Werk & Studie alle pijlers

hotel beginnen

15-07-2011 17:46 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
heey,

ik wil later een hotel beginnen maar aan wat moet ik denken en wat willen jullie in een hotel? en wat willen jullie absoluut niet? en wat is een goeie locatie en wat moet ik minimaal als budget hebben?
quote:ritmeester schreef op 16 juli 2011 @ 02:17:

[...]

hij is VEERTIEN.En daarmee wil je zeggen dat......?
Waarom staat het hotel van je vader nu leeg dan? Waarom is het bedrijf niet voortgezet?
quote:alexisss schreef op 16 juli 2011 @ 02:19:

[...]

En daarmee wil je zeggen dat......?Dat kinderen van 14 precies dat zijn: kinderen van 14. Ik vind het vrij zinloos om een dromend kind van 14 te behandelen als een volwassene.
quote:ritmeester schreef op 16 juli 2011 @ 02:33:

[...]

Dat kinderen van 14 precies dat zijn: kinderen van 14. Ik vind het vrij zinloos om een dromend kind van 14 te behandelen als een volwassene.Precies! Wees blij dat er kinderen van 14 zijn met zo'n instelling, beter dan die kiddos die de hele dag op de bank hangen en zich vervelen. Hoop dat TO nog terug komt, maar vrees het niet met die sfeer hier. Gesellug hoor..
Een 14-jarige met 80.000 euro en een pand met 98 kamers tot z'n beschikking? Héél geloofwaardig...
Lezen...zijn vader heeft dat
Maak er een studenten pension van.

98 kamers x 300 euro = 29.400 per maand
Waar staat dat hotel van je vader?
Wat zit er behalve die 98 kamers in?

Behalve sanitair en eetruimte ook zalen ed?
quote:ElleMichelle schreef op 16 juli 2011 @ 14:44:

Lezen...zijn vader heeft datLees zelf. Hij schrijft dat hij dat geld en dat pand geërfd heeft van zijn vader. Dat pand blijft dus nog weet ik hoeveel jaar wegrotten tot hij een keer zover is dat hij de kamers kan renoveren en er een hotel in kan starten?
Pfff, toen ik 14 was kwam ik ook niet verder dan 'Het lijkt me gewoon heel interessant.' als motivatie voor mijn studiekeuze. En ik ben nu 21 en studeer het inmiddels 3 jaar, maar het is nog steeds moeilijk om uit te leggen waarom ik het doe.

En ja, er was veel anders dan dat ik verwacht had. Lekker boeiend. Daarom doe je toch zo'n opleiding, juist om dat te leren?

Ik vind het alleen maar goed dat TO al weet wat hij graag wil gaan doen, en dat die er ook lekker mee bezig is. Beter dan een groot deel van mijn leeftijdsgenoten, die een glazige blik krijgen zodra je ze een vraag stelt over de toekomst.
Liever elitair dan een pauper!
Nou kaliope wij moesten anders echt wel aangeven waarom we een opleiding willen gaan doen. En niet alleen droog "Omdat ik dat wil". Ja wat lijkt je leuk? Vind je het leuk om iets in te richten voor andere mensen, ze een slaapplek te bieden? Een heerlijk ontbijt,lunch,diner aan te bieden, en noem maar op.

Wij moesten echt wel aangeven met de opleiding waarom we iets wilde en moesten ons er van te voren echt al in verdiepen, anders kwam je nergens. En ik was toen 15/16 toen ik begon aan een opleiding en moest het ook al weten toen ik 15 was.
Arietje, ik vind het zeer prijzenswaardig en stoer dat jij al nadenkt over je toekomst en ook al zo goed weet wat jij wil.

Als dit je droom is, dan moet je bereid zijn om er heel hard voor te werken en daarnaast moet je dan vanaf nu heel doelgericht te werk gaan; eerst zorgen dat je op de hotelschool terechtkomt, en zo snel als het kan werkervaring opdoen in hotels. Het liefst op alle afdelingen aan de slag gaan, zodat je een concreet beeld krijgt van wat je goed kunt, en wat je leuk vind om te doen.

Mijn zoon van 12 heeft ook een droom en hoewel ik heel goed weet dat alleen het hebben van een droom niet voldoende is, stimuleer ik hem daarin. Ik leer hem wat hij moet doen om van droom werkelijkheid te maken, concrete stappen zetten.

Jij hebt dat al van je vader meegekregen en dus zul je heus wel weten wat je te doen staat. Succes!
Ik ben er trouwens 20 jaar ouder voor moeten worden voordat ik eens wist wat ik echt wilde en had gewild dat ik op mijn 14e een concrete visie had!
Een hotel met 98 kamers moet je niet leeg laten staan.

Je bent nog te jong om het zelf te leiden maar je kunt het verhuren.In deze tijd geven de banken moeizaam startersleningen dus of je moet het aan iemand gaan verhuren met eigen kapitaal of zoals ik zei maak er een pension van dan heb je weinig personeel nodig.In een pension kun je mensen er ook altijd uit laten zetten dus geen huurbescherming wat je met woning-kamerverhuur wel hebt.In een pension verhuur je alleen de kamer inclusief g/w/l met gebruik van sanitair.Voor de rest moet men zelf zorgen of tegen vergoeding.Dus geen kamermeisjes,bediening,koks nodig.Alleen 1 persoon die de algemene ruimtes schoonmaakt ed

Dat loon krijg je er wel uit met verhuur van 98 kamers.Verhuren doe je altijd wel. Zo vervalt het hotel ook niet en van de verdiensten kun je het hotel onderhouden.
fokkerdebok

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven