zwanger en ziek
maandag 11 juli 2011 om 12:15
Hallo allemaal.
Ik ben nu al 3 dagen flink ziek.
Heb een goede keelontsteking te pakken met flinke koorts.
En ben hoogzwanger.
Op het moment zit ik tussen twee huisartsen in.
Ik ben namelijk net verhuisd naar een nieuwe woonplaats en de huisarts hier ( waarbij ik mij net heb aangemeld ) heeft mijn medisch dossier nog niet binnen waardoor ik dus nog niet ingeschreven sta.
Nu vroeg ik mij af welke hulpmiddelen ik gewoon bij de drogist/supermarkt kan halen.
Blegh wat voel ik me ellendig zeg!
Ik ben nu al 3 dagen flink ziek.
Heb een goede keelontsteking te pakken met flinke koorts.
En ben hoogzwanger.
Op het moment zit ik tussen twee huisartsen in.
Ik ben namelijk net verhuisd naar een nieuwe woonplaats en de huisarts hier ( waarbij ik mij net heb aangemeld ) heeft mijn medisch dossier nog niet binnen waardoor ik dus nog niet ingeschreven sta.
Nu vroeg ik mij af welke hulpmiddelen ik gewoon bij de drogist/supermarkt kan halen.
Blegh wat voel ik me ellendig zeg!
maandag 11 juli 2011 om 12:29
maandag 11 juli 2011 om 12:47
Je mag paracetamol gebruiken, wel even checken hoeveel maximaal, de apotheek kan je dat vast vertellen.
Toen ik zwanger was kreeg ik een bijholteontsteking.
De huisarts wilde me geen antibiotica geven ivm de zwangerschap.
Ik mocht toen van hem 4x per dag 2 paracetamol nemen.
De koorts en de pijn verminderen dan waardoor het dragelijk was.
Een keelontsteking is heel vaak een virus en dan werkt antibiotica niet, dan moet je uitzieken.
Zorg dat je voldoende vocht binnenkrijgt.
Sterkte
Toen ik zwanger was kreeg ik een bijholteontsteking.
De huisarts wilde me geen antibiotica geven ivm de zwangerschap.
Ik mocht toen van hem 4x per dag 2 paracetamol nemen.
De koorts en de pijn verminderen dan waardoor het dragelijk was.
Een keelontsteking is heel vaak een virus en dan werkt antibiotica niet, dan moet je uitzieken.
Zorg dat je voldoende vocht binnenkrijgt.
Sterkte
maandag 11 juli 2011 om 13:19
maandag 11 juli 2011 om 15:23
quote:Blyt schreef op 11 juli 2011 @ 14:22:
Mommy, ik lees net dat je tegen zwangerschapsvergiftiging aanzit. Bel je verloskundige met je klachten, dan kan ze bepalen of het iets met je andere symptomen te maken heeft. Snel doen hoor!Dat zou ik dan zeker doen. Niet te makkelijk omgaan met zulke klachten.
Mommy, ik lees net dat je tegen zwangerschapsvergiftiging aanzit. Bel je verloskundige met je klachten, dan kan ze bepalen of het iets met je andere symptomen te maken heeft. Snel doen hoor!Dat zou ik dan zeker doen. Niet te makkelijk omgaan met zulke klachten.