Cyprus!

17-07-2011 09:44 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Iemand op het forum tipte mij over Cyprus.

Ik heb een informatiebrochure aangevraagd en dit ziet er goed uit.

Hebben jullie tips qua deel van het eiland? en wat is het prijsniveau van uit eten ongeveer? zijn dit Griekse prijzen ( a 10 euro pp voor een goede maaltijd, meerdere gangen)

En alle andere tips en trucs zijn ook welkom.
I Cyprus! Ik heb twee keer in Larnaca bay gezeten. Palm beach hotel is echt prima. Heerlijk eten daar! Iedere dag chocoladetaart als toetje!

Wij zijn naar Paphos geweest, daar heb je schitterende mozaïeken. Ook hebben we dag met een catamaran gevaren. Was ook super.
Die iemand was ik geloof ik

Prijsniveau is vergelijkbaar met hier. Normale prijzen, niet mega duur. Ligt er ook aan waar je gaat eten natuurlijk.

Tips:

Kourion (google er maar eens op)

De mozaieken in Paphos

Een dagje naar de hoofdstad Nicosia, de enige overgebleven opgedeelde stad in Europa. Met dus een Turks en een Cyprisch gedeelte.

Troodos gebergte, en dan een wandeling naar de Caledonische watervallen

Kykkos klooster

Wijnexcursie

Verder zijn er heel veel overblijfselen uit de Griekse mythologie. Oa het bad van Aphrodite. Daar waar zij zich ging wassen en afsprak met Adonis

Voor het strand moet je in Coral bay zijn. Echt super mooi azuurblauw water

En alle excursies kosten zo goed als niks. Bijna overal een entree van 1,70!
Qua deel van het eiland zou ik in Paphos gaan zitten.

Daar zijn veel excursiemogelijkheden, en het strand ligt in de buurt (coral bay) Alle dingen die ik hierboven noemde zitten in de buurt op Nicosia na. Maar daar kun je evt ook met een bus heen. Wij hadden een huurauto, dus wij zijn het gehele eiland over gereden en verbleven iedere 3 dagen in een ander hotel.
Ik ken het eiland erg goed en ik vind Paphos en omgeving verreweg het interessantste deel. Daar zit je vlakbij de genoemde mozaïeken en opgravingen van duizenden jaren oud. Je hebt ook direct toegang tot het vlakbijgelegen beschermde natuurgebied Akamas peninsula, een van de laatste plekken in het Middellandse zeegebied waar zeeschilpadden 's nachts aan land komen om hun eieren te leggen. Er is een provisorisch opvangcentrumpje geregeld voor de schildpadjes die net uit het ei komen, om ze de eerste dagen van hun leven te beschermen tegen meeuwen en andere rovers. Het is een woest en ruig stuk natuur, als je daar van houdt, zou ik er zeker naartoe gaan.

Ik zou ook zeker een jeep huren en het Troodosgebergte verkennen. Daar heeft de tijd stilgestaan en zie je het echte Cypriotische leven.

In augustus hebben de Cyprioten vakantie en worden de stranden en kusthotels overspoeld door lokale toeristen.

Agia Napa is het Cherso van Cyprus. In de omgeving is weinig te doen. Larnaca vind ik nogal een tourist trap, maar prima voor een strandvakantie. in Nicosia moet je zijn voor het echte nachtleven.

Prijzen zijn Brits georiënteerd. De Cyprioten hebben vanwege hun koloniale verleden een moeizame haat-liefde verhouding met de Britten. Maak dus vooral duidelijk dat je Nederlands bent, krijg je gelijk betere service

Veel plezier!
Zou een all inclusive hotel een aanrader zijn? ( is ons tot nog toe overal altijd goed bevallen) zeker als de restaurant prijzen vergelijkbaar zijn als hier. Tuurlijk huren we een auto en gaan we uit eten, maar mag graag van te voren ongeveer weten wat ik kwijt ben.
Ik heb destijds samen met een vriendin nog een cruise gemaakt naar Egypte en Israel. Dat was ook fantastisch.

Verder mooi eiland en wij hebben alles met het openbaar vervoer gedaan. Was goed te doen. Wij zaten in Larnaca en konden zo overal naar toe. Heerlijk. Zou er zo weer heen gaan.
Ben zelf nooit zo voor de all-inclusives. Op Cyprus kun je geweldig eten. Dat loop je mis in de all-inclusives. Boek een hotel met ontbijt, dan heb je tenminste de keuze.

Trouwens, als je van plan bent om de hele tijd in het hotel te blijven, dan zou ik niet naar Cyprus gaan. Al dat Britse avondvermaak met Bingo's en verplichte sirtaki's. Wat een armoe.
Ik vind dat nou eenmaal leuk Avedon. Ik ga graag all inclusive zodat ik kan kiezen of ik in het hotel eet of ergens anders. Daarbij zijn appartementen voor 2 personen vaak zo godsgruwelijk duur dat het nog goedkoper is ook.
Cyprus heeft genoeg all-inclusives, dus keus zat gelukkig. Weet je al naar welke streek je gaat?

Fijne vakantie en geniet ervan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven