Het huis uit

18-07-2011 18:20 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste viva'ers,

Ik ben samen met 2 vrienden(studenten) op zoek naar een appartement/huis in Rotterdam. Voorkeur ligt in Hillegersberg/Schiebroek. Financieel is het probleem niet, maar voornamelijk het vinden van een woning met 3 ruime slaapkamers. Heeft één van jullie ervaring met een soortgelijke zoektocht en daardoor tips voor mij?

Directwonen heb ik al geprobeerd en dat doe ik nooit meer! Slechtste partij ooit! Niet komen opdagen bij bezichtigingen etc.

Alvast bedankt!
Dit is een oproepje en dat mag niet. Staf. Succes met zoeken.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ik vraag alleen om tips van iemand die een soortgelijke zoektocht is aangegaan.. Dat is m.i. geen oproep
Makelaar.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
funda.nl
pararius.nl
Zelfs met deze prachtige sites is het nog erg lastig om een geschikt onderkomen te vinden. Wij hebben inmiddels via verschillende partijen al bezichtigingen gehad maar 9 van de 10 woningen hebben 2 mooie slaapkamers en de 3e slaapkamer is veel te klein.

Het best zou een eengezinswoning zijn, maar daarbij gelden belachelijke inkomenseisen waar je als student niet aan kan voldoen. Zelfs met ouders met voldoende eigen vermogen om garant te staan lukt het nog niet, omdat diverse partijen simpelweg geen studenten willen. Erg lastig dus..:(
Dus eigenlijk wil jij een eengezinswoning met 3 grote slaapkamers voor relatief weinig (want die inkomenseis is niet voor niks).

Dan wens ik je veel succes met het zoeken naar een speld in de hooiberg.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Dan kijk je die ouders met een voldoende eigen vermogen lief aan en vraag je of ze een studentenhuis kopen.
Het financiële plaatje is zoals ik al aangaf geen probleem. Dat wij niet voldoen aan de belachelijke eisen wil niet per definitie zeggen dat wij geen 1200 excl g/w/e niet kunnen leggen.

Wij zijn dus op zoek naar een eengezinswoning met 3 slaapkamers voor +/- 1000 pm excl g/w/e
1000 euro per maand voor een huis met drie ruime slaapkamers? Dat is geen ruim budget.
Maar als je ouders het als 2e huis kopen, dan kunnen ze er jou/jullie toch gewoon in laten wonen (uiteraard tegen betaling)
Eerste pagina gezocht op 'schiebroek, 3 slaapkamers' geeft

dit en dit en ook nog dit.

Succes.
@ bommi: Haha dat hebben wij al geprobeerd. Nadeel is dat ik (en ook mijn vrienden) broertjes/zusjes hebben. 1 huis kan wel gekocht worden, maar niet ook nog eens voor broertjes/zusjes;)

(Iets met iedereen gelijk behandelen onzin oid;))
Misspoez: Ten eerste bedankt voor het meedenken/zoeken!

De wijk '110 morgen' heeft dus een inkomenseis waar wij niet aan kunnen voldoen. Toch heb ik zojuist een mail gestuurd met daarin de motivatie van ons om toch hier te kunnen/mogen wonen.

3e dit: Heb ik een aanvraag voor gedaan om te bezichtigen, maar nooit meer wat van gehoord. Zij gaven aan dat ze al een huurder hebben gevonden, maar blijft nog steeds op internet staan.

De 1e Dit: Zeker niet verkeerd! Ga ik me eens in verdiepen;)

Hartstikke bedankt in elk geval!
Beginnen jullie als studenten aankomend jaar met studeren, of studeren jullie al een tijd?

Vaak wil het helpen als je je aansluit bij een studentenvereniging. Dat kan van alles zijn; van sport tot aan muziek of een 'zuip' vereniging.

Via via heb je namelijk de grootste kans om woonruimte te vinden.
Wat een hoge eisen stellen jullie zeg...

bah...verwend.
Ik begin dit jaar aan mijn 2e studie, maar dit is niet in Rotterdam.

De andere 2 zitten op het eur. Zal het ze is zeggen dat ze 'ff' lid moeten worden;)
Niet verwend, een hoop gewend
quote:Bert44 schreef op 18 juli 2011 @ 19:23:

Ik begin dit jaar aan mijn 2e studie, maar dit is niet in Rotterdam.

De andere 2 zitten op het eur. Zal het ze is zeggen dat ze 'ff' lid moeten worden;)

Dat is hopelijk een studie Nederlands?

Leuk dat je met z'n drieën wil samenwonen, maar je kan beter opsplitsen en ieder wat voor zich / met z'n tweeën iets zoeken.
Neem mij niet kwalijk dat ik hier en daar een schrijf foutje maak. Zo'n formele setting heeft dit nou ook weer niet hè;)

Wij gaan met ze 3e iets vinden. De vraag is alleen hoe lang dit gaat duren.

@ misspoez: Nogmaals bedankt. Ik heb zojuist een bezichtiging aangevraagd voor één van jou 'dit'jes;)
Ik hoop dat het lukt, Bert44.
quote:Bert44 schreef op 18 juli 2011 @ 19:25:

Niet verwend, een hoop gewendverwend dus...
quote:Bert44 schreef op 18 juli 2011 @ 19:25:

Niet verwend, een hoop gewend

Ik geef je groot gelijk dat je een "fatsoenlijk" huis voor jullie drie zoeken. Niks mis mee imo. Er is geen wet die zegt dat je als student in een bouwval moet beginnen.

Veel succes met het vinden van een fijn huis!
Je slaat de spijker op zijn kop! Waarom zou je als student in een achterstallig appartementje moeten wonen? Wij hebben een appartement in kralingen bezocht waar ik mijn hond nog niet zou laten wonen. Duf, klein en het had totaal geen charme.. Ga ik toch voor verwend in jou ogen MEFunny. Bezichtiging inmiddels weer ingepland dus ben benieuwd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven