Ik heb spijt

11-07-2011 23:15 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb 3 maanden geleden mijn relatie verbroken. Mijn ex zat niet goed in zijn vel en was non stop chagrijnig, lusteloos en stil. Ik werd er gek van en stelde voor een psycholoog op te zoeken. Dit deed hij maar al na 2 sessies werd de psycholoog erg ziek. Mijn ex wilde wachten tot hij beter was. Helaas gebeurde dit maar niet. Na een tijdje was ik het zat en ik zette er, met pijn in mijn hart, een punt achter. Hij barstte in tranen uit, ik ben toen maar zijn huis uitgelopen.

De dagen daarna heb ik alleen maar gehuild. Tot een klasgenoot mij opbelde en hij kwam gelijk naar me toe. Hij zorgde voor afleiding en ik werd verliefd op hem. Na een week zijn we op vakantie gegaan en we besloten er samen voor te gaan. Toch dacht ik regelmatig aan mijn ex. Na de vakantie besloot ik toch om hem even te mailen hoe het ging. Hij mailde terug dat het redelijk ging en dat hij naar de psycholoog ging en dat bleek dat hij depressief was. Ik besloot daarna geen contact meer op te nemen en mij op mijn nieuwe vriend te richten.

Tot vorige week maandag, ik miste mijn ex en wilde heel graag weten hoe het was en of hij al een relatie had. Ik besloot hem te bellen. Hij reageerde heel opgetogen. We hebben zeker een half uur met elkaar gepraat over van alles. Hij vertelde dat hij niet meer naar de psycholoog hoefde en zich weer prima voelde. Ik schrok heel erg van het feit dat hij iemand ontmoet had. Onbewust zat dat me heel dwars. Ik stelde voor om af te spreken, waarop hij positief reageerde.

Afgelopen woensdag was het dan zo ver. Helaas heb ik wel tegen mijn vriend gelogen en gezegd dat ik even wat oude spullen bij mijn ex moest ophalen. Toen ik mijn ex weer zag was ik zo blij, hij zag er heel goed uit. Wat me opviel was dat hij heel vrolijk was. Die dag hebben we lekker wat gedronken en heerlijk gepraat. Het voelde als vanouds. Hoewel hij toegaf me erg te missen, Was hij heel geinteresseerd in mijn nieuwe vriend. Hij was blij voor me, zei hij. Toen ik over z'n eventueel nieuwe vriendin begon zei hij dat hij het afgekapt had. Hij wad er nog niet klaar voor. Diep in me was ik daar heel blij mee. Al met al hebben we een hele leuke dag gehad. Ik straalde van geluk en na onze afspraak hebben we nog uren lopen pingen. Afgelopen vrijdag was ik jarig en heeft hij mij een kaart gestuurd. Ietd wat me heel erg veel doet

Vandaag is hij bij mij langs geweest. Hij had een paar schoenen voor me verjaardag gekocht, die ik vorige week aan hem had laten zien in een schoenenwinkel. We hebben vandaag de hele dag op het terras gezeten en weer over van alles gepraat. Ik heb hem verteld dat ik van hem hield. Ik zag aan hem dat hjj daar emotioneel van werd maar ben er verder niet op doorgegaan. Het is ook zo, ik hou zielsveel van hem. Onze relatie was, op het einde na, in een woord geweldig. Mijn ex had vervelende trekjes maar vooral heel veel goede. Ik mis zijn liefde. Hij zorgde voor rust in mijn leven en hij maakte me gelukkig. Toen ik vandaag met hem was kwam dat weer omhoog.

Ik weet niet wat ik moet doen. Aan de ene kant hou ik veel van mijn nieuwe vriend maar ik mis heel erg veel van mijn ex, zeker nu hij weer de oude is. Ik wil mijn nieuwe vriend geen pijn doen, hij was er voor me toen het slecht met me ging. En ook hij heeft hele leuke eigenschappen. Ik zit met zoveel vragen. Wil mijn ex mij terug? Wat zullen mensrn om me heen van me denken? wat moet ik doen?:(
Dat is ook weer waar, ik weet het gewoon niet meer. Ik heb er echt een zooitje van gemaakt. Nu moet ik het ook oplossen, maar hoe:(quote:MonaTwist schreef op 12 juli 2011 @ 00:09:

[...]

Niet overhaast nee,

maar zo hou je iedereen wel aan het lijntje.
quote:mla2107 schreef op 11 juli 2011 @ 23:47:

Als je toch niks zinnigs te melden heb, hou je er dan lekker buiten. Ik kom op dit forum voor advies en niet om dit soort rare opmerkingen waar ik niks mee kan. Heel dapper van je, dat je dat achter een toetsenbord allemaal durft

[...]

Doe even normaal jij! En doe zelf even dapper. Op vakantie gaan met je vriend en dan nadenken over je ex? Gun die gozer een leuker leven svp!
quote:mla2107 schreef op 12 juli 2011 @ 00:06:

Ik ga donderdag op vakantie met mijn vriend, ik ga daar eens goed nadenken over wat ik wil, Ik ga geen overhaaste beslissingen maken.

En je gaat naar bed met je vriend. Zeker op vakantie. Begrijpelijk, je houdt van hem maar hebt wel een dubbele agenda.

Zou je ex daar mee om kunnen gaan denk je als je voor hem kiest? Met het sekselement dius? Het lijkt me lastig als je dat later voor je voeten geworpen krijgt.
Door eerlijk te zijn.

Dat is het waarschijnlijk het moeilijkste wat je kan doen.

Eerlijk duurt misschien niet altijd het langst, omdat je er een zooitje van hebt gemaakt. Maar het schept duidelijkheid, en dat is wel het minste wat je kan doen.
Wat ben jij een rare griet zeg.

Als je vriend depressief is dump je hem en nu hij opgeknapt is

mag hij weer aanschuiven.

Maar je gaat eerst nog op vakanie met je toyboy!

Waardeloze instelling.
lekkere vriendin ben je, je ex laten zitten als ie hetmoeilijk heeft en weer verder wil als het makkelijker is. Ben jij al eens bij een psycholoog geweest?
Jij hebt geen schuldgevoelens. Als jij werkelijk schuldgevoelens zou hebben dan zou jij met je ex bespreken wat het bij hem heeft gedaan toen jij de relatie hebt verbroken.

Jij hebt spijt van je beslissing. Verwar spijt niet met schuldgevoelens.

Jij hebt blijkbaar niks geleerd want het draait alleen maar om jou. Jij moet ergens bevestiging krijgen dat jouw ex je nog wilt. En jij bepaalt gewoon dat jij op je vakantie met jouw huidige vriend er wilt achterkomen wat jij wilt.

Het is constant ik wil dit en ik wil dat.

Nergens heb je het over de gevoelens van je huidige vriend en je ex.

Dat je ex jankte toen jij de relatie verbrak en jij gewoon de deur uitliep is blijkbaar iets wat jij bent vergeten. Want jij hebt het maar over jouw 'jankbui"

Dat jouw ex hulp kreeg en na twee sessies besloot te wachten op een psycholoog ( soms klikt het net met die ene persoon ) heeft jou totaal niet weerhouden om de relatie te verbreken.

Het is erg zwaar voor een persoon met een depressie om een strijd aan te gaan en daardoor een partner kwijt te raken.

Ik zeg niet dat je het had moeten afwachten. Een depressief persoon is erg moeilijk in omgang. Maar jij hebt alleen aan jezelf gedacht. En hem ergens gewoon laten stikken. Voordat hij nog verder kon gaan met zijn hulp.

En nu moet hij naar je pijpen dansen. En afwachten welke beslissing jij gaat nemen.

Het is steeds jij die alles bepaalt. Erg ongezond voor je ex.

En iemand die uit een depressie is gekomen is dit gewoon niet goed om met een manipulatieve persoon om te gaan. Want dan ben jij.
goeie post mackenzie!!!
waarom moet je van de ene relatie in de andere stappen?

Je verwijt je ex dat hij depressief is, maar zelf ben je niet eens in staat alleen te zijn.
Als je niet weet met wie je verder wilt, is het wel heel fout om je huidige vriend de indruk te geven dat het dik aan is. Ik zou die vakantie afzeggen en een time-out inlassen. Ga eens even in je uppie bedenken wat je nou eigenlijk wilt.
ja precies, jaartje op jezelf wonen en therapie. Wat een rotzooi
Ben jij nou nog steeds met Leo, Meds?
Geen speld tussen te krijgen Yet.

Al zeven jaar niet.
Jammer
Het is inderdaad moeilijk als je vriend depressief is, ik heb daar zelf genoeg ervaring mee. Maar ik vind het jammer dat je het toen hebt uitgemaakt met je ex, ook de mindere tijden horen bij een relatie. Dus bedenk goed of je dit aankunt, stel dat het nog eens mis gaat met hem? Want dat kan heel goed gebeuren!

