders focussen. Succes!
Elke dag is er een! Maak er dus elke dag een feestje van!
Ik heb zelf soms ook kleine paniekaanvallen. Maar bij mij worden altijd veroorzaakt door bepaalde angstige gedachtes. Is dat bij jou ook zo? Het helpt mij dan om die gedachtes te sussen zodat ik het wat meer kan relativeren. Verder rustig ademhalen en afleiding zoeken (grappige filmpjes op youtube ofzo).

Sterkte! Ik weet hoe vervelend het kan zijn!
Ik heb nog nooit een paniekaanval gehad ,maar ik voel me wel al de hele avond angstig zonder reden.

Sterkte .
Ga hardlopen, dat heeft mij vaak geholpen. Eventueel de trap op en af als je niet meer naar buiten wil in het donker. Tot je echt niet meer kan.

En concentreer je, als je niet aan het hardlopen bent, op je ademhaling, in 7 tellen in en 7 uit.
quote:reisa1978 schreef op 08 juli 2011 @ 22:30:

Ga hardlopen, dat heeft mij vaak geholpen. Eventueel de trap op en af als je niet meer naar buiten wil in het donker. Tot je echt niet meer kan.

En concentreer je, als je niet aan het hardlopen bent, op je ademhaling, in 7 tellen in en 7 uit.Dat hard/traplopen is een heel goede tip - die paniekaanvallen worden veroorzaakt door een teveel aan adrenaline in je bloed, en dat raak je zo kwijt. Ik wou dat ik die tip had gekregen toen ik nog paniekaanvallen had!
Zingen is ook goed voor je ademhaling. Zet een leuke cd op en zing lekker hard mee. (Kan ook in de auto, als je de buurt niet wakker wil houden )
Ach ja, ik weet wat je meemaakt... Ik begin er nu aardig overheen te raken, maar heb ook nog wel eens van die 'mini's'.

Wordt je moe van he? Al dat tellen etc. hielp bij mij meestal niets, maar vooral afleiden, afleiden en afleiden. Vooral met andere mensen praten, even op visite gaan of lekker filmpje kijken. En inderdaad zingen werkt ook perfect! Succes ermee, ik hoop dat het snel zakt...
Vertrouwen - als je alles loslaat, heb je twee handen vrij
Je spieren aanspannen en ontspannen kan ook werken

Hoe gaat het nu met je?
Puffen, ik heb er soms ook nog wel eens last van,en ga dan puffen(uitademen) daardoor zakt mijn paniek .
Hoi Blair, hoe is het? Beetje geslapen?
Goedemorgen,

Bedankt voor al jullie reacties!

Ik heb een ijsje gehaald en toen ik weer binnen kwam en deze gaf aan mijn vriend ging het even mis. We zijn toen lopend buiten het ijsje gaan eten, was best gezellig hihi.

Daarna ben ik in bed gaan liggen met een boek en ben ik lekker snel gaan slapen.

Gelukkig is het gevoel weer over, pfff ik baal er altijd zo van! Maar ik heb gelukkig al wel psychische hulp ervoor.

Gaan jullie nog wat leuks doen vandaag?

Liefs Blair

p.s. echt bedankt!
Hoi Blair,

Lees dat het gevoel weer weg is gelukkig, maar misschien voor de volgende keer een tip. Zet op je mp3 speler ademhalingsoefeningen (als je daar tenminste rustig van wordt, ik draaide dan nog wel eens helemaal door ;)), ontspanningsoefeningen of mindfullness oefeningen. Kun je downlaoden op internet. De oefeningen zorgden er bij mij voor dat ik na een tijdje niet meer bezig was met de angst, maar met de oefening. Je laat de angst los en leert ontspannen. Misschien is het ook wel wat voor jou.

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven