***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Xaloy jij vroeg nog over het tandenpoetsen toch? Ik heb voor Luna een vingertandenborstel van difrax. Kun je over je eigen pink schuiven en dan poetsen, vind ik erg makkelijk! En ook hier elmex tandpasta.

Swissie ik was door de 2 rondes heen en heb afgelopen dinsdag mijn derde gesprek gehad, het arbeidsvoorwaardengesprek. Is ook goed gegaan, ik begin in de week van 4 feb! Vind het wel erg spannend, ook ben ik benieuwd hoe ik het met oppas allemaal rond krijg.........komt vast goed! Nadeel is dat ik geen vaste dagen werk.

Wow een week naar Amerika! Gaaf! Hoop voor je dat het doorgaat!

Lara fijn dat het met Max beter gaat vandaag!

Fachat niet zo negatief denken! gewoon schrijfen als de vacature je aanspreekt!

Hmm heb om 10.40 een afspraak bij de ha voor Luna en ik had bedacht dat ze voor die tijd nog even zou slapen, denkt zij alleen anders over zo te horen!
Zahra en Layla is daar ook alles goed?
Leen hoeveel uur ga je per week werken?
24 uur en wisselende diensten (dag-avond-slaap)
Xaloy, ik geloof dat Robbie niet meer de grootste slaapkop is.

Finn was om 7.15 even wakker voor een fles en heeft daarna weer tot 9.45 geslapen. En gisteren had hij ook al zoveel geslapen.

Nu even spelen en vanmiddag even naar de mutterberatung. Iig even wegen en meten. Weet nog niet of ik wacht op een afspraak.
Ole is in ieder geval niet de grootste slaapkop, hij was om 6.45 uur wakker en heeft net van 9.30 ot 10.00 uur geslapen! Heb ik net de afwas kunnen doen en wat was in de machine kunnen gooien...
Leen, gefeliciteerd met je nieuwe baan! Komt vast goed met de oppas hoor!

Met Zahra gaat het nog niet denderend. Zonder paracetamol komt de koorts niet onder de 39 graden, met para wel 37,5 dus dat is wel goed. Gelukkig drinkt en eet ze wel goed. Net weer even contact gehad met de ha en die zei dat ik maar zo door moest gaan en als het niet ging zou hij het begin volgende week wel horen. Ik heb zelf nog steeds hoofdpijn blegh. Slik nu ibuprofen en heb vannacht en vanmorgen mijn schouders weer ingesmeerd met een soort gel met diclofenac (uit Turkije). Dit geeft wel wat verlichting. Mijn schouders zitten helemaal vast en dat trekt door naar mijn hoofd.

Ik ben nu op mijn werk en man past op. Ik probeerde hem vanmorgen een aantal keren te bellen en toen nam hij niet op, dus ik was flink in paniek. Wat bleek: hij lag te slapen terwijl Zahra dus gewoon wakker was! Grrrrr niet normaal die kerel, ik kan me voorstellen dat hij moe was, want we hebben allebei weinig geslapen vannacht, maar hij moet wel op Zahra passen natuurlijk! En de telefoon hoort hij dan gewoon niet, hij valt echt in coma, dus ik denk dat hij Zahra ook niet hoort als ze huilt!
Goedemorgen! pffff huis weer aan kant, tommy in bed (die vandaag ook geen zin heeft om te gaan slapen?) ik heb na 3uur ploeteren even een koppie koffie en een pc momentje verdient!

Overgens, over slaapkoppen gesproken, Tommy's ritme is eindelijk naar mijn zin! De laatste fles van 23:00 is al een tijdje weg, en nu slaapt hij al tijden van 19:30 tot 8:30!! Ik merk ook dat hij steeds ietsjes minder van de laatste fles wil omdat hij denk ik al genoeg heeft aan zijn avondbroodmaaltijd. Wel moet ik er snachts 3x af omdat hij slaapkruipt maar dat is ff rechtleggen en klaar!

Oja, en het brabbelen is sinds gister eindelijk begonnen! whahahaha tatatata dadadada de hele dag! Helaas ook op dit moment, terwijl hij eigenlijk al lang had moeten slapen...

Layla jammer van de test! Maar het was ook te mooi om waar te zijn toch? Nu maar eens even serieus aan het werk!

Xaloy Stel dat Robbies oogzenuw of was het nou spier? toch aangestast is. Dan is het niet te verhelpen???Ook niet met een brilletje later?

ennuh lara, ik vind dat juist een banaan elk moment van de dag kan! Heerlijk! Xaloy, groot gelijk!

ehhh toch maar ff naar boven! hè dat gedadada! hebben jullie dit ook????dat ze zichzelf wakker houden met hun gekwaak?
Fijn dat je toch gerustgesteld bent Layla. Hopelijk zakt de koorts van Zahra ook zonder para.

framboos : leuk eh dat gebrabbel, Xander doet het al een maandje of 2. tata, wawa, tuuuuu, en gister meende ik mama te herkennen, of hoopte ik dat ??

Heb op de creche gehoord, dat Xander over een meid heen heeft gekropen. Gekke man toch !!
hahaha die Xander! hij is er vroeg bij! (flauw ik weet het!)

Nu snel douchen, Tommy wil niet slapen maar alleen keten. Ik moet naar de Hornbach, en krijg bezoek dus druk! laterrrrr
Layla: fijn dat Zahra in elk geval goed eet! Ze zal na het weekend vast zijn opgeknapt.

Framboosje: haha, dat doet Max ook en dan is het ineens heel abrupt stil. Eerst ging ik dan kijken wat er aan de hand was, maar hij valt blijkbaar van het ene op het andere moment in slaap.

Leen: heb je al een idee hoe je het gaat doen met opvang? Werkt jouw vriend gewoon op kantoortijden?
Framboos, Steijn en Hugo liggen ook altijd (samen) te kwekken als ze in bed liggen. Vooral Hugo is een kletskous, maar ik laat hem altijd gewoon liggen. Zodra ik gemekker hoor, dan is het hup! eruit! Anders niet!

Layla! Mijn man doet dat dus ook! Even een uiltje knappen (want: "moe") als de jongetjes aan het spelen zijn. Heel erg irritant! Ik hoop voor je dat Zahra snel beter is!
zo, ik heb 2 sollicitatiebrieven de deur uitgestuurd, eentje voor een baan in de buurt en 1 voor een baan 15 km verder dichtbij het station. Hoop dat ik voor beide uitgenodigd word, want voldoe aan de eisen voor beide jobs.Straks boven nog eens stofzuigen.

Trouwens kan jullie allemaal , 'komt een vrouw bij de dokter', 'de weduwenaar aanraden' beiden boeken had ik snel uit.

Ga nu beginnen aan, 'vaderwraak' van Roslund en Hellström
leuk he dat gebrabbel? Luna ligt nu ook in bed hele verhalen te vertellen. Laats zag mijn vriend dat ze een pop in beide handen voor haar uit hield en druk aan het brabbelen was! Zo lief!

Lara mijn moeder en schoonmmoeder gaan oppassen. Mijn vriend werkt van dinsdag t/m zaterdag en niet tijdens kantoortijden, het wordt dus een behoorlijk gepuzel. Ik wil proberen om elke maandag te werken. Ook heb ik elke week 1 slaapdienst dus dan komen we al een heel eind zonder oppas.

Fijn dat het beter gaat met Zahra!

En over kerels die gaan slapen terwijl kindjes wakker zijn: grr ik vind dat echt niet kunnen! Mijn vriend heeft het ook een keer gedaan maar ben daar erg boos om geworden! geloof niet dat hij het nu nog doet! (of hij doet alsof....)

Vanochtend is mijn vriend gebeten door een hond. Beest was gewoon aangelijnd, vriend liep er langs en hap! Echt eng!

Witcke succes maar weer! heb echt respect voor jouw doorzetingsvermogen!
Leen, ideaal dat je het met de Oma's kan oplossen. Ik mis de Opa's en Oma's wel hoor, zou het leven een stukje makkelijker maken als die in de buurt woonden. Nou ja, mijn moeder komt volgende week voor een paar dagen langs. Gezellig!

Hmm ik geloof dat hier iets niet goed gaat met die slaapkop van mij. Zoals gezegd heeft hij tot 9.45 geslapen. Toen even gespeeld en gegeten en even boodchappen gedaan. Thuisgekomen (11.45) begon hij ineens keihard te schreeuwen. Ik probeer hem dan tegenwoordig even in zijn slaapkamer te leggen om hem daar weer uit te halen als hij stil is. Dat was dus al na een minuut, maar toen was hij zo in zijn oogjes aan het wrijven dat ik hem maar heb laten liggen. En nu slaapt hij nog steeds!

Kleine slaapkop!
Hihihi grappig dat brabbelen, Zahra doet dat ook, vannacht ook weer, ze was wakker geworden vannacht van de koorts, dus schone luier en paracetamol gegeven en weer terg op bed gelegd. Dan hoor ik ze vanuit mijn bed dus kletsen (waarschijnlijk dus tegen haar knuffeltje), en op een gegeven moment valt ze dan in slaap. LIef hè.
Fijn dat je het kan oplossen met de oma's Leen. Hier zou het niet mogelijk zijn, wij moeten rekenen op een creche, daarom kan ik ook niet flexibel zijn. Mijn schoonouders wonen wel dan naast ons, maar ze zijn 75 jaar oud. Dus wil ik hen niet te veel met Xander lastig vallen. Ze passen wel eens op in het weekend. En dat is ook al fijn vind ik. Moest Xander naar de kleuterschool later gaan, dan gaat hij wschlk eerst naar schoonouders, en dan met busje naar de kleuterschool. Maar dan moeten mijn schoonouders (lees schoonmoeder , want schoonvader is slecht te been) nog wel bij goede been zijn.

Zijn jullie al plannen aan het maken rond de verjaardagen? Ik wil want over een dikke 6 weken wordt Xander er 1 !! We gaan een minifeestje geven, met broodjes en beleg en met natuurlijk een taart !!
Leen wat erg gebeten door een hond! Hoe is het afgelopen? en moet hij ook een tetanus prik halen?

Grappig dat er bij jullie allemaal ook zoveel gebrabbeld wordt! En zelfs tegen popjes!! zouden daarom de 2 knuffels van Tommy elke X her en der in zijn bedje liggen?

Muis Dat vroeg ik mij ook al af dat als je 2 kindjes bij elkaar op de kamer legt, of ze niet de hele tijd gaan brabbelen tegen elkaar! ja dus! Dat wordt nog wat voor ons kleine meisje, heeft ze straks die brabbelkont van een Tommy naast haar liggen!

Na 1,5 te hebben gebrabeld ipv slapen heb ik Tommy maar uit bed geplukt, en ben ik direct naar de Hornbach gegaan. (Daar heb ik mooie oranje verf uitgezocht voor de schouw in de babykamer) En toen de barbatruuk toen wij thuis waren! Na zijn groentehapje, heb ik hem ipv een toetje een klein flesje melk gegeven. En ja hoor, meneer viel na de fles in slaap! Nu ligt ie lekker te pitten in zijn bedje...Fijn, want ik krijg straks bezoek, dus dan moet hij fit zijn!
Ja hij moet bij de ha een tetanusprik halen en een antibioticakuur. Broek is kapot (was net nieuw en helemaal niet goedkoop, daar baalt hij volgens mij nog het meest van!)

Luna wil niet slapen, van brabbelen werd het jammeren en vervolgens echt huilen. Heb haar maar uit bed gehaald, beetje drinken gegeven en wat fruit en nu lig ze er weer in. op hoop van zegen want ga later eten bij mijn ouders, hoop dat ze nog wat slaapt!
Tjee, Witchke, al eerste verjaardagsplannen.. nog maar zes weekjes zeg! Wat is dat dan al weer snel gegaan hé! Ik weet nog van Kaj's eerste verjaardag dat hij een stukje taart at, hij vond het echt heerlijk!

Ik had vanmiddag wentelteefjes gebakken, maar heb Ole gewoon een boterham gegeven.. zou hij dat al mogen hebben wentelteefjes?

En oeh.. slapen terwijl Zahra wakker is.... nee dat kan echt niet vind ik! Ik heb Fachatman het ook een keer zien doen hoor, toen ben ik ook best wel boos geworden!
Fachat, wij wachten nog even met de wentelteefjes. A. vindt het leuk om in het weekend een lekkere lunch te maken, ook voor de jongetjes. Tot nu toe hebben ze dan een geprakte banaan op brood gekregen, of een boterham met een peertje en kaas.

Witch! Wij hebben ook al verjaardagsplannen! Het wordt een knalfuif voor de mannetjes! Ik ga mutsjes maken van karton (schattig!), de huiskamer wordt versierd, op de ramen aan de voorkant (eetgedeelte) komen twee grote enen met op het ene raam "Steijn" en op het andere raam "Hugo". Aan het einde van de ochtend, zo tegen twaalven, komt heel de familie en aan het tegen een uurtje of vier nodigen we wat vrienden uit. Als de mannekes op bed liggen, dan hebben wij nog een lopend buffet! Ik ga twee aparte taartjes bestellen; een voor Steijn met een tekst er op en eentje voor Huug, ook met tekst. Het zal wel zoiets zijn van "Hoera! Steijn/Hugo 1 jaar!

Leen, wat balen dat je vriend gebeten is door een hond! Heeft het baasje van die hond nog iets gezegd? (en nee, niet in de trant van: "Dat doet ie anders noooooit!")

Ik was net aan het koken voor mijn jonkies toen Hugo ineens de keuken in geschoven kwam! Ik moest zo hard om hem lachen; hij had echt zo'n uitdrukking op zijn snuitje van "Hee! Jij ook hier!" Vervolgens heeft hij een pak luiers gemolesteerd en heb ik hem maar weer in de huiskamer neergezet. (vind het eng met vuur en dan zo'n kleintje dat om me heen scharrelt)

Steijn en Hugo zijn sowieso samen op rooftocht de afgelopen dagen. Ze schuiven heel de huiskamer door en zitten aan alles waar ze eigenlijk niet aan mogen zitten. Het leuke is dat ze dit dus echt saampjes doen! Ze babbelen heel wat af met elkaar terwijl ze aan het stropen zijn, zo snoezig! Voorbeeldje: Steijn ging vanmiddag op de dvd-speler af, pruttelde wat, Hugo kwam er aan, pruttelde terug en vervolgens zag ik vier kleine mollige handjes aan ons "stereomeubel" zitten.

Oe, Hugo zat net in kruipstand! Heel netjes op zijn knietjes en handjes met zijn billetjes in de lucht! Hij kroop niet, maar dit is wel de eerste keer dat hij goed zat, in plaats van zijn knietjes onder zich gevouwen en zijn snoetje op de grond!

Ik heb net trouwens kip kerrie uit mijn Opperdepop-bijbeltje gemaakt. Ik vind het niet lekker (hou gewoon niet van kerrie), maar de knulletjes vonden het heerlijk!
Hihi Spitsmuis, dat zal echt een geweldig leuk gezicht zijn. Twee van die boefjes op strooptocht.

Wij hadden afgelopen weekend een vriendje van 1 jaar hier, en Finn en hij waren ook al zo gezellig samen aan het babbelen en kattekwaad uithalen. Schattig maar vermoeiend. Je moet nu echt continue opletten.

Ik kreeg net een uitnodiging voor een aandeelhoudersvergadering in ... bratislava. Donderdagavond in Wenen en dan vrijdag ochtend met de boot naar Bratisava. We hebben de mogelijkheid het weekend daar te blijven.

Ga maar eens kijken of de ouders dan een paar dagen hierheen kunnen komen, dan kan manlief ook overkomen. Zou niet verkeerd zijn.
Oh, voor de tabel, Finn is 75 cm en 9850 gram
Hee Leen, dat is schrikken! Is het ene grote wond? Moest het gehecht worden? En jij, al minder misselijk? Wanneer moet Luna eigenlijk weer voor controle voor haar helm? (zo, nu heb ik de hele familie gehad )

Swissie: leuk, leuk! Wat heb jij toch leuke werkuitjes! Zou erg gezellig zijn als je man ook kon overkomen zeg.

Fachat: ik zou ook nog even wachten met de wentelteefjes. Er zit nogal wat suiker op (en zonder is niet lekker). Ben je er al uit of je gaat solliciteren?

Witchke: goh, wat gaat dat snel zeg, Xander al bijna 1 jaar! Ik heb nog niet nagedacht over feestplannen. Het duurt ook nog lang, Max is pas 8,5e maand.

Spitsmuisje: dat klinkt echt grappig hoe die jongens samen op strooptoch gaan! Is Hugo vaak de aanstichter? Of zit er weinig verschil tussen?

Klinkt trouwens als een erg leuk verjaardagsfeest! Wat krijgen ze voor cadeau?

Max zit sinds een week of twee op handjes en knietjes, maar hij snapt volgens mij nog niet dat het de kruiphouding is. Hij vind het veel te leuk om met zijn kontje heen en weer te wiebelen (wat dan wel weer erg grappig is). ook is hij veel aan het "springen". Als hij staat zakt hij steeds door zijn knietjes heen.

Nu is mijn vriend ziekig. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik er een beetje moe van word. Hij zit steeds te jammeren en doet vervolgens het minimale. Frustrerend, want ik heb toch ook twee dagen voor Max gezorgd toen ik ziek was en daarbij het huishouden gedaan. (pfff...ik hoop toch niet dat Max ook zo'n typische klagende man wordt...).

De score van vandaag: 2 flessen, 1/2 kiwi, 1/2 boterham 4 happen yoghurt en wat ORS. Het gaat dus de goede kant op. Nu maar hopen dat Max morgen ook wat minder huilerig is en diarree heeft.

Vanavond komt een vriendinnetje eten. Hopelijk slaapt Max netjes door tot morgenochtend.
Leen, dat is schrikken zeg, van je vriend! Wat een eng idee dat zo'n hond je ineens aan kan vallen.

Witchke, Xandertje al bijna 1 jaar, wat gaat het toch hard! Leuk hoor al die verjaardagsplannen, ik denk er nog niet over na, want moet nog 3 maanden wachten. Toch gek dat het zover uit elkaar kan liggen terwijl we allemaal in april uitgerekend waren hè!

Muis, wat schattig dat de broertjes samen het huis onveilig maken! Dat worden vast van die kwajongens later.

Hihi Zahra zit in de box heel lief te spelen met het activity center. Ik had het losgemaakt omdat het veel te hoog zit (aan de bovenkant van de box) maar ze vindt de plastic bevestigingsbanden interessanter dan het activity center zelf. Ik geef ze groot gelijk hoor, want er is niks aan hihihi. Ze zit heel lief in de box en kijkt af en toen tussen de spijlen door naar mij en lacht dan naar me (smelt)

Ze heeft overigens nog steeds koorts, toen ik vanmiddag thuiskwam waren mijn ouders even aan het oppassen (man moest werken) en toen was mijn moeder net haar broek aan het verschonen, ze zat weer eens helemaal onder.

Dus haar gelijk even in bad gestopt (ze moest toch nog in bad) en getempt, had ze dus weer 39.4. Ik heb ze gelijk maar weer een para gegeven en om half 6 even in bed gestopt en toen heeft ze zonder 1 kik te geven lekker een uur geslapen. Ik hoop echt dat de koorts gaat zakken hoor, ik vind het echt zo naar voor haar dat ze zo'n koorts heeft. Voor mezelf ook natuurlijk, want ze wordt als de para is uitgewerkt huilend wakker en dan duurt het wel weer even voordat het zetpilletje gaat werken. Ik neem ze dan even mee naar mijn bed totdat ze weer lekker rustig is en dan leg ik haar weer in mijn eigen bed. Ik ben blij dat het weer weekend is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven