Welk eiland (plaats) van de Canarische eilanden?

13-07-2011 14:04 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag!

Ik wil eind augustus/begin september heel graag eens een keer naar de Canarische eilanden, maar welk eiland is aan te raden?

Op vakantie vind ik het belangrijk dat er genoeg te doen is:

- Mooie stranden/duinen (maar geen massatoerisme!)

- Beetje natuur

- Gezellige stadjes/gezellig druk

- Lekker (spaans) eten

- Meer bij de plaatselijke bevolking verblijven

- Leuke excursies (duinen, jeepsafari etc)

- Beetje cultuur/bezienswaardigheden (mag ook een mooi park zijn, zoals de vlindervallei in Rhodos)

Welke van de 7 eilanden (geloof ik) raden jullie mij aan?

Ik heb zitten kijken en Gran Canaria (Maspalomas/Puerto Mogán, evt, nog Las Palmas) en Fuerteventura (Corralejo) trekken mijn aandacht het meest.

Zijn jullie hier ooit geweest en hebben jullie misschien tips (andere leuke stadjes/plekjes) voor deze eilanden?

Hoop binnekort de knoop door te kunnen hakken; alle tips zijn welkom!

Liefs,

Magnolia86
Fuerteventura!

Prachtige stranden,typische spaanse dorpjes zoals Corralejo en Morro Jable.

Ik zeg doen.
Mag ik mee?
Edit: ik ga 7/8 dagen...kan ik mij ook op Fuerteventura goed vermaken? Hoe is het eten daar? Bezienswaardigheden?
Ik heb maar 4 dagen in Corralejo gezeten, maar had achteraf beter voor 8 kunnen kiezen. Je kan er sowieso diverse surf-excursies boeken.

Verder had ik nog wel graag een wandeling door het duinenveld willen maken (geen echte duinen, maar een natuurgebied van zand wat is overgewaaid uit de Saharah) of een dagje naar het aquapark willen gaan. (ligt ook in Corralejo). Je kan volgens mij ook heel eenvoudig met een bootje naar het eilandje Losbos. Heel klein, maar ook mooi om te wandelen.

De andere kant van het eiland schijnt mooier te zijn qua natuur. Maar dat heb ik dan van horen zeggen
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Als ik je wishlist lees, zou ik niet voor Cran Canaria kiezen.

Is nogal "groots" (stedelijk) opgezet. Enorme gebouwen en dito winkelcentra. Hier is weinig authentiek spaans over...

Je merkt het zeker wel Ik ben geen Canarische eilanden fan, maar als ik moet gaan ga ik naar Fuerteventura.
Ik zou gaan voor Tenerife.

Het is een heel veelzijdig eiland, als je Playa Las Americas/Adeje etc. overslaat en bijv. wat meer noordelijk gaat, kom je in prachtige plaatsjes.

Mooie stranden, gezellige stadjes, lekker eten, mooie natuur (het natuurpark om de Teide heen is ook erg mooi).

Verder zijn er verspreid over Tenerife veel openbare picknick./bbqplaatsen waar hele gezinnen in het weekend lekker gaan bbq-en en recreeren. Het is heel ontspannend om daar lekker tussen te gaan zitten me een picknickje..

Waar je ook naartoe gaat: ik wens je heel veel plezier.
Magnolia,

Moet het perse de Can. eilanden zijn? Heb je bijv, al eens gedacht aan Mallorca? Het eiland is heel divers; Westelijk rostachtig stoer, het oosten heeft brede stranden en is iets toeristischer. Het zuiden heeft schattige baaitjes.
Ik ga zondag naar maspalomas! Ik heb er veel leuke reacties over gehoord.. We zitten 53 minuten van las palmas vandaan en 15 minuten van playa del ingles..
Wij zijn verleden jaar naar Lanzarote geweest en vonden het daar geweldig. Ruige natuur, mooie plekken op het strand en als je ook van een beetje cultuur houdt (kunstenaar Cesar Manrique). Af en toe deed het eiland me zelfs denken aan mijn reizen in Zuid-Amerika.

We zijn 1 dag naar Fuerteventura geweest maar blij dat we daar weer weg gingen, alleen één grote zandbak, maar die dag was het dan ook 42 graden, zonder dat we schaduw konden opzoeken. I

Ik zou dus zeggen Lanzarote, maar de andere eilanden ken ik niet.
Puerto Mogan is mooi. Las Palmas, qua weer minder gunstig en onhandige ligging voor de dingen die je wilt gaan doen.

Een dagje naar Las Palmas is wel leuk om daar wat dingen te bekijken en te shoppen. Om te winkelen kun je ook goed naar Vedindario. Beide goed per bus bereikbaar.

Bij minder goed weer in bijv. Mogan of Maspalomas, naar de baai van Porto Rico (daar is het (bijna) altijd zonniger.
quote:gaby20 schreef op 13 juli 2011 @ 15:14:

Ik ga zondag naar maspalomas! Ik heb er veel leuke reacties over gehoord.. We zitten 53 minuten van las palmas vandaan en 15 minuten van playa del ingles..Als je jong bent is dat inderdaad erg leuk! Persoonlijk moet ik er nu niet meer aan denken. Ik vergelijk het altijd met een kermis.
quote:gaby20 schreef op 13 juli 2011 @ 15:14:

Ik ga zondag naar maspalomas! Ik heb er veel leuke reacties over gehoord.. We zitten 53 minuten van las palmas vandaan en 15 minuten van playa del ingles..

In Maspalomas zit een heerlijk soort kuuroord/spa met geweldige baden, sauna's etc. Heel betaalbaar. Ben de naam even kwijt, het zit beneden in een groot (het grootste?) hotel. De baden en whirlpools zijn afgescheiden van de baden voor de hotelgasten. Je kunt voor een hele of halve dag boeken, ook aanvullende behandelingen mogelijk zoals massage, pedicure etc.

Als je een avond in PdI gaat eten, kan ik je Dreamz aanraden, aan het einde van de boulevard.

En, veel plezier. Helaas kan ik dit jaar voor het 2e jaar op rij niet, dus ook geen familiebezoek daar.
Ik ben op bijna alle Canarische eilanden geweest (behalve Fuerteventura), maar ik vond la Palma verreweg het leukst. Prachtige natuur en wandelroutes, en veel minder toeristisch dan b.v. Gran Canaria of Tenerife. Dat merk je ook aan de prijzen in de restaurants etc. De stadjes Santa Cruz en los Llanos zijn ook zeker een bezoek waard, leuke winkels!
Nothing happens for a reason
Ontzettend bedankt voor jullie reacties!

Ik moet zeggen, het maakt mijn keuze er niet makkeijker op! ;)

Ik ben trouwens 25, maar absoluut niet op zoek naar een Playa del Ingles e.d. ;) Ben ik een beetje te oud voor haha.

Meer reacties zijn welkom!!
quote:thee schreef op 13 juli 2011 @ 15:14:

Puerto Mogan is mooi. Las Palmas, qua weer minder gunstig en onhandige ligging voor de dingen die je wilt gaan doen.

Een dagje naar Las Palmas is wel leuk om daar wat dingen te bekijken en te shoppen. Om te winkelen kun je ook goed naar Vedindario. Beide goed per bus bereikbaar.

Bij minder goed weer in bijv. Mogan of Maspalomas, naar de baai van Porto Rico (daar is het (bijna) altijd zonniger.

Hoi thee!

Even een vraagje: zou je mij aanraden om een week in Mogán te verblijven (dus daar een hostel/appartement te boeken). Ik wil natuurlijk ook andere plaatsen verkennen op het eiland, maar leek me wel een beetje een centrale plek. Bedankt alvast!
quote:juliet64 schreef op 13 juli 2011 @ 15:19:

Ik ben op bijna alle Canarische eilanden geweest (behalve Fuerteventura), maar ik vond la Palma verreweg het leukst. Prachtige natuur en wandelroutes, en veel minder toeristisch dan b.v. Gran Canaria of Tenerife. Dat merk je ook aan de prijzen in de restaurants etc. De stadjes Santa Cruz en los Llanos zijn ook zeker een bezoek waard, leuke winkels!Hey! Wat leuk! Ik had nog niet naar La Palma gekeken. Is het denk je een beetje te doen voor een week? En qua bezienswaardigheden/stranden/relaxen?
Fuerteventura heeft een paar mooie dorpen en stranden maar in mijn ogen was het voor 80% één grote kale steenvlakte met heel veel geiten. Mocht je gaan, ga dan even naar de kust aan de Atlantische oceaan. beetje van de weg af. Heb je de mooiste uitzichten. Zolang je niet in het dorp Fustes komt. Enorme criminaliteit en drugshandel. Corralejo is mooi.
quote:magnolia86 schreef op 13 juli 2011 @ 15:27:

[...]

Hoi thee!

Even een vraagje: zou je mij aanraden om een week in Mogán te verblijven (dus daar een hostel/appartement te boeken). Ik wil natuurlijk ook andere plaatsen verkennen op het eiland, maar leek me wel een beetje een centrale plek. Bedankt alvast!

Ligt eraan... wil je alles met bus doen of ga je een auto huren en/of georganiseerde excursies?

Ik zal er nooit van mijn leven trouwens meer een auto huren. Ik vond het rijden daar en al helemaal in Las Palmas doodeng.

Playa heeft denk ik de meeste busverbindingen naar alle richtingen van het eiland toe maar is natuurlijk ook het meest touristisch, alhoewel er ook genoeg delen zijn waar het minder druk is qua geluid van uitgaanspubliek en zo. Je houdt ervan of niet. Ik wel, maar mede omdat familie in Playa woont/werkt.

Als je het kaartje van GC voor je ziet, liggen Maspalomas en Mogan links van Playa. Iets rustiger en dichter bij Playa is dan nog een optie van San Augustin.

Persoonlijk (al ben ik bijna dubbel zo oud) zou ik een week Mogan te lang vinden. 's Avonds vind ik een drukke(re) boulevard met leuke terrasjes wel gezellig, al is Playa idd qua winkelcentra best wel verpauperd/verouderd de laatste 10 jaar.

Ik zocht al even mijn plattegrond van Playa, maar kan 'm zo niet vinden en weet de plaatsnamen van dingen die de moeite waard zijn niet uit mijn hoofd.

Excursies doe ik er al lang niet meer, heb alles wel gezien inmiddels. Maar er zijn zeker leuke/mooie dingen op het eiland en dan is het bijna niet te begrijpen, dus verschillen tussen noordelijker/de bergen en het massatoerisme in het zuiden, incl. de temperatuursverschillen.

Weet wel dat ik de jeepsafari leuk vond, maar bestaat niet meer in die vorm. Hadden toen een kleine groep met 4 jeepjes of zo.

Roque Nublo is een bergachtig gebied dat ik erg mooi vond. Ook de bananenplantage vond ik wel leuk om een keer te zien en nog iets van een oude krater (naam vergeten). En het gebied met nog wat oorspronkelijke grotbewoners etc.

Ook wandel ik graag van Playa naar de vuurtoren in Maspalomas (heen en weer incl. van/naar accommodatie zo'n 13 km). Grinn, houd er dan wel rekening mee dat je langs/over het naaktstrand komt. Lopend heen en bus of taxi terug gaat ook prima.

Google anders eens op hollandse nieuwe gran canaria (haha, zie net dat Sting is ingevlogen en vandaag optreedt daar).

In tegenstelling tot velen op dit topic ben ik idd dol op het eiland. Als je nog vragen hebt, lees ik het wel.

Succes met kiezen!
Mocht je een auto hebben; Tenerife! Prachtig binnenland. Groter eilend dan de andere dus je kan ook de rust opzoeken.

Verwacht niet veel groen en vaak geen witte stranden....

Anyway; Tenerife!
Ik zou voor Mallorca gaan.

Geweldig, je kan hier wat zien, je hebt mooie stranden, je hebt leuke winkels, leuke discotheken en barretjes gewoon alles wat iedereen wilt..
Tenerife, prachtig eiland..boven de bij de vulkaan prachtig om te zien..jammer genoeg geen witte stranden, maar heel leuk gezellig eiland, vooral Puerto de la Cruz is erg gezellig, niet zo erg toeristisch. leuke eettentjes, gezellige boulevard
quote:Bergje65 schreef op 13 juli 2011 @ 15:15:

[...]

Als je jong bent is dat inderdaad erg leuk! Persoonlijk moet ik er nu niet meer aan denken. Ik vergelijk het altijd met een kermis.Playa del Ingles is inderdaad zum kotzen. :puke:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven