Smerige leugen
zondag 10 juli 2011 om 23:42
wat een rotsituatie zeg. Kan me voorstellen dat je besluit officieel te scheiden en het gevolg maar plaats te laten vinden. Ik zou het wel even opnemen met het KDV. Benoem hierbij ook dat hij jullie dochter niet zomaar op mag komen halen en ze hem dus jullie dochter niet meegeven in geen enkele omstandigheid.
Sterkter
Sterkter
zondag 10 juli 2011 om 23:44
Wellicht verstandig om te doen. Ik zal dat dan per brief doen. Zodat het z op w staat met een datum erboven. Verder heel kort en puntsgewijs svhrijven. Niet teveel info weggeven. Maar dat zou ik meer voor mezelf doen wamt anderen hoeven niet alles van mij te weten.
Succes en sterkte. Een goed besluit denk ik.
Succes en sterkte. Een goed besluit denk ik.
zondag 10 juli 2011 om 23:49
wat een akelig verhaal.. schakel hulp in en ben zijn acties voor zou ik zeggen. laat alles rapporteren dat mocht hij er een zaak van maken jij ook van jouw kant bewijs hebt dat hij rare acties onderneemt. maar dit staat los van het feit dat het verschrikkelijk is dat jouw man dit met jullie gezin doet..! maar je moet inderdaad je zoon beschermen tegen deze aantijgingen die hem erg kunnen beschadigen mocht je man ermee doorgaan.
heel veel sterkte..
heel veel sterkte..
zondag 10 juli 2011 om 23:52
KVD bellen en vertellen dat je in onmin leeft met je man etc. En dat je zoon van 14 je dochter van 3 een kusje geeft ja hehe!! Ik was en ben gek op mijn broer Ik kreeg elke dag wel 10 kusjes, werd helemaal niets mee bedoelt gewoon broer en zus liefde.
Je man kan dat wel heel erg laten klinken naar het KVD toe, en wat al eerder werd aangegeven alle communicatie bewaren!
Ik vind het knap van je dat je deze stap neemt en voor je kinderen gaat!!
Je man kan dat wel heel erg laten klinken naar het KVD toe, en wat al eerder werd aangegeven alle communicatie bewaren!
Ik vind het knap van je dat je deze stap neemt en voor je kinderen gaat!!
zondag 10 juli 2011 om 23:54
Voordat je actie onderneemt, zou ik eerst heel goed nagaan hoe je positie is en hoe je je beide kinderen het best kan beschermen. Komt hij uit een land waar hij bescherming zou krijgen als hij je dochter meeneemt? Ga na op welke manieren je je dochter kan beschermen tegen internationale ontvoering.
Hij heeft laten blijken dat hij jullie dochter wil gebruiken om in Nederland te blijven. Zoek uit of dat daadwerkelijk kan (het lijkt me niet dat jij je zorgen hoeft te maken om ongefundeerde beschuldigingen over je zoon, dat gaat geen rechter gebruiken om je dochter aan hem toe te wijzen).
Als je zorgt dat je man wordt uitgezet, betekent dat ook dat je dochter haar vader moeilijk, en misschien zelfs wel nooit meer zal zien. Ook voor je zoon kan een echtscheiding waarin je man allerlei beschuldigingen uit heel pijnlijk zijn. Misschien kun je nadenken of er een tussenoplossing mogelijk is, waarbij je man in Nederland blijft maar jullie feitelijk niet meer samenwonen - en jullie dus rust krijgen. Jij kunt het beste inschatten of je man meer of minder gevaarlijk is als hij wel of niet wordt uitgezet.
Ik zou het kdv zeker inlichten over jullie strubbelingen en ze duidelijk instrueren wat ze moeten doen als je man je dochter komt ophalen.
Hij heeft laten blijken dat hij jullie dochter wil gebruiken om in Nederland te blijven. Zoek uit of dat daadwerkelijk kan (het lijkt me niet dat jij je zorgen hoeft te maken om ongefundeerde beschuldigingen over je zoon, dat gaat geen rechter gebruiken om je dochter aan hem toe te wijzen).
Als je zorgt dat je man wordt uitgezet, betekent dat ook dat je dochter haar vader moeilijk, en misschien zelfs wel nooit meer zal zien. Ook voor je zoon kan een echtscheiding waarin je man allerlei beschuldigingen uit heel pijnlijk zijn. Misschien kun je nadenken of er een tussenoplossing mogelijk is, waarbij je man in Nederland blijft maar jullie feitelijk niet meer samenwonen - en jullie dus rust krijgen. Jij kunt het beste inschatten of je man meer of minder gevaarlijk is als hij wel of niet wordt uitgezet.
Ik zou het kdv zeker inlichten over jullie strubbelingen en ze duidelijk instrueren wat ze moeten doen als je man je dochter komt ophalen.
Ga in therapie!
zondag 10 juli 2011 om 23:55
Nou, geen fijne situatie. Heb je je nooit zorgen gemaakt dat je bent 'gebruikt' door je man voor een verblijfsvergunning? Ik snap niet zo goed dat je al een kind met hem hebt gekregen, terwijl zijn verblijfsvergunning nog niet eens rond was en dat je voor hem verhuisd bent ten koste van je zoon. En nu het dus inderdaad misgaat zijn je kinderen de dupe van deze keuzes.
Die beschuldiging van je man naar je zoon toe is niet niks. Zo te lezen heeft hij jouw zoon ook helemaal niet geaccepteerd, wat verdrietig voor die jongen.
Het is best wel zorgelijk, voordat je het weet heb je de Jeugdzorg op de stoep om een onderzoek in te stellen. Ik weet niet zo goed wat je kunt doen om dat te voorkomen. Zorg in elk geval voor een goede advocaat als je gaat scheiden en pas goed op dat je man er niet met je dochter vandoor gaat....
Hoe oud zijn je kinderen eigenlijk?
(o, mosterd zie ik)
Die beschuldiging van je man naar je zoon toe is niet niks. Zo te lezen heeft hij jouw zoon ook helemaal niet geaccepteerd, wat verdrietig voor die jongen.
Het is best wel zorgelijk, voordat je het weet heb je de Jeugdzorg op de stoep om een onderzoek in te stellen. Ik weet niet zo goed wat je kunt doen om dat te voorkomen. Zorg in elk geval voor een goede advocaat als je gaat scheiden en pas goed op dat je man er niet met je dochter vandoor gaat....
Hoe oud zijn je kinderen eigenlijk?
(o, mosterd zie ik)
maandag 11 juli 2011 om 00:11
Ik denk eerlijk gezegd niet dat hij haar meeneemt. Hij wil helemaal niet 7 dagen per week voor haar zorgen. Als hij echt zo bezorgd is om haar dan was hij wel bij ons gebleven en niet meteen zodra hij de verblijfsvergunning had ver weg gaan wonen. In de twee dagen dat hij wel hier is kijkt hij ook amper naar haar om en laat haar zelf thuis bij mijn zoon als ik aan het werk ben. Gaat zelf dan lekker alleen de stad in.
maandag 11 juli 2011 om 00:19
Ik had even teruggelezen in je andere berichtjes en je zoon heeft het echt niet makkelijk. Niet bij jou thuis, tenminste niet met je man en niet bij je ex, vanwege zijn vrouw. Wat een onrust en een onveilig gevoel moet dat geven nu er weer een echtscheiding komt. Heb je ook het gevoel dat je zoon het daarom minder goed is gaan doen op school? (zonde!)
Verder zou ik je aanraden om eens een goed gesprek te hebben met je man en niet per e-mail over zulke dingen te discusieren maar gewoon face to face.
Verder zou ik je aanraden om eens een goed gesprek te hebben met je man en niet per e-mail over zulke dingen te discusieren maar gewoon face to face.
maandag 11 juli 2011 om 00:21
quote:wing schreef op 11 juli 2011 @ 00:11:
Ik denk eerlijk gezegd niet dat hij haar meeneemt. Hij wil helemaal niet 7 dagen per week voor haar zorgen. Als hij echt zo bezorgd is om haar dan was hij wel bij ons gebleven en niet meteen zodra hij de verblijfsvergunning had ver weg gaan wonen. In de twee dagen dat hij wel hier is kijkt hij ook amper naar haar om en laat haar zelf thuis bij mijn zoon als ik aan het werk ben. Gaat zelf dan lekker alleen de stad in.Dan snap ik niet dat je hem niet eerder het huis uit hebt gezet. Je laat de verantwoordelijkheid voor zo'n kleintje toch niet over aan een jongen van 14? En als ik dan van je lees dat je dochtertje gek is op haar vader, dat is toch hartverscheurend allemaal? Hoe dan ook, haar relatie met haar vader zal van grote invloed zijn op haar verdere leven...
Ik denk eerlijk gezegd niet dat hij haar meeneemt. Hij wil helemaal niet 7 dagen per week voor haar zorgen. Als hij echt zo bezorgd is om haar dan was hij wel bij ons gebleven en niet meteen zodra hij de verblijfsvergunning had ver weg gaan wonen. In de twee dagen dat hij wel hier is kijkt hij ook amper naar haar om en laat haar zelf thuis bij mijn zoon als ik aan het werk ben. Gaat zelf dan lekker alleen de stad in.Dan snap ik niet dat je hem niet eerder het huis uit hebt gezet. Je laat de verantwoordelijkheid voor zo'n kleintje toch niet over aan een jongen van 14? En als ik dan van je lees dat je dochtertje gek is op haar vader, dat is toch hartverscheurend allemaal? Hoe dan ook, haar relatie met haar vader zal van grote invloed zijn op haar verdere leven...
maandag 11 juli 2011 om 00:23
Even een ander geluid: Ik snap dat jullie problemen hebben. Maar voor je nu overhaast iets gaat doen waar je wellicht spijt van krijgt: besef je wel dat je je dochter haar vader ontneemt, als hij het land wordt uitgezet ? En dat dat voor hem natuurlijk ook bijzonder dramatisch en traumatisch is.
Deze situatie is niet van de ene dag op de andere ontstaan. Waarom is hij bijvoorbeeld zo ver weg gaan werken? Was je het daar toen mee eens ? Hoe dan ook, je hebt er zelf aan meegewerkt om deze situatie te laten ontstaan. En nu er een kind bij is betrokken, kun je er niet meer zomaar vanaf.
Ik lees nergens dat de situatie onhoudbaar is, of dat er sprake is van geweld of zo. Ik weet niet hoe lang jullie nog samen moeten zijn voor hij recht heeft op een zelfstandige verblijfsvergunning maar ik zou toch mijn uiterste best doen om die tijd vol te maken, al is het maar op papier. Ook voor je dochter.
Ik krijg het gevoel dat je nu in een soort paniek of stress-reactie bent geschoten. Ga nog eens heel goed en open het gesprek aan met je man, het is geen kattepis wat je hem wilt gaan aandoen. En misschien voelt hij het aan, dat je al een tijd overweegt om de relatie te verbreken en hem dus het land uit te werken, en is hij ook in de stress geschoten en vandaar dat rare verhaal over je zoon en je dochter.
Deze situatie is niet van de ene dag op de andere ontstaan. Waarom is hij bijvoorbeeld zo ver weg gaan werken? Was je het daar toen mee eens ? Hoe dan ook, je hebt er zelf aan meegewerkt om deze situatie te laten ontstaan. En nu er een kind bij is betrokken, kun je er niet meer zomaar vanaf.
Ik lees nergens dat de situatie onhoudbaar is, of dat er sprake is van geweld of zo. Ik weet niet hoe lang jullie nog samen moeten zijn voor hij recht heeft op een zelfstandige verblijfsvergunning maar ik zou toch mijn uiterste best doen om die tijd vol te maken, al is het maar op papier. Ook voor je dochter.
Ik krijg het gevoel dat je nu in een soort paniek of stress-reactie bent geschoten. Ga nog eens heel goed en open het gesprek aan met je man, het is geen kattepis wat je hem wilt gaan aandoen. En misschien voelt hij het aan, dat je al een tijd overweegt om de relatie te verbreken en hem dus het land uit te werken, en is hij ook in de stress geschoten en vandaar dat rare verhaal over je zoon en je dochter.
.