Het huis uit
maandag 18 juli 2011 om 18:20
Beste viva'ers,
Ik ben samen met 2 vrienden(studenten) op zoek naar een appartement/huis in Rotterdam. Voorkeur ligt in Hillegersberg/Schiebroek. Financieel is het probleem niet, maar voornamelijk het vinden van een woning met 3 ruime slaapkamers. Heeft één van jullie ervaring met een soortgelijke zoektocht en daardoor tips voor mij?
Directwonen heb ik al geprobeerd en dat doe ik nooit meer! Slechtste partij ooit! Niet komen opdagen bij bezichtigingen etc.
Alvast bedankt!
Ik ben samen met 2 vrienden(studenten) op zoek naar een appartement/huis in Rotterdam. Voorkeur ligt in Hillegersberg/Schiebroek. Financieel is het probleem niet, maar voornamelijk het vinden van een woning met 3 ruime slaapkamers. Heeft één van jullie ervaring met een soortgelijke zoektocht en daardoor tips voor mij?
Directwonen heb ik al geprobeerd en dat doe ik nooit meer! Slechtste partij ooit! Niet komen opdagen bij bezichtigingen etc.
Alvast bedankt!
maandag 18 juli 2011 om 18:51
Zelfs met deze prachtige sites is het nog erg lastig om een geschikt onderkomen te vinden. Wij hebben inmiddels via verschillende partijen al bezichtigingen gehad maar 9 van de 10 woningen hebben 2 mooie slaapkamers en de 3e slaapkamer is veel te klein.
Het best zou een eengezinswoning zijn, maar daarbij gelden belachelijke inkomenseisen waar je als student niet aan kan voldoen. Zelfs met ouders met voldoende eigen vermogen om garant te staan lukt het nog niet, omdat diverse partijen simpelweg geen studenten willen. Erg lastig dus..
Het best zou een eengezinswoning zijn, maar daarbij gelden belachelijke inkomenseisen waar je als student niet aan kan voldoen. Zelfs met ouders met voldoende eigen vermogen om garant te staan lukt het nog niet, omdat diverse partijen simpelweg geen studenten willen. Erg lastig dus..
maandag 18 juli 2011 om 18:57
maandag 18 juli 2011 om 19:02
maandag 18 juli 2011 om 19:08
Misspoez: Ten eerste bedankt voor het meedenken/zoeken!
De wijk '110 morgen' heeft dus een inkomenseis waar wij niet aan kunnen voldoen. Toch heb ik zojuist een mail gestuurd met daarin de motivatie van ons om toch hier te kunnen/mogen wonen.
3e dit: Heb ik een aanvraag voor gedaan om te bezichtigen, maar nooit meer wat van gehoord. Zij gaven aan dat ze al een huurder hebben gevonden, maar blijft nog steeds op internet staan.
De 1e Dit: Zeker niet verkeerd! Ga ik me eens in verdiepen;)
Hartstikke bedankt in elk geval!
De wijk '110 morgen' heeft dus een inkomenseis waar wij niet aan kunnen voldoen. Toch heb ik zojuist een mail gestuurd met daarin de motivatie van ons om toch hier te kunnen/mogen wonen.
3e dit: Heb ik een aanvraag voor gedaan om te bezichtigen, maar nooit meer wat van gehoord. Zij gaven aan dat ze al een huurder hebben gevonden, maar blijft nog steeds op internet staan.
De 1e Dit: Zeker niet verkeerd! Ga ik me eens in verdiepen;)
Hartstikke bedankt in elk geval!
maandag 18 juli 2011 om 19:12
maandag 18 juli 2011 om 19:25
quote:Bert44 schreef op 18 juli 2011 @ 19:23:
Ik begin dit jaar aan mijn 2e studie, maar dit is niet in Rotterdam.
De andere 2 zitten op het eur. Zal het ze is zeggen dat ze 'ff' lid moeten worden;)
Dat is hopelijk een studie Nederlands?
Leuk dat je met z'n drieën wil samenwonen, maar je kan beter opsplitsen en ieder wat voor zich / met z'n tweeën iets zoeken.
Ik begin dit jaar aan mijn 2e studie, maar dit is niet in Rotterdam.
De andere 2 zitten op het eur. Zal het ze is zeggen dat ze 'ff' lid moeten worden;)
Dat is hopelijk een studie Nederlands?
Leuk dat je met z'n drieën wil samenwonen, maar je kan beter opsplitsen en ieder wat voor zich / met z'n tweeën iets zoeken.
maandag 18 juli 2011 om 19:28
maandag 18 juli 2011 om 23:11
dinsdag 19 juli 2011 om 02:33
Je slaat de spijker op zijn kop! Waarom zou je als student in een achterstallig appartementje moeten wonen? Wij hebben een appartement in kralingen bezocht waar ik mijn hond nog niet zou laten wonen. Duf, klein en het had totaal geen charme.. Ga ik toch voor verwend in jou ogen MEFunny. Bezichtiging inmiddels weer ingepland dus ben benieuwd!