Werk & Studie alle pijlers

hotel beginnen

15-07-2011 17:46 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
heey,

ik wil later een hotel beginnen maar aan wat moet ik denken en wat willen jullie in een hotel? en wat willen jullie absoluut niet? en wat is een goeie locatie en wat moet ik minimaal als budget hebben?
quote:arietje20 schreef op 15 juli 2011 @ 18:15:

[...]

Ik wil eerst naar de hotelschool gaan en na de hotelschool in een hotel gaan werken. En als ik daar genoeg ervaring/geld heb opgedaan dan ga ik pas een eigen bedrijf beginnen.

Maar dat gaat allemaal niet zo gemakkelijk hoor. Je doet er erg luchtig over alsof alles allemaal heel erg gemakkelijk gaat. En jij hebt geen geld, jouw vader heeft geld en ik vind het eerlijk gezegd niet erg netjes als je daar van gaat profiteren. Je kan dus niet voor je zelf zorgen, je eigen toekomst creëren maar bent te veel afhankelijk van een ander.

Ik zou proberen wat meer onafhankelijker te worden zodat je zelf alles aan kan en niet geld van je vader moet vragen..

Ga eens stage lopen bij een hotel en kijk eens of het je nog steeds bevalt.
Als je op 14-jarige leeftijd nog niet goed kunt schrijven, dan kun je het nooit.

Op die leeftijd moet je al correct kunnen schrijven. Juist op die leeftijd!
Zorg dat je ervaring krijgt, door in heel veel verschillende hotels te werken. En kom in veel hotels als gast. Zo ontdek je wat jij belangrijk vindt.
Waarom wil je eigenlijk een hotel beginnen TO?
quote:alexisss schreef op 15 juli 2011 @ 18:16:

Land eerst maar eens met beide benen op aarde. Het beste wat je kunt doen, naast de goede opleiding, is eerst ervaring opdoen door te werken in hotels van een ander.

Je leeft nu iets teveel in een droomwereld, meisje.Ik ben een jongen.
quote:bommi schreef op 15 juli 2011 @ 18:18:

Als je op 14-jarige leeftijd nog niet goed kunt schrijven, dan kun je het nooit.

Op die leeftijd moet je al correct kunnen schrijven. Juist op die leeftijd!Oké ik ga alvast beginnen door veel boeken te lezen.
Nou, dan leef je iets teveel in een droomwereld jongetje
quote:alexisss schreef op 15 juli 2011 @ 18:20:

Nou, dan leef je iets teveel in een droomwereld jongetje Nou dat denk jij maar ik heb al een plan gemaakt hoe ik alles ga betalen. En als ik 18 jaar word ga ik beginnen met de hotelschool. Na mijn studie ga ik natuurlijk hard werken in een hotel. Tijdens het werken in een hotel ga ik veel ervaring opdoen en natuurlijk gelijk al sparen.
Hallo Flappie, je geeft geen antwoord op mijn vraag: waarom wil je een hotel beginnen?
Als je plan zo top is, waarom stel je hier dan in hemelsnaam van die belachelijke vragen?
Arie is er vast 1 van van der Valk.

Alhoewel, met maar 80000 euro aan erfenis kan hij nooit een van der Valk zijn.

80000 geeft aan dat pa niet echt een succesvol ondernemer was. Anders was er wel meer geld losgekomen. Tenzij ma nog op de centen zit. En al het poen ook nog in bestaande bedrijven zit.
quote:arietje20 schreef op 15 juli 2011 @ 18:23:

[...]

Nou dat denk jij maar ik heb al een plan gemaakt hoe ik alles ga betalen. En als ik 18 jaar word ga ik beginnen met de hotelschool. Na mijn studie ga ik natuurlijk hard werken in een hotel. Tijdens het werken in een hotel ga ik veel ervaring opdoen en natuurlijk gelijk al sparen.

Jij gaat niets betalen hoor. Je papa ging het betalen weet je nog. En dat is juist wat je niet moet doen afhankelijk van een ander zijn. Klinkt een beetje verwend.

Je moet juist nu al naar een hotel stappen, stage lopen. Als jij niets weet van een hotel kan je wel zeggen dat wil ik. Maar wie weet dan niet.

Veel plezier trouwens met de ranzige bedden schoon maken. Je komt soms niet zulk smakelijke dingen tegen
En van werken in een hotel denk je rijk te worden?

Heb je trouwens al een goed netwerk?
Je hebt al 98 kamers? Wie onderhoudt dat pand nu dan?
quote:bommi schreef op 15 juli 2011 @ 18:27:

En van werken in een hotel denk je rijk te worden?

Heb je trouwens al een goed netwerk?Wat bedoel je een?? En netwerk qua vrienden of familie of wat??
Als dat hotel met 98 kamers nu leegstaat dan mag je daar ook wel een flink renovatiebudget voor uittrekken.

Bovendien, wie wil er in hemelsnaam slapen in een hotel waar 88 van de 98 kamers een ouwe bende zijn? Dat belooft vaak weinig goeds voor de rest.
Zakelijke contacten natuurlijk! Mensen die iets voor je kunnen betekenen. Je weet wel.....netwerken
quote:spectral schreef op 15 juli 2011 @ 18:28:

Je hebt al 98 kamers? Wie onderhoudt dat pand nu dan?Niemand het is een leeg staand pand. Het pand staat wel op mijn naam.
quote:SeptemberGirl schreef op 15 juli 2011 @ 18:25:

Hallo Flappie, je geeft geen antwoord op mijn vraag: waarom wil je een hotel beginnen?Nou, dat is toch logisch als je 80 mille en een pand met meer dan 90 kamers en ondernemersschap hebt geerfd?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Heb je dat hotel van je vader al geerfd dan? Of duurt dat nog tijden?
Ik krijg er een punthoofd van!
quote:alexisss schreef op 15 juli 2011 @ 18:30:

Zakelijke contacten natuurlijk! Mensen die iets voor je kunnen betekenen. Je weet wel.....netwerken Ik ben pas 14 jaar oud. Zie jij al een kind van 14 met zakelijke contacten??
quote:Plokkie schreef op 15 juli 2011 @ 18:31:

Heb je dat hotel van je vader al geerfd dan? Of duurt dat nog tijden?Ja, ik heb het al geerft.
quote:Fame schreef op 15 juli 2011 @ 18:30:

[...]

Nou, dat is toch logisch als je 80 mille en een pand met meer dan 90 kamers en ondernemersschap hebt geerfd? Echt handig is dat, als je na elke reactie weer wat bij kan schrijven op je erfenis
Weet je Arie, ik denk niet dat je hier de antwoorden zult vinden die je zoekt. Ik denk dat je beter eens kunt informeren bij de kamer van koophandel, zij kunnen je vast verder helpen met je vragen.

Overigens vind ik de tip dat je een goed doordacht plan moet hebben de beste tip die ik gelezen heb. Succes!
Ik krijg er een punthoofd van!
TO, waarom wil je een hotel beginnen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven