Mode & Beauty alle pijlers

Waar Pandora verkopen?

13-07-2011 21:18 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat iemand me hier misschien mee kan helpen..

Ik heb vrij veel Pandora bedels en armbanden die ik nooit meer draag. Omdat ik momenteel wat krap bij kas zit wil ik deze graag verkopen, maar het wil me niet echt lukken.

Via Marktplaats heb ik nu alleen biedingen gehad van nog geen 20% van de aanschafwaarde. Als het nu om een bank oid ging zou ik dat geen probleem vinden, maar sieraden slijten natuurlijk wat minder (zeker als je ze niet draagt).

Ik vraag me af of het niet mogelijk is om alles in 1x aan een juwelier te verkopen voor een redelijk bedrag (40 tot 50% van de actuele waarde). Maar via google kom ik alleen maar uit op bedrijven die goud inkopen.

Heeft misschien iemand ervaring met het verkopen van sieraden en een goeie tip?

Alvast bedankt in ieder geval!

Oh, en dit is geen oproepje tot verkoop trouwens
Is het niet handiger om dit aan een juwelier te vragen?
Via Etsy verkopen?
kun je bij used products of een ander partjeshuis terecht?
40 tot 50% van de actuele waarde, wat bedoel je daarmee?

Een juwelier kan voor jouw spullen toch ook niet de hoofdprijs vragen?

Een ketting van 100 euro (gekocht in 2010)

Brengt tweedehands voor een juwelier misschien 50 euro op

Kosten voor de juwelier (pand, personeel, beveiliging, gas water licht etc) en afracht BTW (19%).

Wat denk je dat hij ervoor zou willen geven?
quote:kusunum schreef op 13 juli 2011 @ 21:27:

kun je bij used products of een ander partjeshuis terecht?

Ik denk dat je een pandjeshuis bedoeld. Die kijken hoeveel je sieraden waard zijn, lenen je een bedrag, maar veel mensen houden het geld en betalen de lening niet af. De spullen worden dan geveild.

Dit is bv een hele bekende in adam

http://www.sbl.nl/?rid=28&rbr=Home
Linkje naar marktplaats mag zeker niet;) Mijn moeder is Pandora fan.
Die bedels zijn zo modegevoelig, eigenlijk alweer een paar jaar oud, niet interessant meer, de 'hippigheid' is er vanaf....

Op Marktplaats staan as we speak een dikke 2000 advertenties voor die kraaltjes....

Klassieke sieraden zijn altijd verstandiger!
Deze armbanden zijn niet zo aantrekkelijk om tweedehands te kopen.

Men vindt het leuk zelf de armband/bedels te sparen. Daar zit vaak een emotionele waarde aan.

Zo'n armband is daarnaast net zo trendgevoelig als een kledingstuk.

Veel zul je niet krijgen voor je armbanden.
quote:Padje schreef op 13 juli 2011 @ 21:18:

Via Marktplaats heb ik nu alleen biedingen gehad van nog geen 20% van de aanschafwaarde. Als het nu om een bank oid ging zou ik dat geen probleem vinden, maar sieraden slijten natuurlijk wat minder (zeker als je ze niet draagt).

Die prijs klopt wel aardig hoor, want je betaalt niet de kostprijs. Je betaalt niet voor de kale zilverprijs. Je betaalt voor iets, dat een paar jaar terug mode was. Wat-de-gek-er-voor-geeft

En de mode is over, dus de gek houdt zijn knip dicht
Ja klopt allemaal natuurlijk wat jullie zeggen. Het is leuker om zelf zoiets bij elkaar te sparen... Ik krijg echter vrij veel mailtjes van mensen die alles wel willen hebben, maar voor die prijs laat ik ze liever hier verstoffen.. .

Ik zal eens kijken naar dat linkje in Amsterdam.

Iig bedankt voor de reacties
Heb je een foto van je bedels? en wat vraag je ervoor? Misschien ben ik geïnteresseerd.
borderwalk dat bedoelde ik, mijn telefoon vult zelf de vreemdste woorden op de vreemdste plekken in.

Used products in Alkmaar koopt ook direct spullen in. Als pand krijg je er geloof ik minder geld voor dan als ze het direct in de winkel mogen leggen.
quote:Padje schreef op 13 juli 2011 @ 22:27:

Ja klopt allemaal natuurlijk wat jullie zeggen. Het is leuker om zelf zoiets bij elkaar te sparen... Ik krijg echter vrij veel mailtjes van mensen die alles wel willen hebben, maar voor die prijs laat ik ze liever hier verstoffen.. .

Zo te zien verkoopt de Stadsbank van Lening (het ''linkje'' -goeie trouwens, BW-) voornamelijk echte dure sieraden, goud, horloges, colliers.

Ik denk zo dat je weinig succes hebt daar met je bedels...
quote:Padje schreef op 13 juli 2011 @ 22:27:

dat snap ik nooit he. Des te langer je ze laat verstoffen des te minder waard ze worden en over 10 jaar heb je er genoeg van en mik je ze de prullenbak in. Nu kun je er tenminstte nog iets voor krijgen en je doet een ander er plezier mee.

Echt geen onwil maar ik kan er gewoon niet bij. Ik breng vaak spullen naar de kringloop krijg ik er niks voor maar een ander heeft er vast nog plezier van. Schoonmoeder is meer zoals jou en daar hebben we soms discussie over. Op konigingendag wilde ze de hoofdprijs voor spullen en hetgeen wat ze niet verkocht zette ze niet gewoon daar neer zodat mensen het nog gratis mee konden nemen (wat daar gewoon standaard gebeurd en mocht er wat overblijven komt altijd de vuilnisdienst) maar nee ze neemt alles weer mee naar huis om het daar in de prullenbak te doen dan weet ze zeker dit niemand het mee neemt zo niet mijn stijl
Ow ik ril echt van dat soort mensen IBI! Is het verder wel een leuke schoonmoeder, ik hoop het zo voor je!
ach jawel hoor. Ze heeft gewoon wat typische eigenschappen en normen en waarden die soms echt het tegenovergestelde van mij zijn. Heb me menig maal afgevraagd hoe Patrick toch haar zoon kon zijn.
@ IBI

Normaal gesproken geef ik al mijn spullen weg hoor.. Al mijn kleding gaat gewoon naar Humanitas, niet op marktplaats. Laatst nog een enorme opruiming in mijn huis gehouden en alle spullen (Een bed,stoelen, lampen, vazen, klokken, spiegels ed) weggeven aan mensen in de buurt en aan familie.

Maarja, het gaat mij persoonlijk toch te ver om iets waar nieuw nog 3.000 euro voor wordt gevraagd aan iemand te verkopen voor 200 euro. En ik snap wel dat mijn bedels met de tijd alleen maar minder waard worden, maar dan laat ik ze toch liever hier liggen en draag ik ze ooit nog eens.

Dus misschien dat ik in dit geval heel gierig handel, maar de vergelijking dat ik op je schoonmoeder lijk en de hoofdprijs voor mijn oude spullen op een rommelmarkt zou willen hebben vind ik niet echt opgaan..
een pandora-armband van 3000 euro?
Heb jij 3000 euro uitgegeven aan bedels e.d.?

Wat een bedrag.

Voor dat geld heb je een prachtig 'echt' sieraad.

Ik spaar geen bedels, maar ik zie dat als geintje voor erbij. Maar 3000 noem ik geen geintje.

Is het een idee die armbanden aan kinderen/kleinkinderen te schenken bij speciale gelegenheden?
Voor tweedehands spullen krijg je nu eenmaal niet veel. Dus pak wat je krijgen kan of doe een ander een plezier. Begrijp dat je kijkt wat je nog hebt als je geld nodig hebt. Maar die bedels leveren nagenoeg niks op. Zilver kost natuurlijk ook geen drol. Tip koop de volgende keer goud. Houdt zijn waarde of zelfs meer.
Richting de 3.000 euro idd.

Ik zou het ook nooit meer kopen hoor. Zo zonde als ik me bedenk wat ik nu met dat geld zou doen.. . Mijn schoonmoeder heeft mij mn eerste armband met een paar bedels gegeven en daar heb ik zelf toen van alles bijgekocht/gekregen. Moet wel zeggen dat ik toen nog bij mijn ouders woonde en werkte, dus vrij veel geld had te besteden. En met goud in de kralen loopt het bedrag snel op.

Kinderen of een kinderwens heb ik niet, dus denk niet dat dat hem gaat worden..
Sieraden slijten dan misschien niet snel maar Pandora armbanden zijn wel erg modegevoelig. Ze zijn nu uit dus weinig meer waard.

Behalve de emotionele waarde van de bedeltjes en die heb je niet bij een kant en klaar gekochte armband.

Ongelofelijk dat je zoveel geld hebt verspild aan dat soort sieraden.
quote:sugarmiss schreef op 14 juli 2011 @ 08:52:

Ongelofelijk dat je zoveel geld hebt verspild aan dat soort sieraden.I know. Heb er wel van geleerd hoor .
Ik heb geen idee hoeveel een armband/bedel kost en hoeveel je er dus hebt voor 3000, maar misschien levert het uiteindelijk meer op op marktplaats als je ze per armband, thema, kleur of weet ik wat verkoopt ipv in een keer de hele bups. Dat laatste trekt misschien meer handelaren aan die de absolute bodemprijs bieden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven