Rijles!

03-07-2011 17:55 1161 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het oude topic ( Rijles!! ) bijna vol zit kunnen we hier verder kletsen!

Voor al je paniek momenten, vreugde momenten, mental breakdowns, persoonlijke overwinningen, vragen, tips, rijles lief en leed!

RIS-toetsen

Tussentijdse toetsen

14-07 Ruza

12-09 freshfruity

02-12 lucky birdie

Examens

06-07 rwoanne

23-07 mmm_x

18-08 dreamlogic

15-09 Ruza

28-09 Pimpepaars

26-10 Aimee (motor)

29-11 Madam atelier (ja, je krijgt er 3)

25-03 femmelotje!

03-10 Chipper
Die examinator was de vader van een vriendin van me!

2 misstappen. 1x een auto over het hoofd gezien die voorrang had(ingreep, als het mn examen was dus gewoon gezakt) en moet toch nog ietsje eerder schakelen voor de bocht. Voor de rest ging het lekker. Navigatie aan(halverwegen zette hij het geluid ervan uit HELP! Maar toen ging ik opeens veeeeel beter rijden voortaan gaat het geluid dus uit), stukje snelweg gedaan, paar kleine straatjes, vooruit en achteruit geparkeerd, omkeeropdracht gehad, hellingproef en verder nog wat grote rotondes(waar ik linksaf moet en er naast me een audi in de verkeerde baan zat, gelukkig zag ik dat) en natuurlijk lampjes, lichten, ruitenwissers enzo gecontroleerd.

Geen dingen waar ik en instructeur niet van wisten dat dat aandachtspuntjes zijn. Wel een paar goede leermethoden meegekregen die ik zelf thuis kan toepassen dus daar kan ik mee aan de slag.

Ik voelde me er k*t over maar mijn instructeur vond het best een goede toets. En ik heb vrijstelling gekregen!

Nu ga ik op vakantie! Ik krijg waarschijnlijk geen mogelijkheid om hier te reageren. Wil dus mmm_x even heeeeel veel succes wensen op haar examen!
Hoi Ruza

fijn dat je de vrijstelling hebt gekregen!

balen dat het allemaal niet foutloos ging, maar mijn instructeur zegt ook altijd dat niemand foutloos rijd. Zelfs niet als je al jaren je rijbewijs hebt.

Mijn les ging wel lekker, vanaf nu moet ik ook zelf kijken, en dat voelt wel fijn. Nu heb ik het idee dat ik alles meer onder controle heb.

Degene die me naar huis bracht moet vandaag afrijden, en zelfs hij maakte nu nog wat foutjes, inclusief het afslaan van de motor bij het stoplicht, voel me een stuk beter nu, want vandaag is mij dat gewoon niet gebeurd!

Alleen dat binnenspiegel, buitenspiegel, dode hoek, richtingaanwijzer, terugschakelen, dode hoek, bocht om, moet nog even opgeslagen worden in mijn hersenen..

ik weet het wel, maar het is en en en en EN en dan moet je nog opletten ook.. pfff..

Maar het ging na een paar keer oefenen steeds beter!
Oh en ik ben van gedachte veranderd. Ik vond mijn instructeur op de achterbank eigenlijk wel fijn. Dus hij gaat op het examen mee!
Lucky, dat rijtje van kijken, schakelen etc dat komt ook vanzelf wel. Op een gegeven moment wordt dat een automatisme voor je.

En mijn motor is vanochtend voor mn toets nog afgeslagen. En dat maakt echt niks uit. Gewoon weer doorgaan!
Lucky, foutloos rijden doet ook niemand. Maar er zit nogal een verschil tussen een schoonheidsfoutje en een dikke ingreep
@Ruza: voor niks druk gemaakt dus! Hartstikke top! Nu kun je met een gerust hart op vakantie en dan gewoon slagen voor je rijbewijs

@Luckybirdie: wat willen we nou eigenlijk ook hè

We moeten het allemaal nog leren! Hoeveel lessen heb je nu gehad? Eigenlijk moeten we kijken naar wat we allemaal al kunnen in plaats van de dingen die nog scheef lopen zo uit te vergroten.
volgens mij heb ik nu iets van 14 uur gereden.

en je hebt gelijk, ik wil gewoon te graag dat alles in 1x goed gaat, en dat is natuurlijk niet mogelijk
Goed bezig, Ruza!!! Geniet van je vakantie

Mijn motor is het uurtje voor mijn examen vaker afgeslagen dan alles lessen daarvoor bij elkaar
Vandaag les 7 gehad...pfff... Ik ben blij dat mijn lessen maar een uur zijn, want ik ben echt op na dat uur. Sinds een les of 3 moet ik actief meekijken op kruisingen, weggetjes enz., maar goed, dat doe je automatisch al, want ook al zegt hij dat hij op het verkeer let voor je, ik wil het zelf zien En binnenspiegel, buitenspiegel, over je schouder... te veel om allemaal tegelijk te doen, haha... Hellingproef gaat redelijk en vandaag achteruit rijden, ging ook redelijk. Het enige wat ik doodeng blijf vinden is een klein weggetje vanaf de dijk die ik naar beneden moet, heel stijl, heel smal, kan maar één auto tegelijk door en je ziet geen ene f*ck door de bomen die er staan. Dat is echt rijden "op goed geluk", en iedere les moet ik die weer pakken.... heeeeeeelp Op naar les 8!!!
@Ruza..gefeliciteerd, en een hele fijne vakantie!

Ik kom net terug van een voor mijn gevoel dramatische les. Alsof er kortsluiting in mijn hoofd zat, en de verbinding weg viel: alles ging fout. Steeds te laat met terugschakelen, vergeet alsmaar te remmen, ik keek wel in de spiegels maar sloeg het niet op, echt drama!

Instructeur gaan nu twee weken op vakantie ( inderdaad Ruza, het is net een mens:-) en daarna gaan we twee lessen lang alles herhalen om de connectie in mijn hoofd weer te maken en de rust terug te krijgen.

Daarna gaan we ons opmaken voor het examen vertelde hij, dus daar put ik dan weer een beetje hoop uit. En ik moet als een speer mijn theorie gaan halen.
dankjewel ruza!

fijne vakantie..

mijn rij instructeur is nog steeds op vakantie dus moetnog 1 week wachten voordat ik weer kan lessen.

en trouwens het is de 26ste dat ik op moet op examen.. de 23ste kan helemaal niet want dat is op een zaterdag haha.

ik hoop dat het nog allemaal goed gaat als hij terug is van de vakantie en ik nog 2 keer kan lessen voor mijn examen.

wel fijn dat je vrijstelling hebt gekregen goed gedaan en jij ook succes met je examen wanneer mag je op?
Hoeveel Lesuren heb je nu gehad Marijnev? Ik dacht dat je net als mij pas begonnen was? En nu al binnenkort examen?
@RuzaL Gefeli! Fijn dat je vrijstelling hebt voor je bijzondere verrichtingen op t examen!

@luckie_birdie: Fijn dat je les goed ging. En wat betreft alles tegelijk kunnen doen, ook daar moet je gewenning in krijgen. Over een aantal lessen doe je het zonder er nog echt goed over na te moeten denken (het wordt een automatisme).

Ik wil ook alles in 1 keer goed doen, maar dat kan helaas niet. Ik herken je gevoel dus.

@ziviaantje: Ik ben ook vaak moe na mijn rijles; je bent natuurlijk ook continue gefocust op alles wat om je heen gebeurt en op wat je in je auto moet doen. Ik hoop dat dit wegtrekt als ik mijn rijbewijs heb

En ik heb ook bepaalde punten/ straatjes waar ik liever niet wil rijden omdat het onoverzichtelijk is of die zo "ingewikkeld" zijn om te rijden. Ik weet nu al dat ik sommige straatjes ga vermijden als ik mijn rijbewijs heb .

Succes met je volgende les!

@Marijne: Succes met t leren en t halen van je theorie! Heb je al een datum ingepland?

@MMM_x: Succes met je laatste lessen en dan kan je op naar je examen, spannend!!

Ik zal de 26ste voor je duimen! Ik mag een week later .
@ziviaantje: Ik heb veertien uur gelest nu, maar volgens mij zit er veel tijd tussen het aanvragen van het examen en het afrijden hier in Utrecht. Ik les drie uur in de week trouwens.
Hoe is het met iedereen? Niemand meer gereden?

Mijn instructeur heeft 3 weken vakantie. Balen
Bij mijn stad duurt het normaal ook lang voordat je kan afrijden, maar mijn instructeur zag dat 2 augustus er extra tussen was gezet, dus nu ben ik lekker snel aan de beurt! (al vind ik het wel een beetje eng worden nu, over 2 weken heb ik miss mijn rijbewijs al...)quote:cloudburst schreef op 19 juli 2011 @ 06:56:

Hoe is het met iedereen? Niemand meer gereden?

Mijn instructeur heeft 3 weken vakantie. Balen

Ik heb gisteren gereden en ga morgen weer. En over 2 weken dus examen! Ik moet nu even werken aan mijn laatste zwakke punten. Mijn instructeur werkt momenteel 2/ 3 dagen de week i.p.v. 4, dus ik kan gelukkig in de vakantie door blijven lessen.

Balen dat je nu 3 weken niet kan rijden! Of vind je het niet erg?
Ik baal inderdaad dat ik niet kan rijden. Maar goed: de goede man heeft ook recht op z'n vakantie hè

Spannend voor je! 2 Augustus al afrijden! Komt vast helemaal goed Hoelang heb je in totaal gelest?
haha spannend he pimpelpaars...

bij mij is het nu nog minder dan een week!

de zenuwen beginnen nu ook echt te komen..

vooral omdat ik nu 1,5 week niet heb gelest omdat hij op vakantie is nou maandag nog 1,5 uur lessen en dinsdag voor mijn examen nog een uurtje ofzo en dan maar hopen dat het allemaal goed komt!!

nou jij in iedergeval alvast veel succes!

en ik laat het wel weten of ik geslaagd ben of niet!
Shit, mijn hele verhaal is ineens weg...

Nog ff kort dan X-D:

@cloudburst: Kan je niet bij een andere instructeur binnen je rijschool lessen? Dan hoef je minder lang te wachten tot je weer mag rijden.

Mijn instructeur zei dat het examen reuze meevalt, dus daar probeer ik dan maar van uit te gaan... Al vind ik dat tot nu toe erg lastig te geloven, hahaha. Maar we gaan het zien!

Ik rijd vanaf eind maart. Ik les 1 a 2 keer per week. Ga morgen les 29 in. Mijn lessen duren 90 minuten per keer.

@mmm_x: Ja, ik vind het onwijs spannend en ook een beetje onwerkelijk. Komt miss omdat ik pas 4 maanden les.

Ooh, jouw examen komt dicht in de buurt!! Spannend hoor! Ik ga enorm voor je duimen, hopelijk werkt 't. Gelukkig heb je nog 2 rijmomenten vóór je examen, dan zit je weer een beetje in 't ritme, lijkt mij zo.

Heb jij aan veel mensen verteld wanneer je afrijdt? Ik niet, alleen mijn ouders, vriend en 1 vriendin en 1 collega weten 't. Als ik dan zak, hoef ik niet zoveel mensen hiervan op de hoogte te brengen .

Ja, wij willen heel graag weten of je bent geslaagd of niet volgende week!

Heel veel succes alvast mmm!!
Het is een eenmanszaak dus helaas geen reserve-instructeur

Maar goed, begin augustus pak ik het weer op.

30 Lessen ongeveer dus? Dat is toch een heel mooi aantal? Dat gaat helemaal goedkomen.

En natuurlijk draaien hier ook voor iedereen de duimen

Fijne dag en pimpel een fijne les!
Jaaaa gisteren ging mn les heel erg goed en mn instructeur vind dat Ik examen kan aanvragen! :D dus hopelijk eind september weer afrijden..

ruza feli met je vrijstelling!

rest succes met alle lessen!
pimpelpaars....

ooo dat heb je snel gedaan dan! na ongeveer 4 maanden.

haha nee bij mij weten ook niet zoveel mensen het, maar ik vind het eigenlijk alweer te veel mensen die het weten, omdat ik m'n mond niet kan dichthouden haha. achjaa, we zien het wel en als ik zak zou ik het toch niet stil kunnen houden dan had ik 't nog tegen die gene gezecht ook al wisten ze het niet:P

ik zie het wel!

ik laat het zeker weten..... nog maar 5 dagen:|
@cloudburst: Thanx alvast voor het duimendraaien!

Mijn les afgelopen woensdag ging best oké, al maak ik vaker onnodige foutjes als ik aan het eind van mijn rijles zit. Ik las dat iemand anders hier daar ook al 'last" van had. Als ik schrik omdat er iets onverwachts gebeurt, laat ik de koppeling los en dan slaat de motor af, of als ik verkeerd schakel (van 2 naar 3, i.p.v. 2 naar 1, dan kan ik mij niet op tijd corrigeren en dan slaat de motor ook af. Hoop dat dit niet gaat gebeuren op mijn examen.

@Atelier_Madame: Wat fijn dat je les goed ging én dat je examen aan mag gaan vragen!!!

@mmm_x: Ik vind het ook best snel, maar ik denk maar zo: De instructeur laat mij niet op gaan als ik het niet aan kan. Ik les(te) 2x per week, dat scheelt natuurlijk wel. De meesten die ik ken, lessen 1x per week.

Ik vind dus ook dat bij mij tóch teveel mensen het weten. Eerst wilde ik het alleen tegen mijn vriend zeggen en tegen niemand anders . Maar in mijn enthousiastme (en miss ook wel trotse gevoel dat ik mag afrijden ) weten toch meer mensen het (5). En ik weet dat 1 persoon haar mond nooit kan houden, dus uiteindelijk zullen best veel mensen weten dat ik 2 augustus op moet, hahah.

Succes en ik wacht met spanning hier op de uitslag komende week!

Fijn weekend allemaal!!!
Pimpelpaars: dat was ik dus. Na anderhalf uur les maak ik m'n 2uur vol met allemaal stomme foutjes.

Maar hopelijk is het een kwestie van gewenning.

Fijn dat je les toch verder goed ging!
Ah, it was you.

Wij zijn hier dan hetzelfde in. Het zijn vaak stomme foutjes.

Nu dacht ik al heel optimistisch: Het examen duurt 55 minuten, waarvan je maar een minuut of 40 rijdt, dus het komt helemaal goed met mij .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven