RIAD in Marrakech

08-07-2011 12:28 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

ik heb van mijn vriend een ticket naar Marrakech gekregen. Hij heeft nog geen hotel of riad geboekt. Ik heb al even zitten neuzen op internet maar de keuze is reuze en ik kan niet kiezen.

Wie is er geweest en heeft dé tip voor Marrakech?
http://www.31best-riad-marrakesh.com/ op deze site staan toffe riads, ik ben er naar 1 geweest (helaas nu geen tijd om na te gaan wélke) en collega ook... beviel goed!
Hoi Paulo,

Wat zoek je, budget of wat duurder? In de categorie budget kan ik je hotel Cecil aanraden: prima hotel op een hele goede locatie. Binnen een paar passen sta je op het Djemaa el Fna plein.

Groetjes en veel plezier in Marrakech,

Chicka
Even controleren via Tripadvisor en gáán.... hoe lang ga je? misschien wel leuk om als je langer gaat een paar dagen Medina te doen en een paar dagen Palmeraie/ville nouvelle!
't Is er nu wel bloed- en bloedheet 38c. Niet erg als je daar goed tegen kunt, maar ik zou voor iets gematigder temperatuur gaan. Begin van het voorjaar of einde van het najaar.
Dank voor de reacties! Ik ga zo jullie tips even bekijken.

Ik ga eind september, 4 dagen met 3 overnachtingen.

Ik wil max 400 euro uitgeven met z'n tweeën en niet te ver weg van het Djemma el Fna plein afzitten.

Wat moeten we absoluut gaan doen en zien?
Riad Dar Nael vond ik een heel prettige plek: centraal gelegen, vriendelijk personeel en een heel sfeervolle kamer.

Riad Dar Nael, ben ik ook geweest. Vond het ook geweldig daar en zo heerlijk gelegen in een buurt waar locals wonen!

Half uurtje lopen door verschillende gangjes naar Jemma Fna plein. Als je het eenmaal weet hoe je moet lopen, dan is het lekker even flink wandelen met al die verschillende uitzichten.

Tipje, blijf niet te lang hangen in Marrakech. Op een gegeven moment had ik het daar wel gezien.
I am Spaaartaaacus.
quote:Sam1973 schreef op 10 juli 2011 @ 09:37:

Half uurtje lopen door verschillende gangjes naar Jemma Fna plein.

Ik weet niet hoe jij gelopen bent, maar in tien minuutjes kun je het ook prima doen hoor

Inderdaad leuke locatie ook!
Goede tips! Ik wil zelf al heel lang naar Marrakech en ben van plan in het najaar te gaan. Nu zal ik alleen moeten omdat de meeste vrienden geen vakantie hebben of het hun niet trekt.. Ik vind het niet zo'n probleem om alleen te gaan, heb dat in het verleden ook wel eens gehad...

Ik zit alleen wel met het idee dat het toch een islamitisch land is, waar het voor vrouwen in hun eentje misschien gevaarlijker kan zijn?

Heeft iemand hier ervaring met de veiligheid in Marrakech?
Redrose, ik heb veel gezien van de wereld, vond Marokko één van de mooiste, maar ook lastigste landen om als vrouw alleen te bereizen. Wel te doen hoor, met wat ervaring en een flinke dosis gezond verstand zou ik zeggen.
Riad Charlotte

Riad Lena

Riad Slitine
Vriendin van me was er alleen en die zou het noooit meer doen, elke 3 stappen werd ze vastgeklampt en kreeg ze een huwelijksaanzoek... (of een ander oneerbaar voorstel)
Redrose: ik heb ook in m'n uppie door Marokko gereisd en vond het niet het meest makkelijke land, maar het viel me ook zeker niet tegen.

In Marrakech is het soms wat lastig omdat je nou eenmaal aandacht trekt van mannen, alleen al door je aanwezigheid als westerse vrouw. Dit kun je enigszins beperken door je bedekt te kleden (hoofddoek is absoluut niet nodig...), trouwring om, geen oogcontact maken en 's avonds in het donker rustige straten vermijden of samen met iemand anders lopen. En als iemand ongewild aan je trekt, geef diegene gewoon een flinke duw, werkte bij mij prima en je geeft daarmee aan dat ze dat niet nog een keer moeten proberen. Ik zou zoiets in Nederland nooit durven, maar daar heb ik het meerdere keren gedaan en vrijwel elke keer kreeg ik een mompelend excuus als antwoord.
Dank jullie voor de tips! Heb een 1/2 jaar in Mexico gewoond en ben daar alleen naartoe gegaan, dus ben ook wel iets gewend! Het lijkt me idd dat je rustige straten s'avonds moet vermijden en dat je als westerse vrouw wat meer aanspraak krijgt. Misschien doe ik daar wat contacten op met andere reizigers, waar ik s'avonds dan mee op kan trekken!
Ik heb vorig jaar met een vriendin een rondreis gemaakt door Marokko, we begonnen met 2 dagen marrakesch. We verbleven in Riad Puchka, echt een super plek! Dit is de link van Zoover: http://www.zoover.nl/maro ... h/riad-puchka/hotel/fotos

Veel plezier!
We waren trouwens twee jonge blonde vrouwen en ik heb me geen moment onveilig gevoeld. In griekenland of Turkije zijn de mensen meer 'aanwezig'. Uiteraard willen de marktkooplui graag aandacht en krijg je overal thee aangeboden maar dat was het ook wel. Wij vonden het juist wel grappig. Gewoon een goedkope ring omdoen en zeggen dat je getrouwd bent, scheelt heel erg
Ben ik nu zo onbereisd dat ik niet weet wat een Riad is?
Gewoon een traditioneel Marokkaans huis JC. Vaak met een open binnentuin, zoals dit:(plaatje plakken lukt even niet)

http://www.luxury-riads.c ... -du-palmier-marrakech.jpg

Heel mooi en knus. Vind ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven