Overdrijf ik?

11-07-2011 18:48 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden,

Ik lees nu sinds een klein tijdje mee maar ik heb het idee dat ik nu degene ben die zelf advies nodig heeft, want heb met de dag meer het gevoel dat ik geen heldere kijk meer op de situatie heb.

Ik heb nu 3 jaar een relatie met ups en dows, we wonen niet samen. Mijn vriend heeft een behoorlijke gebruiksaanwijzing als het zijn humeur betreft. In die 3 jaar heb ik mij daarin aangepast, en er rekening mee gehouden. Om een voorbeeld te geven; als iets hem dwars zit, bijvoorbeeld een probleem op werk, kan hij dat zo doortrekken dat voor de rest ook alles niet meer deugt. En wie is dan de geschikte persoon om zijn frustratie op af te reageren? Juist ja, ik. Nu heb ik dat zoveel mogelijk leren te accepteren, maar de laatste tijd is het zo erg geworden dat ik niet meer rationeel nadenk.

Afgelopen weekend barstte bij mij de bom. Ik had hem al meer dan 2 weken niet gezien, en ik vroeg hem dan ook vrijdag of hij van het weekend bij mij wou komen. Nou hij ging uit met zijn vrienden zei hij, vrijdag en zaterdag. En zondag had hij dan geen zin want dan was hij moe en ging hij bijslapen omdat hij vandaag weer werken moest. Maar daarna zou hij naar mij toe komen. Nu belt hij net, en zegt hij "ik ben doodmoe en ga slapen dus ik kan niet meer komen". Op de één of andere manier kon ik mijn emoties niet meer inhouden en werd kwaad. Dus je hebt wel energie om een heel weekend te gaan stappen, maar niet om naar mij te komen? Hij begreep niks van mijn woede en vond dat ik mij aanstel en hem gewoon even de ruimte moest geven.

Nu zie ik het zelf allemaal niet meer helder, klopt mijn reactie of zeur ik? Ik weet het allemaal niet meer en wordt zo gek van zijn botte gedrag :(

Alvast bedankt voor de reacties
Ja ik probeer ook steeds positief te blijven en mij in hem te verplaatsten, en ik accepteer het als hij zegt ik kan je even niet om me heen hebben want ik zit hier en hier mee, maar dan gaat hij wel een heel weekend met zijn vrienden om? Dat is eigenlijk waarom ik het deze keer opeens niet meer kon opbrengen om de vrede te bewaren
Dat hij het hele weekend met zijn vrienden doorbrengt, is niet leuk voor jou, logisch. Toch kiest hij blijkbaar liever daarvoor, met welke reden weten we niet. (of wel? dat weet jij beter dan wij).
Ik voel het knelpunt l.[ervaring]

Het is de angst dat hij zijn dochter verliest.

Jij bent nm het obstakel dat een vrije omgang belemmert met dochter.

Dit omdat ex niet jou accepteerd.

Ga je nooit winnen.

Hij is zich aan het losmaken van jou en doet ws erg pijn voor hem en daarom laat hij zich weinig zien zodat jij hem de deur wijst omdat het hem niet lukt om uit te maken met jou.

Zo red hij zijn omgang met dochter.

Ik kom net uit een relatie waarin dit precies zo speelde.
Een relatie is geven en nemen, het lijkt er een beetje op dat jij veel geeft en hij veel neemt. Ik zou inderdaad even voet bij stuk houden en geen contact meer opnemen. Als hij dan weer contact met jou opneemt zou ik uitleggen dat je er van baalt dat hij wel tijd wil vrijmaken om te stappen en twee avonden met zijn vrienden door te brengen, maar vervolgens jou laat zitten. Als hij een beetje hersens heeft snapt hij dat..
Hebben jullie eigenlijk ook toekomstplannen samen? Samenwonen enzo? Zou je hem sowieso niet vaker willen zien bedoel ik? Of is dit jullie beider keus, dit latten of hoe je het ook noemen wilt.
quote:Anna_69 schreef op 11 juli 2011 @ 19:12:

Dat bedoel ik, Eleonora. We krijgen een eenzijdig beeld geschetst. Daarom juist lastig om een mening te vormen en raad te geven. Bedoel er verer niks negatiefs mee, hoor.Maar wie weet wat er in zijn koppie rond gaat.

Je hebt gelijk.

In dit geval is de TO niet lelijk aan het doen maar vraagt ze zich iets (in mijn ogen) oprechts af. Dan kun je beter adviseren en zelf ook mild blijven dan wanneer er een alleen maar negatief beeld van iemand wordt neergezet.

Vind ik dan....
quote:mapenzi schreef op 11 juli 2011 @ 19:12:

Ja ik probeer ook steeds positief te blijven en mij in hem te verplaatsten, en ik accepteer het als hij zegt ik kan je even niet om me heen hebben want ik zit hier en hier mee, maar dan gaat hij wel een heel weekend met zijn vrienden om? Dat is eigenlijk waarom ik het deze keer opeens niet meer kon opbrengen om de vrede te bewarenEn dat vind ik heel goed te begrijpen.
quote:eleonora schreef op 11 juli 2011 @ 19:21:

[...]

Je hebt gelijk.

In dit geval is de TO niet lelijk aan het doen maar vraagt ze zich iets (in mijn ogen) oprechts af. Dan kun je beter adviseren en zelf ook mild blijven dan wanneer er een alleen maar negatief beeld van iemand wordt neergezet.

Vind ik dan.... Blijf het apart vinden dat TO dit soort dingen niet aan haar vriend vraagt... hij is tenslotte degene met de (eventuele) antwoorden. Dat bedoel ik met twee kanten.
We hebben wel toekomstplannen samen, alleen hij woont niet om de hoek, en hij vind de stad waar ik in woon helemaal niks. We hebben min of meer de afspraak dat ik naar hem toe kom wanneer ik klaar ben met mijn studie maar omdat ik nog moet afstuderen wil ik nu niet elke dag 1,5 uur met de trein naar college

Ik heb hem er een keer op aangesproken hoe hij die hele situatie ziet met zijn dochter, maar hij zei toen heel stellig dat het iets is wat hij met zijn ex moet bepalen en dat hij heel duidelijk is in het feit dat zij niet zomaar zijn dochter bij hem weg kan houden en dat ik mij daar geen zorgen om hoefde te maken.. maar misschien onderbewust denkt hij hier anders over?
Als hij zegt dat dat gedoe met zijn dochter niets met jou te maken heeft, mag je dat m.i. wel aannemen. Mannen zeggen wat ze bedoelen, itt veel vrouwen.
quote:Anna_69 schreef op 11 juli 2011 @ 19:26:

[...]

Blijf het apart vinden dat TO dit soort dingen niet aan haar vriend vraagt... hij is tenslotte degene met de (eventuele) antwoorden. Dat bedoel ik met twee kanten.Ik wou het er vandaag met hem over hebben, maar toen kreeg ik te horen dat hij niet meer komt omdat hij moe is, en het er verder ook niet over wil hebben. Vandaar dat ik dus hier om advies vraag
Mijn advies: volg je gevoel.
Niet alle mannen menen wat ze zeggen.

Ik denk dat het wel speelt met zijn dochter.

Het feit dat hij niet bij jou wil komen wonen omdat die stad niks is een blokkade opwerpen.

Stel maar voor dat je nu dan bij hem komt wonen dan is het gelijk duidelijk.

Ik kom heel stellig over ws maar komt omdat ik zelf ook in dit kringetje heb gedraaid.
Voor mijn idee houdt jij wel heel veel rekening met hem. Is jullie relatie wel in evenwicht, of draait alles om hem en z'n buien. Als dat zo is zou ik eens goed nadenken voordat je de stap tot samenwonen gaat nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven