Jongensnamentopic

13-09-2010 13:40 3216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw deel!

Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
Jens. Ik houd niet van Engelse namen.
Ik vind Liam een mooie naam (maar wel een beetje ordi geworden doordat de Pfaffs hun kind ook zo hebben genoemd).

Dus Jens vind ik netter (persoonlijke mening).
Goedemorgen!

Ik heb even wat meningen nodig.

Ik ben momenteel zwanger en we hebben voor beide geslachten een leuke naam. Maar de naam die we voor een jongen hebben geeft me toch wat twijfels. Ik heb namelijk 2 neefjes die ook zo heten. Het zijn kinderen van mijn ouders broers/zussen, dus het zijn geen tantezeggers voor mij.

Ik zie ze niet dagelijks, maar kom ze wel in het dorp en in de kroeg tegen bijvoorbeeld. Maar zeg dat dat 1x in de 2 maanden is ongeveer...

Wat vinden jullie? Zouden jullie deze naam gewoon kiezen of op zoek gaan naar iets anders?

Ik zou het het liefst even aan mijn ouders vragen, maar ja... dan weten zij natuurlijk meteen welke naam het is.

Alvast bedankt!
Ik zou het niet doen. Tenzij het een naam is die in de familie doorgegeven wordt van vader op zoon. Mijn man vindt ook een jongensnaam mooi. Aan de ene kant van zijn familie heeft hij een neefje die zo heet en aan de andere kant een achterneefje. Die naam valt voor mij daarom meteen af.
@Joehoe 82: ik zou het absoluut niet doen. Kan niet goed uitleggen waarom niet, maar vind het gewoon 'not done'.

@ juffie1611: Sorry, ik vind beide namen afgrijselijk, dus kan je niet helpen kiezen
[quote]mup1986 schreef op 09 juli 2011 @ 20:56:

En voor Kiwi nog maar een poging, onder het mom van 'ik moet toch iets doen om mn zaterdagavond door te komen':P

Christian NEE, dan liever christopher

Bruce meer een hondennaam

Liam, nee

Owen, nee, beetje te nerdy

Luuk/Luke, wel leuk, maar nee

Max, ja leuk, maar vriend vind het niks

Dean, neeeeeee

Sean, neeeeee

Brett, vreselijk

Roan, nee

Scott, wel grappig, maar nee

Quint(en), zo heet de zoon van een vriendin

Rubin, mwah

Lucas, wel okee, maar niet voor ons

Thomas, saai

Vince, nee

Vic, haha dan moet ik aan de flying doctors denken

Maar bedankt voor het meedenken!!!!
En nu dit lijstje maar eens

[quote]Cejo schreef op 09 juli 2011 @ 21:38:

@ kiwikiwi

James, staat in top 5, maar erg engels en erg hip in NZ waar we hem waarschijnlijk gaan opvoeden...

Julius, wel leuk

Seth, mwah

David, wel mooi, maar vooral in het Nederlands

Brent, bleeeeeeeeh

Caspar, nee

Maurice, neeeeee

Felix, twijfel

Simon, 't gaat

Runar, hmm nooit van gehoord, meer voor meisje?

Nolan, nee

Roman, nee

Lennart, vreselijk!!!!!

Wel een redelijk lijstje, maar nog steeds geen: dit is het...
@juffie, ik vind Jens niet zo... Moet meteen aan jens met zijn dikke pens denken.

Liam, vind ik wel weer leuk! Heeft wel iets gedistingeerds
Jens, mwah, beetje suf/saai/plomp, Liam, mwah, wel vrolijk/levendig, maar ook (zoals al eerder genoemd) beetje ordi - komt door kinderen in de omgeving en misschien ook wel de Pfaffs...
Kiwi; James?
@catooo, zie boven :-)

James is leuk, maar wel super engels. Vind het in NL een beetje ordi, maar staat nu wel in top 5. Misschien moet ik me over het ordi heenzetten...
Dan wordt het toch nog even verder denken!

Bedankt voor jullie mening!
@ kiwikiwi...ik vind James juist 1 van de weinige engelse namen die niet ordi is,,,vind hem echt stoer
Ik sluit me aan ij Cejo, vind James niet ordi (in tegenstelling tot Jamie/Jayden/Liam etc.) Niet dat ik het een mooie naam vind, maar iig niet ordi;)
Kiwi: Wat vind je van Victor? Vind ik persoonlijk wel leuk en lekker internationaal en niet ordi.
Ik vind de naam James echt geweldig!! Helemaal niet ordi, ik hou van kak-namen en dit vind ik eerder kak.
Of Oscar, Oliver/Olivier, David, Alex, Lex, Mika, Noah, Luke, Daniel, Lucas, Brent, Stan, Sten.
Ow, ik zie dat ik helemaal niet origineel ben met mijn namen. Zal het tijdstip wel zijn.
Fabian, Ivan, Aiden, Floyd?
Iedereen bedankt voor de reacties voor mijn oproep van een naam voor onze zoon. Nog 4 weken te gaan EN WE ZIJN ERUIT! pffff, hele opluchting!

Succes allen met een naam vinden!
Wat vinden jullie van de naam Boyd? Het is in een naam die je niet zo heel vaak tegenkomt denk ik.
Fijn dat jullie eruit zijn, Visje. Krijgen we straks/later nog te horen hoe hij komt te heten?
Oooh Juutje, dat vind ik echt niet mooi, waarom vraag je dat? Had je dat in gedachte voor je zoontje?

Het is idd wel een minder bekende naam maar ook weer niet heel vreemd of verzonnen zeg maar.
Ik vind Boyd eigenlijk best een mooie naam.
Ik vind Boyd geen mooie naam.

Visje82: zat de uitgekozen naam tussen de suggesties hier op t forum? (nee ik ben nooit nieuwsgierig, wil alleen wel graag alles weten). En ben idd benieuwd of we de naam te lezen krijgen over vier weken:D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven