En, wat eten we vandaag?

26-06-2011 14:11 3015 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten en kom inspiratie opdoen!

Vorig topic: En, wat eten we vandaag?
Gaan jullie met de auto (jouw bolide? ). Ik ga voor je duimen voor mooi weer. Maar anders kun je altijd nog een stukje een andere kant oprijden. Of heb je iets geboekt?
Hahaha, dat wordt mijn mantra deze vakantie: "Kamperen is leuk. Je kunt het". Dankjewel GB!

En ja, we gaan met de auto, onder andere met mijn bolide. Hij is net weer door de APK gekomen dus t kan. Nu maar hopen dat ie de Franse wegen overleeft, ik ben zelf nog niet verder gegaan met hem dan de Ardennen... We hebben niet echt iets geboekt, maar wel een specifieke camping op t oog. Mocht t rotweer zijn kunnen we inderdaad altijd nog ergens anders heenrijden en daar gaan kamperen, dat is wel het gemakkelijke van een tent en auto.

Ik denk inderdaad dat het aan de dikte van de bladen heeft gelegen, dat is logischer dan dat het voorgekookt zou moeten worden. Ik bedoel, het gaat een half uur ruim in de oven, dan moet t wel gaar zijn.
(onder andere?) Ik vind de wegen in Frankrijk over het algemeen goed te doen. Dat redt hij wel. De afstand is ook nog te overzien. Ga je het in 1x rijden?
dat wordt een verrassing want ik eet vanavond niet thuis
Nou begin me steeds meer af te vragen of ik wel op het strandfeest ga belanden vandaag. Heb net zelf mijn vriendinnetje maar een whatsapp-berichtje gestuurd (ze zou me vanochtend wat laten weten). Kan zien dat ze mijn whatsapp-berichtje gelezen heeft, misschien durft ze niet te zeggen dat ze toch niet fit genoeg is ofzo....
@GB: we gaan gelukkig niet met z'n achten in mijn bolide, vandaar "onder andere". We zijn met drie auto's in totaal. We gaan wel in een keer ernaartoe rijden, het is inclusief stops 11 uur rijden hebben we uitgerekend. En we gaan dus 's avonds vertrekken, dus hopelijk wat rustig op de weg. En dan gewoon maar doorkachelen. Ik heb wel goede hoop dat de auto het uithoudt hoor, de enige afwijking die hij heeft is dat hij afslaat soms bij terugschakelen, als de motor nog niet goed warm is. Nu ben ik daar al helemaal aan gewend, dus ach. Komt wel goed.
Oh, je gaat met een groep. Met z'n achten in jouw bolide lijkt me idd lastig. (hoewel ik weleens met 8 man in een ouderwetsche mini heb gezeten, maar dat was maar 10 km, haha). Komt vast goed.
Hahaha 8 man in een Suzuki Alto past ook!
Hi ladies, het was gister supergezellig bij de Zuid-Amerikaan. Gelukkig iedereen zo ver gekregen het tapas-menu te nemen.

1e gang was een pittige pompoensoep met plank stokbrood op de Argentijnse wijze, met een beetje zeezout, tapenade en kruidencrème (ik heb de website er maar bij gepakt voor alle soorten hapjes, want het was teveel om te onthouden. Ze hebben dus recepten uit alle Andeslanden)

2e gang waren koude tapas: maisbrood met 3 soorten tapenade, schapenkaas met spek, Braziliaanse aardappelsalade, frisse salade van tonijn met pasta uit Colombia op smaak gebracht met milde specerijen en kruiden, een aantal soorten zoute ham

3e gang waren warme tapas: oa flinterdun kruidig gerookte

rib-eye met een salade Argentina en wijndressing; zachtzoete, maar ook friskruidige ensalada van gestoomd kipfilet, kruiden, noten, vruchten op avocado; volgens een eeuwenoud receptuur van de Pre-Colombiaanse Indianenstam de Tainos; grote garnalen in pittige tomatendressing; deegbuideltje met pittige groenten; rolletjes van kalfshamlapjes met een kruidige,

licht pikante vulling van groente, kaas en chorizo; botervis gegrild.

4e gang was heerlijk huisgemaakt mango-ijs met vers fruit.

We konden geen pap meer zeggen met z'n allen.

Wauw, hier gaan we gauw nog een keer eten!

Net naar de plaatselijke kweker geweest om nog wat plantjes te halen om de tuin aan te vullen. Wachten tot dit kleine buitje over is en dan de handen vuil maken.
Klinkt heerlijk Koreveen!

Net thuis van werken en gelukkig vandaag geen kater of zelfs maar kitten in de buurt te bekennen

Hier is het trouwens erg benauwd en af en toe zonnig,nog geen spatje regen gevallen.

Ik heb geen flauw idee wat we vandaag moeten eten en ik moet het eigenlijk voor de hele week vooruit bedenken inc komend weekend want moet elke dag de hele dag werken behalve maandag en woensdagmorgen maar ik hoorde net dat dat misschien wel kan veranderen dus geen tijd dan voor boodschappen etc.

Iedereen fijne zaterdag
Wauw KV! Dat klinkt goed. Leuke dingen zijn erbij, weer eens wat anders. Klinkt wel alsof je de rest van de week niet meer hoeft te eten trouwens.

Dolf, goed nieuws dat er geen katachtigen in je buurt zijn.
Zo, ben almost ready for the beach.... Vriendinnetje smste een klein uurtje geleden. Hoop alleen dat mijn pijn-killer gaat werken. Godzijdank mag ik maandag weer naar de neuroloog. De beste man moet echt iets anders gaan bedenken voor me!

Zo nog even ergens wat extra eurootjes pinnen.
Veel plezier Win. Hoop dat het een leuke en pijnvrije middag/avond(?) wordt.
Veel plezier Winnie!

Dolfje, ik hoop dat je een beetje inspiratie krijgt zodat je wat lekkere dingen kunt bedenken voor de komende week.

GB, fijn dat je een gezellige avond gehad hebt! Heb je verder nog plannen dit weekend?

KV, dat klinkt erg goed allemaal!

Teigera, wat een heerlijk vooruitzicht dat je bijna vakantie hebt! Ik kan me voorstellen dat je er naar uitkijkt. Ik vind Frankrijk altijd goed te rijden, zeker de tolwegen. Dat zou je bolide aan moeten kunnen. En kamperen is vooral heel leuk. Ben je lekker veel buiten!

Ik heb gezellig gelunched en ga nu wat relaxen met een krantje. Had met het vriendin nog over mijn maag/darmklachten. Weer een vriendin van haar was laatst door de huisarts geattendeerd op een mogelijke overgevoeligheid voor aardbeien en zomerfruit. Nu heb ik dat de laatste weken echt heel veel gegeten en is dat een best belangrijke wijziging in mijn voedingspatroon geweest dus ik bedacht me misschien maar iets te minderen met de aardbeien om te kijken of dat effect heeft. Maar het is natuurlijk wel een beetje experimenteren op die manier.
Have fun Winnie!Hopelijk werkt het weer en je lichaam een beetje mee!

Zo ik ben eruit:

Vandaag eten wij stokbrood met smeersels(pate en verschillende kaassoorten etc) misschien maak ik zelf nog wat tapenade.

Morgen eten we Tom Ka Kai en Gado Gado.

Voor maandag hebben we alletwee een kant en klaar menu(een of andere savoiekool stamp met geitenkaas oid,het ziet er wel ok uit)

Dinsdag uit de diepvries rijst met kerriekip(tenminste daar lijkt het op )

Woensdag rosti rondjes met een stukje vlees en sla ofzo

Donderdag chili con carne met rijst(die ik vandaag of morgen maak en in de diepvries gooi)

(Dindsdag+woensdag en donderdag kunnen nog geruild worden..).

Vrijdag waarschijnlijk naar een Wok& Go of friettent(mijn voorkeur is wok&go.

Zaterdag zijn we op Extrema Outdoor dus drank en festivalfood

En zondag moet ik nog verzinnen maar iets snels of iets laten komen al gelang onze lichamelijke conditie van dat moment

Het is wat als je voor een week vooruit moet denken,ik ben dat niet gewend.Ben gewend om altijd om 2 uur s'middags thuis te zijn en moet erg aan deze werktijden wennen.Vriend kan natuurlijk ook wel koken maar die zit de hele dag op de weg en weet nooit of hij op tijd thuis is vandaar dat we het zo doen.

En nu is het extra druk omdat er natuurlijk veel collega's op vakantie zijn en ik veel moet invallen.
Knap dat je dat voor een week vooruit hebt bedacht. Ben ik erg slecht in.

Drift, ik ben nu aan het werk. En morgenmiddag komen mijn ouders, want mijn moeder moet morgenavond om half 8 in het ziekenhuis zijn. Ik denk dat ik maar even zelf kook, want daarvoor eten wordt zo'n gehaast. (bovendien heeft mijn vader nooit zo'n geduld om uit eten te gaan). Omdat ik niet weet hoe de week gaat lopen (zal wel veel in ziekenhuis zijn en voor taxi chauffeur spelen) ga ik morgen ook maar werken.
In dit recept worden verse lasagnebladen gebruikt, Teig. Misschien heb je wat aan de manier waarop het hier gedaan wordt. Lekker, volgende week op vakantie! Ben benieuwd of er een verwoed kampeerder in je schuilt!

Wow, wat klinkt dat menu fantastisch, KV!

Veel plezier op je beach-party, Winnie! Hopelijk houden jullie het droog en blijf jij pijnvrij!

Leuk dat je gezellig geluncht hebt, Drift. Zou toch eigenlijk wel jammer zijn als je maag-darmproblemen van de aardbeien komen. Zijn zo lekker! Het zou prettiger zijn als je dingen kon schrappen die je toch niet zo lekker vindt. Veel plezier bij je logeerpartij! De contactgrillsoap loopt nog trouwens: volgende week ergens komt hopelijk de vervanging.

Kunstig dat je je hele weekmenu al bedacht hebt, Dolfje. Ik krijg max. vier dagen voor elkaar en soms kost me dat enorm veel moeite.

Wordt je moeder maandag geopereerd, GB? Ziet ze er erg tegenop? Sterkte in elk geval!
yeaahhh ut zonnetje schijnt
Hey Dolfje, ik doe dat ook wel eens, voor een hele week verzinnen wat we gaan eten, maar dan wordt het meestal tóch iets anders

Winnie veel strandplezier het waait stevig maar de lucht is hier (net zoals bij desteny) bijna helemaal blauw! (weet niet welk strand je opzoekt maar ik zit omgeving Zandvoort-Bloemendaal-IJmuiden)

Drift, jammer dat het altijd zo ingewikkeld is om erachter te komen wat het nou is waar je zo slecht op reageert, voor hetzelfde geld is het een combinatie van hele "gewone"dingen waar je niet tegen kan. Hoop dat dit het dan misschien is!

Woooowww KV wat klinkt dat lekker allemaal die Zuidamerikaanse tapas, echt top!

Teig, lekker hoor bijna vakantie, ik ben verdeurie net 4 maanden vrij geweest maar na een maand werken vind ik het eigenlijk alweer welletjes

Ga zo maar eens de Magimix tevoorschijn halen voor het maken van mijn kruidenpasta. Ik had niet verwacht dat ik dat ding zóveel zou gebruiken trouwens hij komt hier misschien niet iedere dag maar toch zeker 3 keer in de week uit de kast. Maakt een heleboel dingen heel wat makkelijker!

Oh en morgen gaan we weer een recept van Ottolenghi maken omdat die linzen de vorige week zo lekker waren! (wordt vervolgd)
@Lampje: oh, dat is handig inderdaad! Bladen moeten dus niet dikker zijn dan 3 mm en blancheren in kokend water voor 4 seconden. Kijk, daar kan ik wat mee , dankjewel.

Ladies, ik vind het best spannend dat kamperen om eerlijk te zijn. Ik weet dat hier een paar die hard enthousiastelingen zitten, maar ik ben er dus niet een van. Ik was net zo lief (of eigenlijk liever) in een huisje gegaan. Maar goed, er is democratisch besloten dat we gaan kamperen, dus Teigera pakt haar toiletrol en campingslippers en gaat kamperen . En, zoals lief zegt, misschien vind ik het wel heel erg leuk en gaan we het vaker doen.
Teig. Denk aan je mantra.
GB, wat lief dat je gaat chauffeuren volgende week en veel in het ziekenhuis zult zijn! Vind je moeder vast heel fijn. Weet je al hoe lang je moeder ongeveer in het ziekenhuis zal moeten liggen of is dat nog niet helemaal duidelijk?

Teig, misschien ben je wel niet zo geschikt om te kamperen. Als dat zo blijkt te zijn lukt het je vast wel toch gewoon van de vakantie te genieten en ga je volgend jaar gewoon weer in een huisje toch?

Mijn weekendplannen zijn gewijzigd. Beste vriendin is niet zo lekker en haar dochter ook niet. Beetje zelfde klachten als waar ik last van heb. Vanavond dus allemaal rustig aan en dan kijken we morgen even of we ons wat beter voelen. Ik twijfelde vanmiddag of ik haar niet even moest bellen hierover omdat ik ergens logeren niet zo prettig vind wanneer ik niet helemaal lekker ben (al voel ik me bij hen heel erg thuis) maar zij was me dus voor.

Misschien heerst er dus toch wat en kan ik gewoon zomerfruit blijven eten
Soheejjj, het zonnetje was helemaal heet. Fikte bijna af.

Ff bijgelezen:

GB, sterkte met je moeder en het ziekenhuis!

Ja, toprestaurantje en niet duur. We waren inclusief drank en koffie 40 euro de man kwijt. Ik heb van alles maar een klein beetje genomen want het was echt teveel. De heren kregen het ook niet op.

Drift, balen dat je last blijft houden. Hoop dat het snel beter gaat.

Teig, je gaat het vast leuk vinden (zegt de die-hard kampeerder) Je moet wel ff je knopje omzetten: inderdaad met de toiletrol over de camping maar als het mooi weer is en je bent alleen maar buiten is het zooooo lekker.

Fijn vooruitzicht zo snel al op vakantie. Ik ga over een maand pas. Maar ben er zoooooo aan toe.

Dolfje, jij hoeft een hele week niet meer je eten te posten Ik doe het meestal voor 2/3 dagen vooruit, maar een week durf ik niet aan ivm inkopen,altijd weer veranderende plannen en dat ik dan spullen moet weggooien.

Winnie, veel plezier op je beachparty!

Wij eten zo zalm en papilotte met courgette, tuinerwtjes met munt en gebakken aardappels met een flinke kwak citroenmayonaise.
Mijn moeder ziet er tegenop, en ik eerlijk gezegd ook. M.n. omdat er komende week wel eea op mijn schouders gaat neerkomen, maar ik ook moet werken. Maar goed, we moeten het maar positief bekijken. Ik hoop zo voor mijn moeder dat ze van die akelige pijn afkomt. Ze heeft geen idee hoe lang ze moet blijven. Als ze geöpereerd is moet ze eerst een aantal uur plat liggen en dan bekijken ze het met een fysiotherapeut daar.

Drift, ik hoop ook voor je dat het een virusje is en dat je gewoon zomerfruit kunt blijven eten. En ik snap dat je liever thuis blijft als je niet topfit bent. Kun je hangen zoals je wilt.

Die zalm en papillotte klinkt erg goed, KV. Recept?

Loop nooit met wc-rol over de camping. Ik doe altijd gewoon wat wc-papier in mijn zak.
ik ook niet hoor, GB! Maar blijf dat stereotiepe beeld altijd wel leuk vinden.

Ga duimen dat het goed uitpakt voor je moeder!

Zal het posten als ik weer achter de laptop zit. Tis niet heel spectaculair hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven