Ik heb spijt

11-07-2011 23:15 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb 3 maanden geleden mijn relatie verbroken. Mijn ex zat niet goed in zijn vel en was non stop chagrijnig, lusteloos en stil. Ik werd er gek van en stelde voor een psycholoog op te zoeken. Dit deed hij maar al na 2 sessies werd de psycholoog erg ziek. Mijn ex wilde wachten tot hij beter was. Helaas gebeurde dit maar niet. Na een tijdje was ik het zat en ik zette er, met pijn in mijn hart, een punt achter. Hij barstte in tranen uit, ik ben toen maar zijn huis uitgelopen.

De dagen daarna heb ik alleen maar gehuild. Tot een klasgenoot mij opbelde en hij kwam gelijk naar me toe. Hij zorgde voor afleiding en ik werd verliefd op hem. Na een week zijn we op vakantie gegaan en we besloten er samen voor te gaan. Toch dacht ik regelmatig aan mijn ex. Na de vakantie besloot ik toch om hem even te mailen hoe het ging. Hij mailde terug dat het redelijk ging en dat hij naar de psycholoog ging en dat bleek dat hij depressief was. Ik besloot daarna geen contact meer op te nemen en mij op mijn nieuwe vriend te richten.

Tot vorige week maandag, ik miste mijn ex en wilde heel graag weten hoe het was en of hij al een relatie had. Ik besloot hem te bellen. Hij reageerde heel opgetogen. We hebben zeker een half uur met elkaar gepraat over van alles. Hij vertelde dat hij niet meer naar de psycholoog hoefde en zich weer prima voelde. Ik schrok heel erg van het feit dat hij iemand ontmoet had. Onbewust zat dat me heel dwars. Ik stelde voor om af te spreken, waarop hij positief reageerde.

Afgelopen woensdag was het dan zo ver. Helaas heb ik wel tegen mijn vriend gelogen en gezegd dat ik even wat oude spullen bij mijn ex moest ophalen. Toen ik mijn ex weer zag was ik zo blij, hij zag er heel goed uit. Wat me opviel was dat hij heel vrolijk was. Die dag hebben we lekker wat gedronken en heerlijk gepraat. Het voelde als vanouds. Hoewel hij toegaf me erg te missen, Was hij heel geinteresseerd in mijn nieuwe vriend. Hij was blij voor me, zei hij. Toen ik over z'n eventueel nieuwe vriendin begon zei hij dat hij het afgekapt had. Hij wad er nog niet klaar voor. Diep in me was ik daar heel blij mee. Al met al hebben we een hele leuke dag gehad. Ik straalde van geluk en na onze afspraak hebben we nog uren lopen pingen. Afgelopen vrijdag was ik jarig en heeft hij mij een kaart gestuurd. Ietd wat me heel erg veel doet

Vandaag is hij bij mij langs geweest. Hij had een paar schoenen voor me verjaardag gekocht, die ik vorige week aan hem had laten zien in een schoenenwinkel. We hebben vandaag de hele dag op het terras gezeten en weer over van alles gepraat. Ik heb hem verteld dat ik van hem hield. Ik zag aan hem dat hjj daar emotioneel van werd maar ben er verder niet op doorgegaan. Het is ook zo, ik hou zielsveel van hem. Onze relatie was, op het einde na, in een woord geweldig. Mijn ex had vervelende trekjes maar vooral heel veel goede. Ik mis zijn liefde. Hij zorgde voor rust in mijn leven en hij maakte me gelukkig. Toen ik vandaag met hem was kwam dat weer omhoog.

Ik weet niet wat ik moet doen. Aan de ene kant hou ik veel van mijn nieuwe vriend maar ik mis heel erg veel van mijn ex, zeker nu hij weer de oude is. Ik wil mijn nieuwe vriend geen pijn doen, hij was er voor me toen het slecht met me ging. En ook hij heeft hele leuke eigenschappen. Ik zit met zoveel vragen. Wil mijn ex mij terug? Wat zullen mensrn om me heen van me denken? wat moet ik doen?:(
Als je zo twijfelt houd je blijkbaar van allebei niet genoeg. Ik zou die vakantie afzeggen, en eerst maar eens proberen om een jaartje alleen te blijven, misschien weet je daarna beter wat je wilt (voor je nog meer mensen kwetst).
Tja, klinkt misschien lullig maar je kan het ook zo zien; ex is in record tijd opgeknapt sinds de relatie uit is?!

Van een verkeerde relatie kan men ook

aardig chagrijnig, stil enz. worden
Waar je ook rekening mee moet houden is dat iemand niet van een depressie 'geneest' binnen 3 maanden. Daar gaat tijd overheen. Veel tijd.

Voor de buitenwereld kan hij vrolijk lijken en alles op een rijtje hebben, maar dat betekent niet dat hij dat echt zo voelt.

Ik weet niet of je eerder exen hebt gehad, maar daar ben je vast ook wel van die vrolijke flierefluiters tegengekomen nadat het uit was (of jezelf zo voorgedaan) terwijl hij zich van binnen nog gewoon rot voelt.

Thats all I'm saying.
Volgens mij weet je het zelf al: je nieuwe vriend is een leuke afleiding geweest, waar je natuurlijk ook wel 'iets' voor bent gaan voelen. Toch denk ik dat je eerlijk naar jezelf en hem toe moet zijn en de relatie moet verbreken, je zit alleen maar met je hoofd bij je ex.

Probeer eens een maand of 3 alleen te zijn, uit te zoeken wat je echt wilt en niet gebonden te zijn. Je ex loopt vast niet weg en geeft bovendien aan het ook rustig aan te willen doen.
quote:Onzinvol schreef op 12 juli 2011 @ 11:17:

Volgens mij weet je het zelf al: je nieuwe vriend is een leuke afleiding geweest, waar je natuurlijk ook wel 'iets' voor bent gaan voelen. Toch denk ik dat je eerlijk naar jezelf en hem toe moet zijn en de relatie moet verbreken, je zit alleen maar met je hoofd bij je ex.

Probeer eens een maand of 3 alleen te zijn, uit te zoeken wat je echt wilt en niet gebonden te zijn. Je ex loopt vast niet weg en geeft bovendien aan het ook rustig aan te willen doen.Correctie, ze zit met haar hoofd bij haar ex zoals hij moet zijn van haar. Haar ex zonder problemen. Haar ex die binnen no-time geheel hersteld is van zijn depressie. Haar vrolijke, luchtige en lieve ex. Niet de ex met problemen en van die irritante huilbuien. Die moet ze niet.
Sssenta: mee eens. Daarom zou ik als ik haar was ook niet meteen weer terug gaan, maar zeker een paar maanden alleen blijven en dan eens kijken of ze nog wel terug wil naar hem. Ik geloof namelijk niet dat hij binnen zo'n korte tijd volledig kan zijn hersteld van een depressie..
En als ik meneer ex zou zijn zou ik mezelf ook nog wel een paar keer achter mijn oren krabben en me afvragen of ik jou echt terug zou willen. Je bent er namelijk niet voor hem geweest toen je hem nodig had.
In voor,- en tegenspoed zegt TO kennelijk bijzonder weinig.

Dus ik zou me idd ook achter de oren krabben als ik de ex was. Of eigenlijk niet; ik zou het wel weten.
Volgens mij is er hier maar één die echt een psycholoog nodig heeft TO...

Doe die jongens een lol en laat hen allebei los. Waarschijnlijk doe je jezelf er ook een groot plezier mee.
Van een depressie kun je wel snel opknappen als je de goede med maar hebt.

Ik heb er last van gehad en met een week knapte mijn gevoel/humeur op.

Wil niet zeggen dat de problematiek gelijk weg is maar als je je goed voelt zijn kleine hobbels geen probeem meer en andere kun je beter aan of oplossen.

Wellicht was breken met TO opener wel iets wat hij heeft opgelost?
quote:mla2107 schreef op 11 juli 2011 @ 23:15:

ik miste mijn ex en wilde heel graag weten hoe het was en of hij al een relatie had. ik doen?:(

Kortom je wilde kijken of hij nog beschikbaar was

Probeer het eens een jaartje als vrijgezel ipv van bed naar bed

te hoppen, gewoon eens een jaartje nadenken wat je met de

rest van je leven wilt.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven