favoriet grieks eiland

15-07-2011 12:28 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Hier is vast al eens een forumbericht over geweest, maar toch..

Ik zit er over te denken binnenkort naar een Grieks eiland te gaan. Maar weet niet goed welke.

Ik ben op zoek naar een eiland met mooie stranden en natuur. Met gezellige stadjes maar niet zo dat je je bed uit wordt gedreund door een dicotheek.

Iemand tips???
Ik zou dus ook niet zo snel naar kreta gaan, ( voordoordeel ) ondanks dat ik weet dat het heel mooi is en er veel te zien is. Ik weet ook heel goed dat het niet alleen uit cherso bestaat.

Maar toch zou ik er niet snel heen gaan, omdat het voor mijn gevoel te toeristisch en massaal is. MAar ik zeg al dat is een vooroordeel
Inderdaad heel jammer dat de reputatie van kreta zo verpest wordt door chersonnisos, echt niet terecht.
Nou wij zaten vlakbij Cherso en dat was juist leuk, konden zo de stad in maar ook de rust op zoeken in het hotel.

En zijn zat dorpjes tegen gekomen waar je alleen Kritizi (zeg ik dat zo goed lunaan? ik ben trouwens jaloers op je!) zag en die geen Engels spraken.... alleen je moet er dan wel op uit trekken. Er zijn zat mensen die alleen het ritje van de luchthaven naar het dorpje maken waar ze heen gaan en op hun luie r**t blijven zitten.. ja die zien niks, en dan is het vaak ook nog Cherso waar ze heen gaan. En thuis vertellen ze dat Kreta niet leuk is, want zo massaal......
Ja ik geloof je ook wel hoor flashy. Maar toch trekt het me niet. Zou nog eerder naar Corfu gaan denk ik, maar komt omdat daar mooie bezienswaardigheden staan die ik graag nog eens wil zien.

Ben nogal fan van keizerin Sissi en zijn was gek op Corfu, dus wie weet ga ik ooit nog wel eens. Maar eeerst naar de kleinere eilandjes.
Kritizi? Kretenzers gewoon op z'n Hollands... Ik spreek redelijk goed Grieks maar heb mijn reisgezelschap nooit hoeven helpen wat Engels betreft...

Corfu is het ook niet vind ik.

Maar ik houd het meest van rustige eilanden...
Wat vond je niet leuk aan Corfu dan Neele? Ben wel benieuwd naar je mening.
Ik heb lang in de buurt van corfu gewoond. Ik vind het eiland vanaf de stad naar het zuiden echt vreselijk. Dronken Engelsen en lelijke nieuwbouw dorpjes. Het eiland op zich vind ik één van de mooiste eilanden in Griekenland, maar totaal verpest door toerisme. 20 jaar geleden was het noordelijk. Van de stad nog wel leuk. Vooral aghios Stefano vond ik leuk. Weet niet hoe dat nu is...
Op Kreta zeggen ze toch Kritizi? zo iets verstond ik tenminste.
Ik denk dat je Kriti bedoelt, Flashy, das de Griekse naam voor Kreta.

Maar nu ben ik wel heel benieuwd, waar ( in welk dorpje je gelogeerd hebt)? Enne jaloers mag je in de winter zijn, als ik 6 maanden vrij heb , werk nu 9 uur per dag, daar is vast niemand jaloers op..haha.
Is dat echt zo lunaan? zijn ze op kreta helemaal vrij die 6 maanden? geen baan erbij voor in de winter ofzo? Ik ken wel iemand die in de zomer een winkeltje heeft en in de winter slakken kweekt. Maar verder hoor ik vooral verhalen dat mensen 6 maanden vrij zijn.. hoe zit dat dan met geld / inkomen enz? ben daar altijd benieuwd naar geweest. Qua dorp tja Annisaras... bij Cherso was onze basis maar we trokken er dus veel op uit met de auto beide keren, alleen Chania hebben we nog niet gehaald, tot aan Rethymon en Sitia zijn we gekomen, en nog wat de bergen in gewoon kris kras. We hebben vorig jaar Spinalonga gedaan en Knossos... en Agios Nikolaos ( dit jaar ook) en wat we dit jaar erg leuk vonden is dat nieuwe papagaaienpark Amazonas. Ik zou ze zo graag helpen maar weet niet zo goed hoe. Alles wat ze verdienen gaat op aan die papagaaien en een stichting. Misschien had je er al over gehoord.
Net terug van Lesbos, mooi groen eiland en best leuke dorpjes. Zou toch sneller terug gaan naar Samos. Overigens zeer zeer rustig qua toeristen. de Grieken maken zich, zo hoorde ik, best zorgen over hoe het te redden deze zomer en dus ook de winter. Sneu...
Samos twijfel ik over, of ik dat op mijn eilanden lijstje ga zetten. Weet niet waarom maar het lijkt me te massaal, teveel toeristen. Ik ben er nog niet over uit of ik daar wel of niet heen wil.

Lesbos trekt me ook niet zo.
Ik denk dat Samos je mee zal vallen,veel minder toeristisch dan Rhodos bijv. Corfu vond ik qua toerisme ook meevallen,wel wegblijven van de kusstrook boven Corfu-stad maar dat vond ik weer niet echt een leuk eiland. Cycladen is meer wat ik als Griekenland bestempel,was ook mijn eerste ervaring. Je kan leuk 'hoppen' zodat je meerdere kleine eilandjes kan zien.
Cycladen trekt mij dus helemaal niet, veel te droog en dor qua landschap.

Waar zat je in Corfu Luni? Wat vond je van het eiland verder?

Samos lijkt me wel mooi hoor, heb er veel foto's van gezien maar ik twijfel nog steeds, hij staat op het twijfel lijstje, net als Corfu.

Ik heb al een heel lijstje klaar liggen met waar ik zeker nog heen wil en een lijstje waar ik nog over twijfel. Daar staat Rhodos ook op trouwens.
Kos, kan je lekker fietsen
Ik zat in Pelekas,aan het strand. Ik vond de natuur op het eiland mooi maar verder wel een beetje vervallen. Niet iedereen is dat met me eens en sommigen vinden dat het bij Griekenland hoort. Ik heb dat toch anders gezien. Als je de bergdorpjes bekijkt op Corfu zie je wel veel moois,in de dorpen en onderweg.

Ik vind Rhodos een minder leuk eiland maar nog altijd leuker dan Corfu.Kos vond ik erg leuk maar klein,met een scooter hadden we het eiland in een dag gezien.

Kreta is favoriet naast de cycladen maar niet Cherso.

Ik ben nooit in het hoogseizoen ergens geweest trouwens,op Corfu na(mei) altijd in September.

Weet je wat wel echt een aanrader is voor je (bedenk ik me nu): Kefalonia!
Daar ga ik ook naar toe Luni, 20 augustus. 2 weekjes in mijn uppie. Maar aangezien ik geen rijbewijs heb ga ik lekker een fietsje huren. Wat vond je van Kefalonia en waar zat je?

Heb net taalcursus grieks besteld met cd's enzo, kan ik de taal nog beter leren.
Ik ben er heel lang geleden geweest,we zijn het hele eiland overgetrokken toen,wel met een auto.

Volgens mij was het best heuvelachtig,daar zou ik rekening mee houden maar volgens mij ben je niet voor 1 gat te vangen

Leuk dat je een taalcursus gaat doen,verder dan kalimera en kalispera kom ik niet

Wil je dan vóór 20 augustus nog weg? Of vanuit Kefalonia?
Ik ga buiten de school vakantie's om en dat scheelt stukken in de toerisme
Ik moet helaas wel in de vakanties, ik werk op een school. Dus zit vast aan de vakanties.

Ik ga 20 augustus weg Luni.

Ik leer gewoon graag nieuwe talen, vooral omdat ik ze snel oppak. Wil graag volgend jaar een tijdje in Griekenland werken dus zal toch de taal moeten beheersen dan.
quote:Flashy schreef op 17 juli 2011 @ 09:29:

Is dat echt zo lunaan? zijn ze op kreta helemaal vrij die 6 maanden? geen baan erbij voor in de winter ofzo? Ik ken wel iemand die in de zomer een winkeltje heeft en in de winter slakken kweekt. Maar verder hoor ik vooral verhalen dat mensen 6 maanden vrij zijn.. hoe zit dat dan met geld / inkomen enz? ben daar altijd benieuwd naar geweest. Qua dorp tja Annisaras... bij Cherso was onze basis maar we trokken er dus veel op uit met de auto beide keren, alleen Chania hebben we nog niet gehaald, tot aan Rethymon en Sitia zijn we gekomen, en nog wat de bergen in gewoon kris kras. We hebben vorig jaar Spinalonga gedaan en Knossos... en Agios Nikolaos ( dit jaar ook) en wat we dit jaar erg leuk vonden is dat nieuwe papagaaienpark Amazonas. Ik zou ze zo graag helpen maar weet niet zo goed hoe. Alles wat ze verdienen gaat op aan die papagaaien en een stichting. Misschien had je er al over gehoord.

Ik ga eens kijken naar dat papagaaien park, nog niets over gehoord, maar mischien leuk voor onze gasten. Thanks voor de tip..

En idd, de meeste van ons zijn 6 maanden (of langer vrij) De meesten grieken ( die een eigen bedrijf hebben, hebben daarnaast nog olijfbomen, die in Dec/Jan geoogst worden, of andere bijverdiensten ( via familie enzo, beetje lastig uit te leggen).

Maar als je hier in loondienst werkt, dan is het heel belangrijk dat je een goede baas hebt, die je verzekering (IKA) voor de winter betaald, dat betekent dat je elke maand extra geld krijgt voor de maanden die je niet werkt.

Ik zit goed omdat ik zes maanden (of langer werk) en mijn baas mij een goed salaris betaald, en daarnaast de hoogste premies voor de IKA betaald. (Daarnaast leef ik in de zomer alleen al van de tips, dus de rest kan meteen op de bank)

Maar als je in Cherso of in Malia werkt (heel toeristisch) is het vaak moeilijk omdat die alleen maar in het hoogseizoen draaien, dus 4 of maar 3 maanden. Veel van mijn buitenlandse vrienden zijn dan ook al weggegaan, omdat ze het moneywise gewoon niet redden.

Ik zou je aanraden als je naar Chania en die kant van het eiland wil, om daar een hotel/appartement te boeken, tis heel mooi daar, maar zo zonde om steeds weer dat hele stuk terug te rijden..

Zo en nu ga ik relaxen met een meze en een glaasje wijn op mijn dakterras..
Knap dat je kan leven van een half jaar werken. Ik heb jaren in Griekenland gewoond en gewerkt (was nog wel in de Drachme tijd) en toen was het echt geen vetpot.

En als ik dit voorjaar hoorde wat men verdient in de horeca op Kreta (zuiden), is dat alleen maar dramatischer. Zelfs al wordt je IKA betaald. Dat in combi met de fooien die nihil zijn aangezien grieken niet aan pourboir doen , maakt het echt weinig. En als ik dan zie hoeveel huur met betaalt voor een appartement zonder centrale verwarming, een klein grieks rotkeukentje etc etc., ben ik echt alles behalve jaloers op de mensen die daar nu moeten wonen.

Maar gelukkig gaat het jou dus heel goed. Fijn! Zit je aan de westkant?
Bedankt voor de uitleg Lunaan.

We gaan waarschijnlijk nog een keer naar Chania. Alleen het hotel waar we nu 2x geweest zijn is zo fijn.......

Aangezien ik niet zo goed kan uitleggen waar dat papagaaien park zit heb ik even gegoogelt:

Klik hier vind je er een duits artikel over met beschrijving waar het zit.

Ben ook erg benieuwd waar je ongeveer zit.
Hay,

Leuke binnekomer , ik heb me net aangemeld hier en kan gelijk reageren op een vakantie topic..

Ik ben net een week terug van Rhodos en ik kan het je echt aanraden om daar naar toe te gaan, Je vind er buiten rust ook heel veel natuur, Grieken zijn dol en zuinig op natuur.

Natuurlijk kun je ook af en toe de (drukke) gezelligheid opzoeken door naar de stad te gaan of naar de oude stad van Rhodos.

Als je een autootje huurt kom je echt op hele mooie plekken terecht en als je naar een rustig strandje wilt zal ik je afandou beach aanraden, daar rijden wij altijd heen.

Rhodos is mijn favo griekse land ..
Neele,

Idd is het jammer genoeg moeilijk voor veel mensen hier, ik heb het in het begin ook erg moeilijk gehad, ( werken zonder IKA, geen of de helft van het salaris krijgen, enfin je kent de verhalen wel).

Ik heb ook echt geluk met mijn baas en met de plaats waar ik werk.

Ik heb ook veel mazzel gehad met mij appartementje waar ik nu 3 jaar woon, de huisbaas is de schoonvader van een goede vriendin, en ik betaal erg weinig, maar zit wel in een mooie buurt, met allemaal lieve Griekse oude buurtjes om me heen.

Flashy,

Haha dat snap ik hoor, onze gasten komen ook elk jaar terug, mocht je toch ooit die kant op willen, ik weet nog wel wat mooie hotels daar.

Dat papagaaien park ziet er wel tof uit, ik ga het even checken met de local animal welfare, en dan zal ik met mijn baas overleggen of we in de toekomst dit gaan aanraden aan onze gasten..

Oja, ik woon op oost Kreta, ik werk in de buurt van Chersonnisos, en ik woon in de buurt van Malia..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven