Pannenkoeken met...

11-06-2011 19:23 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vriend en ik zijn gek op pannenkoeken. We gooien eigenlijk altijd iets door het beslag heen. Favoriet bij mij is banaan, bij vriend spek. Verder: appel, ananas en kaas.

Wat gooien jullie allemaal door je beslag, en wat moeten we proberen?

Ow ja: ik eet ze standaard met stroop en gewone suiker.
Ook lekker maar dan als (tapas)hapjes: ansjovispasta door het beslag (of heel fijn gesnipperde ansjovis), rondjes uitsteken, besmeren met beetje citroenboter en plakje heilbotfilet/paling (nu dus even geen paling).

Voor een hele pannenkoek lijkt me dit te machtig.

Er was nog een pk topic met heel veel lekkers, maar kan het zo snel niet terugvinden.
Maken jullie de pannekoeken van bloem, melk en eieren of van een pakje pannekoekenmix?

Ik vind vooral pannekoeken met kaas en appel erg lekker.
Bloem, melk, eieren en een scheutje olie.
Appel, rozijn en kaneel vind ik erg lekker.
Ik doe het met pannenkoekenmix. Kan 4 x eten van zo'n pak en maak zo altijd de juiste hoeveelheid voor mezelf.
Spek + appel + stroop. Hmmm! Neem vaak volkorenpannenkoeken, vult meer en is lekkerder
Ik maak ze meestal met pannenkoekmix, zit meer smaak aan en zijn luchtiger, vind ik.

En dan zo dun mogelijk bakken, een beetje licht nog en dan bosbessenjam en slagroom erop. Heb ik ooit in Frankrijk gegeten en dat blijft hiet een topper.
Pannekoek met kersen en poedersuiker vind ik echt heerlijk.

Of pannekoek met appel,kaneel en rozijnen en stroop.
Ik krijg honger! En voor vanavond al eten in huis maar morgen eten we pannenkoeken.

Eén mijnder favorieten: met bressot, spinazie en gerookte zalm.
Gewoon zelf het beslag maken, alles wat erin gaat is meel, melk, ei en een beetje zout. Bij zo'n (duurder) pak moet je dan zelf ook nog melk en eieren doen, dus wat daar precies handig aan is...?

Pannenkoeken met champignons en kaas bakken vind ik zelf erg lekker (en om het nog iets gekker te maken: lekker stroop erop als ze uit de pan komen ).
quote:thee schreef op 14 juli 2011 @ 16:36:

Ik doe het met pannenkoekenmix. Kan 4 x eten van zo'n pak en maak zo altijd de juiste hoeveelheid voor mezelf.4x?? zo`n pak gaat gewoon in 1x op hoor voor 2 a 3 personen.
Ik krijg trouwens ook zin in pannekoeken.....
Flashy, van een kwart pak bak ik zo'n 5 flensjes en dat is al meer dan genoeg voor mij. En omdat ik ze klein bak, kan ik varieren met vulling/beleg.

Krijg er nu zelf ook weer zin in. Misschien iets voor morgen of zondag!
Ahzo, ja snap het
Wij eten ze vanavond! Ik eet er meestal drie:

- appel / rozijnen / kaneel / bruine suiker

- banaan

- kaas

Hmmm, ik heb er zin in. Zal vriend eens even de keuken insturen, pannekoeken bakken is echt zijn specialiteit
Grappig....ik had een Engelse vriend een pot appelstroop meegegeven toen hij hier op visite was, want hij bleek dat zo lekker te vinden. Ik kreeg gisteren een email van hem dat pannekoeken met appelstroop ook een lekkere combi is!
Ik vind kaiserschmarren vele malen lekkerder dan pannenkoeken.
Ow ow ow - ik woon in het buitenland and heb de laatste maanden een pak overgestuurde pannekoek mix met mijn leven bewaakt. Dit weekend word een pakkenkoeken festijn.

Ik weet alleen nog niet wat er op gaat! Ik wil mijn buitenlandse vriend de "standaard" appel/spek/kaas pannekoek laten proeven (alleen positief commentaar word geaccepteerd ;) ) maar zelf ben ik wel van de geitenkaas ect.

Ik heb ook een keer een pannekoek met een koude salade erop gegeten. Was ook er lekker. Iemand enig idee wat een goed idee voor dat is?
Mijn kinderen vinden spek en stroop en pannenkoeken met kaas het lekkerste.

Ik zelf vind een naturel en daarop ragout het lekkerste wat er is
Als ik ze zelf bak met gebakken aardappels en rucola,pannenkoekenhuis die met noten,appel en ananas.Mmmm...
quote:Travis schreef op 11 juni 2011 @ 21:16:

met spek, geitenkaas, honing en tijm.

OMG.... deze klinkt heerlijk....ga ik vanavond proberen!

jammie
Heb niet gelzen

maar mijn man vindt lekker: beslag,uien spek en dan een ei erover heen bakken. Als je dan mag omdraaien dan gaat het ei lekker helemaal in de pannenkoek. dus een stoort van boerenpannenkoek krijg je dan..

ik vind lekker : beslag in pan, ui erbij ham erbij tauge erbij ananas erbij.. evt kerrie saus erdoor..op het laatst maar hoeft niet...

het is 10 uur en krijg al weer zin in pannenkoeken
Puck
Ik ook! Alleen eten wij vanavond de Oostenrijkse variant.
Met gehakt,honing appel en krentjes
Is pannenkoek met warme kersen en vanilleijs al genoemd (als toetje)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven