Het huis uit

18-07-2011 18:20 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste viva'ers,

Ik ben samen met 2 vrienden(studenten) op zoek naar een appartement/huis in Rotterdam. Voorkeur ligt in Hillegersberg/Schiebroek. Financieel is het probleem niet, maar voornamelijk het vinden van een woning met 3 ruime slaapkamers. Heeft één van jullie ervaring met een soortgelijke zoektocht en daardoor tips voor mij?

Directwonen heb ik al geprobeerd en dat doe ik nooit meer! Slechtste partij ooit! Niet komen opdagen bij bezichtigingen etc.

Alvast bedankt!
Dit is een oproepje en dat mag niet. Staf. Succes met zoeken.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ik vraag alleen om tips van iemand die een soortgelijke zoektocht is aangegaan.. Dat is m.i. geen oproep
Makelaar.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
funda.nl
pararius.nl
Zelfs met deze prachtige sites is het nog erg lastig om een geschikt onderkomen te vinden. Wij hebben inmiddels via verschillende partijen al bezichtigingen gehad maar 9 van de 10 woningen hebben 2 mooie slaapkamers en de 3e slaapkamer is veel te klein.

Het best zou een eengezinswoning zijn, maar daarbij gelden belachelijke inkomenseisen waar je als student niet aan kan voldoen. Zelfs met ouders met voldoende eigen vermogen om garant te staan lukt het nog niet, omdat diverse partijen simpelweg geen studenten willen. Erg lastig dus..:(
Dus eigenlijk wil jij een eengezinswoning met 3 grote slaapkamers voor relatief weinig (want die inkomenseis is niet voor niks).

Dan wens ik je veel succes met het zoeken naar een speld in de hooiberg.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Dan kijk je die ouders met een voldoende eigen vermogen lief aan en vraag je of ze een studentenhuis kopen.
Het financiële plaatje is zoals ik al aangaf geen probleem. Dat wij niet voldoen aan de belachelijke eisen wil niet per definitie zeggen dat wij geen 1200 excl g/w/e niet kunnen leggen.