Als ik jou was, zou ik even voor mezelf kiezen en eerst aan mezelf gaan werken voordat ik hetzij nieuwe vriend of hetzij ex zou kiezen.
Time spent with a cat is never wasted
En ook eens met mackenzie, goede post!
Time spent with a cat is never wasted
Zeg, ben jij wel helemaal lekker? Hoe jij je ex behandeld hebt, en dat nu met je nieuwe vriend doet.....

Als je echt zoveel spijt hebt van alles, zorg je dat je eerst alles voor jezelf op een rijtje hebt, en vertel je dat eerlijk tegen beiden.
Ik heb geen motto.
Ik vind je eerlijk gezegd nogal egoistisch. Je bent blij dat je nieuwe vriend er voor jou is geweest. Nu gaat het weer goed met je ex en wil je weee bij hem terug. Waar was jij toen hij jouw hulp, steun nodig had? Je rende ervoor weg en dat vind ik erg rot tegenover hem.

En vooral als je nu dan terug gaat. Je hebt hem echt niet fijn behandeld. Dus hoop eerlijk gezegd dat je ex dat ook aankaart bij je, mochten jullie weer samen komen.

Ik krijg dan alleen het idee dat je je nieuwe vriend gebruikt om moeilijke situaties te kunnen ontwijken en als die weg zijn weer terug te kunnen rennen. Maar ik vind dat hij niet zo makkelijk moet denken.
Voor jezelf, en voor je (beide) vrienden stoppen met een relatie. Je bent er nog niet uit hoe-en-wat.

Je speelt een spelletje met beide mannen. Dat is voor hun niet leuk maar voor jezelf kan dat ook vervelend uitpakken.

Immers, als jij steeds loopt te 'draaien' moet je niet vreemd opkijken als de mannen ook om zich heen gaan kijken. En straks hebben ze beide een ander en sta jij met lege handen.

Je kan niet twee mannen aan het lijntje houden.
Je zal vast geen slecht / naar mens zijn.

Ik vind je echter wel erg jong, wat onnozel en enigszins egoïstisch.

Ook nadat je hier de andere kant van de zaak te zien krijgt door de reacties, reageer je alleen maar weer door vanuit jezelf te denken, jij wilt je exvriend terug en verteld hem dit ook meteen nog voordat je het uit hebt gemaakt met je huidige vriend.

Dus als je ex "ja, kom nu naar me toe" had gezegd, was je dan ook met je huidige vriend op vakantie gegaan? Ben jij het type wat geen oude schoenen weggooit voordat je nieuwe hebt?

Je lijkt me ook nog helemaal niet klaar voor een relatie. Denk je dat je ex nu helemaal genezen is? Dat hij nooit meer een terugval zal krijgen? Heb je überhaupt met hem gepraat over hem? Of ging het alleen maar over hoe jij je voelde, hoeveel pijn jij in je hart had, en over hoe veel jij hebt lopen huilen nadat het uit was?

Kortom; ik sluit me geheel aan bij iedereen die je adviseert vooral even geen relatie te hebben.
Dus uiteindelijk is jouw ex binnen iets meer dan twee maanden volledig genezen van zijn depressie? Ben ik de enige die dat onwaarschijnlijk snel vindt? (verder eens met Meds op de therapie na, niets aan toe te voegen)
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Tijdens de vakantie overdenken wat je nu echt wil?

Ik heb medelijden met die jongen!

De arme ziel is in de veronderstelling dat het helemaal goed zit maar zit jij met je gedachten ergens anders hmm.

Ken je het gezegde: "Wat GIJ niet wilt wat u geschiedt doet dat ook een ander niet?"
quote:mla2107 schreef op 11 juli 2011 @ 23:47:

Als je toch niks zinnigs te melden heb, hou je er dan lekker buiten. Ik kom op dit forum voor advies en niet om dit soort rare opmerkingen waar ik niks mee kan. Heel dapper van je, dat je dat achter een toetsenbord allemaal durft

[...]

WOW! Wat een heftige reactie..........
quote:cootjep schreef op 12 juli 2011 @ 08:50:

[...]

WOW! Wat een heftige reactie..........Zo volwassen ook
Wat fijn voor jouw vriend dat je tijdens jullie gezamenlijke vakantie of je niet toch veel liever bij je ex bent. Dat zal echt een hele leuke vakantie worden....

Is het niet een gevalletje 'ik kan niezogoe alleen zijn' voor jou?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven