RIAD in Marrakech
vrijdag 8 juli 2011 om 12:28
vrijdag 8 juli 2011 om 13:00
http://www.31best-riad-marrakesh.com/ op deze site staan toffe riads, ik ben er naar 1 geweest (helaas nu geen tijd om na te gaan wélke) en collega ook... beviel goed!
vrijdag 8 juli 2011 om 13:00
vrijdag 8 juli 2011 om 17:48
zondag 10 juli 2011 om 09:37
Riad Dar Nael, ben ik ook geweest. Vond het ook geweldig daar en zo heerlijk gelegen in een buurt waar locals wonen!
Half uurtje lopen door verschillende gangjes naar Jemma Fna plein. Als je het eenmaal weet hoe je moet lopen, dan is het lekker even flink wandelen met al die verschillende uitzichten.
Tipje, blijf niet te lang hangen in Marrakech. Op een gegeven moment had ik het daar wel gezien.
Half uurtje lopen door verschillende gangjes naar Jemma Fna plein. Als je het eenmaal weet hoe je moet lopen, dan is het lekker even flink wandelen met al die verschillende uitzichten.
Tipje, blijf niet te lang hangen in Marrakech. Op een gegeven moment had ik het daar wel gezien.
I am Spaaartaaacus.
zondag 10 juli 2011 om 23:56
Goede tips! Ik wil zelf al heel lang naar Marrakech en ben van plan in het najaar te gaan. Nu zal ik alleen moeten omdat de meeste vrienden geen vakantie hebben of het hun niet trekt.. Ik vind het niet zo'n probleem om alleen te gaan, heb dat in het verleden ook wel eens gehad...
Ik zit alleen wel met het idee dat het toch een islamitisch land is, waar het voor vrouwen in hun eentje misschien gevaarlijker kan zijn?
Heeft iemand hier ervaring met de veiligheid in Marrakech?
Ik zit alleen wel met het idee dat het toch een islamitisch land is, waar het voor vrouwen in hun eentje misschien gevaarlijker kan zijn?
Heeft iemand hier ervaring met de veiligheid in Marrakech?
maandag 11 juli 2011 om 20:29
Redrose: ik heb ook in m'n uppie door Marokko gereisd en vond het niet het meest makkelijke land, maar het viel me ook zeker niet tegen.
In Marrakech is het soms wat lastig omdat je nou eenmaal aandacht trekt van mannen, alleen al door je aanwezigheid als westerse vrouw. Dit kun je enigszins beperken door je bedekt te kleden (hoofddoek is absoluut niet nodig...), trouwring om, geen oogcontact maken en 's avonds in het donker rustige straten vermijden of samen met iemand anders lopen. En als iemand ongewild aan je trekt, geef diegene gewoon een flinke duw, werkte bij mij prima en je geeft daarmee aan dat ze dat niet nog een keer moeten proberen. Ik zou zoiets in Nederland nooit durven, maar daar heb ik het meerdere keren gedaan en vrijwel elke keer kreeg ik een mompelend excuus als antwoord.
In Marrakech is het soms wat lastig omdat je nou eenmaal aandacht trekt van mannen, alleen al door je aanwezigheid als westerse vrouw. Dit kun je enigszins beperken door je bedekt te kleden (hoofddoek is absoluut niet nodig...), trouwring om, geen oogcontact maken en 's avonds in het donker rustige straten vermijden of samen met iemand anders lopen. En als iemand ongewild aan je trekt, geef diegene gewoon een flinke duw, werkte bij mij prima en je geeft daarmee aan dat ze dat niet nog een keer moeten proberen. Ik zou zoiets in Nederland nooit durven, maar daar heb ik het meerdere keren gedaan en vrijwel elke keer kreeg ik een mompelend excuus als antwoord.
maandag 11 juli 2011 om 21:04
Dank jullie voor de tips! Heb een 1/2 jaar in Mexico gewoond en ben daar alleen naartoe gegaan, dus ben ook wel iets gewend! Het lijkt me idd dat je rustige straten s'avonds moet vermijden en dat je als westerse vrouw wat meer aanspraak krijgt. Misschien doe ik daar wat contacten op met andere reizigers, waar ik s'avonds dan mee op kan trekken!
dinsdag 12 juli 2011 om 09:58
Ik heb vorig jaar met een vriendin een rondreis gemaakt door Marokko, we begonnen met 2 dagen marrakesch. We verbleven in Riad Puchka, echt een super plek! Dit is de link van Zoover: http://www.zoover.nl/maro ... h/riad-puchka/hotel/fotos
Veel plezier!
Veel plezier!
dinsdag 12 juli 2011 om 10:01
We waren trouwens twee jonge blonde vrouwen en ik heb me geen moment onveilig gevoeld. In griekenland of Turkije zijn de mensen meer 'aanwezig'. Uiteraard willen de marktkooplui graag aandacht en krijg je overal thee aangeboden maar dat was het ook wel. Wij vonden het juist wel grappig. Gewoon een goedkope ring omdoen en zeggen dat je getrouwd bent, scheelt heel erg
dinsdag 12 juli 2011 om 12:48
Gewoon een traditioneel Marokkaans huis JC. Vaak met een open binnentuin, zoals dit:(plaatje plakken lukt even niet)
http://www.luxury-riads.c ... -du-palmier-marrakech.jpg
Heel mooi en knus. Vind ik.
http://www.luxury-riads.c ... -du-palmier-marrakech.jpg
Heel mooi en knus. Vind ik.